LA Heinäkuu 2016
Kommentit (302)
Mulle vastattiin tsende ihan samalla tavalla... Ymmärsin, että porukka on yhdessä päättänyt etteivät ota enää muita mukaan. Ilmeisesti on sitten kehittynyt jo semmoinen sisäpiiri sinne...Ihan tosi kurjaa, kun ei tullut tänne ketjuun mitään varoitusta että fb-ryhmä oltais sulkemassa uusilta. Kun onko siitä vain reilu viikko kun ryhmästä on Lykke vielä tänne kirjoittanu ja selvittänyt, ettei ryhmään liittyminen näy kavereille fb:ssa. Itsellä ainakin ryhmään liittymistä esti nimenomaan se, kun ei ollu varmuutta tuosta. Mut ei voi mitään, ollaan me ulkopuolelle jääneet sit täällä.
Minullee vastattiin myös samoin... itse en koe vielä raskauden olevan pitkällä, paaremminkuöin alkutaipaleella... kurja juttu :/
Tsende: minun laskupään mukaan neljä viikkoa lomaa ennen 7.6 on, että sulla loppus työt 6.5... en sit tiedä :o
Minulla on 3 vko lomaa, ajattelin säästää ne äippäloman jälkeen pidettäväksi. Saa lähes kuukauden pitemmän ajan olla kotona vauvan kanssa :) ja normipalkan siltä ajalta! Jään ssiis töistä pois 7.6 vaasta, jos loppuun aasti pystyn töissä olemaan.
Oletteko laskeneet arviota paljon saatte vanhempainrahaa päivältä/kuussa?
Onkohan veroprosentin oltava vähintään 25%, kuten siellä sivuilla lukee. Älytön määrä pienestä ttulosta...
Ja ainiin, sitä vanhempainrahaa maksetaan minun lukutaidon ja jären mukaan 6 päivältä viikossa, eli myös lauantailta. Se tietää kuussa noin 25 päivää jolta raha tulee. (Enemmän kuin työttömän päiväraha)
Joko olette osstelleet vauvalle jotain? Huolettaako ketään taloudellinen tilanne kesän koitettua? Vai onko asiat niin mallillaan, että ei syytä huoleen ole? :)
Kyselevä mirriäinen 17+5
Ymmärrän,että monet pahoittivat mielensä fb-ryhmän sulkemisesta. Päätettiin yhdessä,että tammikuun loppuun mennessä suljetaan. Ryhmässä ollaan kuitenkin jo kirjoiteltu jonkun aikaa ja jaettu henkilökohtaisiakin asioita. Olisi vaikeaa saavuttaa luottamusta,jos ryhmään koko ajan tulisi uusia kasvoja. Toivottavasti ymmärrätte!
Mikään ei estä teitä perustamasta omaa fb-ryhmää. Hyvää jatkoa kaikille!
Mirriäinen, laskit nyt siis myös vkloput ja yhden pyhäpäivän mukaan. Meillä ainakin menee niin, että niitä vkloppuja ei lasketa mukaan siihen eli viikossa menee vain 5 lomapäivää aina. Eli esimies laski oikein onneksi. 😊 Pitääpä laskea tuo arvio niistä äitiysloman tuloista myös. 25% on kyllä hurja veroprosentti kieltämättä.. 😳
En ole vielä ostanut mitään, mutta tein nyt ostoslistan, että muistaa mitä pitää hommata ennen uuden tulokkaan saapumista. 😊 Minulla ei ainakaan vielä ole stressiä taloudellisesta tilanteesta, veikkaan että sitten kun se 9 kuukautta on mennyt ja on vain tukien varassa sitten niin voi olla pieni "paniikki" tiedossa. Iso talolaina + muut kulut siinä niin varmaan pitää laittaa hetkeksi sitten lainat koroille, että jää jotain käteenkin. 🙂
Nyt kyllä pakko sanoa, että vähän nauratti tuo fb-ryhmän sulkemisen syy.. Täällähän samojen ihmisten kanssa jaettu kokemuksia alusta asti ja yhtäkkiä ollaankin niitä "uusia kasvoja" joukossa. 😅
"Täällähän samojen ihmisten kanssa jaettu kokemuksia alusta asti ja yhtäkkiä ollaankin niitä "uusia kasvoja" joukossa. 😅"
Minä en ainakaan ole jakanut täällä alun jälkeen yhtään mitään, enkä missään vaiheessa mitään henkilökohtaista. En ole seurannut tätä ketjua lähes ollenkaan Facebook ryhmään liittymisen jälkeen, joten kyllä te olette ihan vieraita minulle ja minä teille.
Ja kyllä, jos monta viikkoa jakaa asioitansa samojen ihmisten kanssa, niin silloin syntyy "sisäpiiri" ,joka minun mielestäni oli juuri faceryhmän tarkoitus. Jos (ja ilmeisesti kun) ette halua sisäpiiriä ja haluatte jakaa kaikki asiat kaikkien mahdollisten netin käyttäjien kanssa, ilman sisäpiiriä, niin silloin on tämä palsta varmasti oikea paikka teille.
Nimettömänähän nämä kaikki jaetaan täällä. Ja sisäpiiriin yritettiin päästä, mutta viikon liian myöhässä vain. Siitä kun oli epäselvyyttä, oliko ryhmä varmasti salainen ettei näy koko Facebookille niin sen takia en uskaltanut liittyä. Mutta pärjään raskauteni ilman "sisäpiiriänne" vallanmainiosti! ☺️
tsende kirjoitti:
Nimettömänähän nämä kaikki jaetaan täällä. Ja sisäpiiriin yritettiin päästä, mutta viikon liian myöhässä vain.
Näinpä! Veit sanat suustani. Täällä on tosiaan nimettömänä kirjoiteltu ja "sisäpiiriin" liittymistä esti juurikin pelko yksityisyyden menetyksestä/raskauden paljastumisesta fb:ssa (joka sitten osoittautui turhaksi peloksi kun ryhmä lopulta selvisi täysin salaiseksi).
Onko meitä nyt monta ulkopuolelle jäänyttä? Oisko intoa omaan fb-ryhmään?
Ihan heti ekassa viestissä,jossa kerroin meiliosoitteen,kerroin,että ryhmä on salainen. Jostain syystä sitä on koko ajan kyseenalaistettu. Ja jos 29.1. laitoin,että ryhmään voi liittyä ja kyselyjä tulee viikko-kaksi sen jälkeen,ei voi syyttää kuin itseään. Jokainen heinäkuussa synnyttävä on jo ultrassa käynyt tammikuussa,joten sen puolesta kaikki olivat jo turvallisilla viikoilla. Me pidämme oman sisäpiirimme. Tehkää te omanne. Minäkin ihan itse perustin tuon ryhmän.
Turha kai tästä on riidellä. Sen vaan sanon vielä, että ei meistä myöhemmin fb-ryhmään pyrkineistä varmasti kukaan osannut arvata, että liittymisellä ois joku takaraja. Se tässä nyt hämminkiä aiheuttaa, kun ihan yhtäkkiä ei enää ookaan mahdollista päästä mukaan.
Mut tehdään me oma ryhmä, jos meistä nyt löytyy semmoiseen halukkaita!
Moi! Nyt vasta sain aikaiseksi laittaa uuden nimimerkin, kun edellinen ei ollut enää käytössä. Mulla on viikot nyt 15+1 ja kattelin, että Emsin kans meillä ois samana päivänä rakenneultra! :) mitä kuuluu? Vähän hiljaista ollut täällä!
Onpa nihkeetä :D Emsi ja tsende laittakaa mulle meiliä lukki541@yahoo.com, jos tahdotte päästä mukavaan fb-ryhmään :)
Laitoin sulle sähköpostia käyttäjä-204 :-)
Täällä tulee huomenna täyteen 16 viikkoa. Jännä miten paljon nopeammin viikot on nyt kuluneet, kun ei enää tarvii jännätä saako sen 12 vkon "turvarajan" täyteen. Liikkeiden tuntemista kovasti odottelen ja mahan näkymistä kans! Miten teillä muilla ensikertalaisia, milloin masu on alkanu näyttää vauvamasulta? Itellä on nyt pahin turvotus väistyny, tai on sitä edelleen iltaisin mutta ei enää 24/7. Alavatsa tuntuu erilaiselta, töissä ihan hämmästyin tällä viikolla kun jotain ylimääräistä tuntu tiellä tuossa edessä :-D Varmaan se pieni kumpu kohta pompsahtaa näkyviin! Rakenneultraankaan ei oo enää ku noin kuukausi :-) Hauskaa että meil on metsätähti85 se samana päivänä! Meinaako kuinka moni haluta tietää sukupuolen? Me ollaan miehen kanssa ainakin vielä tällä hetkellä kumpikin sitä mieltä, että pidettäis yllätyksenä.
Moi! Pääsenkö minäkin fb-ryhmään? :) Haluan jakaa omia kokemuksia muiden kanssa, mutta en haluaisi etttä kaikki tutut ja kaverit facebookissa saisi tietää raskaudesta.. Millainen ryhmä tämä on?
Höh, onpa harmi! Mäkin laitoin sähköpostia jo tuolloin marraskuussa kun ekan kerran tähän keskusteluun kirjoitin enkä koskaan edes saanut mitään vastausta. Taisin ekassa viestissäni pyytää laittamaan sähköpostia omaan osoitteeseeni, jotta olisin päässyt liittymään ryhmään :( No ei voi mitään! Ehkäpä me loput voidaan sitten jutella siinä toisessa ryhmässä :) Onko sekin siis kuitenkin salainen?
Siis minulle vastattiin, että Facebook ryhmä on suljettu koska raskaudet on niin pitkällä jo eli siis onko se poistettu vai eivät ota enää ketään sisään vai ?? No jo kurja kun ollu täällä melkeinpä alusta asti.. 😕 Ei väkisin. 😺
Esimies käski katsoa sen kelan laskurin mukaan koska äitiysloma alkaisi ja se antoi 7.6 ja mulla on 4 viikkoa lomaa ja esimies laski niin, että se alkais sit jo 27.4. 😳 Apua, en tiedä onko mennyt sitten oikein, mut näin pomo käski tehdä. 😄 Mun on pidettävä lomat ennen äitiyslomaa kun oon sijaisena ja sopimus loppuu marraskuussa.
tsende 17+4