LA Heinäkuu 2016
Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡
Kommentit (302)
Kiva kun on tullut lisää odottajia! :))
Uutena oireena parin viime päivän aikana on aineenvaihdunnan vilkastuminen, ihan poikkeuksellisen paljon saa ravata vessassa :D tissit turvonnu entisestään, ja itselläni on oikeassa nännissä lävistyskoru, se on alkanut vähän nipistelemään, joutuu varmaan ottamaan pois.... Ja olen 25vuotias!
Onko monella ruokahalu kasvanut, oletteko syöneet enemmän vai malttaneet olla ilman herkkuja?
MILLSKI toivotaan teille ihania kaksosia <3
Keskenmenot usein kai johtuu jostain viallisesta alkiosta, joka ei ole elinkelpoinen. Toisaalta siis hyvä,jos luonto korjaa huonot pois. Eri asia sitten jos on esim. keltarauhasen puutosta ja alkio ei kiinnity. Toivottavasti meillä kaikilla sujuu kaikki hyvin loppuun asti :)
Heips!
Oon salaa lueskellut teidän kirjoituksia ja tuntui niin hassulta olla sanomatta mitään, ikäänkuin olisin vaan tirkistellyt mutta nyt rohkaisen mieleni ja kirjoitan! Viikkoja nyt 6+1 jos olen oikein asian ymmärtänyt. La 9.7. Mitään sen ihmeellisempiä oireita ei ole ollut, jokatoinen pv vatsassa vähän painon tunnetta, jokatoinen pv ei mitään. Iltapäivisin kiukuttaa ja väsyttää mut menee iltaakohti ohi. (Voi toki myös johtua pimeästä vuodenajasta ja tiukasta työputkesta...) mukava vaihtaa kuulumisiä teidän kaikkien kanssa, en halua vielä kertoa tutuille... Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Hei PULLA, kiva kun uskaltauduit kanssa kirjoittelemaan 😊 Tuo oireiden vaihtelu ja katoaminen välillä on kyllä ärsyttävää..heti iskee paniikki, että onko kaikki hyvin. Itse vielä tosiaan näin ultraruudulta, että kohdussa oli lääkärin sanoin "musta möykky", mutta se ei auta asiaa näköjään yhtään. Paniikki jatkukoon..varmasti sinne alkuraskauden ultraan asti..ja sen jälkeen np-ultraan..ja siitä sitten rakenneultraan..synytykseen..vauva-aikaan ja lapsuusaikaan..äidin murheet ja huolet ei koskaan lopu ja sen tiedän itsekin, kun meillä 4-vuotias lapsukainen jo ennestään on.
Onko muille ruokavalio tuttu ja helppo? Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja koen syömisten tarkkailun hankalaksi. Positiivisen testin jälkeen ruokakaupassa meinasi itku tulla kun hyvästelin parmesaanin ja inkiväärin. Kaupassa oli myös nainen jonka raskaus näytti olevan melko pitkällä ja läheltä piti etten mennyt hänen luokseen ja kysynyt miten tästä selviää hengissä. Maltoin mieleni kuitenkin. Opettelua tämä taitaa vaan olla eikä kestä kovin kauaa. Taidan vaan olla vähän hysteerinen... 😳
Ei ole ollut helppoa tuo ruokavalion noudattaminen! Tai siis olisi muuten, mutta kun en nyt muistanut mikä kaikki olikaan kiellettyä ja menin syömään juustokakkua eräissä juhlissa ja siinähän on sulatejuustoa ja sulatejuusto sisältää listeria-riskin. Olen ihan paniikissa.
Tervetuloa uusille, kiva kun Pulla uskaltauduit joukkoon!
Mä en ole ottanut turhaa stressiä syömisasiasta, edellisessä raskaudessa söin mm. itse graavattua kalaa. Suurin osa juustoistakin Suomessa on pastoroituja. Onhan lista hyvä pitää mielessä, mut loppujen lopuks on kovin vähän asioita joita ei saa syödä. Kahvia oon vähentänyt, ja toisaalta vähemmän on tehnyt mielikin. Yrttiteetä en juo ja alkoholiin on nollatoleranssi raskauden aikana. Tällä hetkellä syömisiä enemmän karsii tää jatkuva etova olo kun mitään ei tee mieli 😔 onks kellään mitään hyviä vinkkejä miten pahan olon saa pidettyä kurissa?
-alicia
Moi!
Tein eilen kans haalean plussan. Sitä on odoteltukkin ja jos tämä tila on pysyväinen niin laskettu päivä on jotakuinkin 17.7 <3 Itsekkin olen heinäkuun lapsi.
Edellinen yrityksemme päättyi keskenmenoon kesäkuussa, siispä jännää on. Ennestään meillä on 2- ja 4- vuotiaat lapset. Olen tullut raskaaksi todella helposti joka kerta, ja siksi en omille parhaille ystävillekkään uskalla aiheesta jutella, heillä kun on (kaikilla kolmella) takanaan pitkät ja rankat hedelmöityshoidot, onnellisin lopputuloksin kylläkin. Siispä juttelen teille ja luen innolla kokemuksianne sekä jaan oman pikkuruisen salaisuuteni :) ! Ihanaahan se on ja helpottaa kummasti kun saa johonkin sen sanoa julki! Tsemppejä ja voimia toivottelen kaikille keskenmenoja kokeneille!
Oireina mulla on tähän asti olleet väsymys ja erilaiset tuntemukset alavatsassa.
Ikää on 34 v.
Hei!
Täällä oon koko vklp ajan saanut haaleita plussia ja olen ihan pihalla kaikesta! En ensinnäkään osaa kuvitella ollenkaan että olisin raskaana vaikka toivottu onkin! Ennen en ole saanut testeihin edes viivanpaikkaa! Ensi viikolla ajon ostaa paremman testin jolla testata onko viiva vahvistunut, mitä merkkiä suositte? Ite tein sofin liuskatestillä(kotitesti.fi:stä)
En ole edes satavarma millä viikoilla olisin koska minun menkat ovat ihan sekaisin..
Oireita ei kovin kummosia oo.. Rinnat ajottain kipeenä ja alavatsaa nipistelee.. Taino oon muutaman kerran saanut kunnon skitsokohtauksen ihan naurettavasta asiasta jonka tajuttua aloin itkemään :D toivon niin todella että tämä kaikki on raskaudesta johtuvaa ja että kaikki menisi hyvin <3
ennen en ole raskaana ollut ja ikää parikymmentä! Todella sekavaa tekstiä mutta on ajatuksetkin ihan sekaisin!
Minäkin liityn tänne! :) viime viikolla sain plussatestin. Äsken piti Digillä varmistaa että "kaikki on hyvin", ja digi antoi 2-3, Jes! :) eli about rv5 menossa ja laskureiden mukaan LA olisi heinäkuun loppupuolella.
Varasin ekan neuvola-ajankin tänään, jonka sain joulukuun puoleenväliin.
Esikoista siis odotan, ja ensimmäinen raskaus kyseessä.
Kertokaa oireitanne ja ajatuksianne :) niitä on kiva käydä lukemassa!
PULLA on vaikeeta! Ei meinaa millään muistaa että mitä saa syödä ja mitä ei ja varsinkin ulkona/vierailla syöminen on stressaavaa..
Lisäks aika ristiriitasta kun moni sanoo ettei inkivääriä sais syödä raskausaikana mutta meillä esim. Neuvolan ohjeessa ei lue siitä mitään 😯
ALICIA mulla kans koko ajan etova olo, aamulla ja illalla pahin ja lihaa ei pysty ollenkaan syömään 😷 kai syöt tasasesti? Ite syön 2-3h välein enkä päästä nälkää pahaksi ikinä. Kaikki raikas/viilee/mauton on hyvää :D hedelmät, viili, puuro, mysli, leipä, mehukeitto, jääpalat imeskeltyinä ym.. ja sit vaan toivoo et joskus tää pahoinvointi helpottaa :D
Kaveri just kertoi,että nopeat hiilarit useimmiten tekevät pahan olon,kun verensokeri nousee nopeasti. Tää on vaan neljän lapsen äidin omista kokemuksista,mutta olen huomannut saman.
Turvotus on muuten ihan kamalaa! Maha on ihan pallo.
Joo en oo aatellukaan, vaikka niinhän ne nopee hiilarit tuppaa tehdä. Oon vaan syöny sitä mikä ällöttäis kaikista vähiten.. voishan sitä toki koittaa jos menis joku kananmuna vaik alas :)
Hui, kait sitä täytyy uskaltautua itsekin mukaan keskusteluun vaikka pari pvää oon seuraillut sivusta! Tein siis la, su ja nyt ma aamuna kaikkina positiivisen testin ja oli tästä jo pieniä arveluja kun rintoihin särki ja menkat oli myöhässä:D eka raskaus siis kyseessä ja kauheesti on kaikkea mielessä. Ja miten ihmeessä noita raskausviikkoja edes lasketaan.. Soitin tänään neuvola-ajan ja sain sen 23.11. Kovasti olis himo jo päästä ultraan näkemään konkreettisesti että kuka tuolla asustelee. Alavatsaa kyllä on nipistellyt tänään aika lailla niin kait siellä jotai tapahtuu;)
Kelvolliset ruoka-aineet aiheuttaa päänvaivaa ja nyt pelottaa kun söin eilen aikas paljon brie juustoa viinirypäleiden kanssa. Jotenkin iha hölmö olo kun ei oo yhtään aiemmin selvittänyt mitään ruokajuttuja ja nyt pelottaa että jos jotain on mennyt pieleen:( mutta kait nää pelkotuntemukset on ihan normaaleja ja nyt pitää alkaa enemmän kiinnittämään huomiota ruokavalioon!
Kiitos murmur ja Lykke vinkeistä, ruokavälit taitaa olla ainakin yks mistä kiikastaa ja kun mikään muu ei oo maistunu oon syöny paljon leipää 🙈 eli koitan vähentää hiilareita ja korvata vaikka maitotuotteilla, jospa olo vähän kohenis (ja tää turpoaminen hidastuisi)
Mä päätinkin nyt lykätä sitä ultraa ja meen vasta ekaan kunnon ultraan sitten kun sen aika on, eli aikaisintaan 4 viikon päästä. Raskausoireet on niin selvät et ei kai tässä ole kauheesti kysymysmerkkejä, nyt kun vaan pysyis matkassa. Ois kiva että mieskin pääsis ekaan ultraan. Onks teillä muilla miehet tulossa mukaan?
Onks kellään muuten alkanu vaatteet menee pieniks? Mua ainakin ahistaa monet vaatteet mahan kohdalta jo, mut ei haluis vielä siirtyä mamma vaatteisiinkaan, ja eihän mulla vielä sellaisia olekaan...😅
alicia 7+0
Tervetuloa Zanice! Viikot lasketaan edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä, laskureita löytyy netistä esim Vau.fi sivustolta. Jos sulla olis kuukautisten just pitäny alkaa ja kierto n.30 päivää niin viikkoja on 4+ jotain.
Hei,
Minäkin liityn joukkoone. Plussasin viikonloppuna. Laskureiden mukaan la on noin 20.7. :) Esikoiseni syntyi reilu vuosi sitten. Olen myös todella huolissani tuulimunasta ja keskenmenosta ja toivon hartaasti, että saan synnyttää terveen lapsen ensi kesänä! :) Oireita minulla ei ole ollut muita kun väsymys ja matala verenpaine. Eilinen verenpaineenI oli 88/44 ja huomasi koko päivän. Osaako joku sanoa, jos minun pitäisi huolestua? Lähipäivinä pitäisi varmaan soittaa neuvolaan ja varata ensimmäinen aika!:)
4+?
Mä olen selkeästi selvinnyt (tähän asti) aika vähäisillä oireilla. Pääasiassa rinnat on kipeet mutta muuten ei ole pahoinvointia eikä muutakaan kovin konkreettista. Hajuaisti on kuin koiralla ja hiilareita tekee ihan kamalasti mieli, haaveilen pappardelle-pastasta homejuustokastikkeessa... Mä jostain syystä pelkään niin paljon sitä pahanolon/heikotuksen alkamista, että olen varannut töihin elovena-keksejä ja kotona pitää olla koko ajan tuoreita hedelmiä. Syön 3-4h välein ja useamminkin jos on sellainen olo. Kuntosalilla olen jo jättänyt vatsarutistukset väliin, ei tuntunut kivalle. Kattelin Bailamama- kurssia, sanokaapa jo synnyttäneet oletteko käyneet mitä "valmennuksia"/ jumppia ja oliko niistä iloa? Mun mies on tulossa mukaan neuvoloihin kun joku sitä kysyi. Musta on tärkeää, että hän on tietoinen kaikesta, eihän tämä kaikki pelkästään minua kosketa. Vieläkin kyllä epäilen tätä raskauttani kun ei tunnu missään mutta eipä kuukautisiakaan ole näkynyt. Ehkä pitää vielä tehdä uusi testi... 😝
Hei, täälläkin odotellaan jännityksellä esikoista<3 ja viikkoja nyt 6+1 eli laskujen mukaan laskettu aika olisi 10.7.16 :) Ikää on 23vuotta ja miehellä 30vuotta. Vauva oli toivottu ja odotettu, nyt vaan jännitetään, että kaikki menee hyvin. Raskausoireista pahin on loputon väsymys. Täälläkin mietityttää mitä vitamiineja kannattaa ottaa jo käyttöön?
Täällä odotetaan kolmatta ja la on menkkojen mukaan 12.7. Aikaisemmat syntyneet -13 (poika) ja -14 (tyttö). Varhaisultra on 2.12.