LA Heinäkuu 2016
Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡
Kommentit (302)
Heipparallaa! Plussattu 12.11 kolmen testin voimin kun en meinannut uskoa että olen raskaana. Nyt rv 5+0 ja aika varattu parin viikon päähän varhaisultraan jotta selviää että kaikki on niinkuin pitää. Mitään oireita ei ole lukuunottamatta jatkuvaa pissahätää ja väsymystä. Kolmatta siis odotellaan. LA laskurin mukaan 20.7 :)
Tänään suuntasimme Ikeaan ja kirppareille, ja voi että mitä kaikkea ihanaa vauvajuttuja siellä olikaan! Kaamea sisustusinto tuli :D vauvanhuoneen sisustamista odotellessa..
Tiedostan, että mitä vain voi tapahtua, kun raskaus niin alussa. Mutta en halua pelkästään ajatella että "entä jos.."
Mites te muut.. Miten olette saaneet hillittyä itsenne kaikilta ihanilta vauvojenjutuilta? Vai oletteko jo tehneet pikku ostoksia? :)
Meillä on sen verran jo vauvakamaa entisestään ettei varmasti juuri mitään tarvitse ostaa. Ehkä jossain vaiheessa jotain pientä ensi vaatetta mutta ymmärrän tasan tarkkaan fiilikset ja himot noihin pikkuvaatteisiin ja muuhun sisustus tavaraan❤️ On noissa eläinten ulosteissa ihan todellinen vaara selkeesti, ainakin se kissan uloste?? Mut miten lie isot elukat hevoset sun muut? Meilläkin rempattiin just makkarit ja täytyy myöntää ett ajatuksissa vilkkuu ihanat vastasyntyneen rottinkikopat verhoineen sun muut söpöt mut yritän malttaa mieleni etten roudaa sänkyä vielä makkariin 😂
Kahden lapsen jäljiltä niin paljon vauvakamaa että tarvis hankkiutua vanhasta eroon ennen kuin hankkii uutta. Sitten jos selviää myöhemmin että tulokas olisikin eri sukupuolta kuin aiemmat niin silloin alkaa prinsessa tavaroiden hankinta 😊
Elukoiden jätöksistä uskoisin kissankakan olevan se vaarallinen,siitä neuvolassa ainoastaan varoitettiin kun eläimistä tuli puhe. Meillä navettakissojen lisäksi hevosia ja lampaita..
Täälläkin yksi tiistaina plussannut liittyy heinäkuisiin! :) Mulla on ennenstään lokakuussa 2014 syntynyt poika joka oli kolmen vuoden lapsettomuuden tulos :) Nyt kerittiin yrittämään vain yhden kierron ajan ja onkin ihan epäuskoinen olo että tää vois olla totta! Mä liittyisin mielelläni myös facebook ryhmään :)
Mulla ikää 27 vuotta.
Oi miten paljon uusia plussanneita täne onkaan tullut. Onnea kaikille tasapuolisesti! 😊 Itsellä nyt siis menossa rv 5+6 (varmistui ar-ultrassa, joka tehtiin naistenklinikalla, koska hoidot siellä oltiin aloittamassa) ja la 15.7.2016. Oletteko ajatelleet mennä alkuraskauden ultraan? Itse olin tosiaan pari päivää sitten rv 5+4 ja siellä näkyis ruskuaispussi ja muuta raskauteen liittyvää, muttei vielä sikiötä, kuten ei lääkärin mukaan vielä kuulukaan. Varsinainen ar-ultra minulla on sitten rv 7+6 joulukuun alussa. Hirveä jännitys ja pelko, ettei mitään huolestuttavaa vain tapahdu ennen sitä. Nyt on ollut muutama päivä ruskeaa tuhrua, mutta näin minulla oli myös ensimmäisessä raskaudessa, josta syntyi terve tyttö. Onko teillä ollut mitään vuotoja? Kyllä se vain pelästyttää, vaikka uskon, että niin kauan, kun ei ole kipuja eikä runsasta vuotoa, kaikki on hyvin.
Minäkin liityn seuraan! Viikkoja nyt 4+6 ja viime lauantaina plussasin ekan kerran ja pari kertaa sen jälkeenkin että uskoin oikeesti olevani raskaana. :D yk 2 tärppäs eli aikas nopeesti. Ja ihan eka raskaus on kyseessä niin pienet jännitykset päällä ja miettiny täs mitähän oireita vielä tulee. Oireina ollut tähän mennessä nännikipu, alavatsa tuntemukset, selkäsärky, turvotus, heikotus ja herkkä hajuaisti. Eli kaikenlaista jo ollu. :) Laskurin mukaan la 22.7. Ja ikä 25v. Onko muuten kellään muulla ollu normaalia enemmän hajamielisyyttä? Itellä tuntuu et muisti on hävinny kokonaan..
Tulen tänne purkamaan pelkoani. Hetki sitten vessassa pyyhkiessä jäi rusehtavaa limaa/mitä lie paperiin. Alavatsaan sattuu hieman. Pelkään niin että menee kesken :(
Olen lukenut vuodosta alkuraskaudessa ja näyttää sieltä, että vuoto voi olla harmitonta tai sitten enteillä keskenmenoja. Voi sentään.
Norpppa RV 6+ 4
Ruskea vuoto on usein harmittomampaa kuin kirkas punainen. Pieni tuhru on ihan normaalia, kuten myös alavatsakivut. Toivotaan että oli vain sen yhden pyyhkäisyn verran, eikä tarvitse enää murehtia!
Täällä yksi tiistaina plussannut, tavallaan ihan yllätyksenä tuli, mutta on tässä jo toisesta miehen kanssa puheltu! Se päätti tulla sitten nyt, meikäläisen laskemista "varmoista päivistä" huolimatta..
Ikää meillä 26 ja toinen olisi tuloillaan, toivotaan tietysti että kaikki menee hyvin, mutta ihan realistisesti täällä ajatellaan, että ihan alussa ollaan.
Oireet on selkeät mutta varuiksi tein varmistustestin toisen merkkisellä testillä seuraavana päivänä. Oireista osasin aavistella raskautta jo pari viikkoa sitten.
En aio varhaisultraan tai muuhunkaan, neuvolan varaan kun parin viikon päästä on esikon neuvola.
En mä ees tiiä miksi tänne tulin, en ole mikään kuumeilija hehkuttaja tyyppi mut ehkä kun tää on tod näk viimeinen raskauteni niin tän haluaa jotenkin elää täysillä.
Nafti 4+1
Toivotaan että on vain harmitonta vuotoa! Tuommoset kyllä varmasti pelästyttää.. :/
Minulla myös tosiaan tuhrutellut sunnuntaista lähtien, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että se ei välttämättä merkitse mitään vakavaa. Myös ensimmäisessä raskaudessa tuli ruskeaa tuhruvuotoa rv 6-8 ja kaikki meni silti hyvin ja terve tyttö syntyi. Viimeksi ultrassa myös mainitsin asiasta ja lääkäri sanoi, ettei siitä kannata huolestua, voi johtua esim istukan kehittymisestä, herkistä limakalvoista tms. Myös ystävälläni oli raskaudessaan tuhruvuotoa. Eräänä yönä hän sitten heräsi sängystä verilammikon keskeltä ja kiiruhti sairaalaan, silti kaikki oli hyvin ja raskaus jatkui loppuun asti. Älä huolehdi Norpppa liikaa, vaikka vaikeatahan se on olla huolehtimatta tietysti.
Aliash rv 5+6
Juu mäkin allekirjoitan samaa kuin edelliset. Voi olla kaveri painautuu vielä syvemmälle limakalvoihin ja tästä syystä vuotelee. Mites tehdään nyt tuon faceryhmän kanssa. Kuinka se käytännössä toimii? Siis kirjaudutaanko siihenkin jollain nimimerkillä vai omalla nimellä niinku normisti? Mulle sopii siirtyä sinne. Työkoneella en pääse tänne ja vähän vaivalloista naputella puhelimen pientä näyttöä ja kirjaimia pidemmän romaanin verran 😂 mä nukuin sairaan huonosti viime yönä kiitos vain miehen asiakas viihdytys-illan😁 aamulla oli sitten mahakin kipeä, sellaista tosi kipeää repäisykipua vasemmalla nivusessa. Koko päivänä ei mitään erityistä ja edelleen hyvät fiilikset jatkojen suhteen ❤️ Tissit ja nännit on täälläkin kyllä tosi kipeet. Onneks on liivit päällä muuten ei tulis elämästä mitään😉 ja todellakin hajamielinen... Höpöttelen ihan omiani, yksi päivä piti sanoa ett otsa hiessä niin se olikin että olkapäät hiessä😄
Murunen rv5+5
Voi jaksuja ja liimaa norpalle että pieni pysyy matkassa !♡ itelläki esikoisen aikana vuosi vähän rv 10. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Koeta olla rennoin fiiliksin vaikka tiiän että oisin itekki aiva hermona. Oireista sen verran että itellä aivan kamala pahoinvointi melkee aamusta iltaan. Oksentaa ei oo tarvinnu mut närästää ja tekee pahaa lähes kokoajan. :/ Tissit on kipeät ja turvonneet. En oo ollu koskaan mikää valittaja tyyppi ja oon ehkä jopa vähätellyt joidenkin oireita et miten muka voi olla niin paha olo. No täytyy todeta että voi todellakin olla. Hyihyi. Toivottavasti tämä ei kestä koko raskautta. Kahvin jätin juuri pois ja ruokahalu on todella huono. Joulukuussa on paluu töihin makkaratehtaalle. En todellakaan tiedä miten selviän tämän olon kanssa. Mutta hetkeäkään ei tarvi epäillä etteikö masussa jotain olisi . Esikoisen odotuksessa voin hyvin.
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa tänne :)) En malttais millään odottaa ensiviikon ultraa että pääsee kurkkaa tulokasta :) ♡♡
-millski rv 6+4
Kiitos teille kannustuksesta ja sanoistanne ♡
Tuon yhden tuhrun jälkeen ei juuri lisää tullut. Olo tuntuu silti nyt "märältä" eli vessakäynnit jännittävät. Yritän ajatella, että kaikki on todennäköisemmin hyvin kuin huonosti. Tämän raskauden myötä musta on tullut ihan ihme huolehtija ja murehtija. Mulle tekisi hyvää, jos saisin unohdettua tämän odotuksen hetkeksi :-)
Toivon kovasti että saamme kaikki pitää nämä vauvanalut matkassamme mukana ensi kesään ♡
ps. Siitä facebookista. Oltaisiinko siellä tosiaan omalla nimellä? Jännää :)
Millski: onko teidän edellinen lapsi poika? Mulla ei ollut ekasta eli pojasta juuri mitään oloja, maha välillä löysällä kun tuli paha olo. Toista oli sitten likan kanssa. Aina makean syönnin jälkeen tosi karmee olo ja muutenkin pahoinvointia. Silloin jo arvasin ett takuulla prinsessa matkassa. Nyt epäilen tämän raskauden alkaneen miehen työreissun jälkeen jolloin tikuttelin myös oviksen. Eli voipi olla ett pieni munakas matkassa 😂 sisko saa kyllä raivarit koska hän on ilmoittanut ett jos joskus tulee vauva niin sen on oltava tyttö...😉 milloin kerrotte muuten lapsille? Me varmasti sit kun maha alkaa näkyä tai sit jouluna jos silloin anopille ja apellekin.
Millski, täällä on just samat olot: oksettava/etova olo melkeinpä aamusta iltaan, mut ei oo vielä tarvinu oksentaa...myös närästys vaivaa. Toivois et vois nukkua tän pahanolon pois.Esikoisesta ei oli kyl näin pahoja oloja..
Oon kans kukenu et tuhru on normaalia, eli yritä Norppa olla huolehtimatta, kaikki menee varmasti hyvin!
Meillä ollaan ainakin esikoisen face-ryhmässä ihan omalla nimellä suljetussa ryhmässä, ja ihana ryhmä se onkin!kivempi siellä on jutella ja on tutustunut porukkaan paremmin kun ei olla kasvottomia ja nimettömiä.itse ajattelin että vois liittyä faceen vaikka sitten kun eka kolmannes turvallisesti ohi.
alicia
Nyt vaikuttaisi silta, etta paha olo olisi vahenemassa (toivottavasti!). Eilen ei ollut niin kauhea olo, tosin jarkyttavaa, miten nalattaa jossain vaiheessa.. eiku vaan hedelmia naamaan siina tapauksessa.
Lisaksi sain itseni raahattua salille, tosin otin varovaisesti ja poljin vain kuntopyoralla (en ole salilla kunnolla kaynyt pariin kuukauteen) ja pidin huolta, ettei sykkeet nouse liian korkeiksi. Minulla noi sykkeet on aina muutenkin ongelmana ja nyt haluaa pitaa enemman huolta viela. Lisaksi tuntuu, etta vasyy nopeammin. Voihan se olla, etta johtuu myos tuosta kun en ole vahaan aikaan kaynyt urheilemassa kunnolla. Kotona viela sitten tein vahan vatsalihasliikkeita.
Silti ei kaikki ruuat mene alas ja aina pitaa miettia, mita sita soisi. Lampimat juomat ei mene alas.. jo lampiman juoman ajattelu tuo pahan olon :P mies nauraa, kun yleensa olen semmonen kahvikissa ja nyt ei mene kahvi alas eika voi edes kuvitella juovani kahvia.
Tanaan 7+0 ja ensi viikon lauantaina varhaisultra :)
Murunen: esikoinen on tyttö. :) siskoni sanoi että hänellä poikien odotukset olleet vahvempi oireisia kuin tyttöjen. :) minulla ei ole vielä mitään haisua tai tuntemuksia kumpi mahtaa olla :)
-millski
Onko joku jo siellä faceryhmässä mikä on tuossa tän ketjun ekalla sivulla ilmotettu? Oon laittanu siihen sähköpostiin viestiä mutta ei vastausta :/ Mun ois niin paljon helpompi ja mukavampi siellä keskustella :) Vai pitääkö perustaa toinen faceryhmä niille jotka ei vielä oo päässy? :) Olisko moni mukana?
Itse taas olen lukenut, etta inkivaari voisi helpottaa raskauspahoinvointia? Nama siis englanninkielisissa teksteissa ainakin (suomeksi en ole etsinyt tietoa). Itselleni tuo inkivaari ei vain oikein maistu kun ei mene alas mikaan kuuma juotava :P harmittaa, ettei tee mieli lahtea liikkumaan/salille kun on huono olo. Toivottavasti tama olo tasta nopeeta paranee ja jaksaa sitten liikkuakin. Pelottaa nimittain painonnousu. Jostain luin, etta eka 3kk ei sen painon pitaisi periaatteessa nousta. Aika hankala vaan, koska mulla on ollu tata pahoinvointia ja pitaa "napostella" tarpeeksi usein. Hedelmia tosin yritan syoda suurimmaksi osaksi.