Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Heinäkuu 2016

04.11.2015 |

Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡

Kommentit (302)

Vierailija
261/302 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emsi mua kans huoletti oireiden vähyyys, mut ultrassa kuitenkin selvis et ei ollu syytä huoleen. Ei ne oireet tosiaan oo kaikilla samanlaiset. :)

262/302 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nazu-, näin oon koittanu itsekin rauhotella itseäni. Aika vaan matelee niin hitaasti kohti ultraa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/302 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille :)

En ole vahaan aikaan kirjoitellut.

Kaikki siis hyvin, uudesta vuodesta lahtien ruvennut oisin vaivaamaan lantioseudun kivut jotka sateilee myos reisiin. Tulee siis herailtya useamman kerran yossa ja kaannettya kylkea. Joinain aamuina pakko herata kun ei uni tule, ottaa sitten paivaunet tai nukkuu taas aamiaisen jalkeen :P

Nyt viimeisen viikon aikana ruvennut enemman tuntumaan myos kipuja alavatsalla, siella se baby kasvaa! Ihan kasvukipuja uskoisin. Siis semmosta kiristelya valilla ym mutta ei mitenkaan pahasti. Valilla tuntuu enemman ja valilla vahemman. Vatsa tuntuu olevan vahan pinkeempi.

Tiistaina olisi katiloaika. Mies haluaa tulla myos mukaan katsomaan mita siella tapahtuu ja jos hanella kysymyksia niin voi kysella myos. Toivottavasti kuuntelisi vauvan sydanaanet.. kuuntelevatko ne yleensa? Me tosin asutaan Englannissa mutta varmaan suht samallalailla menee naa tarkistukset ym. Eli pissinayte ja verenpaine tulee otettua.

Toivottavasti kaikki voi hyvin :)

Minuakin kiinnostaisi toi facebook-ryhma. Ilmoitelkaa jos joku saanut jarjestajaan yhteyden.

Pumpulipallero 15+4

264/302 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vihdoin täälläkin odotus palkittu, kun nt-ultra oli tänään! Kaikki oli hienosti, siellä se pikkuinen huitoi käsillään ja potki jaloilla vauhtia sinkoillen sinne sun tänne :-D Oli ihanaa katsella sitä ruutua miehen kanssa vierekkäin ja ultrakuvia on tapitettu tiiviisti sen jälkeen ♡ On ihan superonnellinen olo, kun kaikki on hyvin, vaikka sitä hiljaa mielessäni epäilin vähien oireiden vuoksi. Nyt voin vihdoinkin olla tyytyväinen siihen, että ekat 13 viikkoa on menty niin helpoin vaivoin ;-)

265/302 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Meillä ainakin np-ultrassa kuunneltiin sydänäänet myös. 😊

Ollaan nyt lomalla Malesiassa ja onneksi pääsin eroon pahimmasta pahoinvoinnista ennen reissua. Edelleen jatkuvasti semmonen puoli kuntoinen olo, mutta siedettävä. Liman eritys kurkussa ei ole kadonnut mihinkään, vaan sitä on jatkuvasti ja paljon. 😕 Mullakin on välillä nipistelyä alavatsan seudulla, mutta varmasti juuri noita kasvukipuja sitten..? Pissalla myös saa rampata koko ajan! Toki yritän juoda täällä todella paljon kun on kuuma, mutta siis herranen aika. Olen jo ehtinyt panikoida raskausajandiabeteksen itselleni, mutta ehkä ei kyse ole nyt siitä vaan veden lipittämisestä. 😌

Vatsa on ruvennut kasvaa, näyttää kyllä vieläkin enemmänkin että olisin super turvonnut. 😄 Tuttu joka on vain 3 päivää pidemmällä kuin minä niin on jo melko iso masu! Jännä miten voi olla niin erilailla.

Lämpöisin terveisin

tsende 15+2 🌞

Vierailija
266/302 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki,

Liityin facebookissa salaiseen heinäkuun ryhmään. En tiedä onko se juuri tuo sama mistä täällä on ollu juttua noilla ekoilla sivulla, mahdollisesti tai sitten se on eri sivu. Kuitenkin olen tässä ryhmässä nyt itse. Jos haluat itsekkin liittyä sinne ryhmään, niin suosittelen ensin liittymään sellaiseen ryhmään facebookissa kun vauva 2016. Ryhmä on suljettu, muttei salainen. Sinne kun olet liittynyt niin etsi joka kuun listaukset (kohta tiedostot tms sivussa) ja avaa se Heinäkuun osio. Siellä alhaalla kommenteissa on viesti että keneen voi ottaa yhteyttä päästäkseen salaiseen heinäkuun ryhmään sisälle.

Kaikki muuten täällä mainiosti, maha on kasvanut kunnon pömppikseksi!

Katkit 15+2

Vierailija
267/302 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ryhmä alaa olemaan aika hiljanen..taitaa facessa olla kaikki? Ite en saa aikaseks liittyä..näkyykö se jos liityn tuohon vauva 2016 ryhmään? Kun läheskään kaikki (työkaverit yms) e tiedä vielä raskaudesta, niin en haluais että tuolla tavalla paljastuu sitten. Raskaus alkaa kyllä näkyä jo aika hyvin ja oudoksuvia katseita olrn vatsanseudulle saanut, eli varmaan pian täytyy uutinen paljastaa, elleivät arvaa. Liikkeitäkin on tuntinut jo useampi viikko. Mites muilla? Tunnetteko jo liikkeet?

Aliash 16+0

Vierailija
268/302 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliash itse en ole facessa, lueskelen vaan taalla. En myoskaan haluaisi liittya ryhmaan, mika ei ole salainen (siis nakyy muille etta olen siihen liittynyt).

Minusta on tuntunut vahan jannia kuplintoja alavatsalla nyt muutaman paivan, mutta eilen tuntui selkeesti etta muutama pikkuinen potku olisi tullut :) Ei siis pelkkaa epamaaraista vaan silleen etta erotti selkeesti etta joku siella potkiskelee :D oli tosi uskomaton tunne <3 

Onko milloin teilla luvassa rakenneultra? Meilla olisi 16.2. ja kovasti sita odotellaan, etta nakee taas pienokaisen :)

Pumpulipallero 17+2

269/302 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon ainakin vielä toistaiseksi vain täällä keskustelussa, kun ei innosta liittyä ei-salaiseen fb-ryhmään, kun en tiedä haluanko välttämättä missään vaiheessa paljastaa raskautta somessa.

Ihanaa että teillä Aliash ja Pumpulipallero on tuntunut jo liikkeitä! ♥ Itse saan vielä varmaan tovin odotella, sen verran jäljessä tulen. Np-ultran ruudulla viime viikolla vauveli potki kyllä sen verran tarmokkaasti ja rajunkin näköisesti, että kyllä niitä tuntemuksia uskois tulevan heti kun vaan pikkuisella on riittävästi kokoa! Tuntuu varmasti raskaus taas monin verroin todellisemmalta, kun liikkeet tuntuu. Nyt vatsa ei kuitenkaan vielä näytä raskausmassulta, turvottelee vain siihen malliin kuin olisin ylensyönyt 24/7 :D Eikä muutenkaan oo ihmeemmin olo että olisi raskaana. Ensi viikolla oon onneksi menossa toiseen neuvolaan, sydänäänten kuuntelua odottelen kovasti. Rakenneultra meillä on 15.3.

Emsi 13+5

270/302 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-ryhmä on salainen,eikä siis näy muille. En nyt tiedä,onko kaikki täältä liittyneet siihen ryhmään,jonka perustin,koska nimimerkit ei ole aina tiedossa. Meitä on ryhmässä nyt 28 ja aika moni varmaan on siirtynyt sinne kirjoittamaan.

Vierailija
271/302 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykke kirjoitti:

Fb-ryhmä on salainen,eikä siis näy muille. En nyt tiedä,onko kaikki täältä liittyneet siihen ryhmään,jonka perustin,koska nimimerkit ei ole aina tiedossa. Meitä on ryhmässä nyt 28 ja aika moni varmaan on siirtynyt sinne kirjoittamaan.

Hei Lykke, 

Laitoin sinulle sahkopostia tuosta ryhmaan liittymisesta :)

272/302 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en haluaisi liittyä Facebook ryhmään vaikka salainen olisikin. Harmi kun kaikki näköjään siirtyvät sinne.. 😕

Meillä on rakennetultra 22.2. Aiotteko kysyä kumpi tulee vai haluatteko vielä pitää sen mysteerinä ? 😊 Itselläni ei ole kärsivällisyyttä odottaa eli haluan tietää onko tyttö vai poika sielä masussa. ☺️ Vaikka sukupuolella ei siis ole väliä.

Kävin tuossa pari päivää sitten lääkärin tarkastuksessa ja hän määräsi minulle nyt vatsalääkettä, kun kerroin että limaisuus kurkussa on ollu aivan samanlaista alusta asti ja semmoinen hapokas olo. Eli siis refluksiongelmiahan siellä on. Ja siitä johtui myös se etten pystynyt kunnolla juomaan tavallista vettä koska siitä tulee vielä pahempi olo vain. Löysin onneksi netistä hyvän vinkin, veden keittäminen auttoi minulla. 👍 Täällä oli aiemmin vain joku muukin joka kärsi limakurkusta, toivottavasti hän on päässyt eroon jo siitä.

tsende 16+4

Vierailija
273/302 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina meinasin kirjoitella fb ryhmassa seka taalla :)

tsende meilla on kanssa toiveissa tietaa vauvan sukupuoli jos se sen haluaa nayttaa :) ultra on 16.2. eli ei nyt enaa kovin pitkan ajan kuluttua. Onko sinulla ollut tytto-tai poikaolo? Minulla kylla ei mitaan hajua kumpi olisi tulossa :) osa kuulemma aavistelee jotenkin kumpi se olisi. Tietty paaasia on, etta vauva on kunnossa. Se on tietenkin tarkein <3

Oletko jo tuntenut liiketta?

Minulla alkoi liikkeiden tunteminen talla viikolla :)

Pumpulipallero 17+5

274/302 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se fb ryhmä varmasti salainen ettei vain pölähdä kaikkien etusivulle se, että olen liittynyt ? En nimittäin aio somessa ilmoittaa lapsesta millään tavoin. Kaikki joiden tulee tietää tietävät ja muut voivat sitten yllättyä jos tulee kaupungilla vastaan. 😄

Mulla on alusta asti ollu jotenkin vahva tunne, että siellä on poika, koska olen aina ollut hirveä sokerihiiri ja yhtäkkiä en voinut sietää mitään makeaa vaan himoitsin kaikkea suolaista ruokaa esim. pekonia. 😄 Luin siis netistä, että tämä viittaisi poikaan. Nyt kuitenkin lähiaikoina ollut semmonen olo ettei kyllä ole mitään hajua oikeastaan. Makea on ruvennut maistumaan taas ihan ok:lta ja nämä pekonihimot lauhtuneet. Monet veikkaavat tyttöä kyllä, koska olin niin huonovointinen alussa. Mutta pitävätkö nuokaan aina sitten paikkansa..? Saas nähdä 😁

Millaiselta liikkeet sinulla tuntuvat Pumpulipallero ? Tänään nimittäin havahduin sohvalla maatessani siihen, että tuntui kuin joku olisi kutittanut sisältäpäin masua, juuri tuossa kohdun kohdalla. Se oli jännä tunne. 😊 Pitää tarkkailla lisääntyykö tällaiset. Välillä tuntuu, että mahassa olisi jotain muljahduksen tuntuisia liikkeitä, mutta kun ei tiedä onko ne suolet vaa jotka pyörii 😄

tsende 16+5

Vierailija
275/302 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsende se fb-ryhma on taysin salainen, joten ei nay etusivulla. En itsekaan liittyisi jos muille nakyisi.

Eikai noita himotuksia oikeen voi varmaksi sanoa kumpaa sita odottaa. Olen kuullut molemmista, esim miehen sisko himosi lihaa ja sille tuli tytto ja kuulemma jollakin ei ollut yhtaan pahaa oloa/yokotysta ja tuli silti tytto. Joten kai se voi menna kumminka vain :) Hauskahan se on tietty arvailla etukateen!

Itse olen tehnyt ns ruokasoodatestin ja kiinalaisen sukupuoliarvion, molemmat lupasi tyttoa mutta namahan on naita huuhaa juttuja. Ei niita turhan vakavasti kannata ottaa :)

Ne potkut on juuri vahan kuin joku kutittaa sisaltapain ja sitten pikkuhiljaa kovenevat :) tosi jannan tuntusia!mulla ollut aika paljon tuossa suht keskella ja hiukan oikealla puolella myos. Ihana kun aamusta ennen aamiaista hirvee rummuttaminen alkaa :D Eilen illalla oli kanssa pitka potkushow, ei meinannut rauhoittua ollenkaan :) mietin onkohan se tammosta myos sitten kun vauva kasvaa ja potkut oikeesti rupee kunnolla tuntumaan :D Kylla ne liikkeet lisaantyy ja vahvistuu :) <3

Pumpulipallero 17+6

276/302 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykke, Mäkin laitoin sähköpostia ryhmään pääsystä ;)

277/302 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa ! Liitytäämpä itsekkin keskusteluun niin ei tarvitse sivusta seurailla. 

Minulla siis ensimmäinen raskaus ja la 9.7 :) Minkä ikäisenä saitte ensimmäisen lapsen ja oliko ensimmäinen raskaus hankalampi kun muut ? 

Itsellä raskaus tähän asti sujunut ihan ok. Alku raskauden aikana oli muutto uudelle paikkakunnalle jossa minulla ei ole ketään tuttuja ja jäin työttömäksi syksyllä. Se hieman ahdistaa että miten pärjään yksin kun mieheni on lähes ainoa ihminen kenelle nykyään puhun tai ketä näen. Yrittänyt pikku hiljaa keksiä itelle täällä tekemistä ja toki mahollisimman paljon yritän kotopuolessaki käyä että sais olla kavereitten kans ym, mutta ei oo mittää halpaa lystiä tuo reissaaminenkaan nykypäivänä. 

Noo mutta asiasta kukkaruukkuun, millasta liikuntaa harrastatte ja millanen on teidän ruokavalio raskausaikana ? :) 

278/302 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt sähköpostia tuohon heinäkuu16 osoitteeseen siitä Facebook ryhmään liittymisen suhteen, toivottavasti oli nyt oikea osoite. 🙂

En ole kuntoillut juurikaan alkuraskaudessa kun oli sitä pahoinvointia niin paljon ja pitkään. Fyysinen työ pitänyt viimeiset kunnon rippeet jäljellä. Huomenna aion ilmottautua mammajumppaan joka on joka torstai. 😊 Sattui olemaan yli kuukauden eteenpäin melkein joka torstai-ilta vapaa mikä on vuorotyöläiselle ihme.

Kerroin töissä tällä viikolla ja kesäloman pidän ennen äitiysloman alkua ja kesäloma alkaa siis jo 27.4! Sehän on jo kohta. 2,5 kuukautta töitä enää 😳😅

Nyt tuntuu jo enemmän ns. elohiirimäisiä pullahduksia masussa, jotka siis voimistuneet viime viikosta eli veikkaan että siellä on pikkunen vauhdissa! 😍 Ja ei ole siis tasaisin väliajoin niitä vaan satunnaisesti eli ei ole elohiiri. 😄 On siis isompia kuin joku silmäkulman elohiiri, mutta sama semmoinen tunne.

tsende 17+4

279/302 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitan sähköpostia tuonne ryhmään pääsysstä. Eihän kukaan vaarmasti näe edes ketä jäseniä ryhmässsä on? Haluan pitää salassa..

Miten sulle tsende alkaa lomaa jo 27.4? Kuinka paljon sullaa on kesälomaaa? Mulla 3vko ja siten töistä pois jääisin 20.5. Ajattelin kyllä lomat jättää äippäloman jälkeen pidettävikssi.

Mirriäinen 17+4

280/302 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykke, miekin laitoit nyt s-postia Facebook-ryhmään liittymisestä.

Täällä on liikunta ollut koko raskauden ajan samanlaista kuin ennenkin. Eli kävelen aika paljon, pyöräilen ja joskus joogaa /venyttelen. Nyt on fyysisesti rankahko työ alkanu käydä vähän selän päälle, joten olis varmaan hyvä aloittaa mammajooga tai -jumppa. Jotain rauhallista tanssiakin tykkäisin harrastaa, aiemmin on usein ollut jokin tanssiharrastus, mutta eipä oo ainakaan vielä sattunut silmään mitään raskaana olevalle sopivaa tanssia.

Ruokavaliokaan ei oo raskauden takia juuri muuttunut, mutta huomaan että luonnostaan tekee mieli aika terveellisiä juttuja. Ja sitten taas esim. sipsejä tai kahvia en voi sietää nyt. Eli ruokavalio on muuttunut lähinnä niiltä osin, mitä sattuu tekemään mieli ja mitä ei. Niin ja ruisleipä on nyt pitäny unohtaa täysin, ku aiemman vähäisen mahaoireilun sijaan se tekee nyt ihan hullun turvotuksen ja mahakivut... Yleensä en syö juurikaan punaista lihaa, mutta nyt raskauden aikana se on maistunut paremmin kuin kana. Varmaan suurentunut raudantarve selittää sitä ainakin osaltaan. Oon myös himoinnut tummanvihreitä kasviksia kuten pinaattia tai lehtikaalia pannulla haudutettuna ♥

Viime viikolla oli toinen neuvola ja kaikki oli hyvin. Syke löytyi nopeaan dopplerilla, ja terkkari vaikutti yllättyneeltä kun se vahva ja tasainen syke kuului heti (varoitteli kovasti ennen kuuntelua, että voi mennä hetki ennenku löytyy!). Nyt jännäilen, milloin alkais tuntua liikkeitä. Kyllähän tuolla massussa useinkin tuntuu jotakin, mutta luulisin vain suoliston liikkeiksi tai en oo vielä ainakaan tunnistanut mitään selkeästi erilaista.

Emsi 15+1