Muoti/pukeutumisvinkkejä, joita ette vain ymmärrä?

Vierailija

Oletteko törmänneet joihinkin kummallisiin pukeutumisvinkkeihin netissä tai televisiossa? Mitä vinkkejä ihmettelette eri vartalotyypeille. Tai mitä /minkä hehkutusta ette vain ymmärrä? 

Itse en ymmärrä ikuista pituuden tyrkytystä. Kyllä, pidän pitkiä naisia kauniina ja pituuden tavoittelussa/korostamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta itse lyhyenä (157) tykkään pukeutua välillä "lyhyen" näköisesti. Joskus on hauska näyttää "söpöltä" ja "hukkua" isoon neuleeseen matalien kenkien kanssa. 

Aina toitotetaan, että lyhyen tulisi pukeutua korkokenkiin, ja parempi jos ne ovat mustat, mustien sukkahousujen kanssa ja hameeseen. Koska tämä pidentää. Juu pidentää pidentää,mutta entä jos tykkään pukeutua mataliin bootseihin? Tai rakastan käyttää isoja villapaitoja ns. tunikoina mekkoina. 

Samoin ikuinen vyötärön korostaminen käy muoti vinkeissä/ohjelmissa välillä hermoille. Kyllä, vyötärö on ihana asia ja näyttää hyvältä, mutta miksi AINA survotaan se kapea vyö tuohon keskelle? Ihan sama mitä on päällä, siinä on se vyö. 

Olen myös lukenut, että V-kaula-aukko sopii lyhyille naisille. Pidentää muka. Ja paskat sanon minä. Näytän tajuttoman idiootilta v-kaula-aukossa. 

Mitäs av-mammat eivät ymmärrä tai ihmettelevät? 

Sivut

Kommentit (127)

Vierailija

Minua myös häiritsee oletus siitä, että kaikki automaattisesti haluaisivat näyttää pidemmältä. Vaikka olen lyhyt, kehon mittasuhteet ovat kuitenkin hyvät, joten en ymmärrä, miksi minun pitäisi yrittää näyttää pidemmältä.

Vierailija

Esim. Jutan ja Vertin supersinkkudieetin stylistin kammottavat riemunkirjavan stailaukset. Väriä värin päälle, ja mitä enemmän värit ja kuosit riitelevät keskenään sen parempi, koska ainakaan ei ole ankean harmaata. Usein harmaa/musta/muu neutraali sävy on tyylikkäin vaihtoehto varsinkin talviaikaan.

Vierailija

Tuohon pituuden tavoitteluun liittyy myös se, että lyhyitä ihmisiä kehotetaan välttämään maksimekkoja ja -hameita. Ei niissä ole mitään vikaa lyhyenkään ihmisen päällä.

Vierailija

Mä en ymmärrä sitä, että miksi niissä "näin puet vartalotyyppisi oikein" -jutuissa on aina O-, H-, Y- ja päärynävartalo, mutta ei koskaan X- tai 8-vartaloa (mun vartalo).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pituuden tavoitteluun liittyy myös se, että lyhyitä ihmisiä kehotetaan välttämään maksimekkoja ja -hameita. Ei niissä ole mitään vikaa lyhyenkään ihmisen päällä.

Niinpä. Itse näytän oikein hyvältä maksimekoissa, vaikka pituutta on vain 161 cm. Maksimekko minusta jopa pidentää hoikkaa lyhyttä naista, ainakin jos on suhteessa pitkäjalkainen ja lyhytselkäinen kuten minä. 

Vierailija

Pikkujoulumeikki. "Näin teet trendikkään smokey eye meikin juhliin, ja olet bileiden kuumin kissa". Näiden ohjeiden meikeillä näyttäisin viiden pennin katutytöltä.

Teri Niitin stailaukset siinä make over -ohjelmassa. Sopii ehkä runwaylle, mutta ei suomalaisen naisen tiistaiaamuun, jolloin räntää vihmoo ja nenä valuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse näytän oikein hyvältä maksimekoissa, vaikka pituutta on vain 161 cm. Maksimekko minusta jopa pidentää hoikkaa lyhyttä naista, ainakin jos on suhteessa pitkäjalkainen ja lyhytselkäinen kuten minä. 

Samaa mieltä! Olen myös 161cm, hoikka ja lyhytselkäinen :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei pillifarkkuja jos on paksut reidet. Pöh, minä pidän pilleistäni!

Olen ihmetellyt samaa vinkkiä. Erityisesti ihmetyttää bootcutfarkkujen suositteleminen ylipainoisille, koska vaikka normaalipainoiset ehkä voisivatkin halutessaan saada reitensä näyttämään hieman pienemmiltä leveämmillä lahkeilla, isommat ihmiset näyttävät mielestäni vain kokonaisuutena isommilta bootcutlahkeissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on just lyhyet jalat ja pitkä selkä:D varsinkin löysähköt/empirelinjaiset maksimekko kätkee just kätevästi tän (mistä jalat loppuu/selkä alkaa) ja näytän pidemmältä:D 

Vierailija

Just nuo V-aukkoiset yläosat. Ihan kamalia eikä sovi mielestäni kellekään. Jostain joskus luin että isorintaisen niitä nimenomaan pitäisi käyttää kun kuulemma korostaa jotain. No korostaa joo, just niitä rintoja jotka mulla ainakin on ihan riittävän isot ilman erikseen korostamistakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Just nuo V-aukkoiset yläosat. Ihan kamalia eikä sovi mielestäni kellekään. Jostain joskus luin että isorintaisen niitä nimenomaan pitäisi käyttää kun kuulemma korostaa jotain. No korostaa joo, just niitä rintoja jotka mulla ainakin on ihan riittävän isot ilman erikseen korostamistakin.

Aivan sama täällä! V-aukkoisen aukko kun on liian iso, näkyy rintavako törkeästi. Jos se on tarpeeksi pieni, ettei vako näy, niin BOOM tissit kasvo neljänneksellä ja hartiat kapeni jakatos. 

Vierailija

Hiusen leikkuu. Aina kaikkialta saa huomata, että lyhyttä tukka suosiellaan. En ymmärrä. Kyllähän se nyt joillekkin sopii, mutta ei todellakaan kaikille! 

Se, että julkkikset suosivat lyhyitä kampauksia, ei tarkoita että se sopisi kaikille. Jotenkin muotilehdet yms. väittää aina kaikkia trendejä kaikille sopiviksi. Miksi?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat