Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen mies jää henkisesti lapseksi?

Vierailija
25.10.2015 |

Mikä selittää sen, ettei miehestä kasva suoraselkäistä, tilanteet haltuun ja ohjat käsiin ottavaa miestä vaan joku selkärangaton vastuunpakoilija? Johtuuko huonosta tai olemattomasta miehen mallista kotioloissa, luonteesta vai jostain muusta.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinusta äidit odottavat lapsiltansa hyppelyä, lompakkoa ja siitoskoneutta :O

Kun mies ei toimi kuten nainen haluaa ja nainen joutuu itse tekemään haluamansa asiat, niin nainen määrittelee itsensä miehen äidiksi.

Täyttä paskaa siis. Jos jotain haluaa, niin meillä saa tehdä itse. Naisen määrittelemät asiat eivät ole mikään maailmankaikkeuden vakio.

Mies

Jos nainen joutuu kulkemaan miehen perässä korjaamassa tavaroita/vaatteita yms joita mies pudottelee lattialle lman aikomustakaan itse nostaa niitä, likaisia sukkia sohvapöydältä ja likaisia astioita sieltä sun täältä jne ei nainen vaadi liikoja jos haluaa että aikuinen mies ihan itse korjaisi jälkensä. Jos mies ei sellaiseen kykene (halua) hän ei ole kypsä parisuhteeseen.

Vierailija
22/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kai ohis mutta olen nainen joka ottaa huonosti vastuuta. Olin lapsena "helppo ja itsenäinen" ja rajoja ei enimmäkseen ollut, kun oli niin ne saatto olla kovia ja epäloogisia sääntöjä. Rakkautta oli kai jonkin verran mutta en saanut tarpeeksi huomiota. Kasvoin sellaiseksi että mun on vaikea ymmärtää yhteisön sääntöjä ja moraalia - en ole tuntenut huonoa omaatuntoa esimerkiksi tukien väärinkäytöstä tai kaupasta varastamisesta. En halua muille pahaa mutta ajattelen lähinnä omaa n apaani, niinhän olen tehnyt jo pienestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies ei toimi kuten nainen haluaa ja nainen joutuu itse tekemään haluamansa asiat, niin nainen määrittelee itsensä miehen äidiksi.

Täyttä paskaa siis. Jos jotain haluaa, niin meillä saa tehdä itse. Naisen määrittelemät asiat eivät ole mikään maailmankaikkeuden vakio.

Mies

Ihan totta! Minäkin päätin että en enää miellä itseäni mieheni äidiksi ja annoin hänelle vapauden elää ihan itse omaa elämäänsä. Nyt saan lähes päivittäin puheluita kuinka pesukone toimii jne. Hyvin aikuinen ja itsenäinen mies, siitä joku minua fiksump nainen saa aikamoisen kultakimpaleen :)

Vierailija
24/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen uutisissa: Onko miehesi viel poika? Tunnista merkit:

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2015102220545614_lz.shtml

"Nalkutusta, jälkien siivoamista, teinielämää... Niistä koostuu arki, kun mies on kuin poika, kertoo Psychology Today."

Allekirjoitan, t. väsynyt vaimo

Vierailija
25/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, minkälainen ihminen alkaa korjaamaan toisen jälkiä ja nalkuttamaan. Musta ei sais semmoista naista tekemälläkään. Vakka kautensa valitsee, sanotaan.

Vierailija
26/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantensa siis -25

Vierailija
27/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks ex jäi tolle tasolle. Sen molemmat vanhemmat oli viinaan meneviä.

Vierailija
28/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Jos nainen joutuu kulkemaan miehen perässä korjaamassa tavaroita/vaatteita yms joita mies pudottelee lattialle lman aikomustakaan itse nostaa niitä, likaisia sukkia sohvapöydältä ja likaisia astioita sieltä sun täältä jne ei nainen vaadi liikoja jos haluaa että aikuinen mies ihan itse korjaisi jälkensä. Jos mies ei sellaiseen kykene (halua) hän ei ole kypsä parisuhteeseen.

Tuo on se standardiväite miehestä, jota ei ole. Niin moneen kertaan kuultu ja kaluttu luu. Hypoteettinen mies naisen hypoteettisessa parisuhteessa. Likaiset sukat pöydällä, niinpä tietysti. Kas kun ei leivällä?

Vierailija
29/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on pomottajanaisia joilla on liian paljon vaatimuksia puolisonsa suhteen. Mutta ap ehkä tarkoitti niitä miehiä jotka oikeasti ovat jääneet henkisesti pojiksi, sellaisia on olemassa eikä sen toteamiseen tarvitse olla "feministi".

Niin totta! Moni nainen ei todellakaan haluaisi olla äiti omalle miehellensä.

Mikä hiton äiti?

Turha lässyttää moista paskaa. Te ämmät kun kuvittelette, että miehen tehtävänä on hyppiä pillinne mukaan, toimia lompakkona ja siitoskoneena.

Kun nyt edes saman verran panostais perheeseen kuin minä. Itsenäisen haluan kanssa, en jaksa soitella mitään pilliä kenellekään aikuiselle. Sängyssä on kyllä syytä olla hyvä, mulle sopiva riittää silti.

Vierailija
30/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Tuo on se standardiväite miehestä, jota ei ole. Niin moneen kertaan kuultu ja kaluttu luu. Hypoteettinen mies naisen hypoteettisessa parisuhteessa. Likaiset sukat pöydällä, niinpä tietysti. Kas kun ei leivällä?

Kuule kun on niitä. Minullakin oli. Koska hänellä on vapaus olla mitä on niin lähdin enkä ole katunut. Ja nyt -ihan oikeasti- hänen äitinsä, se joka hänet on synnyttänyt ja "kasvattanut" käy siellä siivoamassa ja ruokaa viemässä. Ai ettei ole pokanen aikuisen kehossa?

Vierailija
31/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, minkälainen ihminen alkaa korjaamaan toisen jälkiä ja nalkuttamaan. Musta ei sais semmoista naista tekemälläkään. Vakka kautensa valitsee, sanotaan.

Ei kai kikaan heti lyöhanskoja tiskiin. Mutta jos "mies" ei muutu aika moni lähtee elämään omaa elämäänsä, ilman kantta.

Ja on kuule paljon tapauksia että mies muuttuu kun on naimisiin menty, entisestä tasa-arvoisesta suhteesta ei ole tietoakaan vaan odotetaan vaimolta täysihoitoa ja itselle vapautta kodinhoidosta.

Vierailija
32/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen uutisissa: Onko miehesi viel poika? Tunnista merkit:

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2015102220545614_lz.shtml

"Nalkutusta, jälkien siivoamista, teinielämää... Niistä koostuu arki, kun mies on kuin poika, kertoo Psychology Today."

Allekirjoitan, t. väsynyt vaimo

Samoin :(

Vierailija
33/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Oletko noin tietämätön millaisia ihmisiä ja parisuhteita on olemassa?

Vierailija
34/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Oletko noin tietämätön millaisia ihmisiä ja parisuhteita on olemassa?

En, mutta naiset suurentelevat ja valehtelevat  järkyttäviä määriä. Ja suuttuvat, kun heidän höpöjuttujaan ei usko.

Vierailija
35/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se ihan hirveää nalkuttamista, kun ei vuosia jaksa huolehtia siitä, että aikuinen ihminen nousee aamulla itse töihin tai huolehtii, että laskut tulevat maksetuksi. Eihän se aluksi tunnukaan isolta asialta, kun voi ihan hyvin herättää sen toisen ja kysellä laskujen perään, mutta kun elämäntilanteet muuttuvat ja olettaisi, että toinen pystyy esimerkiksi huolehtimaan lapset aamulla kouluun, tulee ongelmia. Jos et olekaan itse potkimassa miestä sängystä ylös, lopputulos onkin jatkuvasti koulusta myöhästyvät lapset ja mies, joka pitää itseään vain epäreilun elämän uhrina.

Tässä pari esimerkkiä omasta elämästäni.

Vierailija
36/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu liki 40-v. mies on tuollainen, yhtään seurustelusuhdetta ei ole pystynyt kauaa pitämään. Hän on ainoa lapsi ja vanhempansa ovat aina "ylisuojelleet" häntä, äiti mm.pessyt pyykit ja silittänyt paidat viime aikoinakin, lisäksi hommanneet asunnon ym. Toisaalta ymmärrän vanhemmilta tuon käytöksen JOHONKIN rajaan asti, koska heiltä toinen lapsi kuollut ihan pienenä, ja tämä poika siis jäi ainoaksi.
Joskus voi rakkaudesta tehdä karhunpalveluksen toiselle...

Vierailija
37/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 kauheata yleistämistä ja asenteellisuutta.

Vierailija
38/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu liki 40-v. mies on tuollainen, yhtään seurustelusuhdetta ei ole pystynyt kauaa pitämään. Hän on ainoa lapsi ja vanhempansa ovat aina "ylisuojelleet" häntä, äiti mm.pessyt pyykit ja silittänyt paidat viime aikoinakin, lisäksi hommanneet asunnon ym. Toisaalta ymmärrän vanhemmilta tuon käytöksen JOHONKIN rajaan asti, koska heiltä toinen lapsi kuollut ihan pienenä, ja tämä poika siis jäi ainoaksi.
Joskus voi rakkaudesta tehdä karhunpalveluksen toiselle...

Näin minäkin ajattelen, että henkisesti lapseksi jää sellainen mies, jolle vanhemmat tai vaimo sen mahdollistavat. 

Jos olosuhteet vaativat miestä kasvamaan täysimittaiseksi aikuiseksi, hän kasvaa.

Tai sitten sortuu viinaan, Suomessa kun ollaan.

Vierailija
39/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni kiroilee, kommentoi toisten ihmisten ulkonäköä, ei osaa pyytää anteeksi, ei osaa hävetä käytöstään, odottaa kiitosta kaikista pikkujutuistakin mitä tekee, huutaa jos ei asiat mene hänen mielensä mukaisesti, jne jne. Todella lapsellista ja alkeellista käytöstä. En tiedä mistä johtuu. Eikö hän ole sitten kovin älykäs, vai johtuuko kasvatuksesta. Äitinsä on todella nynny, ei ole koskaan vaatinut pojaltansa hyvää käytöstä ja pitänyt kuria. Isää hänellä ei ole ollut.

Vierailija
40/60 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun määritelmäsi ei päde. Enkö juuri kertonut sen. Ei naisen vaatima siisteysvaatimus ole mikään vakio mikä on oikein. Sellaista ei ole olemassakaan. Esimerkiksi kaverini äiti sai raivareita kotiin tullessaan vaikka olimme siivonneet leikkien jälkiä kaksi tuntia lapsena. Aina oli jotain vialla. Ja se vika on omien korvien välissä.

Meillä laitetaan 40 pyykit suoraan pesukoneeseen. Muita vaatteita en osta, kuin joita voi pestä 40 tai korkeammassa lämpötilassa. Yleensäkin melkein kaikki miesten vaatteet saa laittaa suoraan koneeseen. Ainoan poikkeuksen tekee villavaatteet joita tulee talvella käytettyä. Helppoa ja yksinkertaista ja jos joskus joku vaate jää sohvalle, niin se ei maailmaa kaada, paitsi väärässä olevilla tiukkapipoilla.