Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilä haluaa poistaa lapsilisät

Vierailija
23.10.2015 |

Tällä kyllä nousis ja toinen ehdotus oli asumistuen puolittaminen. Stubb ja Soini olivat mukana ideassa. Molemmat kun lähtee käytäntöön niin kyllä Suomi nousee ja nopeasti. Kerrankin nuo vatipäät keksi jotain konkreettista.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaankin kannattaa miettiä, onko varaa tehdä lapsia. Esim jos kahdelle lapselle haluaa korkeakouluopinnot kustantaa parinkymmenen vuoden päästä, niin hintaa tulee lukuvuosimaksuista about 25000-50000e/lapsi, jos kyse 5 vuoden maisterikoulusta. Lapselle kertyy sitten oma opintolaina elämiseen ja todennäköisesti ne 2h/päivä mitä opiskellessa pystyy töitä tekemään menevät vuokraan jotka ovat jäätävän korkealla jo nyt.

Vierailija
42/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tän hetkisessä elämäntilanteessa lapsilisät ovat mulle ainoa tulonlähde opintotuen lisäksi. Ei kyllä paljoa naurattaisi jos lapsilisät poistettaisiin. Ei naurattanut lapsilisien leikkauskaan. Miehellä on onneksi työpaikka mutta yhden ihmisen pienellä palkalla kun elättää 5-henkusen perheen niin joka ikinen euro, mitä lapsilisienkin kautta saadaan, tulee todellakin tarpeeseen.

Ei ole kyllä varaa opiskella ilman lapsilisiä. Opintolainaa en uskalla nostaa kun ei ole takeita työllistymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta kaikkien on asuttava jossakin. Jos asumistuki puolitetaan, silloin on siltojen alle tunkua. Lapsilisät taas - no, minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Miksi sinun käsityksesi mukaan Suomen päättäjät haluavat meille maahanmuuttajia ja paljon? Miksi heitä halutaan muihinkin Euroopan maihin?

Voin kertoa sinulle salaisuuden; koska Euroopan väestö vanhenee, syntyyys on laskenut ja sen seurauksena ei mm. sinun eläkkeellesi ole maksajia.

http://www.stat.fi/artikkelit/2009/art_2009-12-18_002.html?s=0

Suomenkin syntyvyys on ollut jo vuosia laskussa.

Kerronpa toisenkin salaisuuden; eniten lapsia tehdään hyvätuloisissa perheissä, Varsinkin hyvätuloisilla isillä on useampia lapsia.

http://www.taloussanomat.fi/oma-raha/2014/06/08/yle-syntyvyys-laskee-suo...

Eli käsityksesi siitä, että lapset ovat turhia on sangen väärä.

Asumistuki vääristää eli nostaa vuokria. Asumistuet valuvat suoraan kartuttamaan asuntosijoittajien tilejä. Asumistukien leikkaukset tulisivat laskemaan vuokrahintoja. Asumistukimenot ovat kasvaneet järkyttävän paljon viime vuosien aikana.

http://www.kela.fi/-/asumistukimenojen-kasvu-jatkuu?inheritRedirect=true

Sekä lapsilisät että asumistuet maksetaan yhteisistä varoista. Lapsilisät hyödyttävät yhteiskuntaa kokonaisuudessaan, mutta asumistukimenot vain pientä sijoittajaporukkaa.

Ei pidä paikkaansa, siis tuo lihavoimani kohta. Vuokrat lähtivät rakettimaiseen nousuun heti, kun vuokrien säännöstelystä aikoinaan luovuttiin. Vuokrien hinnat lähtisivät alaspäin ainoastaan siinä tapauksessa, että palattaisiin vuokrien säännöstelyyn. Ja sitähän eivät porvarivetoiset hallitukset tee. Vai näetkö muka sen tapahtuvan?

Asumiseen kohdistuvat tuet nostavat asuntojen hintaa, mikä tietysti tekee asuntojen rakentamisesta kannattavampaa. Koska vuotuinen uustuotanto on prosentin luokkaa asuntokannasta, olisi paljon järkevämpää tukea asuntojen rakentamista siis tarjontaa, eikä kysyntää.

Ikävä kyllä en minäkään näe, että asiaan olisi tulossa mitään parannusta.

Vuoden 2015 voimaan tulleen lainmuutoksen ansiosta yleisessä asumistuessa hyväksyttävien asumismenojen määräytyminen yksinkertaistui. Hyväksyttävien asumismenojen enimmäismäärään vaikuttavat nyt ainoastaan asunnon sijaintikunta ja ruokakunnan koko.

Eli vuokrat tulevat edelleen nousemaan reipasta tahtia ja sen myötä asumistukimenot.

Asialle todellakin pitäisi tehdä jotakin. Vuokrasäännöstely olisi todellakin paikallaan. Mutta olen samaa mieltä siitä, että ei tämän hallituksen aikana asiaan puututa.

Vierailija
44/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen haluaisin säilyttää lapsilisät, mutta tarhamaksut saisi mennä todellisten kustannusten mukaan. Tulis paljon suurwmpi säästö ja monella löytyis lopulta joku joutilas sukulainen hoitamaan. Vaikkavisovanhempi tai työtön sisko.

Lapsia tehtäisiin tietäen, että niiden hoidosta on maksettava tai sitten on hoidettava ne.itse.

Tuskin kävisi noin. Veikkaan, että se pienituloisempi (todennäköisesti äiti) yksinkertaisesti jäisi kotiin hoitamaan lapsia. Voikin sitten kuvitella, miten kävisi naisvaltaisilla aloilla. Tuskin esim. lähäreiksi ja sairaanhoitajiksi olisi riittävästi velanaisia.

Vierailija
45/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen haluaisin säilyttää lapsilisät, mutta tarhamaksut saisi mennä todellisten kustannusten mukaan. Tulis paljon suurwmpi säästö ja monella löytyis lopulta joku joutilas sukulainen hoitamaan. Vaikkavisovanhempi tai työtön sisko.

Lapsia tehtäisiin tietäen, että niiden hoidosta on maksettava tai sitten on hoidettava ne.itse.

Hyvä esimerkki taas tyhmyydestä, kuinka ei osata ajatella yhtään pidemmälle. Eikä ymmrretä mitään yhteiskunnan toimimisesta.

Päivähoitosysteemi luotiin aikoinaan, jotta äidit saatiin työelämään ja hyödyttämään sitä kautta yhteiskuntaa, mm. maksettujen ansioverojen muodossa.

Suomessa edelleenkin halutaan pitää äidit mahdollisimman paljon työelämässä,tilanne ei ole muuttunut.

Juolahtiko lainkaan mieleesi, että todella monet ovat muuttaneet sieltä kotipaikkakunnaltaan pääkaupunkiseudulle opiskelujen ja töiden perässä. Sukulaiset ovat jääneet sinne entiselle kotipaikkakunnalle.

Vierailija
46/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsilisän voisi porrastaa niin, että yhdestä lapsesta maksetaan lapsilisää 100%, tokasta 70% ja kolmannesta 50% ja neljännestä eteenpäin ei mitään. Uudistus alkaisi koskemaan vuonna 2018 syntyviä lapsia jolloin nykyiset lapsiperheet eivät joutuisi kärsimään ja tulevat voisivat suunnitella perheensä tämän mukaan. Perustelu: Jos on varaa tehdä paljon lapsia, pitää pystyä heidät elättämään. En hyväksy, että tehdään esim. 10 lasta ja eletään tuilla koska ei ole sellaista koulutusta tai työtä jolla pystyisi elättämään 10 lasta näin kalliissa maassa. Porrastus tukiin siksi, että sisarukset voivat hyvin käyttää toistensa pieneksi jääneitä vaatteita ja leikkiä sisarusten kanssa yhteisillä leluilla ym. joten ei tarvitse ostaa niin paljon uusia tarvikkeita. Jos ei millään rahat riitä niin sitten sossutukihakemuksen kautta hakemaan.

Vierailija
47/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa vuosi milloin seuraavat tuet säästöt tulevat:
1. Lapsilisät poistuvat
2. Korkeakouluopiskeluun lukuvuosimaksut
3. Opintotuki muuttuu lainaksi

Mä veikkaan:
1. 2018
2. 2022
3. 2024

Milloin maataloustuet poistuvat? Annas kun arvaan: ei ikänäs.

Ja... ja... sieltä se maataloustukikortti tuli!! Hienoa, onnittelut olet oikea neropatti!

Vierailija
48/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta kaikkien on asuttava jossakin. Jos asumistuki puolitetaan, silloin on siltojen alle tunkua. Lapsilisät taas - no, minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Sehän olisi suoraan sijoitusasuntojen omistajilta pois. Asumistukea tarvitsevat asuvat vuokralla, ja ilman tukea monellakaan ei olisi varaa näin korkeisiin vuokriin. Tuskinpa Sipilä siis asumistukea leikkaa, kun se olisi välillisesti

varakkailta pois.

Ei vaan tainnut tajuta tuota, hups!

Vierailija
49/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun käsityksesi mukaan Suomen päättäjät haluavat meille maahanmuuttajia ja paljon? Miksi heitä halutaan muihinkin Euroopan maihin?

Voin kertoa sinulle salaisuuden; koska Euroopan väestö vanhenee, syntyyys on laskenut ja sen seurauksena ei mm. sinun eläkkeellesi ole maksajia.

http://www.stat.fi/artikkelit/2009/art_2009-12-18_002.html?s=0

Suomenkin syntyvyys on ollut jo vuosia laskussa.

Kerronpa toisenkin salaisuuden; eniten lapsia tehdään hyvätuloisissa perheissä, Varsinkin hyvätuloisilla isillä on useampia lapsia.

http://www.taloussanomat.fi/oma-raha/2014/06/08/yle-syntyvyys-laskee-suo...

Eli käsityksesi siitä, että lapset ovat turhia on sangen väärä.

Asumistuki vääristää eli nostaa vuokria. Asumistuet valuvat suoraan kartuttamaan asuntosijoittajien tilejä. Asumistukien leikkaukset tulisivat laskemaan vuokrahintoja. Asumistukimenot ovat kasvaneet järkyttävän paljon viime vuosien aikana.

http://www.kela.fi/-/asumistukimenojen-kasvu-jatkuu?inheritRedirect=true

Sekä lapsilisät että asumistuet maksetaan yhteisistä varoista. Lapsilisät hyödyttävät yhteiskuntaa kokonaisuudessaan, mutta asumistukimenot vain pientä sijoittajaporukkaa.

Asumistukimenot hyödyttävät kyllä koko yhteiskuntaa, koska sijoittajaporukka shoppailee niillä sitten.

Vierailija
50/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoäitini oli nuori nainen 30-luvun alun pula-aikana. Hän joutui kerjäämään ruokaa, kulki talosta taloon. Kaipa jotain työtä vastaan, en tiedä.

Ei sitä ennenkään ollut sossuja ja he pärjäsivät. Meinaan vaan jos itse joutuu samaan tilanteeseen kyllä minäkin pärjään. Pitäisi vaan olla oma tönö jonka saa lämpimäksi, leivinuuni jne. Kesällä kasvimaa. Kunnosta riippuen marjastaa, sienestää, kalastaa.

Vierailija
51/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Lapsilisät poistuvat

Mä veikkaan:
1. 2018
2. 2022
3. 2024

Ja... ja... sieltä se maataloustukikortti tuli!! Hienoa, onnittelut olet oikea neropatti!

Kerropa, miksi tuottamatonta toimintaa pitää tukea verovaroista, kun sama homma pystytään tekemään muualla halvemmalla ja paremmin?

Vierailija
52/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä hyvä jos näin ois, mutta lapsilisähän on pyhä lehmä.

Itse olet pyhä lehmä. Lapsilisiähän alennettiin jo.

Vierailija
53/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isoäitini oli nuori nainen 30-luvun alun pula-aikana. Hän joutui kerjäämään ruokaa, kulki talosta taloon. Kaipa jotain työtä vastaan, en tiedä.

Ei sitä ennenkään ollut sossuja ja he pärjäsivät. Meinaan vaan jos itse joutuu samaan tilanteeseen kyllä minäkin pärjään. Pitäisi vaan olla oma tönö jonka saa lämpimäksi, leivinuuni jne. Kesällä kasvimaa. Kunnosta riippuen marjastaa, sienestää, kalastaa.

Nykyään ei riitä että kiertää talosta taloon, joutuu lähtemään oikein ulkomaille. Sitähän nämä nykyiset pakolaiset tekee.

Vierailija
54/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei riitä että kiertää talosta taloon, joutuu lähtemään oikein ulkomaille. Sitähän nämä nykyiset pakolaiset tekee.

Eivät pakolaiset ole laittaneet omaa ruokaa, eivätkä pystyttäneet tönöä. Tai kalastaneet. En sano että sitä heti pitäisikään tehdä vaan sitten vasta kun on asettunut.

Vierailija
55/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Lapsilisät poistuvat

Mä veikkaan:
1. 2018
2. 2022
3. 2024

Haluaisit siis että seuraavat yritykset menisivät nurin: Atria, Saarioinen, Snellmann, Pouttu, Järvi-Suomi, HK, Ingman, Valio, Altia... sen lisäksi, että työttömäksi jää ne maanviljelijätkin?

Ihanaa, saadaan sitten syödä tanskalaista possua, joka on kyllästetty antibiooteilla, jolloin itse sairastuessa ei lääkkeet enää toimikaan. Jess, raakaan kananmunaan ei voi koskea paljain käsin, koska salmonellaa tulee olemaan jokaisessa. Broilereihin käytetään ties mitä lääkkeitä ulkomailla, kasvatetaan hormoneilla ja sitten haluat syödä sitä vai?

Lue vaikka Elina Lappalaisen kirja Syötäväksi kasvatetut, niin ymmärrät mitä ne maataloustuet tarkoittaa. Ja unohda se Wahlroos. Se ei tarkoita, että kaikki muut suomenruotsalaiset on rikkaita, jos se sattuu olemaan.

Älkää nyt vittu jaksako lässyttää siitä miten Suomessa kaikki on niiiiin paljon paremmin. Meillä lääkitään TUOTANTOeläimiä - aivan, ihan alalla käytetty termi - siinä missä muuallakin, salmonellaepidemioita on täälläkin ja TUOTANTOeläimien elinolojej parantamista vastustetaan MTK:ssa ja tiloilla henkeen ja vereen. Suomalaiset elintarvikkeet eivät ole laadullisesti mitenkään kovin hyviä, muuten ne menisivät kaupaksi kohisten muuallekin kuin ennen Venäjälle.

Mitä taas elintarvikefirmojen työpaikkoihin tulee, niin eikö ahneille duunaripaskiaisille olisi muka ihan oikein jos firmat siirtäisivät tuotannon halvempiin maihin?

Vierailija
56/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kaunis ajatus että lapsilisät poistetaan ja raha annetaan hätääkärsiville pakolaisille.

Me suvaitsevat kannatetaan ehdotusta. Lapsetkin voivat silloin tehdä hyvää.

Vierailija
57/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti taitaa loppua marjat, sienet ja kalat asutuksen läheisyydestä.

Vierailija
58/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti taitaa loppua marjat, sienet ja kalat asutuksen läheisyydestä.

Noh äkkiäkös sitä pyöräilee naapuripitäjään. Kyllä emäntä keinot keksii.

Vierailija
59/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tämä tieto on peräisin?

Vierailija
60/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tämä tieto on peräisin?

Ei mistään. Pelkkää ap:n spekulointia