Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
221/1197 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä duunipaikassa (taisi olla HK vanhalta nimeltään) ei mitään pikkujouluja ole osattu järjestää, ainakaan meidän laitoksella. Johdolle ehkä, mutta ei meille työtä suorittaville. Joka vuosi myös perinteenä jännittää, kustantaako firma edes joulukinkkua meille.

Aikanaan työmarkkinatuella yhdellä ala-asteella työskennellessä oli ihan kivat pikkujoulut. Keilailua, ravintolassa syöntiä ja loppuillaksi "aikuisten yökerhoon", mihin 20v poika ei olisi pitänyt edes päästä sisään (24 ikäraja). Koulun puolesta onkin ollut pikkujouluristeilyjä, ne nyt on normaaliin risteilytyyliin mennytkin.

Vierailija
222/1197 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla isän työkaveri sammui ja kuoli saunaan. Isäni oli siellä ollut, mutta oli tullut ajoissa kotiin tunteja ennen viimeisiä kännääjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1197 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pikkujoulut ensi perjantaina. Minä aion kyllä sen illan aikana puhua suuni puhtaaksi. Huttuska ja Velloska saavat kyllä kuulla kunniansa, mokomat juoruakat! 

Vierailija
224/1197 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kovin pahoja pikkujoulumuistoja. Tympeimpiä on liian kovaäänisesti soittavat bändit ja iholle liimautuvat miehet. Tosin yksi sellainen häpesi käytöstään eikä pariin kuukauteen kehdannut tulla siihen kerrokseen jossa työskentelin.

Vierailija
225/1197 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eikö viime viikonlopun pikkujouluissa tapahtunut mitään?

Pikkujouluissa näkee näitä naisia,  jotka eivät ole tottuneet käyttämään alkoholia.   Nähtynä tänä syksynä kun pari misua   sammunut  totaalisesti kesken kävelyn.  Selälleen ravintolan lattialle pikkarit vilkkuen, velttona kuin kuollut kalkkuna.

Vierailija
226/1197 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna kaikki on ollut siivosti :D

Vierailija
227/1197 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna kaikki on ollut siivosti :D

Tuskin. Vielä ei oo kokonaisuus ja tapahtumien kulku jäsentynyt... Huhu sieltä, toinen täältä ja omat valokuvamaiset välähdykset. Niistä se totuus sit pikkuhiljaa valkenee :D

Vierailija
228/1197 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika kiltisti meni.

Yritin mä tosin vinkua pomolta palkanlisää sen verran, että oltaisiin saatu porchet  työsuhdeautoiksi. Tai ainakin minä olisin saanut. Jostain läpästä se taisi lähteä ja vitsi meni vähän tylsäksi, kun en tajunnut lopettaa ajoissa.

Mutta kehtasinpa tulla työpaikalle kuitenkin.

Vierailija
229/1197 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lisää?

Vierailija
230/1197 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä pannuhuoneen puolelta eli järjestelytoimikunnasta monen vuoden takaa. Olin osaston uusin tulokas ja määrättiin pikkujoulujen toiseksi järjestelijäksi. Reilut 100 henkeä. Ravintola, ohjelmaa, tanssimusiikkia, ruoka, viinat eli koko hoito. Helkkarinmoinen työ ja vääntäminen. No kun ilta koitti, niin ravintolassa oli vuoropäälliköillä paha informaatiokatko. Henkilökunnasta kukaan ei tiennyt mitään järjestelyistä. Jotenkin saatiin kaikki hoitumaan suurin piirtein, kun juoksimme paniikissa edes takaisin koko illan. Tosin bändi ym esiintyjät olivat pirun vihaisia, kun näiden pukuhuoneiksi varatut tilat olivat lukossa, eikä avaimia löytynyt. Itse juhlijat olivat kuitenkin tyytyväisiä, oli viinaa, hyvää ruokaa ja tanssia. Mutta se kaikessa sössinyt ravintolahenkilökunta pölli tai ravintola pimitti laatikkokaupalla viinaa. Laskuun merkitty viinamäärä oli tuplasti pöytiin kannettu. No oli nousukausi ja firmoilla rahaa.

Vierailija
231/1197 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen katesellut monesti pitopalvelutyöntekijän näkökulmasta firmojen pikkujoulumeininkiä, mutta en enää noissa hommissa ole ollut vuosikymmeneen.

Välillä kaatui joulukuusetkin, kun meno yltyi tanssilattialla :D Mukaan mahtui myös kaikenlaista draamaa ja välien selvittelyä mukavassa tumussa. Mikäs siinä, pitäähän sitä joskus "nollata" etenkin firman piikkiin.

Ärsyttävintä oli välillä päihtyneiden miesten jankkaaminen, että "shaakos neitejä tanshittaa myöhemmin?" yms. Änkesivät monesti keittiön puolellekin kertomaan hauskoja (not) juttujaan ja lepertelemään, kun me yritimme tehdä töitä hikihatussa.

Vierailija
232/1197 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tältä viikonlopulta lisää muistoja joita ei haluaisi muistaa? ;) Itse olin "valitettavasti" vain mukavissa ja hauskoissa pikkujouluissa joten en pysty tarjoamaan hurjaa stooria :(

Vierailija
233/1197 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain vielä tältä vuodelta tarinoita?

Itse olin vain yksissä pikkujouluissa, eikä niissä ollut karmeaa. Hiukan kyllä huvitti, kun joka vuosi kerrotaan uusille että he tuo kinkun ja toimii joulupukkina. Kun minulle tuo aikanaan kerrottiin, en ollut uskoa, ja sitten muut paljastivat, että se oli vitsi. Tämän vuoden uudet taisi pelästyä, eikä tulleet... Ihan kiltit pikkujoulut oli, alkoholia oli 10 hengelle (joista 1 ei juo ja loput ajoi kotiin) 2 viinipulloa (itsetehtyä punaviiniä). Syötiin juustoja ja pipareita (ja taatelikakkua) ja juotiin tuon viinin lisäksi kahvia ja glögiä. Juteltiin ja kuunneltiin joululauluja. Kesto oli tosin vain puolitoista tuntia, ettei siinä muuta ehtinytkään :)

Vierailija
234/1197 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enempää tarinoita?

Vierailija
235/1197 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:t oli ja pikkujoulut peruttiin

Vierailija
236/1197 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kertoa, kun ei muista mitään :(

Vierailija
237/1197 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuin tänä aamuna kuuntelee radiosta voice-kanavaa ku siel luettii näitä pikkujoulukertomuksia! :D. Lukivat jonku pomon lähentelytarinan, sen "rivit suklaata" ja 85 euron ravintolalaskutarinan. Onnee vaa teille! ;p

Eikä, olenko päässyt radioon?! :D

T. Se pomon lähentelyt kokenut

Vierailija
238/1197 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas pikkujouluaika :)

Vierailija
239/1197 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren naistyöntekijän avecina ollut nuorimies oksensi kolmannesta kerroksesta porraskaiteen yli suoraan alakertaan.

Vierailija
240/1197 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen pikkujoulut ensimmäisessä työpaikassani. Olin ollut muutaman kuukauden ison tehtaan konttorissa lähetti/puhelinvaihteenhoitajana. Ikää oli 17v ja olin selkeästi porukan nuorin. En ollut  juuri osallistunut "aikuisten juhliin" ja tanssitaitokin rajoittui discoiluun.

Koin yhden elämäni nöyryyttävimmistä hetkistä, kun ruokailun jälkeen orkesterin aloitettua soittamisen, toimitusjohtaja marssi luokseni ja pokkasi. Kyseessä oli siis ensimmäinen tanssikappale ja se sattui vielä olemaan tango. Tanssilattialla ei ollut vielä ketään muuta ja yritin parhaani mukaan roikkua mukana ne tuskastuttavan pitkät minuutit, jotka kappale kesti. Ja jessus sitä akkojen sipinää ja supinaa sen jälkeen, kun arvoasteikossa alinta haettiin tanssiin ensimmäisenä. Mitä lie toimitusjohtaja ajatellut. Ei tullut koskaan kysyttyä.

Varmaan ajatteli hakea sinua, jottet tuntisi itseäsi ulkopuoliseksi. Minäkin usein otan ns. ensimmäisenä huomioon tuoreimmat työntekijät, jotta tuntisivat kuuluvansa joukkoon. Jos joku siitä loukkaantuu, niin siitäpä loukkaantuu. Tarkoitan tällä tietysti niin sanottuja vanhempia työläisiä.