Mitä olette saaneet työnantajalta, kun olette olleet töissä 10/15/20 vuotta?
Siis samalla työnantajalla olette olleet töissä pitkään. Lahjoja, lomaa, huomionosoituksia, lämmintä kättä, ei mitään?
Kommentit (94)
17 v samalla työnantajalla, 50-vuotispäivänä lahjottiin, muuten ei ole lahjoja näkynyt.
Olen aiemmin yrityksessä, joka antoi lahjoja jo viiden vuoden työssäolon jälkeen, vaikken nyt muistakaan, mikä tuo lahja oli. Kun olin ollut siellä neljä vuotta, lahjoja päätettiin alkaa antaa vasta 10 vuoden jälkeen. Vaihdoin työtä ennen tuota määräaikaa. Minusta olisi ollut kohtuullista laittaa uusi sääntö koskemaan vain niitä, jotka tulivat töihin muutoksen jälkeen. Ei meitä nimittäin montaa siellä ollut, joille lahja olisi pitänyt antaa.
20: Kun ei uutta työtä niin vain löydy, niin parempi pysyä siellä missä on.
10 vuodesta maininta kuukausipalaverissa jälkikäteen ja 20 vuodesta
näköjään sama homma. Ei niin mitään muuta, vaikka vakavaraisessa
perheyrityksessä töissä. Sentään kantavia voimia ollut koko
työssäoloajan pienessä työyhteisössä ja varaa olisi kyllä huomioida
työntekijöitä. Onneksi sentään on työpaikka missä olla ja siitä pitää
kuitenkin olla kiitollinen näinä kurjimuksen aikoina.
Tuttsvs sai 15-vuotislahjaksi Iittalan Alvar Aallon maljakon (joskus Savoyksi sanottu), 20-vuotislahjaksi saman (tosin värin sai valita tällä kertaa). Onneksi niissä ei ole kaiverruksia, silloin saaja voi itse päättää mitä niillä tekee.
Valtiolla ei tosiaan ainakaan aiemmin mitään saanut, ei vaikka olisi ollut vuosikymmenien työn jälkeen eläkkeelle jäämässä, kaikki muistamiset olivat lähimmän esimiehen ja työtovereiden varassa ja kustannuksella.
10 vuotta Helsingin kaupungin terveysasemat-osastossa. Vaihdoin toiselle puolelle maata töihin ja sanoivat että '10-vuotislahja tulee perässä'. Ei ole neljään vuoteen näkynyt... 😄
10v, noin satkun ikälisä. Jouduin ite muistuttamaan. Ei mitään muuta edes onnitteluja tai kiitosta.
Työehtosopimuksen mukainen ikälisä.
Meillä sai pienessä firmassa aikoinaan 3 vuodesta 2 päivää lisää vuosilomaa ja 5 vuodesta loput 4 päivää. No sitten firma myytiin eikä ole muistettu mitenkään 10,15 tai 20 vuoden tullessa täyteen. Onhan tuosta yhdestä extralomaviikosta ja sen lomarahoista tosin nautittu jo 17 vuotta. Olen kaiketi firman ainoa jolla tuo extraviikko koska vanhasta firmasta ei ole enää muita tuolla töissä.
Ei mitään, enkä haluaisikaan. Töissä ollaan töissä, eikä lahjottavana.
10v -> 30 euron punaviinipullo minulle ja kakkukahvit työporukalle.
10 vuotta: Ei mitään
15 vuotta: Pinssi ja känttykahvit
20 vuotta: Pronssinen mitali
Sain lupauksen, että lähettävät keväällä Kalevalakorun hopeisen Carmen-riipuksen ( lokakuussa tuli 10 vuotta täyteen ja vaihdoin toiseen kunnalliseen työpaikkaan). Tämä tapahtui vuonna 2012. Vielä ei ole koru perille löytänyt. 😆
10 vuotra, 500 e tai 5 pv palkallista vapaata, 20 v 1000 e/10 pvää palkallista vapaata, 30 v 2000 e/20 pvää palkallista vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, toivottavasti kukaan nuorempi ei viihdy enää samassa työpaikassa yli 15 vuotta. Se on nähty, että niistä liian pitkään talossa olleista tulee työpaikan jarrumiehiä ja kaikenvastustajia. N. 10 vuotta samassa työpaikassa on maksimi, alle 30-vuotiaille 5-vuotta. Ei pidä jämähtää.
Olen ollut töissä samassa talossa vähän yli 25 vuotta. Takana on 3 eri osastoa, lukuisia yksikköjä, 2 eri työpaikkakaupunkia ja 8 erilaista tehtävänkuvaa.
Miksi oletat, että samalla työnantajalla jämähtää?
Meillä kunnalla 20 ja 30 vuotta olleet ovat saaneet jotain paikallista taidetta ja juhlalounaan porukalla. Paikallislehteen tulee kuva.
matkalahjakortti on muuten verotettavaa tuloa.