Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa? Miehen sisko herne nenässä joululahjasta?

Vierailija
17.10.2015 |

Näin eilen anopilla puolisoni siskoa. Juteltiin joulusuunnitelmista.
Olen antanut monena vuonna lahjaksi mm heidän perheelle ja anopille joulukorit. Niissä on ollut jokaiselle villasukat, itse tehtyjä hilloja, sinappia, konvehteja, kynttilöitä ja punaviiniä.
Nyt sitten tämä sisko kysyi, että aionko tehdä taas nämä joulukorit. Vastasin, että aion. Osa hilloista odottaa jo kellarissa joulua. Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina.
Voi jestas. Pitää antaa heille jatkossa varmaan jotain muuta.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kenellä se herne meni nenuun? Tuskin se miehen sisko oli ihan tosissaan. 

Vierailija
42/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, pitkästä aikaan saatiin kunnon vanhanajan aaveeketju päälle :D

'Ensin meni vähän plörinäksi, kun vain hymisteltiin ap.lle. Mutta sitten eriävä mielipide ja siinä vaiheessa ap vetää herneen nenään. Lisää eri mieltä ja sitten ap alkaa jo vastailla itselleen ja kehua, että ihana herkkukori, minäkin ottaisin sellaisen :D

Huh huh, nyt tuntuu olo jo kodikkaalta

En ole ap, mutta minullekin kelpaisi herkkukori, viiniä ja villasukkia. Olen joskus saanutkin niitä kaupan herkkukoreja enkä ole jokaisesta lajista pitänyt. Eteenpäin on annettu, jotain vain maistettu ja roskiinkin on mennyt mutta aina on ollut myös jotain, joka on ollut uusi ja virkistävä kokemus ja pääsääntöisesti herkkukori on tullut käytettyä tavalla tai toisella.

Pidän kirjoista mutta en jokaisesta kirjasta, joka minulle on tullut lahjaksi. En silti vingu ja valita, miten minulle ei saisi ostaa kirjoja, kun en ilahdu jokaisesta kirjantapaisesta. Minusta on mukavaa, että minua on muistettu ja aika ajoin saan upean kokemuksen kirjasta, jota en ikinä olisi itse ostanut. Ennakkoluulottomasti kun kannattaa suhtautua elämään noin ylipäätään.

Herkkukori on mielestäni siinä mielessä turvallinen ratkaisu, että yleensä ihmiset löytävät sieltä jotain mieleistä. Yhden ostotavaran suhteen kuin voi mennä vaikka kuinka metsään. Ap:n korissa oli kynttilöitä ja villasukkiakin eli kaikki ei ollut vain pelkkää syömistä. Ihme on, jos ei mikään noista miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin herkkukorista, mutta tietenkin on toivottavaa, että antaja miettisi mistä minä eli saaja pidän. Jos en diggaa sinapista, niin ei silloin sitä vaikka kuinka olisi kiva ja halpa tehdä. Sinuna ap en enää antaisi koria kälylle lahjaksi kahdesta syystä: nähtävästi käly ei pidä siitä ja toisekseen minulle ei tulisi hyvä mieli lahjan antamisesta. Minä ajatten lahjaa antaessani, että saaja pitää siitä. Sinuna en näkisi sitä vaivaa vaan ostaisin jotain halpaa tilalle. Seuraavana jouluna varmaan ehdottaisin kälylle, ettei osteta aikuisille mitään lahjaa.

Ihan mielenkiinnosta, teetkö ap korin kälylle lahjaksi tänä vuonnakin?

Vierailija
44/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin eilen anopilla puolisoni siskoa. Juteltiin joulusuunnitelmista.

Olen antanut monena vuonna lahjaksi mm heidän perheelle ja anopille joulukorit. Niissä on ollut jokaiselle villasukat, itse tehtyjä hilloja, sinappia, konvehteja, kynttilöitä ja punaviiniä.

Nyt sitten tämä sisko kysyi, että aionko tehdä taas nämä joulukorit. Vastasin, että aion. Osa hilloista odottaa jo kellarissa joulua. Sisko sitten ilmoitti, että hänelle on tullut niin paska fiilis joka joulu tästä lahjasta. Olin ihmeissäni, että miksi. Kuulemma hänellä menee koko joulu pilalle siksi, että minä annan itse valmistamia lahjoja ja hän ostaa jotain valmiina.

Voi jestas. Pitää antaa heille jatkossa varmaan jotain muuta.

keksi joku uusi tyyli alottaa nää provot. Otsikoinnista alkaen olet tunnistettavissa samaksi provotehtaaksi. No anna niitä joulusuklaita joiden valmistuksen kerroit fazerin lopettaneen. Sun Täytyy vaihtaa kirjotustyyliä ja tapaa.

Vierailija
45/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan joka joulu lahjoiksi kaulaliinoja, itseneulomiani. Käly on samanlainen kermaperse kuin ap:n käly eli valittaa, että tulee ikävä olo, kun minulta saa joka joulu itsetehdyn lahjan ja hän ostaa jotain valmista. Silti se ei käytä niitä kaulaliinoja, joita sillä on jo 8 kpl! Ihania monivärisiä.

:DDD

Hauska! Miksihän se käly ei niitä kaulaliinoja käytä... hmm...

Vierailija
46/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, pitkästä aikaan saatiin kunnon vanhanajan aaveeketju päälle :D

'Ensin meni vähän plörinäksi, kun vain hymisteltiin ap.lle. Mutta sitten eriävä mielipide ja siinä vaiheessa ap vetää herneen nenään. Lisää eri mieltä ja sitten ap alkaa jo vastailla itselleen ja kehua, että ihana herkkukori, minäkin ottaisin sellaisen :D

Huh huh, nyt tuntuu olo jo kodikkaalta

Kirjoitin tuon kommentin, että ottaisin mielelläni tuon korin, enkä ole ap joten sori pieleen meni. Musta tollanen lahja on sata kertaa parempi kuin joku kaupasta ostettu väkisin keksimällä keksitty turhake, jolla ei tee mitään. Ja tollaset joulukorit tuo mielestäni kivaa joulufiilistä.

Miksi ostat väkisin keksittyjä turhakkeita kaupasta tutuillesi. Minä ostan vain sellaista, mitä tiedän heidän haluavan.

Onhan itsetehdyt soseetkin turhakkeita, jos niistä ei tiedä, että toinen niistä oikeasti tykkää.

Ei se soppakauhan itse kädessäpito tee siitä lahjasta yhtään sen arvokkaampaa ja halutumpaa, vaikka se sörsseli olisi itse tehty. Ihan yhtä väkisellä niitä sukkia kudotaan sarjatyönä ja hillokkeita tehdään iso kattila koko suvulle. Ei se niistä sen yksilöllisempää tee.

Yleensäkin aikuisten kesken annetut lahjat on väkisin vääntämistä. On se sitten omalla soppakauhalla kauhottu hillo tai sitten kaupasta ostettu viimeinen hittikirja. Aikuisillä ihmisillä yleensä on oikeasti varaa itsellä ostaa sitä, mitä haluaa. Typerää yleensäkin aikuisten ihmisten vaihtaa jouluna tavaroita keskenään ja sitten naama irvellä kehua, kuinka taas tänä vuonna osasit niin ihanan ja yllätyksellisen sinapiin minulle tehdä.

Vierailija
47/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on liikkeellä selvästi kolmenlaisia tyyppejä.

1. niitä, jotka yrittävät selittää ja tulkita kaikki asiat parhain päin, siis hurskastelevat

2. niitä, jotka eivät osaa arvostaa itsetehtyä, siis ovat kranttuja, joiden mielestä itse tehty ei koskaan voi olla tyylikäs tai laadukas

3. niitä, joiden mielestä vain ostettu on tarpeeksi hienoa

Vierailija
48/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille ei yleensäkään tarvitse joululahjoja jaella. Me olemme jo aikaa sitten sopineet, että turhan materian jakamisen välttämiseksi aikuisia ei lahjota. Ei varsinkaan jokaista kälyä ja lankoa..

Vierailija
49/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on liikkeellä selvästi kolmenlaisia tyyppejä.

1. niitä, jotka yrittävät selittää ja tulkita kaikki asiat parhain päin, siis hurskastelevat

2. niitä, jotka eivät osaa arvostaa itsetehtyä, siis ovat kranttuja, joiden mielestä itse tehty ei koskaan voi olla tyylikäs tai laadukas

3. niitä, joiden mielestä vain ostettu on tarpeeksi hienoa

Kakkosesta ja kolmosesta olen eri mieltä. Kyse ei ole siitä, että ostettu olisi aina parempaa. Vaan siitä, että itsetehty ei nyt aina ole niin ihmeellistä. Itsetehtyjen lahjojen tekijä vain kuvittelee, että kun hän pikku kätösin lasten kanssa värkkää kynttilöitä, niin saaja on niistä erityisen hullaantunut. Vaikka ei kynttilöistä välittäisi yleensä lainkaan. Mutta jos teet pikku kätösin lastesi kanssa vaikka seinätaulun, mihin olet liimannut hassuja kuvia lapsistasi eri kommelluksissa, se pitää löytyä lahjansaajan olohuoneen seinältä kunniapaikalla,kun se on itse tehty.

Yleisesti ollaan sitä mieltä, että lahjansaajaa kannattais kuunnella. Jos joku sinun herkkusi on hänestä hyvää, se on hyvä lahjavinkki. Jos taas tiedät, että sukulaisesi pitää jostain ostetusta jutusta, hänelle kannattaa ostaa sellainen. Eli ajatuksella ja rakkaudella annettu lahja on sellainen, itsetehty tai ostettu, mistä lahjansaaja pitää. Ei niin, että kellari on täynnä hilloja ja minusta se on hyvä lahja kaikille. Jos ei kelpaa, heittäkööt pois, piste. Muuten on kiittämätön.

Vierailija
50/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tämä . just sama. Aivan sama. Tylsä.

Vierailija
51/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen jankutetaan kiitollisuudesta.MINÄ EN OLE KIITOLLISUUTTA PYYTÄNYT!!!!!! Ihmettelin sitä, että mieheni siskon mielestä hänen joulunsa on pilalla, johtuen antamastani lahjasta.

Tätä ihmistä on tosin melko vaikea miellyttää.

Ap

Vierailija
52/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaiketi tapahtui Porvoossa.... vaikea kuvitella, että kenenkään joulu menisi yhdestä lahjasta PILALLE .... varsinkaan aika persoonattomasta lahjasta kuten villasukista ja ruokakorista.
Jos tämä oikeasti on totta, ilmoita kälylle, että jätätte lahjat vaihtamatta jouluna, ettei kenenkään joulu vain mene pilalle asiasta, jonka tarkoitus kumminkin on tuottaa iloa.

Vierailija
53/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani olen taas niiiiin tyytyväinen että meillä ei suvun kesken vaihdella lahjoja. Jokainen ostakoon itse itselleen mitä haluaa, ei voi mennä pieleen.

Vierailija
54/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mitä kälysi tarkoittaa, mutta ilmaisi asian aika tökerösti. Hän varmasti arvostaa lahjaasi kovasti, mutta kokee itsensä huonommaksi kun ei kykene samaan, ja kokee että lahjat ovat eriarvosia. Eli sinun lahjasi on arvokas, koska siinä on itsevalmistettuja juttuja, joihin olet käyttänyt aikaa ja nähnyt paljon vaivaa. Itse hän varmasti kokee, ettei pysty ostetulla lahjalla yltämään samaan. Mutta sinuna antaisin kälylle tänä jouluna jotain muuta.

Mutta sehän ei muuta itse ongelmaa, mikäli se on se, että käly tuntee alemmuutta muiden tai siis edelleen anopin ap:ltä saamaa lahjaa kohtaan. Joku "kohtuus" siinä muiden lahjomisessakin kannattais olla, ettei heille tule vaillinaiseksi jäämisen fiiliksiä. Tai painetta kilpavarusteluun. Tai sitten annat vain edelleen, jolloin osoitat, ettet tee sitä väenväkisin vängertäen, tai ollaksesi muita vähän parempi, vaan silkasta antamisen ilosta.

Vierailija
55/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Laita ensikerralla anoppi lahjansaajaksi, saadaan kunnon vanhanajan tappelu aikaiseksi

Vierailija
56/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En silti ymmärrä mielen pahoittamista asiasta."

Luulenpa ap, että ymmärsit asian ihan väärin, kyse oli kohteliaisuudesta. Siitä, että hän ei pysty samaan kuin sinä.

Tätä minäkin epäilen. Ja vielä kun olet ap kokki, niin kälyllä voi olla se tunne, että tuot vielä ammattitaitosikin ylivertaiseen lahjaasi! Pitäisikö hänen nyt antaa kaikille tukanleikkuu joululahjaksi, jos on kampaaja? 

Vierailija
57/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän suvussa aikuisille ei laiteta lahjoja, huh!

Vierailija
58/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten kesken on sovittu, ettei enää osteta lahjoja toisillemme, vain seurueemme lapsille menevät lahjat. Kaikilla alkaa olla sitä tavaraa jo liikaakin. Mutta jos joku viitsii nähdä vaivaa itsetehtyjen lahjojen suhteen, niin ainakin minulle kelpaisi!

Vierailija
59/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten moni täällä arvostelee ja haukkuu LAHJOJA. Moisille nirppanokille ei kyllä kenenkään pitäisi koskaan antaa mitään, kun mikään ei näköjään kelpaa eikä ole kyllin hienoa ja laadukasta.

Olin tähän saakka kuvitellut, että pääsääntöisesti ihmiset ilahtuvat siitä, että heitä muistetaan, vaikkei itse lahja just maailman paras ja mieleisin olisikaan. Mutta väärässä näköjään olin.

Sitä paitsi, eihän niitä lahjoja ole pakko syödä/käyttää/säilyttää vaan ne voi laittaa kiertoon, jos ei itselle kelpaa.

Vierailija
60/183 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te itsetehtyjä lahjoja vihaavat annatte ystävillenne lahjaksi? Mun ystäväpiirissä kukaan ei oikeasti tarvitse/halua mitään erityistä, mutta koska on kiva muistaa jouluna jotenkin, ruokajutut ja itsetehdyt pienet asiat on kivoja. Mun yksi ystävä tekee joululeipää meille joka vuosi, toinen neuloo sukkia (molempia rakastan!). Mä annan herkkukoreja, koska niiden sisältöä on helppo vaihdella ja niissä on kulutustavaraa, ei siis mitään turhaa esinettä tms. Viiniä, suklaita, kynttilöitä, leivonnaisia, voiteita, karamelleja, kahveja, mausteita, öljyjä, milloin mitäkin, ja suurin osa itse tehtyjä. Ainakin tähän mennessä ystäväni ja lähipiirini on ottanut lahjat kiitollisina ja iloisina vastaan, jopa kehuneet (mikä on tietysti tosi mukavaa). Itse annan lahjoja, koska se on minusta kivaa ja saan siitä nautintoa, en kerjää kiitoksia kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi