Terveydenhoitajia ei ole enää korkeakouluissa
Kiitos YTHS tästä!
Korkeakouluissa ei ole opiskelijaterveydenhuoltoa paikalla tämän takia. Ensin soitat alueesi YTHS:n numeroon, jätät soittopyynnön tai jäät linjoille. Soittopyyntö ilmoitetaan monen tunnin päähän, ja sitten pitää vielä aika varata itse lääkäriasemalle. Vaan nekin ajat menevät pitkälle!
Itsellä nyt ei ollut akuuttia hätää, mutta silti ihmettelen tätä nykyistä järjestelyä. Sama olisi soittaa oman alueen terveyskeskukseen. Mutta käyt nyt sitten YTHS:n palveluita, kun siitä pitää maksaakin.
Kommentit (10)
Mua suoraan sanottuna veetuttaa maksaa sitä terveydenhoitomaksua. Ihan turha maksu mulle! Asun melkein 100km:n päässä koulusta enkä todellakaan käytä YTHS:ää jos tarvitsen terveydenhoitoa vaan menen oman paikkakunnan terveyskeskukseen.
Rahaa ole muutenkaan paljon, niin sitten pitää maksaa tuollainen turha maksu. Jos ei maksa, niin menee ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se maksu on?
36,80€ lukukausi. Mulle iso raha maksaa tyhjästä.
Kuulemma huonontunut on monella paikkakunnalla
Ainahan se on ollut noin että YTHS hoitaa terveyden, ei koulu/yliopisto.
Ei se YTHS tainnut kuitenkaan tuosta uudistuksesta päättää eli turhaan heitä syytät muutoksesta. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut noin että YTHS hoitaa terveyden, ei koulu/yliopisto.
Kyllä vielä 2018 vuonna kun opiskelin AMK:ssa, oli terveydenhoitaja koululla. Sieltä nyt akuuttiin asiaan sai ensialkuun apua, nykyään ei saa. Tämä YTHS taisi laajentua vasta 2021.
Onko siis AMMATTIkorkeakouluissa ollut ennen terveydenhoitaja paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Onko siis AMMATTIkorkeakouluissa ollut ennen terveydenhoitaja paikalla?
Ei kaikissa ole ollut ennenkään. Joissakin suurissa on voinut olla.
Miksipä niitä siellä koululla olisi? Veisivät vaan lääkäreiden työt ja rahat jäisi saamatta.