Mitä olette saaneet työnantajalta, kun olette olleet töissä 10/15/20 vuotta?
Siis samalla työnantajalla olette olleet töissä pitkään. Lahjoja, lomaa, huomionosoituksia, lämmintä kättä, ei mitään?
Kommentit (94)
Kymmenen vuoden jälkeen en saanut yhtään mitään. Eikä firma antanut sinä vuonna edes joululahjoja työntekijöille.
10 vuodesta sain viikon loman, 20 vuodesta kolmen viikon loman ja 30 vuodesta kukkapuskan.
100 000. Tosin 9 vuoden ja risat.
Ikälisät, ansiomerkki tullee vasta, kun jään joskus eläkkeelle tai pois töistä.
10v. Viikon palkallinen loma (toinen vaihtoehto olisi ollut 500€ rahana, mutta tästä olisi mennyt verot palkan veroprosentilla).
Miksi ihmeessä pitäisi palkita työpaikalle jämähtäneitä? Jos on yli 10 vuotta tehnyt samaa työtä ilman ylennystä? Viimeistään viiden vuoden jälkeen pitäisi vaihtaa työpaikkaa, ettei täysin jämähdä. Potkut olisi paras lahja sellaiselle, joka ei saa itseään liikkeelle kohti uusia haasteita.
5v palkankorotus.
10v palkankorotus tappiinsa asti ja lomapäivät 28sta 30een. 200e lahjakortti.
15v lomapäivät tappiinsa eli 38aan.
Porilainen iso firma antoi 19 vuoden palvelluksen jälkeen vain kylmästi potkut, joo joku v**** lasilintu silloin kun 10 vuotta plakkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi palkita työpaikalle jämähtäneitä? Jos on yli 10 vuotta tehnyt samaa työtä ilman ylennystä? Viimeistään viiden vuoden jälkeen pitäisi vaihtaa työpaikkaa, ettei täysin jämähdä. Potkut olisi paras lahja sellaiselle, joka ei saa itseään liikkeelle kohti uusia haasteita.
Todennnäköisesti olen saanut samalta työnantajalta vaihtelua ja eri työpaikkoja/toimipisteitä enemmän kuin sinä vaikka kuinka kiertäisit.
Suomen suurimmalla työnantajalla takana 17 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennnäköisesti olen saanut samalta työnantajalta vaihtelua ja eri työpaikkoja/toimipisteitä enemmän kuin sinä vaikka kuinka kiertäisit.
Suomen suurimmalla työnantajalla takana 17 vuotta.
Siis valtiolla? Niinpä tietysti! Siellä siis tosiaan odotetaan, että suojatyöpaikan säilymisestä pitäisi veronmaksajien rahoilla maksaa vielä jotain bonusta?
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen työpaikka, jos mikään ei muutu? Mä olen ollut yli 30 v s samalla työnantajalla, mutta 6 eri osastolla. eri tehtävissä, lähiesimiehet vaihtuneet yli 10 kertaa, työ kuva muuttunut täysin, työvälineet samoin, ja tuotteet on kokeneet vaikka kuinka monta uudistusta, järjestelmien muutosta, organisaatio muuttuu varmaan joka toinen vuosi, Firman nimi vaihtunut, fyysinen työpaikka muuttanut , samoin työkaverit vaihtuneet. Jatkuvasti joutuu oppimaan uutta, kun työtehtävät muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen työpaikka, jos mikään ei muutu? Mä olen ollut yli 30 v s samalla työnantajalla, mutta 6 eri osastolla. eri tehtävissä, lähiesimiehet vaihtuneet yli 10 kertaa, työ kuva muuttunut täysin, työvälineet samoin, ja tuotteet on kokeneet vaikka kuinka monta uudistusta, järjestelmien muutosta, organisaatio muuttuu varmaan joka toinen vuosi, Firman nimi vaihtunut, fyysinen työpaikka muuttanut , samoin työkaverit vaihtuneet. Jatkuvasti joutuu oppimaan uutta, kun työtehtävät muuttuu.
Muutos on kaikilla työpaikoilla jatkuvaa, mutta vaihtamalla työpaikkaa vaihtuu mm. työpaikan kulttuuri ja arvot, jopa toimiala. Työpaikan vaihtaminen silloin tällöin parantaa työntekijän resilienssiä, parantaa oppimiskykyä, sosiaalisia taitoja ja ylipäätänsä kehittää työssä tarvittavia taitoja enemmän. Ei ketään pidä palkita älyllisestä laiskuudesta ja kunnianhimon puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutos on kaikilla työpaikoilla jatkuvaa, mutta vaihtamalla työpaikkaa vaihtuu mm. työpaikan kulttuuri ja arvot, jopa toimiala. Työpaikan vaihtaminen silloin tällöin parantaa työntekijän resilienssiä, parantaa oppimiskykyä, sosiaalisia taitoja ja ylipäätänsä kehittää työssä tarvittavia taitoja enemmän. Ei ketään pidä palkita älyllisestä laiskuudesta ja kunnianhimon puutteesta.
Mutta kun mä olen jo alan parhaassa firmassa, jossa kyllä sosiaaliset taidot karttuu ja älyllisiä haasteita saa jatkuvasti. Lisääkin meitä koulutetaan jatkuvasti ja kannustetaan opiskelemaan myös itsenäisesti. Pitäiskö vaihtaa huonompaan ??
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, toivottavasti kukaan nuorempi ei viihdy enää samassa työpaikassa yli 15 vuotta. Se on nähty, että niistä liian pitkään talossa olleista tulee työpaikan jarrumiehiä ja kaikenvastustajia. N. 10 vuotta samassa työpaikassa on maksimi, alle 30-vuotiaille 5-vuotta. Ei pidä jämähtää.
No höpö höpö. Koko ajan kehittellään jotain uutta työtehtävien helpottamiseksi. Olen ollut talossa 16 vuotta, ja nyt on ihan eri meninki kuin aloittaessa. Toivottavasti olen talossa vielä seuraavat 10 vuotta, kun on ihan mahtava työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso organisaatio, jossa olen vaihtanut työtehtäviä noin neljän vuoden välein. Muutenkin työpaikan vaihto tietäisi siirtymistä vain huonompaan suuntaan, kun tiedän miten muualla toimitaan.
Meillä myös kannustetaan opiskelemaan ja käymään kursseilla työaikana.
Olen saanut palkankorotuksen kolmen vuoden välein. Jonku lahjan saa, kun tulee 20 vuotta täyteen.
10 vuotta: pomo toi taukohuoneeseen pari karkkipussia kaikille jaettavaksi
Lol 😭