Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen karenssissa, pitääkö silti hakea työkkärin tarjoamiin paikkoihin?

Vierailija
04.11.2015 |

Kun noissa kirjeissä lukee, että jos saat työttömyyskorvausta, olet velvoitettu hakemaan paikkaa. No tällä on työssäolovelvoite päällä, eli en saa mitään ennen kuin olen ollut 12 viikkoa töissä. Täytyykö noita silti hakea, kun eihän työkkäri mulle voi enää enempää sanktiotakaan antaa :D

Ja haen mielelläni itsenäisesti töitä, nuo tänään tulleet työtarjoukset ovat vain paikoista joihin minulla ei ammattitaito riitä (=hakeminen olisi turhaa).

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen tyyliin  lastenhoitajana saanut työtarjouksen hammashoitajan paikkaan. Mielestäni ei riitä että ammattinimikkeessä esiintyy sana "hoitaja" mutta te-keskuksen ammattitaitoinen väki näkee asian toisin. Tämä niille jotka sokeasti uskovat työtarjousten realistisuuteen.

Te-keskukset lakkautettiin jo vuosia sitten.

Ja jos olet laittanut sinne tietoihisi, että ole joskus hoitanut lapsia, vaikka vain sijaisena, niin saat tuollaisen työtarjouksen. Ammattisuoja kestää 3 kk.

jos olen joskus hoitanut lapsia on luonnollista että saan hammashoitajatyötarjouksen? tai röntgenhoitaja/anestesia/jne..? Ei minusta.

Ja kuka uskoo että sairaala/terveyskeskus ottaisi täysin kokemattoman ja kouluttamattoman ihmisen?

Anestesiahoitajia on töissä esimerkiksi terveyskeskuksen asiakasvastaanotossa, vaikka sinun mielestäsi heidän ei siellä pitäisi olla.

Mutta ehkä hän tietää jo opintojensa takia sairaalamaailmasta jotain? Toisin kuin ikänsä perheissä lapsia hoitanut, kasvatusala on hiukan eri kuin hoitoala.

Ja koska en itse hoitoalasta mitään tiedä en tiennyt että anestesiahoitajia on mainitsemassasi tehtävässä. En ole sanonut ettei pitäisi olla. Sanoin vain että täysin kokematon/kouluttamaton ihminen ei voi työskennelä hammashoitajana. Vai haluaisitko its esellaisen asiakkaaksi?

Kysy seuraavan kerran hammaslääkäriltäsi, mikä on hänen hammashoitajansa koulutus. Saatat yllättyä. Minun hammaslääkärilläni hammashoitajana on merkonomi. Ihan pätevä ihminen, koulutettu työpaikalla.

Vierailija
42/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa sinulle olisi hakemusten lähettämisestä?

Siihen menee aikaa. Ja se on pois tärkeämmästä tekemisestä. Kirjoitapa itse noin alkuun esimerkiksi10 työhakemusta turhan takia niin ymmärrät.

Kerropa vielä mitä hyötyä sinun mielestäsi on hakea paikkaa, johon ei ole minkäälaisia edellytyksiä. Joka ainoaan paikkaan on päteviäkin hakijoita. Ketä siis hyödyttää näiden pakkohakijoiden hakemustulvan käsittely?

Ei ketään. Sehän on taakka rekrytoijallekin. Ainoa hyötyjä on te-keskuksen virkailija joka on ollut toimelias ja laittanut xx-määrän työtarjouksia asiakkaillensa = saanut paljon tulosta aikaan :/

Tämähän se. Koko te-toimiston vois lakkauttaa, ei siitä oikeasti ole kenellekään mitään hyötyä. Se on vaan täynnä toinen toistaan turhempia virkailijoita joilla ei oo mitään edellytyksiä oikeisiin töihin, niiden täytyy esittää että niillä on tekemistä jotta koko paskalla olisi joku oikeutus olla olemassa. Tilastoihin kertoo että ne toimenpiteet on täysin turhia, muutama prosentti työllistyy niin se kertoo että näin kävisi varmasti ilmankin tuota roskatoimistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan ole ikinä ilmoittanut osaavani esimerkiksi kirjanpitoa tai koodausta, vaan ihan rehellisesti olen ilmoittanut työkkäriin koulutukseni ja työkokemukseni. Nuo kyseiset paikat varmaan tarjottiin mulle siksi, että molemmissa titteli on pelkkä "toimistotyöntekijä" ja samalla nimikkeellä olen ennenkin työskennellyt yhdessä työpaikassa. Työnkuva vain oli täysin eri. -ap

Vierailija
44/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen menee aikaa. Ja se on pois tärkeämmästä tekemisestä. Kirjoitapa itse noin alkuun esimerkiksi10 työhakemusta turhan takia niin ymmärrät.

Kerropa vielä mitä hyötyä sinun mielestäsi on hakea paikkaa, johon ei ole minkäälaisia edellytyksiä. Joka ainoaan paikkaan on päteviäkin hakijoita. Ketä siis hyödyttää näiden pakkohakijoiden hakemustulvan käsittely?

Ei ketään. Sehän on taakka rekrytoijallekin. Ainoa hyötyjä on te-keskuksen virkailija joka on ollut toimelias ja laittanut xx-määrän työtarjouksia asiakkaillensa = saanut paljon tulosta aikaan :/

Tämähän se. Koko te-toimiston vois lakkauttaa, ei siitä oikeasti ole kenellekään mitään hyötyä. Se on vaan täynnä toinen toistaan turhempia virkailijoita joilla ei oo mitään edellytyksiä oikeisiin töihin, niiden täytyy esittää että niillä on tekemistä jotta koko paskalla olisi joku oikeutus olla olemassa. Tilastoihin kertoo että ne toimenpiteet on täysin turhia, muutama prosentti työllistyy niin se kertoo että näin kävisi varmasti ilmankin tuota roskatoimistoa.

TE-toimistot lakkautetaan 2017 alusta ja kaikki työttömät ilmoittautuvat suoraa vuokrafirmoihin työntekijöiksi. Jos ei ole osaamista, siirretään oppilaitosten kirjoille pakkokoulutukseen ja jos on mielenterveys- jne. ongelmia niin suoraa kuntouttavaan työtoimintaan. Korvaukset haetaan kassalta suoraa ja maksuaikatauluissa kannattaa ottaa huomioon se, että käsittelyajat pitenee reilusti, kun työkkäri ei enää tarkista tietoja.

Joten rukouksesi on kuultu, sinäkin pääset 2017 alusta alkaen töihin 2-5 tunniksi viikossa ja saat odotella aika pitkään soviteltua päivärahaa.

Vierailija
45/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimistot lakkautetaan 2017 alusta ja kaikki työttömät ilmoittautuvat suoraa vuokrafirmoihin työntekijöiksi. Jos ei ole osaamista, siirretään oppilaitosten kirjoille pakkokoulutukseen ja jos on mielenterveys- jne. ongelmia niin suoraa kuntouttavaan työtoimintaan. Korvaukset haetaan kassalta suoraa ja maksuaikatauluissa kannattaa ottaa huomioon se, että käsittelyajat pitenee reilusti, kun työkkäri ei enää tarkista tietoja.

Joten rukouksesi on kuultu, sinäkin pääset 2017 alusta alkaen töihin 2-5 tunniksi viikossa ja saat odotella aika pitkään soviteltua päivärahaa.

Jos tuo on totta niin mihin ne kaikki tuhannet virkailijat menevät? Suurin osa lienee vanhoja naisia joista monet eläköityy mutta lopuille ei tasan tarkkaan markkinaehtoisia töitä löydy.

Minusta tuo uudistus kuulostaa sinänsä hyvältä, että mitään työkkäriä huonompaa instanssia en osaa kuvitella. Sitäkään en ymmärrä, että miksi sovitellen päivärahan käsittely kestää niin kauan. Kuka on antanut sen ajautua sellaiseksi, miksei sitä korjata? Kuvottaa ajatuskin jostain loisista jotka jumittaa pienituloisten rahojen maksua kun ei työnteko kuulu noiden paskavirastojen kulttuuriin.

Vierailija
46/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen tyyliin  lastenhoitajana saanut työtarjouksen hammashoitajan paikkaan. Mielestäni ei riitä että ammattinimikkeessä esiintyy sana "hoitaja" mutta te-keskuksen ammattitaitoinen väki näkee asian toisin. Tämä niille jotka sokeasti uskovat työtarjousten realistisuuteen.

Ja jos olet laittanut sinne tietoihisi, että ole joskus hoitanut lapsia, vaikka vain sijaisena, niin saat tuollaisen työtarjouksen. Ammattisuoja kestää 3 kk.

Oletko aivan tosissasi?

Ainakin laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta väittää, että ammattisuoja on 3 kk ja sen jälkeen työttömän edellytetään ottavan vastaan mitä tahansa työtä, johon työnantaja haluaa palkata, kunhan työ ei ole laitonta tai loukkaavaa.

Ei vaan siinä että sinusta lastenhoitaja sopii hammashoitajaksi?

Tiedän aika monta hammashoitajaa, jotka ovat ensin tehneet jotain muuta lähihoitajan työtä ja sitten oppisopimuksella tms. pätevöityneet hammashoitajiksi. Joten en pidä tätä lainkaan mahdottomana, lähihoitajan perusopinnot ovat jo taustalla ja jos on motivaatiota, niin pätevöityminen on mahdollista. Onhan lastenhoitajia vanhustyössäkin.

Miksi oletat että kaikki lastenhoitajat ovat lähihoitajia? Kaiken huippu oli kyllä se kommentti jonka mukaan jos on joskus hoitanut lapsia vaikka pari kuukautta (ilman koulutusta) voi toimia hammashoitajana :D

Varmaan siksi, että lastenhoitajat ovat lähihoitajia, ainakin jos uskomme opetussuunnitelmia ja ammattinettiä. Ja siksi, että ne ei-lähihoitajalastenhoitajat on jo aika lailla iäkästä väkeä.

Olen siis vajaa 40-v aikalailla iäkäs :)

Vierailija
47/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada karenssin työssäolovelvoitteella? En ole koskaan kuullutkaan, onko se joku uusi pykälä?

Vierailija
48/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos olen joskus hoitanut lapsia on luonnollista että saan hammashoitajatyötarjouksen? tai röntgenhoitaja/anestesia/jne..? Ei minusta.

Ja kuka uskoo että sairaala/terveyskeskus ottaisi täysin kokemattoman ja kouluttamattoman ihmisen?

Anestesiahoitajia on töissä esimerkiksi terveyskeskuksen asiakasvastaanotossa, vaikka sinun mielestäsi heidän ei siellä pitäisi olla.

Mutta ehkä hän tietää jo opintojensa takia sairaalamaailmasta jotain? Toisin kuin ikänsä perheissä lapsia hoitanut, kasvatusala on hiukan eri kuin hoitoala.

Ja koska en itse hoitoalasta mitään tiedä en tiennyt että anestesiahoitajia on mainitsemassasi tehtävässä. En ole sanonut ettei pitäisi olla. Sanoin vain että täysin kokematon/kouluttamaton ihminen ei voi työskennelä hammashoitajana. Vai haluaisitko its esellaisen asiakkaaksi?

Kysy seuraavan kerran hammaslääkäriltäsi, mikä on hänen hammashoitajansa koulutus. Saatat yllättyä. Minun hammaslääkärilläni hammashoitajana on merkonomi. Ihan pätevä ihminen, koulutettu työpaikalla.

sanot itse "pätevä ihminen, koulutettu työpaikalla". Mutta jos työtarjous on osoitettu paikkaan jossa haetaan jo ammatiltaan hammashoitajaa, ilman työpaikalla tapahtuvaa koulutusta, niin alalle kouluttamaton lastenhoitaja on mielestäsi ihan yhtä hyvä? J hänellä olisi realistiset mahdollisuudet tulla palkatuksi? Et voi olla tosissasi, taidat vain olla haluton myöntämään olleesi pikkuisen väärässä ja siksi pidät kiinni väitteestäsi että ei tarvitse olla koulutettu voidakseen työskennellä hoitoalalla.

Vierailija
49/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut te-toimistosta niin outoja työtarjouksia,että olen jo alkanut epäillä siellä työssä olevien työntekijöiden lukutaitoa.no haettu on mutta eipä ole kyseisistä työnantajista muuta kuulunut kuin kiitos hakemuksesta ja kerrottu kuka on tehtävään valittu.mielestäni te-toimistot saisi lakkauttaa niillä ei ole mitään todellista tehtävää nykypäivänä.

Vierailija
50/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on totta niin mihin ne kaikki tuhannet virkailijat menevät? Suurin osa lienee vanhoja naisia joista monet eläköityy mutta lopuille ei tasan tarkkaan markkinaehtoisia töitä löydy.

Minusta tuo uudistus kuulostaa sinänsä hyvältä, että mitään työkkäriä huonompaa instanssia en osaa kuvitella. Sitäkään en ymmärrä, että miksi sovitellen päivärahan käsittely kestää niin kauan. Kuka on antanut sen ajautua sellaiseksi, miksei sitä korjata? Kuvottaa ajatuskin jostain loisista jotka jumittaa pienituloisten rahojen maksua kun ei työnteko kuulu noiden paskavirastojen kulttuuriin.

maksaja sitä maksua hidastaa, ei työkkäri

Vierailija
51/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan tosissasi?

Ainakin laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta väittää, että ammattisuoja on 3 kk ja sen jälkeen työttömän edellytetään ottavan vastaan mitä tahansa työtä, johon työnantaja haluaa palkata, kunhan työ ei ole laitonta tai loukkaavaa.

Ei vaan siinä että sinusta lastenhoitaja sopii hammashoitajaksi?

Tiedän aika monta hammashoitajaa, jotka ovat ensin tehneet jotain muuta lähihoitajan työtä ja sitten oppisopimuksella tms. pätevöityneet hammashoitajiksi. Joten en pidä tätä lainkaan mahdottomana, lähihoitajan perusopinnot ovat jo taustalla ja jos on motivaatiota, niin pätevöityminen on mahdollista. Onhan lastenhoitajia vanhustyössäkin.

Miksi oletat että kaikki lastenhoitajat ovat lähihoitajia? Kaiken huippu oli kyllä se kommentti jonka mukaan jos on joskus hoitanut lapsia vaikka pari kuukautta (ilman koulutusta) voi toimia hammashoitajana :D

Varmaan siksi, että lastenhoitajat ovat lähihoitajia, ainakin jos uskomme opetussuunnitelmia ja ammattinettiä. Ja siksi, että ne ei-lähihoitajalastenhoitajat on jo aika lailla iäkästä väkeä.

Olen siis vajaa 40-v aikalailla iäkäs :)

Suomessa ei ole voinut valmistua lastenhoitajaksi ilman lähihoitajatutkintoa enää 1980-luvun jälkeen.

Vierailija
52/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiston johtajalla oli yhteen aikaan tapana viikkopalaverissa "nostaa" esille, kehuen, viikon virkailija. Tämä oli sellainen joka oli lähettänyt eniten työpaikkoja ja kurssihakuja työttömille asiakkaille.

Ja jotkut työllistetetyt pätkävirkailijat otti tämän kisan ihan tosissaan ja hakkas kirjeitä menemään vielä iltamyöhään ylitöinä!?

Ne, joilla oli valtion vakituinen virka ei tietenkään tehneet mitään ylimääräistä eivätkä lähteneet mihinkään viikon-ahkerin-virkailja-kilpailuun  mukaan,

Mutta meitä on moneksi. Lähettelin niitä työpaikkoja itsekin aika reippaalla hakuhaarukalla. Enkä kyllä uhrannut ajatustakaan sille ,että onko jollakin järkeä hakea tätä tai tätä paikkaa, tai mikä vois olla työmatka tai että onko tämä nyt työnantajalle sitä taikka tätä. Niillä tiedoilla mennään mitä sinne on ilmoitettu. 

Sama niiden työnantajien ilmoitusten kanssa. Miksi ne ilmoittaa vaan että haetaan toimistotyöntekijää, jos kerran pitää olla jotain erikoisosaamista tai muuta? 

Vierailija
53/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soviteltu tulee ihan omasta työttömyyskassastasi eikä mistään paskavirastosta. Paitsi, jos olet niin luuseri, että et ole liittynyt kassaan, niin soviteltu tulee Kelasta. Siellä taas palkka on riippuvainen tuloksesta, joten tuskin niistä kovinkaan moni tahallaan hidastelee?

V. 2017 työkkäriin jää osa työntekijöistä, kaikki asiakkaat eivät voi mennä joko työnvälitysfirmaan tai kuntouttavaan työtoimintaan. Nykyiset osaamisen kehittämispalvelut jäävät osin työkkärin hoidettaviksi.

Vierailija
54/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei siis ole mitään tietyn mittaista karenssia, en vain saa mitään työttömyyskorvausta ennen kuin olen ollut sen 12 viikkoa töissä, meni siihen sitten kolme kuukautta tai kolme vuotta. Mutta kai voisin läpällä hakea, toisessa vaaditaan pitkää kirjanpitokokemusta ja toisessa videopelien tuntemista sekä koodaustaitoja, näistä mitään ei ole :D -ap

tiesitkö, että ei ne virkailijat itsekseen etsi työnhakijoista sopivia vaan se tietokanta yhdistää työpaikan tiedot ja työnhakijan tiedot, virkailija sitten päättää, laittaako työtarjousta vai ei. Mitä ihmeen tietoja olet itsestäsi antanut, jos katsot, että tarjoukset ja osaamisesi ei kohtaa?

No omasta tilanteestani on vuosia aikaa, mutta minä menin ihmettelemään, että miksi minulle tulee ohjelmoijan paikkoja, kun en minä osaa ohjelmoida. Syyksi selvisi, että koulutusrastini oli laitettu vahingossa it-tradenomi, kun piti olla taloushallinnon tradenomi. Minulla oli kyllä käytynä jo ennen tradenomin koulutusta mikrotukihenkilökurssi, mutta ei siellä ohjelmointia ollut ja se kai oli saanut virkalijan sekoamaan. Sainkin sitten töitä aika pian mikrotukihenkilönä, joten hyvin se meni. Nykyään olen kouluttautunut lisää ja teen töitä ihan eri alalla. 

Vierailija
55/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Darling, et siis edes tiedä kuka sitä soviteltua jumittaa. No, jos olet lähettänyt hakemuksen työkkäriin niin saattaa se kestääkin :)

Vierailija
56/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada karenssin työssäolovelvoitteella? En ole koskaan kuullutkaan, onko se joku uusi pykälä?

Sori, kaikki termit eivät ole ihan hallussa kun en ole aiemmin ollut työtön ja ensimmäistä kertaa asioin työkkärin kanssa. Mutta siis työssäolovelvoite tää varmaan virallisesti on. Sitä juuri aloituksessa kyselinkin, että voiko tähän tulla vielä joku rangaistus päälle jos jätän noihin paikkoihin hakematta. -ap

Vierailija
57/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista miten hammashoitajaksi pääsee ilman alan koulutusta kun alkeellisimpiinkin tehtäviin alkaa olla vaikea päästä ilman pätevää pohjakoulutusta. Hyvähän se on tehdä sitä työtä että oppii, mutta silti odotin vähän kovempiva vaatimuksia ennen kuin pääsee kyseiseen työhön. Hammaslääkärihän sen vastuun siinä ottaa mutta silti, pelottaa hammaslääkärikäynnit nyt entistä enemmän kun tietää että siellä voi olla millä vaan amispohjalla oppisopimuksessa.

Vierailija
58/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei siis ole mitään tietyn mittaista karenssia, en vain saa mitään työttömyyskorvausta ennen kuin olen ollut sen 12 viikkoa töissä, meni siihen sitten kolme kuukautta tai kolme vuotta. Mutta kai voisin läpällä hakea, toisessa vaaditaan pitkää kirjanpitokokemusta ja toisessa videopelien tuntemista sekä koodaustaitoja, näistä mitään ei ole :D -ap

tiesitkö, että ei ne virkailijat itsekseen etsi työnhakijoista sopivia vaan se tietokanta yhdistää työpaikan tiedot ja työnhakijan tiedot, virkailija sitten päättää, laittaako työtarjousta vai ei. Mitä ihmeen tietoja olet itsestäsi antanut, jos katsot, että tarjoukset ja osaamisesi ei kohtaa?

No omasta tilanteestani on vuosia aikaa, mutta minä menin ihmettelemään, että miksi minulle tulee ohjelmoijan paikkoja, kun en minä osaa ohjelmoida. Syyksi selvisi, että koulutusrastini oli laitettu vahingossa it-tradenomi, kun piti olla taloushallinnon tradenomi. Minulla oli kyllä käytynä jo ennen tradenomin koulutusta mikrotukihenkilökurssi, mutta ei siellä ohjelmointia ollut ja se kai oli saanut virkalijan sekoamaan. Sainkin sitten töitä aika pian mikrotukihenkilönä, joten hyvin se meni. Nykyään olen kouluttautunut lisää ja teen töitä ihan eri alalla. 

Mielenkiintoista. Se virkalija kun on näyttänyt sinulle kirjaamansa tiedot ja kysynyt, että onhan tämä oikein. Miksi et silloin huomauttanut asiasta?

Vierailija
59/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, miksi pitää olla 12 viikkoa töissä? En ole koskaan kuullut sellaisesta? Tarkoitatko, että ansiosidonnaista päivärahaa saadaksesi sun pitäisi olla vielä 12 viikkoa töissä?

Vierailija
60/73 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Se virkalija kun on näyttänyt sinulle kirjaamansa tiedot ja kysynyt, että onhan tämä oikein. Miksi et silloin huomauttanut asiasta?

Eipä näyttänyt. Siitä on vuosia aikaa sekä systeemit olivat silloin täysin toiset kuin nyt eikä tietokoneiden näytöt kääntyneet eikä itselle saanut mitään tulosteita noista. Tuskin on enää samat ohjelmatkaan käytössä.