Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todistamisen taakka on ateisteilla

Vierailija
20.10.2015 |

Ainahan sanotaan, että todistamisen taakka on sillä joka esittää väitteen. Ateistithan väittävät ettei Jumalaa ole. Missä todisteet? Jos ateisti pitää Jumalan olemassaoloa mahdollisena, miksei hän kutus itseään agnostikoksi? Agnostikkokaan ei usko Jumalaan. Mutta agnostikko pitää sitä kuitenkin mahdollisena.

Koska ateisti ei voi todistaa sitä, ettei Jumalaa ole, hänen täytyy vain uskoa siihen, ettei sitä ole - mikä tekee ateistista uskovaisen.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on todiste että jumalaa olisi?

Vierailija
2/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sä sitten todistaa että jumalaa olisi olemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Russellin teekannuun.

Vierailija
4/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eik Jumala ole uskon asia eli ei tarvi todistaa. Jos ei usko niin se siitä.

Vierailija
5/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa siinä paskaa kerrakseen.

Vierailija
6/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian tunnetuin pettämistarinahan on "neitsyt" maria

Vierailija
7/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agnostikko voi uskoa Jumalaan tai vaikka Jeesukseen. Useimmiten ei, mutta se ei ole mitenkään poissuljettua. Ateismi on uskontoihin rinnastettavissa oleva asia, vaikka onkin täysin erilainen.

Mitä tulee todistamistaakkaan, niin se on molemmilla, sekä uskovaisilla että ateisteilla. Yleisesti ottaen ateistiksi itsensä mieltävä henkilö mielellään väittelee/keskustelee aiheesta.

Vierailija
8/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vasta-argumentit? Ei minun tarvitse todistaa Jumalan olemassaoloa, se on toinen keskustelu. Vastatkaa aloitukseen omin sanoin, en jaksa nyt lukea Russellia enkä Leniniä.

ap

Vierailija
9/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se todistamisen taakka on nimenomaan uskovaisilla. He uskovat johonkin minkä olemassa olosta ei ole mitään todisteita. Ihan sama kuin joku uskoisi yksisarvisiin ja kummituksiin kun ei niitä ole.

Vierailija
10/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ateisti pitää mahdollisena että jumala tmv voisi olla olemassa ei hän ole ateisti.

Vierailija
11/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uskova ihminen uskoo itse. Ei siinä tarvita muiden uskoa. Ei sitä tarvita edes jatkuvasti muuttuvassa tieteessäkään. Usko on pysyvämpi yksilöllisesti ajateltuna.

Vierailija
12/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä sanot nähneesi vaikka tontun ja mä sanon ettei niitä ole olemassa niin kyllä se on sun tehtävä todistaa että olisit sellaisen nähnyt...

Vierailija
13/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se todistamisen taakka on nimenomaan uskovaisilla. He uskovat johonkin minkä olemassa olosta ei ole mitään todisteita. Ihan sama kuin joku uskoisi yksisarvisiin ja kummituksiin kun ei niitä ole.

"Mut todistamisen taakka on sulla!! Miten voit väittää ettei yksisarvisia ja kummituksia ole :) Todisteet?"

Vierailija
14/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistustaakka on olemassaoloväitteen esittäjällä, koska olemassaolematonta ei voi todistaa. Olemassaolematon ei jätä todisteita olemattomuudestaan.

Vierailija
15/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä uskovainen väittää. Jos uskovainen sanoo uskovansa Jumalaan, ei tämän tarvitse todistaa mitään. Onnistuinko tekemään ateismin tyhjäksi aloituksellani?

ap

Vierailija
16/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on todiste että jumalaa olisi?

Avaa silmäsi.

Vierailija
17/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vasta-argumentit? Ei minun tarvitse todistaa Jumalan olemassaoloa, se on toinen keskustelu. Vastatkaa aloitukseen omin sanoin, en jaksa nyt lukea Russellia enkä Leniniä.

ap

Missä todisteet että jumala olisi olemassa?

Vierailija
18/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei tarvitsekaan. Eikä tarvitse ateistinkaan todistaa sen olemattomuutta. Sinun ehkä uskovaisena kannattaisi todistaa, koska eikös se olisi kiva, että kaikki uskovat samaan asiaan kanssasi?

Vierailija
19/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei mitään tarvitse teille hihhuleille todistella. Pidän näitä Se oli Herran tahto -ihmisiä hieman alkukantaisina ja yksinkertaisina. Toki onhan se hyvä asia, että voi maailman (epä)onnistumisia uskotella Herran tekeleiksi, vaikka vika olisikin aivan jossain muussa.

Vierailija
20/138 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ajatellaan, että todistamisen taakka on ateistilla, se on myös sinulla. Esitäpä siis aukottomat todisteet, että esimerkiksi Odin tai Zeus eivät ole totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi