Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Heinäkuu 2016

04.11.2015 |

Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡

Kommentit (302)

Vierailija
241/302 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, moni on käynyt jo np-ultrassa ja meilläkin tuo odotettu päivä oli tänään. Oli ihana nähdä pikkuinen ja kuulla, että kaikki oli hyvin. Sydänääniä päästiin myös kuuntelemaan ja saatiin monta kaunista kuvaa mukaan. Meillä myös vatsanpäältä tehtiin tuo ultra, vaikka esikoisesta muistan, että se tehtiin alakautta. LA-aikaistui parilla päivällä ja on nyt 13.7.

Aliash rv 12+1

Vierailija
242/302 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös np-ultra ja vähän kyllä jännitti mennä sinne kun mullakin se pahin huonovointisuus ja muut oireet ovat kadonneet lähes kokonaan viimeisen viikon aikana. Kävin varhaisultrassa viikolla 7+0 ja nyt sitten tää seuraava ultra oli 12+0 ja voi että kun oli pikkuinen kasvanut hurjasti! Sieltä ihan jo erotti kädet ja jalat ja kätilö pystyi jopa laskemaan sormet siitä kuvasta, mitä en itse kyllä olisi pystynyt kun en ihan niin tarkkaan osannut erottaa. Sanoi, että onhan tätä työtä tullut 10 vuotta tehtyä että kyllä sieltä alkaa jo erottaa kaikenlaista kun kuvia on tullut katseltua pikkasen monta kertaa :)

Meillä pikkuinen oli ihan mahdottoman vilkas tapaus, pyöri ja hyöri ja heilutti käsiä ja jalkoja siihen malliin ettei meinattu saada mittoja otettua. Ensin tehtiin ultra siis alakautta ja loput mitat otettiin sitten vielä vatsan päältä ultraten ja kuunneltiin myös sydänääniä. Oli se vaan niin ihanaa ja koskettavaa <3 Ja kaikki näytti siltä miltä pitääkin, niskaturvotusta ei ollut ja laskettu aika pysyy myös samana.

Kun oltiin lähdössä vastaanotolta, kätilö kysyi vielä että osallistutaanko me siihen seuraavaan eli rakenneultraan. Sanoin, että kyllä tottakai ja ihmettelin että eikös kaikki osallistu? Hän kertoi, että ultrat ovat tosiaan vapaaehtoisia ja kaikki äidit eivät halua käydä niissä. Tämä tuntui itsestäni hassulta, kun odotan niitä kuin kuuta nousevaa ja voisin käydä vaikka useamminkin. Mutta ehkä kaikki eivät sitten vai halua käydä :)

Kävin vielä ultran jälkeen verikokeissa ja antamassa pissanäytteen, niin niitä seulontatuloksia tulee sitten parin viikon päästä. Osallistuiko muut täällä seulontaan?

Hassua ajatella, että nyt on jo raskauden ensimmäinen kolmannes takana. Nyt alkaa vatsaa jo vähän näkymään. Mukavaa uutta vuotta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/302 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti menee noi rivivälit, kun katoavat tekstistä kokonaan. Piti vielä kysellä teidän uuden vuoden suunnitelmia? Meillä perinteiseen tapaan ollaan kotona koirien kanssa ihan rauhassa. Varmaan kokkaillaan jotain hyvää ruokaa ja saunotaan :) Saatiin kavereilta kutsu juhliin, mutta ei kyllä yhtään huvita mennä. En ole pitkään aikaan oikein juhlinut koko uutta vuotta kun koirat pelkäävät sitä pauketta niin haluan olla ihan vaan kotona. Ja nyt raskaana ollessa tekee vielä vähemmän mieli lähteä mihinkään juhlimaan kun veikkaan, että oon valmis nukkumaan jo ennen kuin vuosi edes vaihtuu.

Mymmelim 12+2

244/302 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi myöhäinen laittoi spostia fb ryhmään pääsystä :)

245/302 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Nyt vasta kun ekat ultrat on käyty rupesin etsiskelemään omaa mammaryhmää. Meillä on laskettuaika 8.7. Huomasinkin että facebook-ryhmä on perustettu. Laitan sähköpostia jos ryhmään vielä otetaan uusia jäseniä. Keskusteluissa pyöri pari eri sähköpostiosoitetta, onkohan se tuo "heinakuu16@gmail.com" :)

Vierailija
246/302 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tätä vuotta kaikille! :) Kiva kuulla teidän iloisia np-ultra-kokemuksia! Meilläkin tuo päivä koitti eilen. Oli jännäämistä joulun ja uuden vuoden ajan. Kaikki oli kuitenkin hyvin, yksi pikkuinen "kippura" löytyi ja sydän sykki hienosti. Ensin oli paikallaan kippurassa, mutta kun heräteltiin yskäisemällä niin alkoi "jumppaamaan" ja heiluttelemaan jäseniä. Kyllä me siinä molemmat, mies ja minä herkistyttiin :) <3 Osallistuttiin seulontoihin, ja niissä kaikissa oli matalat riskit. Viikkojen 6-8 tuhruiluvuotoon ei kätilö osannut sanoa varmaa syytä, mutta istukka on kuulemma asettunut aika lähelle kohdunsuuta eli on saattanut alussa vuotaa ja on vaaratonta. Nyt on kyllä huojentuneempi olo siitäkin asiasta. Laskettu aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi eli 17.7.2016. Kerroimme uutisen ennen np- ultraa uutena vuotena vanhemmille sekä sisaruksille ja kyllä he kovin ilahtuivat :)

Hope

12+3

247/302 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, ja Hyvää uutta vuotta! Täällä voinnit on helpottaneet vihdoin, nyt vk 14+4 ihanaa kun illat ei mee enää huonoa oloa potiessa, nyt pitäis ryhdistäytyä liikkumisen ja syömisen suhteen. Tuosta painon noususta, mä luulen et niille joilla paino on normaalin tai sen alle painoa kertyy helpommin, ittellä oli jo ennen raskautta ylimääräistä eikä ole vielä tullut onneks yhtään kiloa lisää, ja yritänkin pitää nousun minimaalisena. Edellisessä raskaudessa mulle tuli 7 kg jotka lähestulkoon jäi synnärillle/suli 2 ekan viikon aikana. Muttakyllähän se on niin yksilöllistä miten niitä raskauskiloja kertyy, vaikka sanotaan että ensimmäisen kolmanneksen aikana painon ei tulis juuri nousta. Kyllä niitä kiloja ehtii sitten äitiyslomalla pudotella...

Me osallistuttiin kans seulontaan (ultra+verikokeet), ei kohonnutta riskiä. Nyt odotetaan seuraavaa ultraa innolla, se on helmikuussa. Silloin saattaa selvitä vauvan sukupuolikin...Aiotteko muut kysyä kumpi on tulossa?

Mä laitoin myös pyynnön tuohon faceryhmään, toivottavasti mukaan mahtuu vielä, tää sivusto tökkii välillä aika paljon.

Alicia

Vierailija
248/302 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisen hiljaista on kyllä ollut viimeaikoina tässä ketjussa. Onko kaikki siellä facebookin puolella? Haluaisin itsekin liittyä siihen ryhmään, mutta mietin että näkeekö facebookissa olevat kaverit että kyseiseen ryhmään on liittynyt?

Me odotellaan vielä seulonnan tuloksia. Ensi viikolla pitäisi tulla. Ainakaan niskaturvotusta ei ollut, joten kätilö sanoi että se on jo hyvä merkki mutta silti odotan jännityksellä niitä tuloksia. Ja täällä odotellaan myös innolla sitä rakenneultraa, joka on tosiaan helmikuussa. Jos siellä näkyy sukupuoli, niin halutaan kyllä tietää se :) Molemmat ovat erittäin tervetulleita, mutta jotenkin ajatus siitä että tietäisi sukupuolen jo etukäteen on kiva.

Mulla ei ole tullut vielä yhtään kiloja, alussa lähti muutamia kun sain niin huonosti syötyä mutta nyt olen siinä lähtöpainossa missä olin marraskuussakin. Mandariinihimon tilalle on muuten tullut appelsiinihimo! Siis ne on tällä hetkellä niin hyviä! Voisi syödä vaikka kuinka paljon, nam! :)

Mymmelim 13+1

249/302 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että meidät huomataan vielä ja huolitaan ryhmään!! :) tuohon spostiin mäkin laitoin viestiä. Nyt kun on ultrassa nähnyt, että kaikki on hyvin niin olisi kiva seurailla ja jutella muiden odottajien kanssa.

250/302 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten sen ryhmän löytää tuolta Facebookista tai pääsee sinne? Olen uusi tässäkin ketjussa joten vähän pihalla.. :)

251/302 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin s-postiin viestiä ja toivottavasti mahtuu vielä mukaan :D tänään oli toinen neuvolakäynti ja ajattelin, että olis kiva kuulla miten muilla menee.

Riinu 14+0

252/302 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tuonne Facebook ryhmään?? Oon laittanut sähköpostia tuohon osoitteeseen, joka tulee esille tän palstan ensimmäisissä viesteissä..

253/302 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmissä viesteissä oli heinakuu16@gmail.com osoite, mihin laitoin viestiä fb-ryhmästä. Ryhmä on salainen eikä siihen voi liittyä ilman kutsua. :( Vielä ei ainakaan ole viestiin tullut vastausta. Toivotaan että joku facebookin puolelta käy vielä täällä kurkkaamassa ja huomaa meidät ;)

Vierailija
254/302 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Minäkään en ole paljoa tähän ryhmään kirjoitellut, seurannut kyllä ahkerasti, koska olen odotellut kutsua fb-ryhmään. Laitoin viestiä tuohon jälkimmäiseen heinakuu16@gmail.com jo yli kuukausi sitten, mutta ei ole mitään kuulunut :( haluaisin kyllä kovasti mukaan niin ilmoitelkaahan täälläkin jos itse pääsette :)

255/302 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh :'( joo muistetaan toisenme, jos joku onnekas pääsee ryhmään!! :)

Vierailija
256/302 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meillä oli eilen sen np-ultra. Kaikki näytti hyvältä, niskapoimu oli selvästi normaali ja veriarvot olivat kans hyvät. Pikkuinen oli kasvanut taas hurjasti ja oli tosi aktiivinen. Kääntyili ympäri ja venytteli, raaputti poskea ja välillä meni peukku suuhun. Ihana pieni pallero! Me mennään seuraavaksi sinne rv 20 ultraan sitten, missä kysytään sukupuoli. Gyne jo vähän veikkaili että tyttö sattaisi olla tulossa!

Jos joku sinne salaiseen ryhmään pääsee niin kertotaa siellä ihmeessä että meitä on täällä enemmänkin joita kiinnostaisi liittyä!

Katkit rv 13+4

Vierailija
257/302 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Meilläkin oli tänään se np-ultra ja pikkuisella onneksi kaikki hyvin. Laskettu aikakin pysyy samana. Olis tosiaan mukava liittyä siihen faceryhmään..

Rv 12+5

Vierailija
258/302 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykke kirjoitti:

Mä voin tehdä ryhmän meille. Laittakaa mulle meiliä heinakuu16@gmail.com. Lisäilen ryhmään aina,kun ehdin. Vielä en ole ryhmää perustanut,mutta teen sen heti,kun saan ihmisiä kasaan. Ja laitan sen salaiseksi.

Laitoin Lykke sulle sähköpostia.:) 

Mahtuuko ryhmään vielä mukaan? :) Pyyntöni liittyä tulee suhteellisen myöhään, mutta tässä on tapahtunut niin monenlaista ennen kuin olen voinut antaa itselleni luvan tuntea itseni tulevaksi äidiksi. Plussasin jo aika kauan sitten, mutta monesta mutkasta johtuen alan vasta nyt tajuamaan että musta tulee äiti ja uskallan jo totutella ajatukseen pienestä ihmisestä. 

La olisi 27.pv heinäkuuta eli viikoilla 12+3 mennään. Raskaus ei ollut suunniteltu juttu ja harkitsimme tosi pitkään miehen kanssa mitä teemme. Tässä välissä ehdin käymään jo neuvolassa, tavata monenlaisia lääkäreitä ja harkita vakavasti keskeytystä, ennen kuin päätimme pitää lapsen. 

Positiivisen testin tekeminen oli järkytys. Muistan kun kävelin yhden raivokohtauksen jälkeen apteekkiin ja päätin, että tää on vihon viimeinen testi jonka teen enää ikinä, sen jälkeen hankin tuplaehkäisyn ettei tarvitse aina olla huolissaan lisääntymisestään.  Tässä on siti huomioitava, että mulle on lääkärit sanoneet ettei raskaaksi tuleminen ole kohdallani kauhean yksinkertaista tai se saattaa vaatia lääketieteellistä tukea, mutta silti takaraivossa jyskytti ettei se välttämättä ole aivan totta. 

Muistan, että odotin kuukautisten alkamista ja ihmettelin sitä yhden päivän kestänyttä vuotoa, minkä jälkeen alkoi kuukautisten tapainen jomotus mikä ei vain hellittänyt. Ajattelin silti, että sieltä ne kuitenkin alkavat ja se äärikireällä oleva pinna ja kiukkuisuus kuuluvat vain asiaan. Myöhemmin illalla testin hakemisen jälkeen pienen odottelun päätteeksi tein sen testin, ja välittömästi ruutuun tuli selkeä plussa vaikka odotin sen tottumuksesta näyttävän negaa. Se selitti samalla koko joukon oireita, joita olin luullut kuukautisiin liittyviksi. Olin aivan järkyttynyt kun ilmoitin miehelleni testin tuloksesta. 

Ehdin alkuraskauden aikana käymään tosi monta kertaa ultrassa ja käymään monenlaiset tuntemukset läpi. Ensin tarkistuttamassa positiivisen testin jälkeen, miten pitkällä olen, sen jälkeen neuvolassa vauvaa yritettiin ultrata uudelleen vielä iän varmistamiseksi ja sydänäänien löytämiseksi, ennen kuin sieltä mut passitettiin iän tarkistukseen äitiyshuoltoon vielä uudelleen. Keskeytystä harkitessa ultraaminen tehtiin taas moneen kertaan. Viimeisellä kerralla keskeytystä järjestävä lääkäri näytti ruudun ensin sitä pyytäneelle miehelle (en edes tiedä miksi tuli pyytäneeksi, mutta onneksi pyysi) ja näin jo naamasta mitä miehen mielessä liikkui vauvaa katsellessaan. Lopulta lekuri käänsi näytön että mäkin näin mitä siellä on. Mun päätös pitää lapsi tuli siinä, kun näin miten isoksi se kummallinen solumöykky oli kasvanut ja miten sillä oli jo pienet kädet ja selkeä napanuora.

Huomenna olisi np- ultra. Jännittää hieman, että onko kaikki pähkinällä kunnossa. 

Vierailija
259/302 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin just katsella teidän muiden viikkoja ja aikoja koska olette niistä ilmoitelleet. Voiko mun la tosiaan olla heinäkuussa, ettei menisi kuitenkin elokuun puolelle? 

260/302 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sie Paperetta oot ihan oikeassa ryhmässä, oot vaan meitä heinäkuun viimoisia la:n puolesta :-) Itsehän oon vielä sinua myöhempänä, nippanappa heinäkuun puolella kun la on 30.7. Voihan se olla, että elokuun puolelle menee, mutta eipä sitä ikinä tiedä! Itse oon menossa np-ultraan ensi keskiviikkona. Malttamattomana sitä onkin odoteltu ja vähäisten/lähes olemattomien oireiden vallitessa tuntuu usein, että onkohan enää ketään...kuitenkin syke näkyi vahvana n. kuukausi sitten, joten jospa kaikki on hyvin. Mitään kipuja tai vuotoa ei ole ollut, raskausoireiden vähyys/puute vaan kummastuttaa ja huolettaakin. Vaikka eipä niitä oireita kaikilla ole.

Emsi rv 11+5 ♡