Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilä haluaa poistaa lapsilisät

Vierailija
23.10.2015 |

Tällä kyllä nousis ja toinen ehdotus oli asumistuen puolittaminen. Stubb ja Soini olivat mukana ideassa. Molemmat kun lähtee käytäntöön niin kyllä Suomi nousee ja nopeasti. Kerrankin nuo vatipäät keksi jotain konkreettista.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se poista, kepun lestaäänestäjät nimittäin poistaisivat silloin Sipilän puolueen johdosta.

Vierailija
22/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka poistaisi lapsilisän. Saadaan se summa sitten sossusta koska tulot menevät nyt juuri sen parisataa yli tt-tuen rajan.

nimim. joskus mekin olimme hyväpalkkaisissa töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se poista, kepun lestaäänestäjät nimittäin poistaisivat silloin Sipilän puolueen johdosta.

Hyvä pointti!+++++

Sipilän kannatus tulee omilta ja siellä lasten lukumäärät on hyvinkin toisella kymmenellä.

Vierailija
24/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei kyllä pärjättäisi ilman lapsilisiä.Hyvä tulot mutta neljän lapsen kanssa tuo 500 vähän yli on kyllä ihan mieluinen..nytkin menee talvikenkiin parisataa ja haalareihin ja rukkasiin loput..että kiertoon menee takaisin älkää surko!!

Koitetaan kotimaista ostaa mahdollisimman paljon..toisekseen hoito maksaa sen 600 euroa kuussa että siihen se summa hukkuu..

Vierailija
25/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pelkää. Syystä. Oikea porvarihallitus. Jonka ainoa tarkoitus on rikastuttaa rikkaita. Valetta kaikki kurjuusluvut. Porvari hieroo käsiään kun voi tappaa kaiken hyvinvoinnin. Tuhota tavallisen työläisen. Persut peesaa

Vanhukset, koulutus, lapsiperheet.

Tuhoavat samalla pienyrittäjät. Ihmisillä ei ole varaa kuluttaa. Mutta ulkomaiset yritykset saa tulla tuottamaan kalliimmalla kunnalliset palvelut. Rahat siirtyy ilman veroja muualle

Vierailija
26/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi osannut kuunaan kuvitella halveksivani mitään hallitusta näin. Kymmeniä vuosia olen äänestänyt ja tyytynyt aina paremmin ja huonommin valittuun hallitukseen. Mutta tämä on kyllä ihan pohjanoteeraus ja ärsytysviisari pamahtanut yli asteikon. 

Aivan samoin sanoin tällä viikolla eräälle tutulle! Olen niin samaa mieltä sun kanssas. En toivo mitään niin paljon, kuin hallituksen kaatumista. Ja toivon sen tapahtuvan todella pian.

Vierailija
27/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta kaikkien on asuttava jossakin. Jos asumistuki puolitetaan, silloin on siltojen alle tunkua. Lapsilisät taas - no, minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Miksi sinun käsityksesi mukaan Suomen päättäjät haluavat meille maahanmuuttajia ja paljon? Miksi heitä halutaan muihinkin Euroopan maihin?

Voin kertoa sinulle salaisuuden; koska Euroopan väestö vanhenee, syntyyys on laskenut ja sen seurauksena ei mm. sinun eläkkeellesi ole maksajia.

http://www.stat.fi/artikkelit/2009/art_2009-12-18_002.html?s=0

Suomenkin syntyvyys on ollut jo vuosia laskussa.

Kerronpa toisenkin salaisuuden; eniten lapsia tehdään hyvätuloisissa perheissä, Varsinkin hyvätuloisilla isillä on useampia lapsia.

http://www.taloussanomat.fi/oma-raha/2014/06/08/yle-syntyvyys-laskee-su…

Eli käsityksesi siitä, että lapset ovat turhia on sangen väärä.

Asumistuki vääristää eli nostaa vuokria. Asumistuet valuvat suoraan kartuttamaan asuntosijoittajien tilejä. Asumistukien leikkaukset tulisivat laskemaan vuokrahintoja. Asumistukimenot ovat kasvaneet järkyttävän paljon viime vuosien aikana.

http://www.kela.fi/-/asumistukimenojen-kasvu-jatkuu?inheritRedirect=true

Sekä lapsilisät että asumistuet maksetaan yhteisistä varoista. Lapsilisät hyödyttävät yhteiskuntaa kokonaisuudessaan, mutta asumistukimenot vain pientä sijoittajaporukkaa.

Vierailija
28/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kk tulot ennen veroja sellasen 4000 euroa..siihen päälle lapsilisää yli 500 euroa..ai jai kyllä onpi nannaa!!Ei tuu kylmä eikä jano eikä nälkä..voi teitä köyhiä raukkoja kun teillä on hankalaa..En luovu lapsilisistä missään nimessä..voin vaatettaa lapseni hienosti ja käydään lasten kanssa ratsastamassa ja elämä on mukavaa kun ei tartte pihistellä!Lapsilisä auttaa mukavasti.

Melko pienet tulot viisi vai kuusi henkiselle perheelle.

Meitä on neljä. Ja isommat tulot. Ei eletä herroiksi. Lapsilisistä voisin itse luopua. Mutta raja pitäisi olla paljon isompi kuin sinun perheessäsi. Meillä on oikeasti isotuloisia 10 000 ja yli tienaavia. Tarvitsevatko he lapsilisää?

Vierailija
29/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piruuttani kysyn..te kaikki jotka olisitte poistamassa lapsilisän..olette 20 vuotiaita jomminkummin puolin ja lapsettomia naisia eikö niin??

Minä olen viisikymppinen ja todellakin lapseton. Lapsilisät luotiin silloin kun oli todella tarvetta lisätuloille sodan jälkeen, koska suuret ikäluokat olivat todella suuria ja monet perheet absoluuttisen köyhiä. Nyt samat rahat valtiolta saa miljonääri-Sipilän perhe kuin Siwan kassalla istuva yksinhuoltaja. Minun oikeustajuni on jyrkästi moista vastaan. Kokonaan en olisi poistamassa lapsilisää, vain niiltä yli 2000 euroa kuussa tienaavilta perheiltä.

Vierailija
30/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta kaikkien on asuttava jossakin. Jos asumistuki puolitetaan, silloin on siltojen alle tunkua. Lapsilisät taas - no, minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Miksi sinun käsityksesi mukaan Suomen päättäjät haluavat meille maahanmuuttajia ja paljon? Miksi heitä halutaan muihinkin Euroopan maihin?

Voin kertoa sinulle salaisuuden; koska Euroopan väestö vanhenee, syntyyys on laskenut ja sen seurauksena ei mm. sinun eläkkeellesi ole maksajia.

http://www.stat.fi/artikkelit/2009/art_2009-12-18_002.html?s=0

Suomenkin syntyvyys on ollut jo vuosia laskussa.

Kerronpa toisenkin salaisuuden; eniten lapsia tehdään hyvätuloisissa perheissä, Varsinkin hyvätuloisilla isillä on useampia lapsia.

http://www.taloussanomat.fi/oma-raha/2014/06/08/yle-syntyvyys-laskee-suo...

Eli käsityksesi siitä, että lapset ovat turhia on sangen väärä.

Asumistuki vääristää eli nostaa vuokria. Asumistuet valuvat suoraan kartuttamaan asuntosijoittajien tilejä. Asumistukien leikkaukset tulisivat laskemaan vuokrahintoja. Asumistukimenot ovat kasvaneet järkyttävän paljon viime vuosien aikana.

http://www.kela.fi/-/asumistukimenojen-kasvu-jatkuu?inheritRedirect=true

Sekä lapsilisät että asumistuet maksetaan yhteisistä varoista. Lapsilisät hyödyttävät yhteiskuntaa kokonaisuudessaan, mutta asumistukimenot vain pientä sijoittajaporukkaa.

Ei pidä paikkaansa, siis tuo lihavoimani kohta. Vuokrat lähtivät rakettimaiseen nousuun heti, kun vuokrien säännöstelystä aikoinaan luovuttiin. Vuokrien hinnat lähtisivät alaspäin ainoastaan siinä tapauksessa, että palattaisiin vuokrien säännöstelyyn. Ja sitähän eivät porvarivetoiset hallitukset tee. Vai näetkö muka sen tapahtuvan?

Vierailija
31/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on aikanaan ajateltu valtion kompensaatioksi lapsiperheille. Siksi Suomessa ei ole perheverotusta vaan yksilöverotus. Jos nyt poistetaan lapsilisät, siirrytäänkö perheverotukseen, mikä mielestäni on syrjivä malli yksinasujia kohtaan vai onko niin, että suomalaisia suositellaan jatkossa pysymään lapsettomina? Vielä joitain vuosia sitten kannustettiin lisääntymään. 

Vierailija
32/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kakaransa... Huvittavaa, että lastenvihaajat eivät pysty käyttämään sanaa Lapsi. Eivät pysty. 

Sen sijaan kyllä sanovat äpärä, kakara, persehedelmä, paskakone jne. 

Tämä kertoo paljon moukkamaisuudesta. 

Vierailija
33/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Yli 2000 euroa kuussa tienaava lapsiperhe, niin tonni menee vuokraan. Jos on vaikka neljä henkeä, niin ei ne sillä jäljelle jäävällä tonnilla elä.

Yli 2000 euroa kuussa tienaavat taas lisääntyvät sen verran heikosti, että tästä maasta loppuu porukka, jos lisääntyminen jätetään heidän vastuulleen. No, tuodaan ulkomailta valmiita ihmisiä, sitähän te haluatte.

Vierailija
34/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piruuttani kysyn..te kaikki jotka olisitte poistamassa lapsilisän..olette 20 vuotiaita jomminkummin puolin ja lapsettomia naisia eikö niin??

Minä olen viisikymppinen ja todellakin lapseton. Lapsilisät luotiin silloin kun oli todella tarvetta lisätuloille sodan jälkeen, koska suuret ikäluokat olivat todella suuria ja monet perheet absoluuttisen köyhiä. Nyt samat rahat valtiolta saa miljonääri-Sipilän perhe kuin Siwan kassalla istuva yksinhuoltaja. Minun oikeustajuni on jyrkästi moista vastaan. Kokonaan en olisi poistamassa lapsilisää, vain niiltä yli 2000 euroa kuussa tienaavilta perheiltä.

Anna kun arvaan: olet pienipalkkainen katkeroitunut nainen, joka saa pienen palkkansa takia asumistukea.

Vierailija
35/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tänne hyvin käyttäytyviä lapsia, ei väliä mistä ovat kotoisin. Kasvattakaa lapsenne kunnolla, niin minäkin pidän heistä!

Vierailija
36/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minusta yli 2000 euroa kuussa tienaava perhe voi hyvin kasvattaa kakaransa itse ilman yhteiskunnan apuakin.

Yli 2000 euroa kuussa tienaava lapsiperhe, niin tonni menee vuokraan. Jos on vaikka neljä henkeä, niin ei ne sillä jäljelle jäävällä tonnilla elä.

Yli 2000 euroa kuussa tienaavat taas lisääntyvät sen verran heikosti, että tästä maasta loppuu porukka, jos lisääntyminen jätetään heidän vastuulleen. No, tuodaan ulkomailta valmiita ihmisiä, sitähän te haluatte.

Eivät nämä ymmärrä, ei riitä älli. Eivät näe yhteiskunnasta mitään muuta kuin oman napansa ja pienet piirinsä, se on heille koko Suomen todellisuus.

Vierailija
37/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää säästää lapsilisistä niin miten voi olla mahdollista, että meillä on varaa pyörittää laajenevaa VOK-bisnestä ja sosiaaliturvaa saavien joukkoa?

Jokin ei nyt kyllä täsmää. Tämä on ihan tahallista kiusantekoa ja kantaväestön kyykyttämistä .

Vierailija
38/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen haluaisin säilyttää lapsilisät, mutta tarhamaksut saisi mennä todellisten kustannusten mukaan. Tulis paljon suurwmpi säästö ja monella löytyis lopulta joku joutilas sukulainen hoitamaan. Vaikkavisovanhempi tai työtön sisko.

Lapsia tehtäisiin tietäen, että niiden hoidosta on maksettava tai sitten on hoidettava ne.itse.

Vierailija
39/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi vetää kyllä rajan tuohon lapsilisään tulojen mukaan, mutta nyt ollaan taas viemässä sieltä köyhimmästäkin päästä. Ja suomessahan on aina pienituloisia ja tulee olemaan, jotta herrat saa bonuksensa, eli "alle 2000e/kk voi jättää pentunsa tekemättä", olipa taas laajasti ajateltu ennen kommenttia.

Asumistuen piirissä olevat sitten joutuvat sossunluukulle, eli olipa sekin vitun pitkälle mietitty.

Vierailija
40/75 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa vuosi milloin seuraavat tuet säästöt tulevat:
1. Lapsilisät poistuvat
2. Korkeakouluopiskeluun lukuvuosimaksut
3. Opintotuki muuttuu lainaksi

Mä veikkaan:
1. 2018
2. 2022
3. 2024

Milloin maataloustuet poistuvat? Annas kun arvaan: ei ikänäs.

Haluaisit siis että seuraavat yritykset menisivät nurin: Atria, Saarioinen, Snellmann, Pouttu, Järvi-Suomi, HK, Ingman, Valio, Altia... sen lisäksi, että työttömäksi jää ne maanviljelijätkin?

Ihanaa, saadaan sitten syödä tanskalaista possua, joka on kyllästetty antibiooteilla, jolloin itse sairastuessa ei lääkkeet enää toimikaan. Jess, raakaan kananmunaan ei voi koskea paljain käsin, koska salmonellaa tulee olemaan jokaisessa. Broilereihin käytetään ties mitä lääkkeitä ulkomailla, kasvatetaan hormoneilla ja sitten haluat syödä sitä vai?

Lue vaikka Elina Lappalaisen kirja Syötäväksi kasvatetut, niin ymmärrät mitä ne maataloustuet tarkoittaa. Ja unohda se Wahlroos. Se ei tarkoita, että kaikki muut suomenruotsalaiset on rikkaita, jos se sattuu olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän