Iso veronpalautus kertoo tyhmyydestä

Vierailija

Kohta se taas alkaa kun ihmiset leuhottelevat isoilla veronpalautuksillaan. Minusta se on sama kuin kertoisi että "en ymmärrä miten verotus toimii, annan niiden ottaa mitä haluavat ja sitten on kuin lotossa voittais kun saan omat rahani takaisin - ne, jotka olen korotta lainannut. Sijoittamisesta kun en ymmärrä mitään."

Tiedän, että jotkut nostavat veroprosenttia jopa tahallaan että saisivat veronpalautuksia, kun niillä on sitten niin kiva shoppailla jouluna.

Miksi ette laita veroprosenttia kohdalleen ja saa suurempaa nettotuloa, ja vaikka sijoita sitä järkevästi jos ette säästää osaa? Miksi antaa omat rahat käyttöön korottomasti, kitkutella se vuosi pienemmällä nettopalkalla ja sitten riehaantua kun saa joulun alla viimein omansa takaisin? 

Voisko joku selostaa tän asian niin että mäkin näkisin siinä jotain järkeä? Onko siitä teille jotain HYÖTYÄ että teette niin? 

Jos säästäminen omalla tilillä ei onnistu, miksi ette avaa toista pankkitiliä ja laita sinne rahaa joka kk? Miksi ettei sijoita rahojanne niin, että saisitte korkoakin? Pankkitileiltä ei paljonkaan tietenkään saa (joskus ei yhtään), mutta mistä oikeasti kumpuaa tämä tarve antaa verottajan pitää teidän rahoja?

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kauheaati tyhmempää kuin isot mätkytkään. 

No niinpä. Tuli yli tonnin mätkyt, eikä ole järin viisas olo...

bonuspalkkiot

Vierailija kirjoitti:

Kohta se taas alkaa kun ihmiset leuhottelevat isoilla veronpalautuksillaan. Minusta se on sama kuin kertoisi että "en ymmärrä miten verotus toimii, annan niiden ottaa mitä haluavat ja sitten on kuin lotossa voittais kun saan omat rahani takaisin - ne, jotka olen korotta lainannut. Sijoittamisesta kun en ymmärrä mitään."

No eipä se ole helppoa ap:llekaan. Useimmille veronpalautuksille nimittäin maksetaan korkoa. Toki korko on pieni, mutta niin on riskitkin - verottaja harvemmin kaatuu. :)

Tulot voivat vaihdella vuoden mittaan ja siksi veroa on hankala saada osumaan juuri kohdalleen, vaikka verokortin tarkastaisi verovuoden lopussa.

Onhan se kiva saada pari kolme tonnia ylimääräistä käyttörahaa vuosibonarien kaveriksi. :D

Vierailija

Ei se nyt ihan noinkaan mene, esim., jos sinulla on vuokra-asuntoja ja sattuu yhdelle vuodelle vaihtuvuutta, jolloin tulot laskevat, tai linjasaneeraus ym alkaa.

Vierailija

Tunnen verotuksen periaatteet, eikä tuossa oikeasti olekaan järkeä. Mutta itse harrastan tuota siksi, että jos kuitenkin, kaikesta huolimatta verotuslaskelmani menee pieleen, on sitten "varavero".

Esimerkiksi, ei tarvitse miettiä, jos tienaankin enemmän, ja olisi tilitetty jostain syystä liian vähän veroa progression vuoksi, ei tarvitse sitten pelätä mätkyjä. Varsinkin, kun ansioni vaihtelevat. Onhan tietenkin verokortissa tuloraja, jonka jälkeen menee lisäprosentin mukaan, mutta silti toimin niin. 

Ei ehkä järkeä, mutta on vaan jotenkin näin tavallisena palkansaajana jotenkin turvallisempi olo. 

Vierailija

Mitä se ap sun persettäs kutittaa jos jotkut tekee noin?
Kyllä mäkin aina olen veroprosenttiani nostanu kun töissä olen ollu ihan sen takia, että voin joulun alla ostaa kivoja lahjoja ja saan kotiinikin osteltua tarpeellisia juttuja.
Mulle riittää törsäily kerta vuoteen ja joulun alla sen teen mieluiten.

Ei pitäs olla sun ongelmas tai kenenkään muunkaan ongelma jos mä toimin noin.

Vierailija

Noniin, taas näitä. Eli, ihmettelet ap sitä että miksi ette joka kk sijoita rahaa? No, voin puhua vain omalta osaltani, mutta mulla menee joka kk 300e rahaa sijoitustilille. Laitan myös säästöön toiselle tilille rahaa joka kk tarpeen mukaan. Veronpalautuksia saan nyt n. 2900e, sekin on ollut ihan tarkoituksellista. Miehelleni tulee vähän enemmän. Näillä rahoilla lähdemme jouluksi ja uv hyvillä mielin Malediiveille.
En vain osaa pitää itseäni tyhmänä, vaikka veronpalautuksia saankin.

Vierailija

Ei tarvetta nappikauppaan. Olkoon se minkä verottaja on "määritellyt" Sijoitan, säästän ja kerrytän palautuksia. Mikään näistä ei sulje toisiaan pois. 

Vierailija

Mä olen saamassa 2200, viime vuonna 3200. Mutta noi on kotitalousvähennyksiä. Sama tulee olemaan ensi vuonna ja sitä seuraavana.

Mulla ei raha pysy säästössä, siksi tuo on hyvä tapa säästää, kun sinne ne meni eikä niitä pois saa ennenkuin....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ap sun persettäs kutittaa jos jotkut tekee noin?
Kyllä mäkin aina olen veroprosenttiani nostanu kun töissä olen ollu ihan sen takia, että voin joulun alla ostaa kivoja lahjoja ja saan kotiinikin osteltua tarpeellisia juttuja.
Mulle riittää törsäily kerta vuoteen ja joulun alla sen teen mieluiten.

Ei pitäs olla sun ongelmas tai kenenkään muunkaan ongelma jos mä toimin noin.

Se ei saa palautuksia ja se on kade niille jotka saa.

Vierailija

Mä saan 300e palautusta. Ei multa kysytä paljonko veroja otetaan ennakkoon opintotuesta. Mulle tää systeemi tosin passaa. On se mukavampi olla yksi kuu nostamatta lainaa,kuin saada muutama kymppi kuussa enemmän rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, siis kaikki jotka maksaa veroja, voi saada halutessaan palautuksia. Se veroprosentin säätö on maailman helpoin toimenpide. Tarvitaan vain ilmoitus palkanlaskijalle, että ottaa vaikka +5% enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, siis kaikki jotka maksaa veroja, voi saada halutessaan palautuksia. Se veroprosentin säätö on maailman helpoin toimenpide. Tarvitaan vain ilmoitus palkanlaskijalle, että ottaa vaikka +5% enemmän.

Joo, mua suoraan sanoen nauratti toi :D Hassu, mitä hienoa siinä palautuksen saamisessa on? Mä otan mieluummin nettona enemmän, sijoitan sen 'ylimääräisen' tai sitten ihan vaan käytän - ostelen uusia huonekaluja yms sitä mukaa kun niitä tarvitaan, ei tarvitse laskea minkään veronpalautuksen varaan. 

AP

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat