Jatkuva tiputteluvuoto

Vierailija

Minulla on jo pitkään ollut vaivana jatkuva tiputteluvuoto. Edellisten kuukautisten loputtua saattaa mennä vain viikko ja tiputtelu alkaa. Sitä saattaa kestää noin viikko kunnes kuukautiset alkava. Vuoto saattaa kestää yhteensä parisen viikkoa, sitten viikon tauko ja sama homma jatkuu :/ Olen ravannut monta kertaa lääkärillä asian vuoksi, mutta mitään apua ei ole löytynyt. Ultrassa ei ole ollut mitään poikkeavaa, sukupuolutauteja ei ole. En tiedä yhtään mistä tämä voisi johtua :(

E-pillereitä olen kokeillut montaa eri merkkiä, mutta mikään ei sopinut, pahensivat vaan ongelmia ja toivat myös uusia vaivoja mukanaan :( Mitään hormoneita en haluaisi enää käyttää. Myös keltarauhashormonit kokeiltu. Onko kellään ollut samaa ongelmaa? Mistä ongelma on johtunut ja oletteko saaneet siihen apua?

Kommentit (7)

Vierailija

Mulla auttaa runsashormoninen yhdistelmäehkäisypilleri. Ne matalahormoniset ei auta, päinvastoin, vuoto alkaa aina kesken laatan ja sitä ennenkin tiputtelee. Mutta vanhan sukupolven runsashormoninen pitää vuodot sisällä koko laatan ajan eikä tiputtele. 

Vierailija

No varmaan monien eri e-pillerien kokeilu ei auta asiaa. Nyt omat hormoonisi on ihan sekaisin. 

En osaa sanoa mikä auttaa :( Mulla on tiputtelua kans joskus luonnostaan ja nyt aika usein minipillereiden takia. Rasittavaa, tiedän. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa runsashormoninen yhdistelmäehkäisypilleri. Ne matalahormoniset ei auta, päinvastoin, vuoto alkaa aina kesken laatan ja sitä ennenkin tiputtelee. Mutta vanhan sukupolven runsashormoninen pitää vuodot sisällä koko laatan ajan eikä tiputtele. 

Tuo on kyllä totta matalahormonisista :/ Mutta runsashormonisissa pelottaa mahdolliset mielialan vaihtelut :/ -Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa runsashormoninen yhdistelmäehkäisypilleri. Ne matalahormoniset ei auta, päinvastoin, vuoto alkaa aina kesken laatan ja sitä ennenkin tiputtelee. Mutta vanhan sukupolven runsashormoninen pitää vuodot sisällä koko laatan ajan eikä tiputtele. 

Tuo on kyllä totta matalahormonisista :/ Mutta runsashormonisissa pelottaa mahdolliset mielialan vaihtelut :/ -Ap

Mulla itse asiassa sivuvaikutukset kaikin puolin väheni runsashormoniseen siirtyessä, vaikka toista pelkäsin. Matalahormonisilla oli tiputtelun lisäksi ihon ja limakalvojen kuivuutta, haluttomuutta ja tasaisen apeaa masennusta. Nämä kaikki lievittyivät runsaampaan hormonimäärään siirryttäessä. Kun mainitsin tästä reseptiä uusiessa gynelle, niin hän sanoi että monella käy noin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa runsashormoninen yhdistelmäehkäisypilleri. Ne matalahormoniset ei auta, päinvastoin, vuoto alkaa aina kesken laatan ja sitä ennenkin tiputtelee. Mutta vanhan sukupolven runsashormoninen pitää vuodot sisällä koko laatan ajan eikä tiputtele. 

Tuo on kyllä totta matalahormonisista :/ Mutta runsashormonisissa pelottaa mahdolliset mielialan vaihtelut :/ -Ap

Mulla itse asiassa sivuvaikutukset kaikin puolin väheni runsashormoniseen siirtyessä, vaikka toista pelkäsin. Matalahormonisilla oli tiputtelun lisäksi ihon ja limakalvojen kuivuutta, haluttomuutta ja tasaisen apeaa masennusta. Nämä kaikki lievittyivät runsaampaan hormonimäärään siirryttäessä. Kun mainitsin tästä reseptiä uusiessa gynelle, niin hän sanoi että monella käy noin.

Hmm, joo, ihan järkeenkäypää. En vaan jotenkin jaksaisi sitä pillerirumbaa enää, vaikka haluaisin kyllä eroon tästä ongelmasta :( Se alku on vaan aina niin hankalaa... Eikä lääkärikään kuulostanut että mielellään kirjoittaisi reseptiä runsaampihormoonisempiin pillereihin... :/ -Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat