LA Heinäkuu 2016
Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡
Kommentit (302)
Mä oon ainakin vaikka heti valmis siirtyy facen puolelle mikäli joku osaa sen ryhmän perustaa ☺️ Ei tiiä vaikka täällä olis tuttuja😂🙈
Mä voisin myös liittyä faceryhmään. Tällä porukalla vois olla joku oma ryhmä,toi toinen on ilmeisesti joku isompi ryhmä?
Facebookin ryhmä olis helpompi kyllä, mielelläni kans liityn siihen. Laitoin myös sähköpostia siihen alotuksessa olleeseen @osoitteeseen, mutta en ole minäkään saanut vastausta. Olisi siksikin kiva jakaa ajatuksia muiden odottajien kanssa, kun en ole ennen tällä tavalla ryhmäytynyt eikä muitakaan samaan aikaan odottavia äitikavereita ole ollut! Ihan joka päivä täytyy käydä kurkkaamassa täällä että miltäs niistä muista nyt tuntuu jne :D .
Täällä olot jatkuu entisenlaisina ja ihan hyvinä(no mikskäs ne nyt tässä viikossa olis muuttuneetkaan :D ? Ajatuksissaan ehtii vaan pian jo niin pitkälle, vaikka aikaa ei olekkaan kulunut.). Mulla kans esikoisesta oli vähän jotain vuotoja, mutta kaikki meni hienosti kuitenkin koko raskauden.
Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!
t. Aiwo 5+ jotain
Joo tehdään uusi faceryhmä :) esikoisen kohdalla oon humannu sen niin kivaks ja helpoksi!
Meillä ainakin esikoisen faceryhmässä ollaan ihan omalla nimellä mutta se on sailainen ryhmä niin etteivät ulkopuoliset näe ryhmän kirjotuksia eikä sitä että ryhmässä ollaan :)
Mä odotan niin joulukuuta, soitin eilen Tyksiin kun siellä oltiin hoidoissa ja sain ajan varhaisultraan :)
Mulla ei ole muita oireita kun armoton väsymys ja menkkajuilinta joka esikoisestakin kesti lähes 12 vko!! :D
T: M + papu 5+5 :)
Hei! Vieläkö mahtuu ryhmään mukaan? :) Olen 28-vuotias ja ensimmäistä lasta odotellaan saapuvaksi 19.7. Toivottavasti tällä kertaa raskaus menisi loppuun asti! Ollaan yritetty 2vuotta ja jos jonkinmoista ongelmaa/vikaa minussa todettu. Olin vuosi sitten raskaana, mutta sain keskenmenon rv12+3. Olen tehnyt testejä aika monta :D Ja käynyt myös verikokeissa ja menen vielä viikon päästä, jotta nähtäisiin hcg:n kehitys. Tämä oikeastaan vaan mielenrauhan vuoksi, koska aivan paniikissa olen ollut plussauksesta asti..
Mä voin tehdä ryhmän meille. Laittakaa mulle meiliä heinakuu16@gmail.com. Lisäilen ryhmään aina,kun ehdin. Vielä en ole ryhmää perustanut,mutta teen sen heti,kun saan ihmisiä kasaan. Ja laitan sen salaiseksi.
Lykke laitoin sähköpostia faceryhmästä ☺ tee mahollisimman pian ryhmä jooko?! 😃:D
Moi kaikille plussanneille - täällä myös yksi sellainen ja pää on ihan pyörällä! 😍 Pillerit jäi pois maaliskuussa, jonka jälkeen ollut vain 2 kuukautiset. Varasin ajan gynelle selvittämään missä vika on, ja tein varmuuden vuoksi to-aamulla testin. Testi näytti plussaa!! Gynellä ultrattiin ja siellä näkyi pienenpieni sykkivä mini ❤️ Olin aivan ällikällä lyöty enkä meinaa uskoa tätä todeksi vieläkään. Ja siis ensimmäinen raskaus kyseessä, olen 28v.
Minin koon mukaan nyt rv 6+4. Neuvolaan sain ajan vasta 9.12. Oireena on ollut ainoastaan väsymys, jonka luulin johtuvan pimeästä syksystä 😄 Siskoille ja kahdelle ystävälle olen kertonut. Voi kunpa kaikki menisi hyvin ja kesällä meilläkin olisi pieni käärö ❤️
Ihana kun meitä on jo näin paljon, kiva kuulla kokemuksia ja teidän vointeja! Ihanaa lauantai-iltaa kaikille 😊
Moi vaan kaikki!
Kiva lueskella muiden juttuja! Nyt saan vihdoin virtaa itsekin kirjottaa. Mulla nyt rv 7+4 ja oon viimeset kolme päivää ollu tosi heikossa hapessa. Aluks oli vaan kuvotusta, nyt oon joka yö heränny oksentamaan.. Väsyttää armottomasti ja en meinaa jaloillani pysyä, joten oltava makuu asennossa koko ajan. Töistä oon joutunu ottaa saikkua ja huomenna taas päivystykseen.. Teen siis hoitotyötä josta ei kyllä tässä tilassa tule yhtään mitään. Toivon vaan että tää olo menis nopeasti pois.. Ens keksiviikkona 25.11 varhaisulta, jota nyy ootellaan jännityksellä. Ja se fabo ryhmä ois kyllä kiva! Toivon teille kaikille hyvää oloa ja Tarrasukkia!
-ttnya ja kirppu 7+4
Moikka kaikille! Olen muutaman viikon lukenut keskusteluja ja nyt kirjoitan itsekin. Tein positiivisen testin kaksi viikkoa sitten ja kohta alkaa kuudes viikko. LA pitäisi olla 19.7. Ikää minulla on 31-vuotta ja kyseessä on mahdollinen esikoisemme ja ensimmäinen raskauteni. Ensimmäinen neuvola joulukuun alussa.
Pää on ihan pyörällä kaikesta. Jätin pillerit pois kaksi kuukautta sitten ja heti ensimmäisestä yrityksestä tuntuu tärpänneen. Olimme varautuneet huomattavasti pidempään aikaan, mutta hyvä näin. Asioiden tapahduttua niin nopeasti, on pieni pelkokin omasta valmiudesta iskenyt, mutta lienee ihan normaalia tämä tunteiden myllerrys.
Pientä pahoinvointia ja etenkin hirveää turvotusta on ollut, mutta muuten olen voinut hyvin. Väsymystä en koe vaan päinvastoin olen ihan intopinkeänä yömyöhään asti. Pahanolon vaivatessa vapaa-ajalla olen laittanut urheilukamat päälle ja lähtenyt treenaamaan. Tuntuu auttavan minulla, etenkin turvotukseen runsaan vedenjuonnin kanssa.
Töissä olen paljon asiakaskohtaamisissa ja niihin olen mennyt muovipussi käsilaukussa just in case. Jotenkin tilanne, jossa ei saisi voida pahoin, saa kuvittelemaan pahoinvointia :D
Olen aikamoinen treeni-intoilija, joten nyt nautin jokaisesta treenistä kuin viimeisestä. Loppuajan mahdollinen liikkumattomuus tuntuu kamalalta ajatukselta, mutta ehkä se on sitten luontaista.
Toivottavasti Facebook ryhmään voi liittyä myöhemmin, sillä ensimmäinen kolmannes on jännittää. Tosi kivaa lukea muiden tuntemuksia, kun elää suuri salaisuus sisällään. Tsemppiä kaikille! :)
Huomenta! Onko kuinka moni ajatellut siirtyä facen puolelle? Itsekin juuri liityin ja kiva kun keskustelut saa kasvot joten sinne vain sankoin joukoin😊 nyt mullakin on ollut pari päivää enempi pahoinvointia ja kyllä teki tiukkaa olla eilen pumpissa😕 melkein jouduin luovuttamaan... Mukavaa lumista sunnuntaita itse kullekin
Murunen 6+1
Moikka! Eli jos haluatte mukaan,laittakaa mulle spostia. Meitä on nyt muutama ryhmässä jo. Kutsun saa sitten spostiosoitteeseen.
Moi vaan kaikille :) en oo nyt oikein ehtinyt kirjoitella ite mutta oon teidän jutteluita seurannut :) toi faceryhmä on hyvä kun helpompi käyttää kun tätä :)
Heippa. Laittelin sähköpostia tuohon osoitteeseen :) facebookryhmään pääseminen kiinnostaa :) la 22.7
Tervetuloa Pampula, pitkä matka ollut teillä, toivotaan todella että teillä menisi nyt kaikki hyvin. Oletko saanut jotain lääkkeellistä tukea raskauteen?
Onnea Pikkumyy6!
Ikävä kuulla TTNYA moisista oloista, toivottavasti lakkaavat pian, kuulostaa kurjalta. Ihan pian onkin sun ultra, jännää.
Jensson,tervetuloa, tuntemuksiasi kompaten, luotan siihen että tämä 9kk valmistaa minut tulevaan, koska nyt välillä ajatuskin tulevasta aiheuttaa pelkoa, vaikka minulle jo toinen lapsi, mutta kun tämä tuli niin yllättäen, että sekin vie aikansa totutella koko raskausajatukseen. Toivotaan että voit treenata mahd pitkään ja liikkua voi loppuun asti. Minunkin käytävä lenkillä päivittäin, koska haluan pitää turvotuksen kurissa myös, mutta olojen mukaan sitten kävellen, kun maha ei juoksusta vielä tykkää. Onneksi sekin helpottaa jossain vaiheessa (kunnes taas lopulta ei tykkää)
Minäkin faceen, on tosiaan helpompi kuin tämä, toivottavasti saadaan kiva porukka!
Heips! Esittelenpä itteeni lyhyesti kans.
29v (helmikuussa30v) kolmen tytön äiti.
Plussasin viimeviikolla ja laskurin mukaan LA olis 22.7.
Meillä on 8v, 5v ja 2v tytöt. Ekan ja tokan lapsen välissä oli kaksi tuulimunaraskautta jotka paljastuivat kun alkoi niukka vuoto. Kuopusta odottaessa alkoi rv12 yhtenä yönä ihan hervoton vuoto ja ajattelin että tää on nyt tässä. Sairaalassa eivät suostuneet ultralla katsoa tilannetta "koska viikkoja liian vähän" ja lähettivät kotiin suruvalittelujen saattelemana.. marssin terveyskeskukseen jossa tiesin olevan ultraava hoitaja ja pyysin apua. Hoitajalla oli kiire mutta huomas hätäni ja ultrasi. Siellä oli pikkuinen aivan kunnossa ja kohdunsuulla oli hyytymä joka vuosi.. sanoi että todennäköisesti tällä ollut kaveri kohdussa joka sit tullut pois ja jäänyt kiinni siihen kohdunsuun ulkopuolelle. Siinä sit kuusi viikkoa vuodon kanssa kuljeksin, onneks väheni koko ajan. Nyt tottakai pelko et alkaako vuotaa ja jos alkaa ni onko tuulimuna vaiko hyytymä.
Toivon että kaikilla menee kaikki hyvin ja kaikille oikeen paljon tarrasukkia matkaan.
Kuopusta odottaessa olin facebookryhmässä mukana ja edelleen on sama ryhmä toiminnassa ja aivan mahtava on porukka. Siksi olenkin oikeen mielelläni tulossa heinäkuisten2016 ryhmään mukaan :)
Olisi kiva tutustuataas uusiin mammoihin :)
Laitoin myös sähköpostia tuosta fb-ryhmästä :)
Täällä olo ollut ihan hyvä, mutta edelleen rusehtavaa limaa on muutaman kerran jäänyt vessapaperiin. Myös ohimeneviä vatsakipuja on. Mietin, soittaisinko neuvolaan josko se toisi mielenrauhan.
norpppa 7+1
Voin sanoa että koskaan ei voi soittaa neuvolaan turhaan! Kannattaa soittaa jos joku asia mietityttää. Mie olen ainakin saanut aina apua kun olen soittanut. Kuten neuvolatätini sanoo: "se huolestunut olo pitää pyrkiä saamaan pois ja odottavan äidin pitää saada olla mahdollisimman rauhallisin mielin" ja näin se kyllä on. Soita ihmeessä, kyllä neuvolatäti osaa auttaa <3
Moikka kaikille! Mäkin saan vihdoin aikaiseksi kirjoitella tänne, oon viikon seuraillut taka-alalta:) täällä kirjoittelee 21v jo ennestään yhden pienen pojan äiti 11/14. Plussatestin tein parisen viikkoa sitten jo ennen kuukautisten pois jäämistä, rintoja aristi niiin älyttömästi että melkeimpä arvasin :) tunteet on vielä vähän vuoristorataa, sillä olen kesän alussa eronnut esikoiseni isästä ja vasta tavannut uuden kumppanini, jolle nyt odotan vauvaa. Eli suunniteltu ei siis ollut. Mies on aivan innoissaan vauvasta, mä täällä vielä vähän pähkäilen kun on niin tuore suhde vielä. En vaan katsonut oikeeksi seurailla teitä vaan sivusta! Oireita tällä hetkellä järkyttävät mielialanvaihtelut ja lähes jatkuva "krapulaolo" :D La olisi laskujeni mukaan 16.7. Eli nyt 5+6. Terkkuja kaikille ja jaksamisia! <3