Vierailija

Tällä kyllä nousis ja toinen ehdotus oli asumistuen puolittaminen. Stubb ja Soini olivat mukana ideassa. Molemmat kun lähtee käytäntöön niin kyllä Suomi nousee ja nopeasti. Kerrankin nuo vatipäät keksi jotain konkreettista.

• ylös 12
  • alas 64

Sivut

Kommentit (75)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Arvatkaa vuosi milloin seuraavat tuet säästöt tulevat:
1. Lapsilisät poistuvat
2. Korkeakouluopiskeluun lukuvuosimaksut
3. Opintotuki muuttuu lainaksi

Mä veikkaan:
1. 2018
2. 2022
3. 2024

• ylös 49
  • alas 2
Vierailija

Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta kaikkien on asuttava jossakin. Jos asumistuki puolitetaan, silloin on siltojen alle tunkua. Lapsilisät taas - no, minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

• ylös 68
  • alas 50
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa vuosi milloin seuraavat tuet säästöt tulevat:
1. Lapsilisät poistuvat
2. Korkeakouluopiskeluun lukuvuosimaksut
3. Opintotuki muuttuu lainaksi

Mä veikkaan:
1. 2018
2. 2022
3. 2024

Milloin maataloustuet poistuvat? Annas kun arvaan: ei ikänäs.

• ylös 92
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta kaikkien on asuttava jossakin. Jos asumistuki puolitetaan, silloin on siltojen alle tunkua. Lapsilisät taas - no, minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Sehän olisi suoraan sijoitusasuntojen omistajilta pois. Asumistukea tarvitsevat asuvat vuokralla, ja ilman tukea monellakaan ei olisi varaa näin korkeisiin vuokriin. Tuskinpa Sipilä siis asumistukea leikkaa, kun se olisi välillisesti varakkailta pois.

• ylös 62
  • alas 2
Vierailija

En olisi osannut kuunaan kuvitella halveksivani mitään hallitusta näin. Kymmeniä vuosia olen äänestänyt ja tyytynyt aina paremmin ja huonommin valittuun hallitukseen. Mutta tämä on kyllä ihan pohjanoteeraus ja ärsytysviisari pamahtanut yli asteikon. 

• ylös 95
  • alas 4
Vierailija

No voisko vähän rajoittaa sitä paljonko vuokraa pyydetään??Olisi helpompaa jos ne olisi kohtuullisia niin ei tarttis tukiaisia..

Meillä omakotitalon lainan lyhennys 400 euroa kuussa.Mun vanhemmilla vuokra 800 euroa..vähän karannut?

Oisko niin että suomessa on asiat vähän päin prinkkalaa alusta loppuun ja sitä ei korjata lapsilisiä leikkaamalla?

Katsokaa välillä suuresti älkääkä hyökätkö lapsiperheiden kimppuun..

• ylös 40
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja alle 2000e/kk tienaavat voi jättää ne pentunsa tekemättä jos niitä ei ole vara elättää ilman lapsilisiä!

• ylös 54
  • alas 23
Vierailija

Ihan aiheellista. Suurin osa vanhempia ei tarvitse lapsilisiä. En näe mitään syytä sille ettei lapsilisää siirrettäisi haettavaksi tueksi Kelaan, jonka saisi osoitettuaan tulojen olevan riittämättömällä tasolla. Sama kuin muissakin eduissa.

• ylös 41
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alle 2000e/kk tienaavat voi jättää ne pentunsa tekemättä jos niitä ei ole vara elättää ilman lapsilisiä!

Mitäs sitten kun se toinen puolisko joutuukin yllättäen työttömäksi ja tulot tippuu reilusti. Vähän myöhäistä enää siinä vaiheessa kun lapset on jo tehty sillon kun molemmilla oli töitä. Ja mitään varmoja työpaikkoja ei ole olemassa enää nykyään... meille lapsilisä on tärkeä meillä se raha menee ruokaa, lasten tarpeisiin, lääkkeisiin yms. meillä ei ole varaa säästää lapsilisiä.

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Ei ole kenenkään pakko asua jos ei ole varaa..voi mennä sillan alle.Ei ole pakko syödä jos ei ole rahaa ja ei huvita tehdä töitä!

Lapsilisää voi ajatella palkanlisänä..tekee jotain enemmän kuin muut niin saa siitä palkkion.

Suomessa on niin kallista ja paskamaista asua että jos tänne tekee mukuloita joku muukin kuin mamu niin siitä kuluu maksaa.

Piruuttani kysyn..te kaikki jotka olisitte poistamassa lapsilisän..olette 20 vuotiaita jomminkummin puolin ja lapsettomia naisia eikö niin??

• ylös 34
  • alas 11
Vierailija

Meillä kk tulot ennen veroja sellasen 4000 euroa..siihen päälle lapsilisää yli 500 euroa..ai jai kyllä onpi nannaa!!Ei tuu kylmä eikä jano eikä nälkä..voi teitä köyhiä raukkoja kun teillä on hankalaa..En luovu lapsilisistä missään nimessä..voin vaatettaa lapseni hienosti ja käydään lasten kanssa ratsastamassa ja elämä on mukavaa kun ei tartte pihistellä!Lapsilisä auttaa mukavasti.

• ylös 7
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En olisi osannut kuunaan kuvitella halveksivani mitään hallitusta näin. Kymmeniä vuosia olen äänestänyt ja tyytynyt aina paremmin ja huonommin valittuun hallitukseen. Mutta tämä on kyllä ihan pohjanoteeraus ja ärsytysviisari pamahtanut yli asteikon. 

Samaa mieltä. Suomalaiset pelkää tulevaisuutta. Myös minä. Keskituloinen. Pelko ei johdu maahanmuutosta vaan perusturvan romuttamisesta. Uskon, ettei meille ole työtä eikä tulevaisuutta. Koska SSS sen antaa rikkaille ja ulkomaille siirrettäväksi. Muuta he ei tee kuin ajattelee pääomaa eli ulkomaista omistusta.

Ennen en paljoa perustanut. Hallituksia tuli ja meni. Tämä nykyinen romuttaa suomalaisen hyvinvoinnin. Ja uskon lasteni tulevaisuuteen

• ylös 38
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenenkään pakko asua jos ei ole varaa..voi mennä sillan alle.Ei ole pakko syödä jos ei ole rahaa ja ei huvita tehdä töitä!

Lapsilisää voi ajatella palkanlisänä..tekee jotain enemmän kuin muut niin saa siitä palkkion.

Suomessa on niin kallista ja paskamaista asua että jos tänne tekee mukuloita joku muukin kuin mamu niin siitä kuluu maksaa.

Piruuttani kysyn..te kaikki jotka olisitte poistamassa lapsilisän..olette 20 vuotiaita jomminkummin puolin ja lapsettomia naisia eikö niin??

Olen kahden lapsen 35v. Äiti. Ei edes olla mitään kovin suuri tuloisia ja lapsilisät menevät ihan käyttöön ei säästöön. Mutta pärjättäisiin kyllä ilman niitäkin.
Lapsia olisin mielellään halunnut usaamman 4-5 olisi ollut mieluisin määrä. Mutta ihan järki syistä jätettiin lapsiluku kahteen. Ikinä kun ei tiedä mitä tapahtuu.

Jos tulee työttömyyttä niin ei tarvitse itkeä lapsilisän perään.

• ylös 8
  • alas 10

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.