Mitä hittoa? Miehen sisko herne nenässä joululahjasta?
Näin eilen anopilla puolisoni siskoa. Juteltiin joulusuunnitelmista.
Olen antanut monena vuonna lahjaksi mm heidän perheelle ja anopille joulukorit. Niissä on ollut jokaiselle villasukat, itse tehtyjä hilloja, sinappia, konvehteja, kynttilöitä ja punaviiniä.
Nyt sitten tämä sisko kysyi, että aionko tehdä taas nämä joulukorit. Vastasin, että aion. Osa hilloista odottaa jo kellarissa joulua. Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina.
Voi jestas. Pitää antaa heille jatkossa varmaan jotain muuta.
Kommentit (183)
Itse ainakin tykkäisin enemmän siitä leffaliput + konvehtirasia -kombosta kuin jostain itsetehdystä joulukoriviritelmästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te itsetehtyjä lahjoja vihaavat annatte ystävillenne lahjaksi? Mun ystäväpiirissä kukaan ei oikeasti tarvitse/halua mitään erityistä, mutta koska on kiva muistaa jouluna jotenkin, ruokajutut ja itsetehdyt pienet asiat on kivoja. Mun yksi ystävä tekee joululeipää meille joka vuosi, toinen neuloo sukkia (molempia rakastan!). Mä annan herkkukoreja, koska niiden sisältöä on helppo vaihdella ja niissä on kulutustavaraa, ei siis mitään turhaa esinettä tms. Viiniä, suklaita, kynttilöitä, leivonnaisia, voiteita, karamelleja, kahveja, mausteita, öljyjä, milloin mitäkin, ja suurin osa itse tehtyjä. Ainakin tähän mennessä ystäväni ja lähipiirini on ottanut lahjat kiitollisina ja iloisina vastaan, jopa kehuneet (mikä on tietysti tosi mukavaa). Itse annan lahjoja, koska se on minusta kivaa ja saan siitä nautintoa, en kerjää kiitoksia kuitenkaan.
Oletko koskaan ajatellut niin päin, että se halu antaa lahjoja on kiusallista toisille. Minullakin on kaveri, joka haluaa sitkeästi laittaa lahjan minulle ja lapsillemme. Ne lahjat ovat yleensä jotain krääsää. Ilahduttavat toki häntä, mutta totta kai hän odottaa vastineeksi lahjoja myös. Vituttaa oikeasti joulun alla kiireessä miettiä sitten lahjoja hänelle ja hänen lapsilleen. Niitä hemmetin herkkukoreja nyt jouluna lahjoitellaan sitten vuorotellen toinen toisillemme. Leivotaan hiki hatussa kiireessä työpäivän jälkeen sitä limppua ja sitten pakataan koriin krääsän kanssa ja vaihdellaan sitten näitä limppu-ja villasukkakoreja keskenämme ja ollaan kiitollisen näköisiä, että voi ihana, en olisi ikinä arvannut, että saan sulta tällaisen ihanan herkkukorin, missä on limppua ja villasukat ja servettejä ja lapsesi väkertämiä piparikaakkuja. Mikä ihana yllätys.
Jos jättää laittamatta takaisin sitä krääsäkoria, niin jo on kaveri heti turpa viturallaan, että hän uhrautui näin ja ei edes saanut lahjaa takaisin.
kuulostatte tosiystäviltä,melkein tulee jo kateus.. Eiku
Siis ihan oikeastiko sinusta on ihanaa, kun kaverisi sitkeästi haluaa joka vuosi laittaa sinulle ja lapsillesi lahjoja. Parin euron autoja, jotka hajoaa heti. Pipareita herkkukorissa. Halpiskorista ostettuja servettejä yms.
Takaisin on pakko laittaa samanlaista krääsää, ettei kaveri loukkaannu. Eikö oikeasti olisi helpompi sopia, että jokainen laittaa lahjoja vain omalle perheelleen ja ei ennen joulua aloitettaisi sitä jokavuotista rumbaa, että viime tingassa laukotaan kaupassa etsimässä jotain halpaa krääsää ja leivotaan kiireessä niitä pipareita sitten takaisin.
No jokainen tavallaan. Minä voisin ilolla luopua näistä tyhjänpäiväisistä lahjoista eli halpismukeista ja makukahveista parin euron autoista. Tyhjää roskaa, kun maailma muutenkin hukkuu jätevuoriin
ihan oikeasti mä uskallan sanoa ystävälläni mistä tykkään ja mistä en (tosin hän tuntee minut jo niin hyvin että tietää) uskallan ehdottaa että teeppäs tänä jouluna vaikka puolukkahilloa kun toi omenamarmelaadi menee meillä hukkaan.
uskallan sano että töissä on kiirettä enkä jaksa väkisin leipoa sulle herkkukoria mutta tässä sun lemppari kahvia/suklaata tms.
ja kerran vuodessa saatu vääränlainen servettipaketti ei saa mun vitutuskäyrää nousemaan.
Kiitin jo aiempaa vastauksesta ja nyt sain jo toisenkin samantyylisen. Eli en ole vain tajunnut, että ihmiset haluavat niitä paketteja kuusen alle niin kovasti. Itse olen ollut sitä mieltä, että jokainen ostaa vain lähimmilleen ja en ole aiemmin tätä ketjua ymmärtänyt, miksi meidän pitäisi kaverin kanssa ostaa toistemme lapsille parin euron autoja ja avaimenperiä, joissa roikkuu joku hassu härpäke. Tai leipoa ristiin toisille pipareita lahjaksi
Mutta kuten vastasin aiemmallekin. Jos tämä onkin sitten näin tärkeää, jatkan perinnettä ja ostan servettejä ja jos en ehdi leipoa pipareita, ostan kantolan pipareita ja pari tuikkukynttilää ja kivan siili-mukin lahjakoriin ja lapsille vaikka niitä avaimenperiä ja osuuskaupan heijastimia.
Pakettien määrä nähtävästi on monelle tärkeää ja en aiemmin sitä ymmärtänyt. Ja lupaan tosiaan kiittää kauniisti tekstarilla niistä serveteistä, jotka löytyvät kauniisti paketoidusta joulupaketista.
Vierailija kirjoitti:
En osannut oikein sanoa mitään. Olin niin yllättynyt. Ja kyse ei ollu mitään pienestä pahasta mielestä, vaan siitä, että ainakin 5 edellistä joulua on mennyt hänellä täysin pilalle.
Ap
Ei se nyt ihan terve ihminen ole, jos on mennyt joulut pilalle yhdestä lahjasta. Ensimmäisen lahjakorin jälkeen on varmasti osannut jo odottaa, että lahjakori on taas tulossa.
Millähän tavalla se joulu meni pilalle? Oliko lahja huono, koska oli "vain" itsetehtyjä hilloja jne. (miten se viinikin oli pilalla, liian halpaa?) vai tuntee itsensä huonommaksi, koska on ostanut lahjat kaupasta eikä nähnyt yhtään vaivaa niiden eteen.
Anna Pentikin tuikkukippo tai poro lahjaksi tänä vuonna, ettei tarvi valittaa. On varmasti perinteinen lahjaturhake ja siksi täydellinen lahja hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mä näkisin tän niin että siskon mielestä on epäreilua että hän saa mielestään paskoja itsetehtyjä juttuja jotka ei maksa paljon mitään, kun ite hän käyttää rahaa arvokkaampiin kaupan tuotteisiin."
Häh... mistä luulet kaupan tuotteiden sitten tulevan? Kyllä ne on joku ihan omin kätösin valmistanut, usein lapsityövoimalla ja huonoissa epäinhimillisissä työolosuhteissa, ympäristöä saastuttaen.
Itsetehtyjen lahjat ovat eettinen valinta ja kuormittavat usein luontoa paljon vähemmän, kuin tehotuotanto. Monelle muut arvot kuitenkin merkitsevän enemmän kuin pelkkä raha tai sen arvo.
huoh... sanoinkin että: 'mä näkisin tän niin että siskon mielestä...' en että olisin ite samaa mieltä. en tiiä mitä ap on saanut siskolta lahjaks mutta varmaan ainakin nuoremmat ihmiset (en sano että kaikki) arvostaa ikävä kyllä enemmän vaikka jotain iittalan tuikkukippoa (koska siinä on tunnettu merkki) kun jotain itsetehtyä hilloa mistä ei välttämättä ite ees tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija]</p> <p>
Vierailija</em> kirjoitti:</div><p> </p><p>"mä näkisin tän niin että siskon mielestä on epäreilua että hän saa mielestään paskoja itsetehtyjä juttuja jotka ei maksa paljon mitään, kun ite hän käyttää rahaa arvokkaampiin kaupan tuotteisiin."</p><p>Häh... mistä luulet kaupan tuotteiden sitten tulevan? Kyllä ne on joku ihan omin kätösin valmistanut, usein lapsityövoimalla ja huonoissa epäinhimillisissä työolosuhteissa, ympäristöä saastuttaen.</p><p>Itsetehtyjen lahjat ovat eettinen valinta ja kuormittavat usein luontoa paljon vähemmän, kuin tehotuotanto. Monelle muut arvot kuitenkin merkitsevän enemmän kuin pelkkä raha tai sen arvo.</p><p> </p></blockquote><p> </p><p>huoh... sanoinkin että: 'mä näkisin tän niin että siskon mielestä...' en että olisin ite samaa mieltä. en tiiä mitä ap on saanut siskolta lahjaks mutta varmaan ainakin nuoremmat ihmiset (en sano että kaikki) arvostaa ikävä kyllä enemmän vaikka jotain iittalan tuikkukippoa (koska siinä on tunnettu merkki) kun jotain itsetehtyä hilloa mistä ei välttämättä ite ees tykkää.</p><p>[/quote kirjoitti:
Ap.han sanoi olevansa kokki ja niiden olevan siksi hyviä. Toiseksi ap sanoi, että hillot ja muut voi jakaa eteen päin, ellei niistä pidä.
Surullista, että ap.n lapset kokevat, että heidän tekemiään kynttilöitä ei arvosteta ja eivät voi niitä enää tänä vuonna tehdä. Eivät varmaan enää halua tätiään nähdä tämän jälkeen.
Itse loukkaannuin, kun tehetytin kaverilleni kahvikupin, mihin painatin lapsistani soman joulutonttukuvan, missä he olivat tottulakit päässä jouluisissa tunnelmissa. En ole kaverini nähnyt kertaakaan käyttävän kuppia. Jotkut ovat juntteja, eivätkä osaa arvostaa tunteella tehtyjä persoonallisia lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kirjoittaja ole itsekään miettinyt kälyn sanomaa?
"Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina."
Hän itse kokee alemmuudentunnetta, kun ei pysty samaan.
Ei sanottu herne nenässä ja pahalla sinua tai lahjaasi kohtaan, ei todellakaan!
Kokekoon alemmuudentunnetta ihan rauhassa, mutta hemmetin epäkohteliasta on sanoa toiselle, että koko joulu menee pilalle hänen joululahjansa takia! Eikö voisi mieluummin vaikka ehdottaa, että luovutaan aikuisten lahjomisesta kuin syyttää toista omasta alemmuudentunteesta? En voi uskoa, että kukaan ihan vaan hyvällä syyttää toista joulunsa pilaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te itsetehtyjä lahjoja vihaavat annatte ystävillenne lahjaksi? Mun ystäväpiirissä kukaan ei oikeasti tarvitse/halua mitään erityistä, mutta koska on kiva muistaa jouluna jotenkin, ruokajutut ja itsetehdyt pienet asiat on kivoja. Mun yksi ystävä tekee joululeipää meille joka vuosi, toinen neuloo sukkia (molempia rakastan!). Mä annan herkkukoreja, koska niiden sisältöä on helppo vaihdella ja niissä on kulutustavaraa, ei siis mitään turhaa esinettä tms. Viiniä, suklaita, kynttilöitä, leivonnaisia, voiteita, karamelleja, kahveja, mausteita, öljyjä, milloin mitäkin, ja suurin osa itse tehtyjä. Ainakin tähän mennessä ystäväni ja lähipiirini on ottanut lahjat kiitollisina ja iloisina vastaan, jopa kehuneet (mikä on tietysti tosi mukavaa). Itse annan lahjoja, koska se on minusta kivaa ja saan siitä nautintoa, en kerjää kiitoksia kuitenkaan.
Oletko koskaan ajatellut niin päin, että se halu antaa lahjoja on kiusallista toisille. Minullakin on kaveri, joka haluaa sitkeästi laittaa lahjan minulle ja lapsillemme. Ne lahjat ovat yleensä jotain krääsää. Ilahduttavat toki häntä, mutta totta kai hän odottaa vastineeksi lahjoja myös. Vituttaa oikeasti joulun alla kiireessä miettiä sitten lahjoja hänelle ja hänen lapsilleen. Niitä hemmetin herkkukoreja nyt jouluna lahjoitellaan sitten vuorotellen toinen toisillemme. Leivotaan hiki hatussa kiireessä työpäivän jälkeen sitä limppua ja sitten pakataan koriin krääsän kanssa ja vaihdellaan sitten näitä limppu-ja villasukkakoreja keskenämme ja ollaan kiitollisen näköisiä, että voi ihana, en olisi ikinä arvannut, että saan sulta tällaisen ihanan herkkukorin, missä on limppua ja villasukat ja servettejä ja lapsesi väkertämiä piparikaakkuja. Mikä ihana yllätys.
Jos jättää laittamatta takaisin sitä krääsäkoria, niin jo on kaveri heti turpa viturallaan, että hän uhrautui näin ja ei edes saanut lahjaa takaisin.
Siis ihan oikeastiko sinusta on ihanaa, kun kaverisi sitkeästi haluaa joka vuosi laittaa sinulle ja lapsillesi lahjoja. Parin euron autoja, jotka hajoaa heti. Pipareita herkkukorissa. Halpiskorista ostettuja servettejä yms.
Takaisin on pakko laittaa samanlaista krääsää, ettei kaveri loukkaannu. Eikö oikeasti olisi helpompi sopia, että jokainen laittaa lahjoja vain omalle perheelleen ja ei ennen joulua aloitettaisi sitä jokavuotista rumbaa, että viime tingassa laukotaan kaupassa etsimässä jotain halpaa krääsää ja leivotaan kiireessä niitä pipareita sitten takaisin.
No jokainen tavallaan. Minä voisin ilolla luopua näistä tyhjänpäiväisistä lahjoista eli halpismukeista ja makukahveista parin euron autoista. Tyhjää roskaa, kun maailma muutenkin hukkuu jätevuoriin
ihan oikeasti mä uskallan sanoa ystävälläni mistä tykkään ja mistä en (tosin hän tuntee minut jo niin hyvin että tietää) uskallan ehdottaa että teeppäs tänä jouluna vaikka puolukkahilloa kun toi omenamarmelaadi menee meillä hukkaan.
uskallan sano että töissä on kiirettä enkä jaksa väkisin leipoa sulle herkkukoria mutta tässä sun lemppari kahvia/suklaata tms.
ja kerran vuodessa saatu vääränlainen servettipaketti ei saa mun vitutuskäyrää nousemaan.
Kiitin jo aiempaa vastauksesta ja nyt sain jo toisenkin samantyylisen. Eli en ole vain tajunnut, että ihmiset haluavat niitä paketteja kuusen alle niin kovasti. Itse olen ollut sitä mieltä, että jokainen ostaa vain lähimmilleen ja en ole aiemmin tätä ketjua ymmärtänyt, miksi meidän pitäisi kaverin kanssa ostaa toistemme lapsille parin euron autoja ja avaimenperiä, joissa roikkuu joku hassu härpäke. Tai leipoa ristiin toisille pipareita lahjaksi
Mutta kuten vastasin aiemmallekin. Jos tämä onkin sitten näin tärkeää, jatkan perinnettä ja ostan servettejä ja jos en ehdi leipoa pipareita, ostan kantolan pipareita ja pari tuikkukynttilää ja kivan siili-mukin lahjakoriin ja lapsille vaikka niitä avaimenperiä ja osuuskaupan heijastimia.
Pakettien määrä nähtävästi on monelle tärkeää ja en aiemmin sitä ymmärtänyt. Ja lupaan tosiaan kiittää kauniisti tekstarilla niistä serveteistä, jotka löytyvät kauniisti paketoidusta joulupaketista.
No sovi sen kaverin kanssa, että ette osta lahjoja, ei se ole sen vaikeampaa. Ja jos et saa sitä sanottua niin eipä sun elämästä montaa minuuttia hukkaan kulu kun valmistaikinasta leivot piparit ja otat lapsetkin siihen mukaan, nekin varmasti tykkää ja piparit nättiin rasiaan tai lapset voi vaikka koristella jonkun pahvirasian.
Ehkä käly ei tosiaan tykkää lahjasta, ja ilmaisi sen näin. Ap ottaa nyt turhan katkerasti asian, voisi vaan uskoa että kaikki ei tykkää toisten tekemästä ruuasta tms. tai ehkä kälyä tosiaan harmittaa saada sama kori joka vuosi. Kuinkas hulppeat lahjat heidän perhe antaa teille, AP? Et ole siitä maininnut mitään. Ehkä he laittavat monta sataa euroa teidän lahjoihin, ja heitä kyllästyttää että sinä väsäät saman itsetehdyn korin joka ikinen vuosi. Perinteet on kivoja oman perheen kesken( voitte edelleenkin tehdä kynttilöitä lasten kanssa ), mutta ehkä sukulaisten lahjoihin voisi vähän käyttää mielikuvitusta, eikä antaa samaa joka vuosi? Aika itsekäs asenne sulla, että sun pitää päästä mahdollisimman halvalla, joten teet itsetehdyt lahjat (joista kaikki ei ilmiselvästikään tykkää).
Mun mielestä tossa tilanteessa olisi ollut paras ratkaisu, että olisit heti sanonut kälylle, että sovitaan sitten niin, että tänä vuonna ei vaihdeta lahjoja, jos kerran sinun lahjasi tuo hänelle pelkkää pahaa mieltä. Turha nyt jälkikäteen katkeroitua ja ihmetellä ja hautoa kostoa. Jos ei tykkää niin ei tykkää. Et kai nyt ainakaan anna sitä samaa lahjaa hänelle? Vai oliko tämä kumminkin vain provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sovi sen kaverin kanssa, että ette osta lahjoja, ei se ole sen vaikeampaa. Ja jos et saa sitä sanottua niin eipä sun elämästä montaa minuuttia hukkaan kulu kun valmistaikinasta leivot piparit ja otat lapsetkin siihen mukaan, nekin varmasti tykkää ja piparit nättiin rasiaan tai lapset voi vaikka koristella jonkun pahvirasian.
Niinpä. Olen useana vuonna sanonut, että emme laittaisi lahjoja toisillemme ja toisten lapsille. Mutta hänelle ei käy. Olen jättänyt yhtenä jouluna lahjat laittamatta ja sitä kiukuttelua kesti juhannukseen.
Joten jatkan sitten tätä tyhjänpäiväistä perinnettä ja laitamme toisillemme samoja valmistaikinasta leivottuja pipareita tai ostopipareita ja ostan krääsää, kuten hänkin ostaa. Yritän ennen joulua muistaa haalia hänelle ja hänen perheelleen jotain halpiskamaa jostain halpakaupasta.
Ihan oikeastiko joku on tehnyt valokuvamukin OMISTA lapsistaan kaverille, ja vielä loukkaantunut kun kaveri ei sitä mukia käytä? :D Joo, tykkään kyllä kavereidenkin lapsista ja lemmikeitä mutta en nyt sentään niin paljon että ilahtuisin tällaisista lahjoista, kun noita omiakin murmeleita löytyy. Joku mummi tai pappa saattaisi ilahtua oman lapsenlapsen kuvasta tehdystä jutusta mutta tuskin muut...
Vierailija kirjoitti:
Edelleen jankutetaan kiitollisuudesta.MINÄ EN OLE KIITOLLISUUTTA PYYTÄNYT!!!!!! Ihmettelin sitä, että mieheni siskon mielestä hänen joulunsa on pilalla, johtuen antamastani lahjasta.
Tätä ihmistä on tosin melko vaikea miellyttää.
Ap
Ap olet törkeä, kun tiedät että kälyn joulu menee pilalle lahjasi takia. Älä anna sitä hänelle enää.
Vierailija kirjoitti:
-- Ap ottaa nyt turhan katkerasti asian, voisi vaan uskoa että kaikki ei tykkää toisten tekemästä ruuasta tms. tai ehkä kälyä tosiaan harmittaa saada sama kori joka vuosi. -- ehkä sukulaisten lahjoihin voisi vähän käyttää mielikuvitusta, eikä antaa samaa joka vuosi? -- Et kai nyt ainakaan anna sitä samaa lahjaa hänelle?
En lakkaa ihmettelemästä, miten heikoissa kantimissa luetun ymmärtäminen tällä palstalla on.
Ap itse sekä monet muut ovat useaan otteeseen sanoneet, että samaa eri vuosien koreissa on ollut vain viini ja se, että lahja on pakattu koriin. Mutta ei, jatkuvasti vaan jankataan siitä, että "miks annat saman lahjan joka vuosi, älä anna samaa lahjaa joka vuosi, et kai nyt taas anna sitä samaa lahjaa".
Opetelkaa lukemaan ja yrittäkää jopa ymmärtää lukemanne, ennen kuin tulette suu vaahdossa kommentoimaan. Kiitos.
Kysy siltä siskolta että mikä siinä joulukorissa harmittaa. Kokeeko saavansa liian huonon vai hyvän lahjan.
Itsetehty hillo ja sinappi on paljon parempaa ja laadukkaampaa kuin kaupan.
Kaupan "hillo" sisältää enimmäkseen sokeria ja pari marjaa. Se on paskaa.
Itse tehty hillo on hyvänmakuista ja siinä on niitä marjoja ihan oikeasti.
Mielestäni tuo kori on todella hyvä lahja. Olisin tyytyväinen jos saisin sellaisen.
Veljien vaimot ja miniät - ne on aina anopille tyttärineen jotenkin vaikeita paloja. Lähtökohtaisesti patologisia suhteita. Ei oo tossa ollenkaan kyse sinapista ja hilloista - vaan sinusta. Eivät vaan tykkää sinusta, sekin että kertoi ton anopin läsnäollessa viittaa siihen, että puhuvat muutenkin keskenään paskaa sinusta joulukoreinesi. Miniä- persona non grata.
Jos se miehen sisko olisi suuttunut siitä että itse ostaa kalliita lahjoja ja siksi ketuttaa saada itsetehtyjä juttuja niin onko sen siskon ihan hirveen vaikeeta ostaa jatkossa jotain edullista lahjaksi? Ei kenenkään ole pakko tuhlata toisen ihmisen lahjaan satoja euroja voi huhhuh :D yksinkertaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että ap.n lapset kokevat, että heidän tekemiään kynttilöitä ei arvosteta ja eivät voi niitä enää tänä vuonna tehdä. Eivät varmaan enää halua tätiään nähdä tämän jälkeen.
Itse loukkaannuin, kun tehetytin kaverilleni kahvikupin, mihin painatin lapsistani soman joulutonttukuvan, missä he olivat tottulakit päässä jouluisissa tunnelmissa. En ole kaverini nähnyt kertaakaan käyttävän kuppia. Jotkut ovat juntteja, eivätkä osaa arvostaa tunteella tehtyjä persoonallisia lahjoja.
:D Aika hauska trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin alkaa lapsia valmistelemaan kovaan maailmaan. Kun kysyvät, että koska tehdään kynttilöitä, niin täytyy vastata, että tänä vuonna ei enää tehdäkään, kun Maikki-tädille tulee niistä niin kovin paha mieli.
Ap
no höpöhöpö, ainahan niitä voi tehdä muttei tarvii lahjaksi antaa. eikä tarvii lapsille siitä mitään numeroa tehä.
Ap on vetänyt herneet otsalohkoonsa asti :) Tästä seurannee loputon tilitys koko suvulle, kun hän ei uskaltanut edes sinappeja tälle joulua tehdä ollenkaan, ettei vain kukaan loukkaantuisi :)
Joulu on ilon juhla nääs :D
Ap
anna tänä vuonna tuolla jonkun mainitsemat kuvamukit teidän perheen kuvalla. Ensi vuonna kori onkin sitten jo enemmän kuin tervetullut😈
Ahaa - teet niitä lahjoja vain siksi, että voit kohottaa itsesi muiden yläpuolelle? Lapsille oikein osoitat, että meilläpä nähdään iso vaiva, että ilahdutetaan ja mitä me heiltä saamme - sinäkään et lapsiraukka saanut viime jouluna sedän itseveistämiä suksia vaan vähän yli 200 euron hintaisen legopaketin. Kun ne ei yhtään ajattele, mikä ihmisiä ilahduttaa, rahalla vaan hankkivat jotain nopeasti.