Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI EN LAIHDU? (päivän ruoat)

Vierailija
23.10.2015 |

Eli olen 27-vuotias 174cm/78kg nainen. Ongelma on laihduttaminen. Olen aina urheillut paljon n. 1-2h päivässä 5-6krt viikossa lähinnä salia ja pallopelejä ja sen lisäks koiran ulkoilutukset. Painoa on kertynyt aikuisiällä vähän liikaa ja nyt oon lähes puol vuotta yrittänyt laihduttaa ensin kituuttamalla 3kk alle 1400kcal/päivä ja tulos -2kg. Nyt järkevästi toisen mokoman jaa tulos -1kg... Missä mättäää? Esimerkkiruoat eiliseltä:

Aamupala klo 7.30:
Puuro rasvattomaan maitoon
Mansikoita ja mustaherukoita
Kananmuna

Lounas klo 11:
Porkkana-purjo-bataattisosekeitto
Raejuustoa
Näkkileipä oivariinilla, kalkkunaleikkeellä ja 2 siivulla juustoa

Välipala klo 13:
Vihreä tee hunajalla ja maidolla
Omena
Kananmuna

Päivällinen klo 17:
Perunamuusia ja lihapullia
Höyrytettyä kukkakaalia
Vihersalaatti
Ruisleipä oivariinilla, juustolla ja suolakurkulla

Iltapala klo 21:
Smoothie (1/2 prk rahkaa, 1/2 banaani, mustikoita, chian siemeniä, vettä)

Liikunnat:
Ennen aamupalaa 30min kävelyä koiran kanssa
Ennen päivällistä 1,5h sali
Illalla 45min kävelyä koiran kanssa.
Lisäksi pyöräilen työmatkat (n. 2km suuntaansa)

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aivan järkyttävän paljon, kai syy on siinä. Itse laihduttelen juuri normaalipainon sisällä (163/60 -> 52, nyt puolivälissä), ja normaalina päivänä en syö kuin aamupalan (rahka, hedelmä tai pelkkä tee) ja illallisen (yksi lautasellinen kasvisruokaa, oli mitä hyvänsä). Väliaikoina vain vettä, teetä tai vähäenergisiä kasviksia. Tänään pidin plösöpäivän deadlinen saavuttamisen kunniaksi ja söin aamulla rahkan banaanin kanssa, iltapäivällä kaksi palaa leipää ja illalla käymme noutoruoan miehen kanssa. Näistä kalorit ehkä max. 1500, eli sinun perusruokasi todellakin minun plösöpäivänäni.... Normaalisti syön n. 500-1000 kaloria päivässä, en laske kaloreita mutta paino tippuu nätisti ja nopsaan.

Olen vuosien saatossa huomannut että naisena ei voi syödä oikein mitään, jos ei halua leventyä. Kehonkoostumusmittauksessa peruskulutukseni oli 1400 kcal, eli aika paljon pitää mennä tuon alle jos mielii laihtua. Harrastan rankkaa lihasliikuntaa kaksi kertaa viikossa ja kevyttä kerran.

Vierailija
22/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt aivan järkyttävän paljon, kai syy on siinä. Itse laihduttelen juuri normaalipainon sisällä (163/60 -> 52, nyt puolivälissä), ja normaalina päivänä en syö kuin aamupalan (rahka, hedelmä tai pelkkä tee) ja illallisen (yksi lautasellinen kasvisruokaa, oli mitä hyvänsä). Väliaikoina vain vettä, teetä tai vähäenergisiä kasviksia. Tänään pidin plösöpäivän deadlinen saavuttamisen kunniaksi ja söin aamulla rahkan banaanin kanssa, iltapäivällä kaksi palaa leipää ja illalla käymme noutoruoan miehen kanssa. Näistä kalorit ehkä max. 1500, eli sinun perusruokasi todellakin minun plösöpäivänäni.... Normaalisti syön n. 500-1000 kaloria päivässä, en laske kaloreita mutta paino tippuu nätisti ja nopsaan.

Olen vuosien saatossa huomannut että naisena ei voi syödä oikein mitään, jos ei halua leventyä. Kehonkoostumusmittauksessa peruskulutukseni oli 1400 kcal, eli aika paljon pitää mennä tuon alle jos mielii laihtua. Harrastan rankkaa lihasliikuntaa kaksi kertaa viikossa ja kevyttä kerran.

Toivottavasti sä olet provo. Ihmisen peruselintoiminnot vaatii vähintään 1400 kcal päivässä. 500 kcal päivässä muistuttaa anoreksiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa miten säkään et näytä hakeutuvan hoidon pariin vaikka ryssit terveytesi täysin pilalle :(

Vierailija
24/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja annokset kokoan lautasmallin mukaan eli 1/2 kasviksia, vajaa 1/4 riisiä ym ja reilu 1/4 lihaa ym. Annoskootkin näyttävät järkevältä esim 2 pientä perunaa ja 5-6 lihapullaa ja saman verran kasviksia tai enemmän. Jos jää nälkä niin santsaan kasviksia

Herkkupäivä kerran viikkoon ja tarkoittaa esim 1 pulla/suklaapatukka/annos jäätelö tms.
AP

Onko lihapullat einestä vai mitä matskua? Miten isoja? Oisko jotain grammamääriä näistä antaa? Miten monta desiä menee riisiä?

Lihapullat oli ite tehty, niissä oli 10% naudan jauhelihaa, kermaviiliprk ja sipulia. Sellasia n. 2,5-3cm halkasijaltaa, vähä pienempiä ku einespullat kooltaan.

Riisiä/muusia/pastaa ehkä desi? Perunoita kaks pientä/yks iso

Vierailija
25/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit tosta aamupuurosta, ettei se yksinään pidä nälkää. Mulla on ihan sama ongelma, ja nykyisin syön lesepuuron iltapalaksi. Kuituja kun pitäisi kuitenkin yrittää saada.. Aamulla jotain proteiineja, ne pitää nälkää lounaaseen saakka. Jopa se iänikuinen maitorahka, ja menee aamuisin paremmin alas kuin lämmin ja äkkiä täyttävä puuro.

Pieniä asioita mutta kehoa kuuntelemalla ja vähän laskeskelemalla löytyy se oma ruokavalio, jolla painon pudotus ja sopivana pitäminen onnistuu, tsemppiä! :)

T. 1

Vierailija
26/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kehonkoostumus sulla on? Että miten paljon sitä rasvaa löytyy kropasta.

Rasvaprosentti 27% inbodyn mukaan. Lihasta ala- ja keskikropassa "yli" pituuteen nähden "nomaalisti" yläkropassa

Vierailija
27/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaatko sä paljon? Toimiiko vatsa normaalisti päivittäin?

Vierailija
28/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kehonkoostumus sulla on? Että miten paljon sitä rasvaa löytyy kropasta.

Rasvaprosentti 27% inbodyn mukaan. Lihasta ala- ja keskikropassa "yli" pituuteen nähden "nomaalisti" yläkropassa

No ei sitten mikään ihmekään, että kilot ei lähde niin nopeasti. Rasvaprosentti on kuitenkin noinkin alhainen. Nyt vaan jatkat samaan malliin etkä stressaa!

Vierailija
29/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä laihduttajat laittavat esimerkkisapuskat terveellisimmillään. Mitä muuta syöt? Kuinka paljon, annoskoot?

Syön yleensä aina samaa aamu- ja iltapalaks. Lounaaks keiton/kasvisruoan ja päivälliseksi "normaalia Kotiruokaa

Ap

Vierailija
30/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tahtia olisin normaalimitoissa kolmen vuoden päästä.

Eikö se sitten riitä? 

Jos työsi on istumatyötä niin ei 1 - 2 tuntia liikuntaa 5 - 6 kertaa viikossa + tunti kävelyä päivässä loppujen lopuksi kovin paljon ole. Ruokamääräsi on hyvin lähellä sitä mitä kulutat. Sitten, kun saavutat tavoitepainosi, et varmaan siitä enää noilla syömisillä laihdu, sillä sitä mukaa kuin paino putoaa, kulutuskin pienenee. Eli oikeastaan olet ihanteellisessa tilassa: noudatat valmiiksi ruokavaliota, joka sinulla olisi tavoitepainoisena! Laihduttaminenhan on äärimmäisen helppoa; vaikeaa on se, jos jollakin kuurilla laihdutetuaan yrittää palata normaaliruokavalioon painon nousematta. Jos jatkat nykyiseen tapaan, sinun ei koskaan tarvitse niin tehdäkään.

Vierailija
31/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne kuin ap.llä. 4kk olen yrittänyt laihduttaa ja 2 kg tippunut. Pituus 168cm ja paino 69kg nyt 67kg. Haluaisin päästä 65 kiloon.  Nyt olen päättänyt näännyttää itteäni. Tänään olen syönyt aamupalan 2 rusileipää, levitettä ja juustoviipaleet, kahvi. Lounaalla omena ja banaani. Päivälliseksi pieni annos kalakeittoa. Nyt nälkä kurnii mutta ilapalaksi raejuustoa ja rahkaa,marjoja. Eiköhän ala paino tippua.

Vierailija
32/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne kuin ap.llä. 4kk olen yrittänyt laihduttaa ja 2 kg tippunut. Pituus 168cm ja paino 69kg nyt 67kg. Haluaisin päästä 65 kiloon.  Nyt olen päättänyt näännyttää itteäni. Tänään olen syönyt aamupalan 2 rusileipää, levitettä ja juustoviipaleet, kahvi. Lounaalla omena ja banaani. Päivälliseksi pieni annos kalakeittoa. Nyt nälkä kurnii mutta ilapalaksi raejuustoa ja rahkaa,marjoja. Eiköhän ala paino tippua.

Mikä järki? Siis näännytät itseäs, jotta saat KAKSI kilogrammaa painosta veke?

Vierailija
33/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Haluan katkaista tämän viheliäisen painonkertymisen. Olen aina ollut hoikka ja nyt keksi-ikäisenä kun käyt vvalla niin aina on tullut yksi kilo lisää. En suostu. Haluan painaa 65kg ja siinä pysyä.

Ja kyllä tämä salakavala painonousu liittyy vanhenemiseen, jonka kaikki naiset tulevat huomaamaan.

Vierailija
34/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tahtia olisin normaalimitoissa kolmen vuoden päästä.

Eikö se sitten riitä? 

Jos työsi on istumatyötä niin ei 1 - 2 tuntia liikuntaa 5 - 6 kertaa viikossa + tunti kävelyä päivässä loppujen lopuksi kovin paljon ole. Ruokamääräsi on hyvin lähellä sitä mitä kulutat. Sitten, kun saavutat tavoitepainosi, et varmaan siitä enää noilla syömisillä laihdu, sillä sitä mukaa kuin paino putoaa, kulutuskin pienenee. Eli oikeastaan olet ihanteellisessa tilassa: noudatat valmiiksi ruokavaliota, joka sinulla olisi tavoitepainoisena! Laihduttaminenhan on äärimmäisen helppoa; vaikeaa on se, jos jollakin kuurilla laihdutetuaan yrittää palata normaaliruokavalioon painon nousematta. Jos jatkat nykyiseen tapaan, sinun ei koskaan tarvitse niin tehdäkään.

Olen ammatiltani opettaja eli en tee mitään fyysistä työtä, mutta en istukkaan. Pyrin opettamaan aina seisten eli istumaan mahdollisimman vähän. Vanha urheiluvamma ei tykkää istumisesta. Lisäksi olen pienessä liikkeessä melkein koko ajan liikkuessani luokassa, välitunneilla

Mielestäni 5-6x1-2h + 1-2h kävelyä päivässä on hyvä liikuntamäärä. Ei tarvitse suorittaa, mutta tulee liikuttua säännöllisesti. En pystyisi liilkumaan enempää

Ap

Vierailija
35/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä syöt päivässä sen verran kuin mä viikossa.

Vierailija
36/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön määrä ruokaa.

Vierailija
37/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sun laihduttaa? Kehonrakenteita on monenlaisia ja ehkä sinulle aavistuksen painavempi keho on sopivampi ja elimistösi pitää kiinni niistä kiloista. Kerta oöet sporttinen, niim olisiko parempi tavoite lisä kiinteytyminen ja painonhallinta?

Vierailija
38/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te "järjetön määrä ruokaa" kommentoijat syötte?

Esimerkiksi itse syön viikossa yli 10kg juureksia, pari kiloa lihaa (tätä pitäs rajoittaa) ja noin puoltoista paketillista riisiä. Pituus 165cm ja paino 51kg. Urheilen säännöllisesti.

Vierailija
39/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunan söin aanulla. sillä pelkällä puurolla (1/2dl hiutaleita, 1dl maitoa ja vajaa 1dl marjoja) ois nälkä jo parin tunnin päästä. Iltapäivän kananmuna taas oli ennen salia, sillä pelkkä omena tuntui liian heppoiselta

Kyllä ihmisen on hyvä pientä nälkää oppia sietämään. Etenkin, jos on toiveissa painonpudotus. 

Vierailija
40/116 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä te "järjetön määrä ruokaa" kommentoijat syötte?

Esimerkiksi itse syön viikossa yli 10kg juureksia, pari kiloa lihaa (tätä pitäs rajoittaa) ja noin puoltoista paketillista riisiä. Pituus 165cm ja paino 51kg. Urheilen säännöllisesti.

En elä syödäkseni, vaan syön elääkseni. Ei näläntunne silloin tällöin ole mitenkään vaarallista.

Kun elämässä on mielenkiintoista sisältöä ja tekemistä, ei ruoka ole se pääasia, joka on kokoajan mielessä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi