Minkälainen mies jää henkisesti lapseksi?
Mikä selittää sen, ettei miehestä kasva suoraselkäistä, tilanteet haltuun ja ohjat käsiin ottavaa miestä vaan joku selkärangaton vastuunpakoilija? Johtuuko huonosta tai olemattomasta miehen mallista kotioloissa, luonteesta vai jostain muusta.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi eniten ärsyttää kun toinen jättää leivänmurunsa muuten siistiin keittiöön. Tätä ovat tehneet kaikki siskoni sekä kaikki naiset parisuhteissa. Hemmetin ärsyttävää kun ei osata siivota omia murujansa pois. Niiden pyyhkäisyyn kun menee 10 sekunttia niin ettei tarvitse jättää niitä pöydille seuraavan siivottavaksi.
Mies
Meillä tuota tekee mies mutta siitä ei tietenkään pidä hermostua. Koska minun siisteyskäsitykset eivät ole mikään mitta, miehen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen joutuu kulkemaan miehen perässä korjaamassa tavaroita/vaatteita yms joita mies pudottelee lattialle lman aikomustakaan itse nostaa niitä, likaisia sukkia sohvapöydältä ja likaisia astioita sieltä sun täältä jne ei nainen vaadi liikoja jos haluaa että aikuinen mies ihan itse korjaisi jälkensä. Jos mies ei sellaiseen kykene (halua) hän ei ole kypsä parisuhteeseen.
Sinun määritelmäsi ei päde. Enkö juuri kertonut sen. Ei naisen vaatima siisteysvaatimus ole mikään vakio mikä on oikein. Sellaista ei ole olemassakaan. Esimerkiksi kaverini äiti sai raivareita kotiin tullessaan vaikka olimme siivonneet leikkien jälkiä kaksi tuntia lapsena. Aina oli jotain vialla. Ja se vika on omien korvien välissä.
Meillä laitetaan 40 pyykit suoraan pesukoneeseen. Muita vaatteita en osta, kuin joita voi pestä 40 tai korkeammassa lämpötilassa. Yleensäkin melkein kaikki miesten vaatteet saa laittaa suoraan koneeseen. Ainoan poikkeuksen tekee villavaatteet joita tulee talvella käytettyä. Helppoa ja yksinkertaista ja jos joskus joku vaate jää sohvalle, niin se ei maailmaa kaada, paitsi väärässä olevilla tiukkapipoilla.
Oletko hiukan yksinkertainen :D
Tänään muuten sattumalta pyöräytin villavaatteet linoleumissa. Sekaan laitan aina keinokuidutkin koska niistä tulee samalla ihanan pehmeitä, kun normaalisti keinokuidut ovat aika "kovaa" materiaalia.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Oletko hiukan yksinkertainen :D
Kaksin. Mies
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuota tekee mies mutta siitä ei tietenkään pidä hermostua. Koska minun siisteyskäsitykset eivät ole mikään mitta, miehen on.
Alat oppia. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat oppia. Mies
Olet siis aikuinen sovinisti. Toivottavasti naisesi tajuaa pian jättää sinut pyyhkimään leivänmuruja.
Naisten marttyyrius naurattaa muutenkin. Miehet ovat omien siisteyskäsityksien kautta hengissä kuitenkin säilyneet, mutta naiset ne vain aina kuvittelevat, että ainoastaan he ovat oikeassa.
Nyt on pyykit tänään pestynä. Lihasoppa on muhimassa. Olut lasi kädessä ja voi ruokaa odotellessa palstailla. Imuroida olisi vielä pitänyt, mutta kun siisteyskäsitykset ovat sen verran leväperäistä niin kerkeäähän sen huomennakin. Tai ylihuomenna.
Ai niin ja tiskit on likoamassa. Ne kai pitäisi tänään hoitaa, että saa nuo ruoanlaittovälineetkin puhdistettua.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Tänään muuten sattumalta pyöräytin villavaatteet linoleumissa. Sekaan laitan aina keinokuidutkin koska niistä tulee samalla ihanan pehmeitä, kun normaalisti keinokuidut ovat aika "kovaa" materiaalia.
Mies
??????
Vierailija kirjoitti:
Olet siis aikuinen sovinisti. Toivottavasti naisesi tajuaa pian jättää sinut pyyhkimään leivänmuruja.
Olet tiukkapipo jollaista en jaksaisi hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
??????
Asian sivusta. Mies
Vierailija kirjoitti:
Naisten marttyyrius naurattaa muutenkin. Miehet ovat omien siisteyskäsityksien kautta hengissä kuitenkin säilyneet, mutta naiset ne vain aina kuvittelevat, että ainoastaan he ovat oikeassa.
Nyt on pyykit tänään pestynä. Lihasoppa on muhimassa. Olut lasi kädessä ja voi ruokaa odotellessa palstailla. Imuroida olisi vielä pitänyt, mutta kun siisteyskäsitykset ovat sen verran leväperäistä niin kerkeäähän sen huomennakin. Tai ylihuomenna.
Ai niin ja tiskit on likoamassa. Ne kai pitäisi tänään hoitaa, että saa nuo ruoanlaittovälineetkin puhdistettua.
Mies
Sinä siis osaat laittaa ruokaa, imuroida ja tiskatakin. Katsos kun esim minun mieheni ei sellaista tee. Saan olla siitä vihainen olematta mikään marttyyri. Jos molemmat käymme töissä ja matkoineen minun päiväni on pidempi, ei ole oikein että ruokakaupassa käynti on minun vastuullani (koska mies osaa ostaa sieltä vain kaljaa ja tupakkaa) samoin ruoanlaitto ja kaikkinainen kodinhoito. Ihan kaikki, siivous, pyykit jne, mies ei pese mitään, ei vaihda lakanoita, ei vie roskia.. kun ei mikään muutu muutun minä. Nalkutus, pyytely ja sen kertominen että mitta on jo täynnä on loppunut, ja uusi koti jo katsottuna :) ilman "miestä", tietenkin.
Ai tässä puhuttiinkin vain siivoamisesta. Unohtakaa sitten nuo minun esimerkkini aamuheräämisistä ja laskujen maksamisista. Naisten oikkujahan nekin vain ovat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tiukkapipo jollaista en jaksaisi hetkeäkään.
Mies jota rassaa leivänmurut on ok, nainen jota ne rassaa on tiukkapipo. Asia harvinaisen selvä. En minäkään jaksaisi sinua. Hyvä että emme ole edes yrittäneet yhteiseloa :)
Vierailija kirjoitti:
Ai tässä puhuttiinkin vain siivoamisesta. Unohtakaa sitten nuo minun esimerkkini aamuheräämisistä ja laskujen maksamisista. Naisten oikkujahan nekin vain ovat..
Tämä nyt meni siivousjankutukseen. Voimia sinulle, ymmärrän väsymyksesi ja turhautumisesi :(
Itse niin toivoisin että miehen lapsenomaisuus liittyisi lähinnä siivoamiseen. Otteita elävästä elämästä: Asumme siten, että miehellä on oma huone, joka on erillään minun ja lapsen asuinhuoneista. Siellä mies pelaa konsolipelejä yömyöhään. Esim. tämän viikon aikana hän on viettänyt aikaa minun ja lapsen kanssa n. 9 tunnin ajan. Usein mies tulee yhteisiin tiloihin vasta kun lapsi on jo mennyt nukkumaan. Töiden lisäksi hän tarvitsee paljon omaa aikaa, jolloin hän käy kuntosalilla, katselee elokuvia ja pelaa konsolipelejään. Jos hän ei saa riittävästi omaa aikaa hän ahdistuu ja on hyvin ärtyisä ja vihainen.
Meillä on alle vuoden ikäinen lapsi. Mies ei suostu elättämään minua ja lasta edes muutamaa kuukautta, jotta lapsi saisi olla kotona. Niinpä heti äitiysloman loputtua menin seuraavana päivänä töihin ja 9kk ikäinen lapsi hoitoon. Viimeksi minulla oli omaa aikaa 5 viikkoa sitten, jolloin äitini tuli 150km päästä hoitamaan lasta siksi aikaa.
Tuntuu kuin eläisi teinipojan kanssa. Minä teen kotityöt. Mies siivoaa oman huoneensa. Välillä hän kyllä siivoaa keittiötä ja leikkaa nurmikon. Minä hoidan vakuutukset yms asiat jotka vaativat vastuun ottoa, sillä mies yksinkertaisesti jättää ne hoitamatta.
Miehen äiti on aina hyysännyt häntä ja maksaa hänelle kaiken ja on pelastanut miehen monta kertaa taloudellisista vaikeuksista. Tuossa aikaisemmin joku sanoi, että miehestä tulee lapsenomainen mikäli äiti ja vaimo sen mahdollistavat. Lapsen hoidossa vastuuttaminen on tosi vaikeaa, kun en oikein osaa vaan kylmästi jättää lasta isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Mies jota rassaa leivänmurut on ok, nainen jota ne rassaa on tiukkapipo. Asia harvinaisen selvä. En minäkään jaksaisi sinua. Hyvä että emme ole edes yrittäneet yhteiseloa :)
Naisilla niitä rassaavia aiheita on vain kymmeniä vrt. minun muutama asia jotka pitää olla kunnossa. Naiset myöskin saavat pyykkäämisestä tuskaa, kun kaikki on sekaisin siellä korissa miten sattuu. Itse olen järjestelmällinen ihminen vaikken mikään siivoushullu. 30 pyykit pidetään erillään eikä tungeta sinne koriin kaikkien muiden vaatteiden sekaan. Itse pidän 30 pyykit laatikossa ja sitten kun päätän ne kaivaa, niin ne saa kerralla kätevästi työntää koneeseen, eikä tarvitse jokaista vaatetta tarkistella erikseen, että mihinhän pesuun nyt tämäkin sattuu kuulumaan. 40 pyykit suoraan koneeseen, niin koneen voi laittaa käyntiin n. 10 sekunnissa. Joskus lisään vielä litkut jo valmiiksi koneeseen, niin että sen saa esim. aamulla vain laittaa käyntiin.
Lakanoita voi pestä kerralla useampia, joten niidenkään kanssa ei tule ongelmia, kun pesu ei ole jokapäiväistä.
Tämähän oli hyvä keskustelu. Tuli meinaan tiskattuakin samalla, kun alkoi ärsyttää tekemättömät työt. Jos asuisin omakotitalossa niin imuroisinkin vielä samaan syssyyn. Nyt rivarissa.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla niitä rassaavia aiheita on vain kymmeniä vrt. minun muutama asia jotka pitää olla kunnossa. Naiset myöskin saavat pyykkäämisestä tuskaa, kun kaikki on sekaisin siellä korissa miten sattuu. Itse olen järjestelmällinen ihminen vaikken mikään siivoushullu. 30 pyykit pidetään erillään eikä tungeta sinne koriin kaikkien muiden vaatteiden sekaan. Itse pidän 30 pyykit laatikossa ja sitten kun päätän ne kaivaa, niin ne saa kerralla kätevästi työntää koneeseen, eikä tarvitse jokaista vaatetta tarkistella erikseen, että mihinhän pesuun nyt tämäkin sattuu kuulumaan. 40 pyykit suoraan koneeseen, niin koneen voi laittaa käyntiin n. 10 sekunnissa. Joskus lisään vielä litkut jo valmiiksi koneeseen, niin että sen saa esim. aamulla vain laittaa käyntiin.
Lakanoita voi pestä kerralla useampia, joten niidenkään kanssa ei tule ongelmia, kun pesu ei ole jokapäiväistä.
Et selvästi ymmärrä mitä tarkoittaa mies joka ei tee mitään kotitöitä. tai ole muullakaan tavalla mies ikuisen murrosikäisen sijaan. Jankutat vain erilaisista siisteyskäsityksistä ja väität että miehet joista tässäkin ketjussa on puhuttu ovat pelkkää hypoteesia ja naisen marttyyriuden luomaa liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli hyvä keskustelu. Tuli meinaan tiskattuakin samalla, kun alkoi ärsyttää tekemättömät työt. Jos asuisin omakotitalossa niin imuroisinkin vielä samaan syssyyn. Nyt rivarissa.
Mies
Minun miehelläni olisi paljon opittavaa sinulta... hattua nostan :)
Lisäksi eniten ärsyttää kun toinen jättää leivänmurunsa muuten siistiin keittiöön. Tätä ovat tehneet kaikki siskoni sekä kaikki naiset parisuhteissa. Hemmetin ärsyttävää kun ei osata siivota omia murujansa pois. Niiden pyyhkäisyyn kun menee 10 sekunttia niin ettei tarvitse jättää niitä pöydille seuraavan siivottavaksi.
Mies