Kertokaa hyviä lauseita, joilla pääsee puhelinmyyjästä eroon
Välillä hiertää nuo tyrkyttäjät. Kesken nylpyttämisenkin soittelevat.
Kommentit (118)
Kiitokset, ei ole tarvetta. Ei. Ei kiitos, hyvää syksynjatkoa.
Ei kiitos, mulla on markkinointikielto, enkä jatkossakaan halua tilata mitään. Moido! *luuri korvaan*
Kaikkiin kysymyksiin vastaat kieltävästi, kiität ja suljet puhelimen. Kyllä-sanaa ei pidä vastata edes siihen kun kysytään nimeäsi. Siihen voi vastata vaikka "Niin, mitä asianne koskee?" Ja sitten eitä niin kauan kuin jaksat puhetta kuunnella. Mutta kohteliaasti. Hyvää päivänjatkoa.
Jos olisin oikein törkee niin vuodattasin sille kaikki murheet mummon liikavarpaista, vaipassa olleen kakan väriin ja kääntäsin aina puheen vaan niihin murheisiin.
Mulla tosin toimii ihan vaan toi en tilaa. Usein ei tartte ite ees painaa sitä luurin kuvaa, kun toisesta päästä kuuluu jo tuut tuut...
Mun pitkäaikainen tavoite on ollut että joskus kun naismyyjä soittaa niin sanon hänelle että anteeksi että keskeytän mutta eihän haittaa että runkkaan samalla kun sinulla on niin seksikäs äänikin.
Ehkä joku päivä haave toteutuu.
Lehtimyyjille olen sanonut että kyseinen lehti on pahinta roskaa mitä ikinä olen nähnyt. Etten ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin.
"Kiitos, en ole kiinnostunut". Lähes aina tämä toimii heti. Jos ei toimi, niin sitten voi sanoa sen toiseen kertaan ja lyödä luurin kiinni.
"Ei kiitos, minulle ei saa soittaa uudelleen."
"Ei kiitos, minulla on suoramarkkinointikielto."
Mä sanoin monta vuotta sitten puhelinmyyjälle että olen itse Sanoma Magazinella töissä ja soittelut loppuivat kuin seinään eikä sen koommin ole yhtään puhelinmyyntipuhelua tullut. Ehkä päädyin heidän "henkilökuntaa" tai muuta vastaavaa -listalleen.
Enkä mä edes kauheasti valehdellut, tässäkin parhaillaan tuotan sisältöä Sanoma Magazinesille :D
Itse entisenä puhelinmyyjänä antaisin pari vinkkiä
Tehokkain tapa on lopettaa puhelu nopeasti on joko:
-Minulla on suoramarkkinointikielto
-En ole se henkilö jota tavoittelit
-Muutan ulkomaille (mahd. kauas)
Näihin ei voi puhelinmyyjänä oikein väittää vastaan, joten hyödyllisintä on myyjälle itselleen lopettaa puhelu. Se on myös hieman armollisempaa myyjää kohtaan sanoa mielummin tehokas vastaväite, kuin laittaa suoraan luuri. Itse ainakin halusin aina mielellään toivottaa hyvät päivänjatkot asiakkaalle, vaikka kauppaa ei tullutkaan. Ei siinä mitään menetä, jos on ystävällinen toinen toiselle.
Multa tulee ääni ulkomaille muutolle. Muutin oikeasti ulkomaille opiskelemaan ja kun kerroin sen puhelinmyyjälle, ei kukaan enää yrittänyt jatkaa. Ja luulisi, että silloin ne ei soittele enää uudestaan.
On ystävällistä sanoa," kiitos ei tällä kertaa ", ja laittaa luuri kiinni.
Jos ei luuria laita kiinni niin tilanteesta ei pääse eroon. Puhelinmyyjien kanssa ei kannata haaveilla siitä että puhelu katkaistaisiin yhteisestä näkemyksestä. Minä en ainakaan tähän rupea.
Kiitos ei tällä kertaa ja suljen puhelun.
Kerran eräs Viasatin puhelinmyyjä, mies, suuttui tästä ja alkoi häiriköimään. Tämän takia otankin myyjän nimen nykyään ylös ensimmäisenä, että tietää kenestä valittaa.
Mä kysyn yleensä, että tuleeko palkka puhutulta tunnilta vai myynnin mukaan. Jos vastaus on kyllä, sanon kuuntelevani jutun loppuun, mutten tilaa mitääb ja jos ei, niin totean etten tilaa mitään ja toivotan hyvät päivänjatkot.
Aika nopeasti loppui, kun ilmoitin olevana minimiäitiysrahoilla kotona pienen lapsen kanssa ja rahaa ei ole.
"Kiitos, [mutta] kieltäydyn tarjouksesta".
Miksi heistä pitäisi muka puhumalla päästä eroon? Keskeytät vaan sen "nauhalta tulevan" höpötyksen sanomalla "hei, en osta puhelimessa mitään, kiitos ja hyvää päivän jatkoa!" JA suljet puhelimen samantien.
Simple as that. Säästätpä sen myyjänkin aikaa, ettei tärvää turhaan rahanarvoista työaikaansa sinuun.
"Tämä on X. Y.:n automaattinen puhelinvastaaja. Jätä viesti äänimerkin kuultuasi."
Sitten odottelet hetken aikaa, että puhelinmyyjä sulkee puhelimen. Jos ei sulje kiekaiset vaikka kukkokiekuu perään ja suljet puhelimen.
Jos soittaa, jätän linja auki ja annan olla kunnes itse lopettaa.. Tai vastaan haloo ja sanon jonkun täysin oudon nimen heille että nyt on tullu väärään numeroon soitto. Niin ja jos kauppaa lehtiä niin olet tietenkin sokea..
Luen pelkästään MV-lehteä