Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa? Miehen sisko herne nenässä joululahjasta?

Vierailija
17.10.2015 |

Näin eilen anopilla puolisoni siskoa. Juteltiin joulusuunnitelmista.
Olen antanut monena vuonna lahjaksi mm heidän perheelle ja anopille joulukorit. Niissä on ollut jokaiselle villasukat, itse tehtyjä hilloja, sinappia, konvehteja, kynttilöitä ja punaviiniä.
Nyt sitten tämä sisko kysyi, että aionko tehdä taas nämä joulukorit. Vastasin, että aion. Osa hilloista odottaa jo kellarissa joulua. Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina.
Voi jestas. Pitää antaa heille jatkossa varmaan jotain muuta.

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tuon siskon fiiliksen, mutta hemmetin epäkohteliasta häneltä syyllistää sua tuossa asiassa. Fiksu olisi kiitollinen hyvästä lahjasta.

Vierailija
2/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Osta sille joku mauton kynttilä kippoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut oikein sanoa mitään. Olin niin yllättynyt. Ja kyse ei ollu mitään pienestä pahasta mielestä, vaan siitä, että ainakin 5 edellistä joulua on mennyt hänellä täysin pilalle.
Ap

Vierailija
4/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta tuhlaa herkullisia itsetehtyjä hilloja kiittämättömään paskiaiseen. Anna lahjaksi kaksi elokuvalippua ja sano maireasti että toivottavasti tämä jouluna on vähemmän paska fiilis. Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
5/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas outoa.

Menikö siis joulut pilalle siksi, että hän on kateellinen näkemästäsi vaivasta vai siksi, ettei hän osaa arvostaa itsetehtyä :D

Vierailija
6/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on puolison siskolla, ei sulla.

Vierailija
7/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte sitte jo hyvissä ajoin alkanut murrosikäisen kilpavarustelunne. Hyvää joulua vaan! Nyt sit sepustukset siitä kuinka ajatus on tärkein ja kuinka omatekoiset lahjat on just parhaita ja blablablaaa...

Vierailija
8/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä kälysi tarkoittaa, mutta ilmaisi asian aika tökerösti. Hän varmasti arvostaa lahjaasi kovasti, mutta kokee itsensä huonommaksi kun ei kykene samaan, ja kokee että lahjat ovat eriarvosia. Eli sinun lahjasi on arvokas, koska siinä on itsevalmistettuja juttuja, joihin olet käyttänyt aikaa ja nähnyt paljon vaivaa. Itse hän varmasti kokee, ettei pysty ostetulla lahjalla yltämään samaan. Mutta sinuna antaisin kälylle tänä jouluna jotain muuta.

Vierailija
9/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas outoa.

Menikö siis joulut pilalle siksi, että hän on kateellinen näkemästäsi vaivasta vai siksi, ettei hän osaa arvostaa itsetehtyä :D

Ymmärsin, että molemmista syistä.

Ap

Vierailija
10/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tajuaisin tuon paskan fiiliksen tulevan juuri siitä, että hän kokee lahjasi arvokkaammaksi kasin tavoin. 

Onneksi mulla ei ole näitä ongelmia, kun meidän suvussa ei aikuisille osteta lahjoja. Hyvä päätös. 

Vierailija
11/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta tuhlaa herkullisia itsetehtyjä hilloja kiittämättömään paskiaiseen. Anna lahjaksi kaksi elokuvalippua ja sano maireasti että toivottavasti tämä jouluna on vähemmän paska fiilis. Kaikkea sitä kuulee.

Missä on sanottu, että AP:n hillot olisivat herkullisia?

Vierailija
12/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte sitte jo hyvissä ajoin alkanut murrosikäisen kilpavarustelunne. Hyvää joulua vaan! Nyt sit sepustukset siitä kuinka ajatus on tärkein ja kuinka omatekoiset lahjat on just parhaita ja blablablaaa...

Teen joulukorit siksi, että tykkään tehdä itse. Toinen syy on se, että se on myös edullista. Sinappiainekset ei juuri maksa, marjat ja hedelmät hilloihin on itse kerätty, marinoidut valkosipulin kynnet yms ovat myös edullisia tehdä. Punaviinin tilaan suoraan viinitilalta. Kynttilöitä taas on hauska tehdä itse, se on ollut jo vuosia minun ja lasten perinne. Eli nämä "tuotteet" ei maksa kuin vaivan. Hauska näpertää ja lapsetkin sitä aina odottaa.

Ap

Vierailija
13/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tekemäsi lahjat ovat laadukkaita. Itse en uskaltaisi käyttää kuin todella luotettavan kaverin tekemiä säilykkeitä. Ja ladten kanssa tehdyt kynttilät... ovatko ne todella tyylikkäitä vai herttaisia lasten tekemiä....

Vierailija
14/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä saat ne viinit ilmaiseksi viinitilalta, (ilmeisesti Saksasta tms, koska Suomessa eituoteta punaviiniä) eikä käsityömateriaalitkaan maksa mitään. Mun kokemus on vähän toinen, mutta what ever.

Vierailija
15/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sitä puolison siskonkin kantaa joku ajatella :)

Ehkä hän sanoi aika rajusti (jos ei nyt ap aika lailla liioitellut). Mutta voihan se olla, että on jo monta vuotta kerännyt rohkeutta ja nyt paukahti.

Nimittäin itse koen kiusallisiksi juuri itsetehdyt lahjat. En tee villasukilla ja hilloilla mitään. En edes pidä, eikä kukaan muukaan perheestämme hilloista. Ei taitaisi niillä valkosipuleillakaan olla kysyntää. Mutta niitä ei kehtaa oikein heti roskiinkaan heittää ja ei kuitenkaan viitsi hilloja yms juhannukseen asti jääkaapissakaan säilyttää, ennen kuin heittää ne pois.

Toisaalta, nykyään hymyilen ystävällisesti ja ruokalahjat panen heti poistoon ja sanon vain, että nam nam, ihania olivat. Villasukkia ja lapasia on iso laatikko vaatehuoneen perällä ja ajattelin viedä ne nyt lähelle tulevaan vok.n, kun en kehtaa niitä heittää roskiin, kun tekijä on kuitenkin nähnyt ison työn niiden kanssa.

Vastalahjasta sen verran, että jos saisi jonkun itsetehdyn herkkukorin, olisi vaikea ostaa vastalahjaa. Toiselle puoli-ilmainen, mutta itse ei viitsisi ihan halpaa lahjaa ostaa takaisin, kun pitäisi ajatella se tekemisen vaivakin. Joten sitä ostaa välien säilyttämisen takia kalliin lahjan ja heittelee saamansa lahjan "herkut" roskiin.

Vierailija
16/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka ap pystyi vetämään herneet nenään puolison siskon kommentista. Sehän oli kohteliaisuus. Tarkoitti, että hänelle tulee paha mieli, kun ei koskaan kykene laittamaan kokoon yhtä hyvää lahjaa. Ja hänestä tuntuu, että jää aina velkaa jotenkin. Ei hän tarkoittanut, että siitä lahjasta tulisi kirjaimellisesti paha mieli, vaan yritti tuolla sanomallaan ilmaista syvän kiitollisuutensa ja kehua ap:n lahjaa.

Vierailija
17/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, saan tähän varmaan hirveästi alapeukkuja, mutta... Tuo on kiva idea kun saa itse tehtyä, eikä nuo ole mitään turhaa skeidaa vaan ihan käytännöllisiä. Olisi kiva saada joskus jouluisin tuollaisia koreja HUOM joskus. Mut varmaan haukutaan nyt materialistiksi tai hemmotelluksi, mutta ois sinänsä aika masentavaa saada JOKA joulu samanlainen lahja. Aina ne samat jutut... Mutta tosiaan olenkin vain parikymppinen, mieli varmaan muuttuu vanhetessa.

Vierailija
18/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tekemäsi lahjat ovat laadukkaita. Itse en uskaltaisi käyttää kuin todella luotettavan kaverin tekemiä säilykkeitä. Ja ladten kanssa tehdyt kynttilät... ovatko ne todella tyylikkäitä vai herttaisia lasten tekemiä....

Oikeasti, oletko joku teini-ikäinen?

Minusta on kammottavaa, miten ihmiset kehtaavat arvostella saamiaan lahjoja tai toisten tekemiä tavaroita. Ettäkö ihan pitäisi olla laadukkaat ja tyylikkäät kynttilät? Kenen mittapuulla? Näkee, että eletään kulutusyhteiskunnassa, missä itsetehty on automaattisesti jotenkin huonompaa.

Minun isovanhempani ovat aina tehneet itse lahjat. Pienenä sain vaarin tekemän nukkekodin ja mummi askarteli sinne seinäpaperit, huonekalut, lamput, peitot, verhot ja pikkunukkien vaatteet. Eihän se nyt ollut samannäköistä kuin kaverin Lundby ja osa kavereista nauroi ja pilkkasikin mutta itse rakastin tuota nukkekotia ja olen todella pahoillani, että on hävinnyt mummolan ullakolta. Äiti varmaan polttanut eikä kehtaa sitä nyt myöntää. Sain myös toiselta isovanhemmalta nukenvaatteita, villasukkia, pipoja, mekkoja, villatakkeja, lapasia jne. Niitä tuli juhlapäivinä, vanhemmat saivat hilloja, mehuja, jouluisin jouluhimmelin, itsevalettuja kynttilöitä, joita minäkin sain joskus olla tekemässä, pipareita ja ässäkeksejä, joulukoristeita jne. Isovanhempien askartelu- ja käsityötaidot olivat aivan toista luokkaa kuin nykyvanhemmilla.

Nykyään saan ainoalta elossa olevalta isovanhemmaltani edelleen villasukat joka joulu ja onnellinen olen, vaikka kaapit niitä pursuavatkin. Ei tulisi mieleenkään miettiä, ovatko sukat mieliväriäni, riittävän laadukkaita ja tyylikkäitä. Tiedän, että mummi on huonoilla silmillään (käytännössä sokkona) käyttänyt aikaa ja vaivaa niihin sukkiin ja tärkeintä on se muistaminen.

Ap, sovi tämän miehen siskon kanssa, että ette anna enää mitään joululahjoja. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa eikä silloin kannata nirppanokille mitään ostaakaan. Kas, kun se ostettukaan ei kelpaa, kun ei ole oikeaa merkkiä, oikeaa vääriä tai riittävän laadukas.

Vierailija
19/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sä saat ne viinit ilmaiseksi viinitilalta, (ilmeisesti Saksasta tms, koska Suomessa eituoteta punaviiniä) eikä käsityömateriaalitkaan maksa mitään. Mun kokemus on vähän toinen, mutta what ever.

En ilmaiseksi, mutta edullisesti. Älyttömän hyvää viiniä. Jos ei siitä itse välitä, niin sen voi antaa vaikka eteenpäin. Jos ei pidä hilloista yms niin heittäkööt vaikka roskikseen. Ei siitä kai kuitenkaan varsinkaan hänen jouluna kuuluisi mennä pilalle. Ap

Vierailija
20/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan näitä joulukoreja! Meillä ei sinappia käytetä oikeastaan mihinkään, hillot menee ylimakeuden takia roskiin, imelä joululimppi - yäk jne. Nää itsetehdyt viritykset on enemmän antajan kuin saajan mieleen.

Käly antaa meille joka joulu tuollaisen ja nyt olen parina vuonna antanut suunnilleen samanlaisen tyhjänpäiväisyyden takaisin. Jostain syystä hän ei ilahdu siitä, että saa saman lahjan minkä itse antaa. Kun heillä olisi niitä omiakin hilloja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän