Mitä hittoa? Miehen sisko herne nenässä joululahjasta?

Vierailija

Näin eilen anopilla puolisoni siskoa. Juteltiin joulusuunnitelmista.
Olen antanut monena vuonna lahjaksi mm heidän perheelle ja anopille joulukorit. Niissä on ollut jokaiselle villasukat, itse tehtyjä hilloja, sinappia, konvehteja, kynttilöitä ja punaviiniä.
Nyt sitten tämä sisko kysyi, että aionko tehdä taas nämä joulukorit. Vastasin, että aion. Osa hilloista odottaa jo kellarissa joulua. Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina.
Voi jestas. Pitää antaa heille jatkossa varmaan jotain muuta.

Sivut

Kommentit (183)

Vierailija

Ymmärrän kyllä tuon siskon fiiliksen, mutta hemmetin epäkohteliasta häneltä syyllistää sua tuossa asiassa. Fiksu olisi kiitollinen hyvästä lahjasta.

Vierailija

En osannut oikein sanoa mitään. Olin niin yllättynyt. Ja kyse ei ollu mitään pienestä pahasta mielestä, vaan siitä, että ainakin 5 edellistä joulua on mennyt hänellä täysin pilalle.
Ap

Vierailija

Älä suotta tuhlaa herkullisia itsetehtyjä hilloja kiittämättömään paskiaiseen. Anna lahjaksi kaksi elokuvalippua ja sano maireasti että toivottavasti tämä jouluna on vähemmän paska fiilis. Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija

Ompas outoa.

Menikö siis joulut pilalle siksi, että hän on kateellinen näkemästäsi vaivasta vai siksi, ettei hän osaa arvostaa itsetehtyä :D

Vierailija

Ootte sitte jo hyvissä ajoin alkanut murrosikäisen kilpavarustelunne. Hyvää joulua vaan! Nyt sit sepustukset siitä kuinka ajatus on tärkein ja kuinka omatekoiset lahjat on just parhaita ja blablablaaa...

Vierailija

Ymmärrän mitä kälysi tarkoittaa, mutta ilmaisi asian aika tökerösti. Hän varmasti arvostaa lahjaasi kovasti, mutta kokee itsensä huonommaksi kun ei kykene samaan, ja kokee että lahjat ovat eriarvosia. Eli sinun lahjasi on arvokas, koska siinä on itsevalmistettuja juttuja, joihin olet käyttänyt aikaa ja nähnyt paljon vaivaa. Itse hän varmasti kokee, ettei pysty ostetulla lahjalla yltämään samaan. Mutta sinuna antaisin kälylle tänä jouluna jotain muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ompas outoa.

Menikö siis joulut pilalle siksi, että hän on kateellinen näkemästäsi vaivasta vai siksi, ettei hän osaa arvostaa itsetehtyä :D

Ymmärsin, että molemmista syistä.
Ap

Vierailija

Kyllä minäkin tajuaisin tuon paskan fiiliksen tulevan juuri siitä, että hän kokee lahjasi arvokkaammaksi kasin tavoin. 

Onneksi mulla ei ole näitä ongelmia, kun meidän suvussa ei aikuisille osteta lahjoja. Hyvä päätös. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta tuhlaa herkullisia itsetehtyjä hilloja kiittämättömään paskiaiseen. Anna lahjaksi kaksi elokuvalippua ja sano maireasti että toivottavasti tämä jouluna on vähemmän paska fiilis. Kaikkea sitä kuulee.

Missä on sanottu, että AP:n hillot olisivat herkullisia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ootte sitte jo hyvissä ajoin alkanut murrosikäisen kilpavarustelunne. Hyvää joulua vaan! Nyt sit sepustukset siitä kuinka ajatus on tärkein ja kuinka omatekoiset lahjat on just parhaita ja blablablaaa...

Teen joulukorit siksi, että tykkään tehdä itse. Toinen syy on se, että se on myös edullista. Sinappiainekset ei juuri maksa, marjat ja hedelmät hilloihin on itse kerätty, marinoidut valkosipulin kynnet yms ovat myös edullisia tehdä. Punaviinin tilaan suoraan viinitilalta. Kynttilöitä taas on hauska tehdä itse, se on ollut jo vuosia minun ja lasten perinne. Eli nämä "tuotteet" ei maksa kuin vaivan. Hauska näpertää ja lapsetkin sitä aina odottaa.
Ap

Vierailija

Toivottavasti tekemäsi lahjat ovat laadukkaita. Itse en uskaltaisi käyttää kuin todella luotettavan kaverin tekemiä säilykkeitä. Ja ladten kanssa tehdyt kynttilät... ovatko ne todella tyylikkäitä vai herttaisia lasten tekemiä....

Vierailija

Ai sä saat ne viinit ilmaiseksi viinitilalta, (ilmeisesti Saksasta tms, koska Suomessa eituoteta punaviiniä) eikä käsityömateriaalitkaan maksa mitään. Mun kokemus on vähän toinen, mutta what ever.

Vierailija

Voisi sitä puolison siskonkin kantaa joku ajatella :)

Ehkä hän sanoi aika rajusti (jos ei nyt ap aika lailla liioitellut). Mutta voihan se olla, että on jo monta vuotta kerännyt rohkeutta ja nyt paukahti.

Nimittäin itse koen kiusallisiksi juuri itsetehdyt lahjat. En tee villasukilla ja hilloilla mitään. En edes pidä, eikä kukaan muukaan perheestämme hilloista. Ei taitaisi niillä valkosipuleillakaan olla kysyntää. Mutta niitä ei kehtaa oikein heti roskiinkaan heittää ja ei kuitenkaan viitsi hilloja yms juhannukseen asti jääkaapissakaan säilyttää, ennen kuin heittää ne pois.

Toisaalta, nykyään hymyilen ystävällisesti ja ruokalahjat panen heti poistoon ja sanon vain, että nam nam, ihania olivat. Villasukkia ja lapasia on iso laatikko vaatehuoneen perällä ja ajattelin viedä ne nyt lähelle tulevaan vok.n, kun en kehtaa niitä heittää roskiin, kun tekijä on kuitenkin nähnyt ison työn niiden kanssa.

Vastalahjasta sen verran, että jos saisi jonkun itsetehdyn herkkukorin, olisi vaikea ostaa vastalahjaa. Toiselle puoli-ilmainen, mutta itse ei viitsisi ihan halpaa lahjaa ostaa takaisin, kun pitäisi ajatella se tekemisen vaivakin. Joten sitä ostaa välien säilyttämisen takia kalliin lahjan ja heittelee saamansa lahjan "herkut" roskiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat