Mitä hittoa? Miehen sisko herne nenässä joululahjasta?
Näin eilen anopilla puolisoni siskoa. Juteltiin joulusuunnitelmista.
Olen antanut monena vuonna lahjaksi mm heidän perheelle ja anopille joulukorit. Niissä on ollut jokaiselle villasukat, itse tehtyjä hilloja, sinappia, konvehteja, kynttilöitä ja punaviiniä.
Nyt sitten tämä sisko kysyi, että aionko tehdä taas nämä joulukorit. Vastasin, että aion. Osa hilloista odottaa jo kellarissa joulua. Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina.
Voi jestas. Pitää antaa heille jatkossa varmaan jotain muuta.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lahjottu aikusia sisaruksia ja heidän puolisoitaan enää vuosiin.
Paketit ostetaan suvun lapsille ja isovanhemmille.
Niin minä ehdotin mieheni veljien puolisoille, että emme ostaisi toisillemme mitään. He suostuivat. En tiedä, loukkaantuivatko vai eivät, mutta minusta turhaa kierrättää tavaraa (jota ei tarvitse) perheestä toiseen. Näemme ja kahvittelemme jouluisin, mutta emme osta lahjoja. Siinä tuli aina sellainen tunne, että kelle ostaa, millä summalla, mistä tykkää. Ja sitten itse turhautui kun sai jotain sisustuskrääsää, jota ei tarvitse. En todellakaan raaski heittää roskiinkaan.
Nyt on hyvä, kun kukaan ei osta kellekään (paitsi oman perheen sisällä ja isovanhempien kesken).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lahjottu aikusia sisaruksia ja heidän puolisoitaan enää vuosiin.
Paketit ostetaan suvun lapsille ja isovanhemmille.
Niin minä ehdotin mieheni veljien puolisoille, että emme ostaisi toisillemme mitään. He suostuivat. En tiedä, loukkaantuivatko vai eivät, mutta minusta turhaa kierrättää tavaraa (jota ei tarvitse) perheestä toiseen. Näemme ja kahvittelemme jouluisin, mutta emme osta lahjoja. Siinä tuli aina sellainen tunne, että kelle ostaa, millä summalla, mistä tykkää. Ja sitten itse turhautui kun sai jotain sisustuskrääsää, jota ei tarvitse. En todellakaan raaski heittää roskiinkaan.
Nyt on hyvä, kun kukaan ei osta kellekään (paitsi oman perheen sisällä ja isovanhempien kesken).
Meillä taasen mies ihan itse sopi veljensä kanssa ettei aikuisille osteta lahjoja.
No, ehkä todellinen ketutuksen syy on joku ihan muu kuin se lahjakori. Varmaan on hänellä joku muu mikä susta ärsyttää.