Jos annan ilmaiseksi vauvan/taaperon vaatteita
Niin onko oikein että tämä henkilö pistää ne ilmaiseksi saadut vaatteet samantien myyntiin kirpparille?
Kommentit (27)
Kun myyt tai annat omaisuuttasi eteenpäin, luovut määräysvallastasi omaisuuteen. Siitä eteenpäin on ihan sama, mitä henkilö omaisuudella tekee.
Minä annan kaikki vaatteet, myös omat merkkivaatteet ystävälleni. Ne ovat hänen ja hän myy ne kirpparilla. Ihan hyvä, että joku viitsii nähdä vaivaa muutaman euron eteen.
Anettu tavara on anettu tavara ja saaja saa tehdä sillä ihan mitä huvittaa.
Joo. Ihan oon sanonutkin, että tee näillä mitä tykkäät. Joskus on tuttava antanut niitä eteenpäin muille, joskus myynyt, joskus pitänyt itse aikansa. Minulle kaikki ihan ok. Mun tavoite on saada ne kamat pois omista nurkista, ja se on saavutettu.
Kun annan jotakin sanon että heitä pois tai myy jos ei miellytä. Parempi että menee kiertoon tavalla tai toisella kun jää käyttämättä.
Mulle on ihan sama mitä sillä tekee kun olen saanut sen pois omista nurkista.
Henkilön piti toimittaa ne vaatteet lapsenlapselleen, mutta laittoikin ne itse myyntiin kirpparille. Ei ollu siis hänelle tarkoitettuja vaatteita enkä ollut antanut lupaa myyntiin. Olisinhan minä voinut myydä ne itsekin.
Ap
Tärkeintä on, että vaate päätyy käyttöön tavalla tai toisella eikä päädy roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Henkilön piti toimittaa ne vaatteet lapsenlapselleen, mutta laittoikin ne itse myyntiin kirpparille. Ei ollu siis hänelle tarkoitettuja vaatteita enkä ollut antanut lupaa myyntiin. Olisinhan minä voinut myydä ne itsekin.
Ap
Siinä tapauksessa ota yhteys siihen henkilöön, jonka piti saada vaatteet. Sinähän vähän niin kuin valehtelit avauksessa. Et antanut niitä tuolle henkilölle, joka vaatteet myi, vaan pyysit häntä toimittamaan ne kolmannelle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kenen idea tämä toimitus oli? Kysyttiinkö lapsenlapsen vanhemmalta mitään?
Kierrätyskeskus tai SPR Kontti, sinne vien tarpeettomat vaatteet yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siinä tapauksessa ota yhteys siihen henkilöön, jonka piti saada vaatteet. Sinähän vähän niin kuin valehtelit avauksessa. Et antanut niitä tuolle henkilölle, joka vaatteet myi, vaan pyysit häntä toimittamaan ne kolmannelle henkilölle.
Taas on joku anoppi säätänyt asioissa jotka ei hänelle kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anoppi veti välistä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisit siis sopinut tyypin x kanssa, että annat hänelle vaatteita ja jonkun muun piti toimittaa ne hänelle, mutta hän pistikin ne myyntiin? En usko.
Se mahdollisuus on aina olemassa, että jos lahjoittaa jotain, niin se myydään eteenpäin. Miksi vedät sellaisesta herneen nenään yksityisihmisen kohdalla? Niinhän mm. UFF:kin tekee. Vaikka ilmaiseksi viet heidän lootaansa, niin UFF ei niitä eteenpäin lahjoita, vaan myy ne.
Vierailija kirjoitti:
Kun myyt tai annat omaisuuttasi eteenpäin, luovut määräysvallastasi omaisuuteen. Siitä eteenpäin on ihan sama, mitä henkilö omaisuudella tekee.
Niin juuri. Mutta tämähän se ongelma juuri on suomalaisissa, että se lahjoittaja katsoo yleensä myös oikeudekseen määrätä sen, mitä niille vaatteille ym. saa lahjoituksen jälkeen tehdä. Ja tämä pätee niin rahalahjaan kuin tavara- ja vaatelahjoituksiinkin. Jotkut tilittää toisia srahan lainaamisestakin, että toisen pitää kertoa, mihin aikoo sen lainarahan käyttää. Vaikka se siis on laina, joka maksetaan takaisin. 😂
Tytärpuolen lapsi. Ei siis anoppi hänelle.
Ap
Auttaahan sekin sitä vaatteiden saajaa, jos hän laittaa ne saamansa vaatteet myyntiin ja saa vastineeksi rahaa, jolla voi sitten hankkia vaikka sellaisia vaatteita, jotka hän itse saa valita.
on