Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi änkeämässä synnärille, puheli siihen tyyliin..

Vierailija
25.10.2015 |

Laskettu aika lopputalvelle.

Anoppi hieman vihjaillut, että tulisi synnärille katsomaan perhetapahtumaa. Voinko kieltää häntä tulemasta tai ilmoittaa infoon, etteivät kerro sijaintiani?

Kommentit (563)

Vierailija
281/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskettu aika lopputalvelle.

Anoppi hieman vihjaillut, että tulisi synnärille katsomaan perhetapahtumaa. Voinko kieltää häntä tulemasta tai ilmoittaa infoon, etteivät kerro sijaintiani?

Koko suku vaan sinne pyörimään jaloissa, hyvä siitä tulee eikä enää tiedetä, kuka lopulta synnyttää!

Vierailija
282/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meitä on moneen junaan tässäkin asiassa. Minua ja vastasyntynyttä kävi neljän vuorokauden sairaalassa olon aikana katsomassa kolmisenkymmentä ihmistä, isovanhemmat ja lähimmät ystävät useampaan kertaan. Olemme vauvan ensimmäisten elinkuukausien aikana tavanneet paljon ihmisiä ja vauva nauttii sosiaalisista tilanteista siinä missä äitikin. Olen ajatellut, että lapsen on hyvä tutustua niihin ihmisiin, jotka tulevat olemaan mukana hänen elämässään ja tietenkin näiden ihmisten vastaavasti vauvaan. Toiset elävät tiivimmin ydinperheen kesken ja toisten lähipiiri on laajempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora puhe on parasta. Kerrot, ettet halua synnytykseen ulkopuolisia ihmisiä. Kyllähän jokainen tuon ymmärtää. Sen sijaan anopin nöyryyttäminen kertomalla infoon, ettei huonettasi saa kertoa, on tosi ikävää. 

Vierailija
284/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kaipaa elämääni vierasta ihmistä hoitamaan lastani. Hoidan itse lapseni.

Niinpä niin, vierasta ihmistä. Hoitamisesta viis, mutta se vieras ihminen on sentään miehesi äiti. Narsistit, parantumishaluttomat alkoholistit sun muut ovat asia erikseen, normaalin ihmisen kanssa pitäisi tulla toimeen vaikka vain miehen ja lasten vuoksi.

Selvennykseksi:

Puhun sairaasta vieraasta ihmisestä. Terveen vieraan ihmisen tietysti kelpuutan lapseni lähelle.

Sairaat, vieraat ihmiset voivat olla myös miesten äitejä.

Vierailija
285/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kaipaa elämääni vierasta ihmistä hoitamaan lastani. Hoidan itse lapseni.

Onko miehelläsi myös oikeus ilmoittaa ettei kaipaa elämäänsä vierasta ihmistä hoitamaan lastaan? Nimittäin se sun äitis on sille sun miehelle tasan yhtä vieras kuin se sun anoppis sulle. Vai onko mies vaan sivuhenkilö sun ja lapsenne elämässä. Vailla päätösvaltaa ja oikeuksia. Yhtä vieras kuin äitinsä.

Vierailija
286/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, vaikka itse en koe anoppivihaa tai pidä häntä täysin vieraana ihmisenä niin kyllä minäkin olin hieman ihmeissäni kun esikoisen syntymästä oli kulunut vajaa tunti ja anoppi ja appi oli hakkaamassa synnärin ovea. Mies oli molempien vanhemmille ja veljille laittanut siis viestin, että vauva syntynyt. Me oltiin vielä salissa kun tuli viestiä, että ollaan täällä missä te. Onneksi synnytys oli nopea ja helppo, pääsin heti kävelemään jne... muuten oisin varmaan ollut muutakin kuin ihmeissäni. Näin jälkeenpäin olisin ehkä tahtonut saada rauhassa miehen kanssa ensin tutustua vauvaan ja vaikka juoda kahvit ja opetella imetystä.

Vierailija
287/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään outoa, miten synnyttämisestäkin pitäisi tehdä suurikin sirkustapahtuma. Tuijotetaan, möllötetään ja ihmetellään vastasyntynyttä pleksin läpi kuin eläintarhan kaltereiden takana olevaa leijonaa. Jokelletaan tui tui tuolla se on yms. Eritoten näin aikana, kun on älypuhelimet, kuvaviestit jne.

Miksi ette suo äidille ja isälle kahdenkeskeistä rauhaa?

Vierailija
288/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lasta pitää katsoa pleksin takaa? Pieni vauvahan tuoksuu ihanalle, silmät ja katse, aah ja lisäksi se sormenpuristus...

Vierailija
289/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis, että tulee katsomaan vauvaa, ei itse synnytyssaliin tietenkään.

AP.

ja se on sulle ongelma? Miksi? Ihan luonnollista on tulla katsomaan sinua ja vauvaa.

Vierailija
290/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehelläsi myös oikeus ilmoittaa ettei kaipaa elämäänsä vierasta ihmistä hoitamaan lastaan? Nimittäin se sun äitis on sille sun miehelle tasan yhtä vieras kuin se sun anoppis sulle. Vai onko mies vaan sivuhenkilö sun ja lapsenne elämässä. Vailla päätösvaltaa ja oikeuksia. Yhtä vieras kuin äitinsä.

No, tietysti on miehellä oikeus! Nyt vain on niin, että mieheni hyväksyy äitini, muttei omaansa. Olemme samoilla linjoilla tottakai. Ja äitini ei ole miehelleni vieraampi kuin oma äitinsä. Ei se läheisin aina ole oma vanhempi. Ja mieheni ei todellakaan ole sivuhenkilö elämässäni! Hän on perheeni ja hänellä on yhtäläiset oikeudet kuin minullakin.

Vierailija
291/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia asioita pelkäsin raskauden aikoja ja huolia oli paljon, aiheellisia ja aiheettomia. Kaikenlaisia pelkoja kävi mielessä mutta yhtä en tullut miettineeksi: sukulaisten ja ystävien aiheuttamaa rasitetta ja vaivaa. Jos tää on päälimäinen murhe niin sit asiat on tosi hyvin!

Vierailija
292/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.

mulla kaks lasta ja vieraat olleet enemmän kun tervetulleita. Isovanhemmat, mut parhaimmat ystävät, ja mun sisarukset kävivät idän ja vauvan sisaruksen lisäksi katsomassa pientä. Minusta oli ihana jättää lapsi mieluummin tutulle, kun kansliaan hoitajille, kun olin niissä "pakollisissa" synnyttäneiden tapahtuma luennoissa ja liikunta hetkissä( 3 kpl).

Sitten kolmen päivän päästä kun kotiuduttiin synnytyksestä tuli muut katsomaan pientä.

Vierailija
293/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

mulla kaks lasta ja vieraat olleet enemmän kun tervetulleita. Isovanhemmat, mut parhaimmat ystävät, ja mun sisarukset kävivät idän ja vauvan sisaruksen lisäksi katsomassa pientä. Minusta oli ihana jättää lapsi mieluummin tutulle, kun kansliaan hoitajille, kun olin niissä "pakollisissa" synnyttäneiden tapahtuma luennoissa ja liikunta hetkissä( 3 kpl).

Sitten kolmen päivän päästä kun kotiuduttiin synnytyksestä tuli muut katsomaan pientä.

70-luvullako olet synnyttänyt? Jumppaa ja luentoja vasta synnyttäneelle äidille ilman vauvaa?!! 

Minä en ole antanut vauvaa vielä kenellekään hoitoon, hän on nyt 5kk, enkä anna ainakaan toiseen viiteen kuukauteen. Ensimmäinen vieras sai vauvan syliin kun hän oli 4 viikkoa vanha. Anoppi oli toki nähnyt vauvan useasti ennen tuota mutta ei saanut syliin. Vauvan paikka on äitinsä tai isänsä iholla, ei vieraiden töllisteltävänä.

Vierailija
294/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

70-luvullako olet synnyttänyt? Jumppaa ja luentoja vasta synnyttäneelle äidille ilman vauvaa?!! 

Minä en ole antanut vauvaa vielä kenellekään hoitoon, hän on nyt 5kk, enkä anna ainakaan toiseen viiteen kuukauteen. Ensimmäinen vieras sai vauvan syliin kun hän oli 4 viikkoa vanha. Anoppi oli toki nähnyt vauvan useasti ennen tuota mutta ei saanut syliin. Vauvan paikka on äitinsä tai isänsä iholla, ei vieraiden töllisteltävänä.

Lapseni ovat syntyneet 2005 ja 2008 vuosina.

Vierailija
295/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Alastiko olet ollut 5 kk, kun vauva on iholla? Mun vauva meni sit varmasti pilalle, kun ensimmäisenä oli lääkärin käsissä, sit kätilön, ja usean hoitajan tehohoidossa lastenklinikalla. Ja myöhemmin oli tarkkailussa osastolla ja monen kätilön sylissä. Ihmeesti tuosta on tullut oikein iloinen ja rakastava lapsi.

Vierailija
296/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi uhkaa vastasyntyneen lapsen suhdetta isovanhempaan enemmän: Tuoreiden vanhempien toiveiden kunnioittaminen vai omista isovanhemman oikeuksista kiinni pitäminen? Olettaen, että näiden välillä on ristiriita.

Vierailija
297/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä vauvat olivat pois noista liikuntatapahtumista ja luennoista. Lisäksi kaikki vauvat otettiin pois huoneesta toiseksi yöksi. Tuoreille äideille yksi kokonainen yö tarjottiin. -292 ja 294-

Vierailija
298/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Lapseni ovat syntyneet 2005 ja 2008 vuosina.

Kerro toki missä ei-lapsiystävällisessä sairaalassa järjestetään tuollaista pelleilyä, että vauvat erotetaan äideistään. En muuten suostuisi.

Vierailija
299/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kyllä vauvat olivat pois noista liikuntatapahtumista ja luennoista. Lisäksi kaikki vauvat otettiin pois huoneesta toiseksi yöksi. Tuoreille äideille yksi kokonainen yö tarjottiin. -292 ja 294-

Olen sanaton. Tapahtuiko tämä kenties Neuvostoliitossa tai Hitlerin Saksassa?

Vierailija
300/563 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joojoo. Ei tällä vuosituhannella olla oltu noin tyhmiä. Olet todellisuudessa 1980-luvulla synnyttänyt anoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan