Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso veronpalautus kertoo tyhmyydestä

Vierailija
14.10.2015 |

Kohta se taas alkaa kun ihmiset leuhottelevat isoilla veronpalautuksillaan. Minusta se on sama kuin kertoisi että "en ymmärrä miten verotus toimii, annan niiden ottaa mitä haluavat ja sitten on kuin lotossa voittais kun saan omat rahani takaisin - ne, jotka olen korotta lainannut. Sijoittamisesta kun en ymmärrä mitään."

Tiedän, että jotkut nostavat veroprosenttia jopa tahallaan että saisivat veronpalautuksia, kun niillä on sitten niin kiva shoppailla jouluna.

Miksi ette laita veroprosenttia kohdalleen ja saa suurempaa nettotuloa, ja vaikka sijoita sitä järkevästi jos ette säästää osaa? Miksi antaa omat rahat käyttöön korottomasti, kitkutella se vuosi pienemmällä nettopalkalla ja sitten riehaantua kun saa joulun alla viimein omansa takaisin? 

Voisko joku selostaa tän asian niin että mäkin näkisin siinä jotain järkeä? Onko siitä teille jotain HYÖTYÄ että teette niin? 

Jos säästäminen omalla tilillä ei onnistu, miksi ette avaa toista pankkitiliä ja laita sinne rahaa joka kk? Miksi ettei sijoita rahojanne niin, että saisitte korkoakin? Pankkitileiltä ei paljonkaan tietenkään saa (joskus ei yhtään), mutta mistä oikeasti kumpuaa tämä tarve antaa verottajan pitää teidän rahoja?

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiukilla pitää olla, että ei ole varaa nostaa sitä muutamaa prosenttia extraa? Se kun ei oikeasti vaikuta kenelläkään yhtään mihinkään.

Vierailija
162/166 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään sijoitushommaan en lähde enää koskaan mukaan. Hävisin jo aikaisemmin siinä pelleilyssä useamman tonnin, koska luotin liikaa työntekijään. Teen töitä usein 14 tuntia päivässä, minulla ei ole aikaa opetella sijoittamisen kiemuroita, joka olisi ainut järkevä tapa sijoittaa (ottaa selvää itse ja hallita kaikkea omilla tiedoilla). Ei ole tarvetta ostaa uutta sohvaa joka vuosi, edellisen ostin 8 vuotta sitten. Säästän muutoin rahaa esimerkiksi ASP-tilille. Tuloni vaihtelevat rajusti, koska välistä töitä ei ole ollenkaan. Siksi pidän veroprosentin ennemmin liian suurena, kuin liian pienenä. Tulorekisteri tulee korjaamaan tämän ap:n itkemän typeryyden.

Sijoittamista en suosittele kenellekään sellaiselle, jolla ei ole aikaa ja omaa mielenkiintoa ottaa itse asioista selvää.

Juu ei kannatakaan. Minä taas nautin tänäänkin nettona tipahtaneista 130,04 eurosta.... loppukuun osinkoja odotellessa.

Juu tottakai 😉. Kaikkihan täällä tienaa tuhansia vuodessa sijoituksilla ja pörssiomistuksia on 90% mammoista. Miljonäärejä ollaan kaikki! Ja lääkäreitä, dippainssejä, erityis asiantuntijoita 10000 kk palkalla ja ja ja...

Eihän sitä tarvitse mitään kymppitonnin palkkoja olla. Tällä viikolla meni sitten 200€ osinkoja rikki. Osinkoja tässä kuussa tulee vain 350€, eikä suinkaan tonneja. Mutta kyllä näin pienipalkkaiselle ihan kiva lisä nuokin on. Tarvittaessa käytetään, Yleensä ei tarvi vaan voi laittaa uudelleen poikimaan rahat. Teen osinkotuotoilla jo 4 osakeostoa vuodessa. Välillä tuotot menee elämiseen, välillä takaisin sijoituksiin, riippuen tilanteista. Erinomainen puskuri tuollainen ylimääräinen tulo.

Hah hah, oikeassa elämässä harva sijoittaa sitä 50 euroa, mikä jää enemmän käteen pienemmällä veroprosentilla, kuin sillä työkaverilla, joka saa 600 euroa palautuksia :D

Se 50 euroa menee teillä pariin kahviin ja patonkiin lähikahvilassa. Se raha ei löydy mistään osakesalkusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on ettei suurin osa sijoita, eikä tule sijoittamaan, vaikka kuinka joku jankkaisi kuinka kannattavaa se on. Yksi säästämisen keino se veronpalautuskin on.

Itse sijoitan ja veroprosentti kohdillaan eikä palautuksia tipu. Siitä huolimatta ymmärrän veronpalautuksien ilon.

Vierailija
164/166 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tiukilla pitää olla, että ei ole varaa nostaa sitä muutamaa prosenttia extraa? Se kun ei oikeasti vaikuta kenelläkään yhtään mihinkään.

Tuo kertoo vain suomalaisten suuresta halusta maksaa veroja. Samaan aikaan kuitenkin valittavat kun veroja pitää maksaa niin paljon. Käsittämätöntä.

Vierailija
165/166 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töistään saa 0,98-300e lisiä kuussa, on vaikea sanoa paljonko yhteensä tienaa vuodessa.

Mua ei haittaa, että nytkin on tulossa 800e matkustusrahaa joulukuulle!

Vierailija
166/166 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami12345 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta taas tuo veronpalautuskikka on tavallaan varma tapa saada ne joulurahat. Aika monesti sitä kuluttaa sitä enemmän, mitä enemmän rahaa on ja jos on oikeasti herkkä ostamaan impulsiivisesti, sitä voi helposti jättää joinain kuukausina sijoituksen laittamatta ja ostaa sen sijaan jotain.

Hehheh, vituiksi menee ensi vuonna teidän osaamattomien haaveet joululahjasäästöistä kun veronpalautuksia aletaan maksamaan jo elokuussa. Teille kädestä suuhun eläjille on mahdotonta säästää ne hilut jouluun saakka. Ette varmaan saa yölläkään unta jos tilillä on satanenkin ylimääräistä 😁

Itse asiassa se menee niin, että kun ei ole niin euron päälle elämä, ei haittaa, vaikka veroa menee vähän liikaakin. Näistäkin jää ihan mukavasti pieniin sijoituksiin. Isoja nyt ei voi 60 000 vuosituloilla kauheasti tehdä. 

Joten typerää turvan aukomista taas aihevapaan tyyliin

Se laiska, joka ei jaksa parin kuukauden välein tilata viittä, kuutta verokorttia ja saa taas tänä vuonna palautuksia jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi