Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylipainoisten ilatapuku-pukeutuminen jotain käsittämätöntä!!

kamalannäköistä
11.10.2015 |

Ensinnäkin haluan sanoa että olen itse ollut jossain vaiheessa ylipainoinen, joten tässä en ole haukkumassa yliapinoisia naisia muuten vaan, tai huvikseni purkaakseni omaa typeryytäni.

Kateslin erään gaala-illan valokuvia juhlavieraista, jotka koostui keski-ikäisistä suomalaisista, tai olihan siellä nuorempiakin mukana, muttei kuitenkaan vanhuksia. Iso osa naisista pahasti ylipainoisia. EI SIINÄ MITÄÄN; sitä en kritisoi!!

Vaan kritisoin ongelmakokoisten täydellistä juhla-pukeutumisen tajun puutetta. Siis suoraan sanoen sitä että mielummin mennään  johonkin gaalaan näyttäytymään järkyttävässä liian paljastavassa asussa joka on suunniteltu langanlaihalle missille tai mallille, mutta joka isommissa koossa (XXL) näyttää naurettavalta! Ei, sinun EI kannata laittaa yllesi baletti tutua jos olet XXXL kokoinen! 

Ei, sinun EI kannata paljastaa rintavakoa, joka ulottuu kurkkuusi asti, eikä paljaita käsivarsiläskejäsi! Se näytttää kuvottavalta! PEITÄ NE! Ihan milllä tahansa, tai jätä menemättä ennemmin kuin paljastelet liikaa jos et keksi muuta ratkaisua! 

Ihmisen ruumiinosat kun ei kasva suhteessa, kun ihminen lihoo. Mallikokoinen voi pukeutua avaraan kaula-aukkoon, koska rinnat ei paljastu sieltä. Mutta kun sama puku tehdään XXXL-kokoiselle, ne rinnat pursuilee vääjäämättä sieltä yläosista koska rasvaa kertyy sinne kurkkuun asti,  ja ne muodostaa rinnat.jne jne jne.

Malli voi käyttä selästä avoinaista, mutta selkärasvainen ei.

Siis, jos olet reilusti ylipainoin, peitä itsesi riittävästi, usko mua, ne pursuavat läskit ei viehätä kenenkään silmää. Lähinnä vaan nolottaa kyseisen henkilön puolesta. 

Sama usein toistuu häämekoissa.

Nyt alkakaa vihata mua, ja haukkukaa olan takaa! 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että aina kun kritisoidaan ylipainoisten tyylitajua (EI ylipainoa), niin ensimmäiset vastaukset on "NO OLLAAN SITTEN VITTU ALASTI!!1" tasoista lapsellisuutta... Mutta tosiaan, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... :D

Se on kanssa vähän että miten sitä asiansa ilmaisee. Jos avaat asiallisen keskustelun halutaksesi keskustella pukeutumistyyleistä, ja ehkä samalla sivuat hieman miten kannattaa pukeutua vartalotyyppinsä mukaisesti, niin vastauksetkin voivat olla ihan eri laatua. Nyt aloitus on typistetysti muotoa "Hitto miten läskit pukeutuu ihan karseasti juhlissa!".

Ja ei, en ole itse ylipainoinen. Tai no indeksien ja vatsanympäryksen mukaan olen, mutta voi olla vähän osuutta sillä että olen seitsemännellä kuulla raskaana.

Vierailija
42/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava ja rintava (44 ja 80H). Käsivarteni peitän, mutta kuljen rinta rottingilla. Mieheni tykkää, kun iltapuvussani on avara kaula-aukko. Hän on ylpeä rintavasta vaimostaan. Ikävä jos ap:n silmiä särkee tällainen näky, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Eipä siinä muuta kuin se, että näyttää mauttomalta.

Ja kaikki me tiedetään kenen mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan noita isojen "mauttomia" pukuja joskus ihmeteltyä itsekin. Aloin tässä kuitenkin miettimään, että sehän on lopulta ihan asennekysymys millaisia ruumiinosia pidetään vastenmielisinä. Jos ihminen on isokokoinen, niin miksi se pitäisi epätoivoisesti peittää? Jos on isot käsivarret tai isot rinnat, selkä, mikä vaan, niin mitä sitten? Tärkeintä on, että juhlija itse kokee olonsa hyväksi ja juhlavaksi. Pelkkä lihavuus ei mielestäni ole syy peitellä itseään, jos ei muuten halua peitellä.

Olen itse myös ylipainoinen, mutta en enää jaksa ajatella pakonomaisesti läskien peittelyä. Jos haluan laittaa vaikka tiukan mustan t-paidan, niin laitan. Onhan vyötäröllä ylimääräistä, mutta sitten on. Yksi kaveri suositteli että käyttäisin vyötäröllä vyötä tuomaan hoikemman vyötärön mielikuvaa, mutta en todellakaan ala käyttämään. Tuntuu, että vyö räiskäistään kaikille isoille naisille muka korostamaan vyötäröä, sopii se tyyliin tai ei.

Vierailija
44/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun paras puolesi on RINTAVAKO niin pienestä on miehesi ylpeä.

Ulkonäkööni liittyvistä asioista isot rinnat ovat yksi kohta, josta mieheni pitää. Iso takapuoli on toinen, mutta liian tiukassa mekossa ei ole kiva istua illallisen aikana. Säärimiehiä hän ei ole. Mutta mitäpä enempiä selittelemään. Pääasia, että meillä on kaikki hyvin ja nautimme juhlistamme. Kokeile sinäkin, jos saat joskus kutsun paikan päälle eikä tarvitse vain muiden kuvia katsella. Pus!

Vierailija
45/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, kun läski vetää yllen tiukan korsettimaisen yläosan, jossa henkilö muistuttaa lähinnä hammastahnatuubia, josta pursuaa tavaraa vähän ulos. Tämä usein vielä tönkköä peltimäistä silkkiä tai taftia. Kaikki hääpuvut, vanhojentanssipuvut yms lukeutuvat tähän ja näitä näkee valitettavan usein. Miksi läskit ei ymmärrä, että heitä pukisi paremmin laskeutuvammat esim helmikirjaillut kankaat, läpinäkyvän ja läpinäkymättömän yhdistely ja vartalon kapeimmasta kohdasta kevyesti kasattu muuten väljyyttä omaava leikkaus??

Vierailija
46/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lievästi ylipainoinen, mutta tosiaan aika rintava, joka aiheuttaa päänvaivaa pukeutumisen kanssa. Ei voi yksin kertaisesti valmiina ostaa mekkoa, joka ei olisi joustavaa kangasta. Liian pienet rintaliivitkin on ongelma ainakin n. viikon kk, kun rinnat turpoaa ennen mekkoja, mutta tätä varten ei viitsi kuitenkaan ostaa eri  kokoa, kun tuottaa muutenkin tuskaa löytää hyvin istuvat koossa 80F.

Vierailija
47/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkootsa miten isot rinnat tahansa niin ne voi kyllä peittää vaikka silkkibolerolla tai tyylikkäällä takilla tms. Lihavan ei ikinä pitäisi pukeutua olkaimettomaan hihattomaan koko ylävartalon paljastavaan pukuun. Sellainen sopii vain kiinteäkäsivartisille hoikille naisille. Sikshän naiset treenaa käsivarsia. En tosin tykkää itsekään näistä hartiahuiviviritelmistä. Näitä näkee mm. Vanhojrntansseissa. Äidit ohjeistakaa vähän tyttäriänne!

Vierailija
48/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkootsa miten isot rinnat tahansa niin ne voi kyllä peittää vaikka silkkibolerolla tai tyylikkäällä takilla tms. Lihavan ei ikinä pitäisi pukeutua olkaimettomaan hihattomaan koko ylävartalon paljastavaan pukuun. Sellainen sopii vain kiinteäkäsivartisille hoikille naisille. Sikshän naiset treenaa käsivarsia. En tosin tykkää itsekään näistä hartiahuiviviritelmistä. Näitä näkee mm. Vanhojrntansseissa. Äidit ohjeistakaa vähän tyttäriänne!

Takki ja iltapuku yhdessä?

Bolero korostaa isorintaisuutta myös.

Antakaa kaikkien allien heilua.

Vierailija
49/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän ap:lle haasteen!

Linkkaa mulle tähän nettikaupasta juhlapuku jossa sun mielestä hyvin ylipainoinen nainen näyttää hyvältä tai kelvolliselta (sinun kriteeriesi mukaan) ?

Vierailija
50/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitten kun nämä ihmiset (oikeasti siis ihmiset, joista puhut) pukeutuvat mielestäsi riittävän peittävästi, alat posmottaa heidän ahtautuneen nakinkuoreen tai jotain muuta yhtä älytöntä. Paino kulkee ylös tai alas oman tahdon mukaan, ja sitten on asioita, joita ei voi muuttaa. Mukavaa illan jatkoa.

168/62

Vierailija
51/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin haluan sanoa että olen itse ollut jossain vaiheessa ylipainoinen, joten tässä en ole haukkumassa yliapinoisia naisia muuten vaan, tai huvikseni purkaakseni omaa typeryytäni.

Kateslin erään gaala-illan valokuvia juhlavieraista, jotka koostui keski-ikäisistä suomalaisista, tai olihan siellä nuorempiakin mukana, muttei kuitenkaan vanhuksia. Iso osa naisista pahasti ylipainoisia. EI SIINÄ MITÄÄN; sitä en kritisoi!!

Vaan kritisoin ongelmakokoisten täydellistä juhla-pukeutumisen tajun puutetta. Siis suoraan sanoen sitä että mielummin mennään  johonkin gaalaan näyttäytymään järkyttävässä liian paljastavassa asussa joka on suunniteltu langanlaihalle missille tai mallille, mutta joka isommissa koossa (XXL) näyttää naurettavalta! Ei, sinun EI kannata laittaa yllesi baletti tutua jos olet XXXL kokoinen! 

Ei, sinun EI kannata paljastaa rintavakoa, joka ulottuu kurkkuusi asti, eikä paljaita käsivarsiläskejäsi! Se näytttää kuvottavalta! PEITÄ NE! Ihan milllä tahansa, tai jätä menemättä ennemmin kuin paljastelet liikaa jos et keksi muuta ratkaisua! 

Ihmisen ruumiinosat kun ei kasva suhteessa, kun ihminen lihoo. Mallikokoinen voi pukeutua avaraan kaula-aukkoon, koska rinnat ei paljastu sieltä. Mutta kun sama puku tehdään XXXL-kokoiselle, ne rinnat pursuilee vääjäämättä sieltä yläosista koska rasvaa kertyy sinne kurkkuun asti,  ja ne muodostaa rinnat.jne jne jne.

Malli voi käyttä selästä avoinaista, mutta selkärasvainen ei.

Siis, jos olet reilusti ylipainoin, peitä itsesi riittävästi, usko mua, ne pursuavat läskit ei viehätä kenenkään silmää. Lähinnä vaan nolottaa kyseisen henkilön puolesta. 

Sama usein toistuu häämekoissa.

Nyt alkakaa vihata mua, ja haukkukaa olan takaa! 

Taidanpa jättää jatkossa pukeutumatta kokonaan nIin ei mitään tursuile mistään. Saa lihat vapaasti riippua.

Vierailija
52/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla jotain kuvaesimerkkejä? En ole törmännyt tuollaiseen, ja odotin ketjun avatessani että täällä olisi valitusta tätimäisistä teltoista.

Vierailija
53/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ymmärrettävää että pulska ihminen pukeutuu huonosti, pulskille kun on saatavana vain huonosti istuvia ihmevirityksiä, niin kyllä niistä sitten tursuaa, jos ei halua pukeutua burkhaan ilman pääosaa.

Enemmän ihmettelen hoikkien täysin mautonta pukeutumista, miksi ihmeessä koon 38 ihmisen pitää tunkea itsensä kokoon 34. 

Vierailija
54/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä niitä vähän paljastavampia asuja kammottavampia ovat säkkimäiset muodottomat kauhtanat tai arkipäiväisen näköinen kokonaisuus, jossa nilkkapituinen tanttahame on yhdistetty suurensuureen peittävään bleiserimäiseen yläosaan, joissa rintamuskin on vain yhtä huolella peitettyä muodotonta massaa. Ja nämä "iltapuvut" ovat olevinaan iltapukuja vain, koska materiaalit ovat vähän parempaa kuin arkena tai niihin on läntätty tummasävyisiä paljetteja.

Itsenäisyyspäivän juhlissa näitä näkyy eniten ja ne eivät millään muotoa täytä edes asukoodia. Mielummin allit, läskit ja rinnat esiin, mutta juhlavammin tarjoiltuna.

- hoikka, joka stressaa vain omista läskeistään eikä sokeudu erilaisten naisvartaloiden näkemisestä

Vierailija
55/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs runsaasti ylipainoinen ystäväni kerran (jos toisenkin) naureskeli, kuinka hauskaa hänellä on, kun läskifoobikot todellakin kaupoissa kyttäävät hänen ostoskärryjään. Eli totta se on!!!

Tekee oikein piruuttaan kiusaa ja kasaa mukaan ihan ihmetavaraa, jotka sitten vaivihkaa laittaa hyllyyn takaisin. Kertoi, että se kiihtyvä kiukku on niin fanaattista, että on pienestä kiinni, ettei tulla kiinni. Toistaiseksi on jäänyt kuittailun asteelle. Olen saanut monet makoisat naurut, kaveri kun on vielä verbaalinen lahjakkuus. Huomaan kyllä liiankin selvästi, kun hänen kanssaan liikun, että jonkun tyyppinen AV-raati seuraa perässä, valmiina huutamaan moukkamaisia "kansanterveyden vuoksi"-lausuntoja :D

Kiehukaa kiukusta vaan, mitään ette voi muuta kuin vinkua täällä, ja se on siinä :D

Haukkujat on tyhmiä, mutta ei sun kaverikaan kuulosta ihan normaalilta, jos on aikaa ja tarmoa kasata kamaa kärryihin muiden provosoimiseksi... Ps. missä tämmöisiä av-raateja kulkee, enpä kovin usein ole saanut mitään kuittailua kuulla, vaikka olen pulska ja kärrystä löytyy usein ties mitä herkkuja..?

Pitää kuules paikkansa. Ja kaveri on täysin normaali päästään. Hänen lihavuutensa on todella paha, joten ei ole mikään 'kymmenen kiloa ylipainoa'-tyyppi. Lisäksi vatsassa on sairaus (en nyt viitsi sanoa mitä siellä on) joten roikkuu melkein polvissa reppu. Ihan kuule tullaan vittuilemaan naamatusten nykysin, joten käsittääkseni pienet älyttämiset on ihan paikallaan, kun sairauslomalla on, muuten kyllä töissä.

Ennen omaa laihduttamistani sain erään pariskunnan Litkussa perääni ja pakastealtaalla pitsapakettia ( mistä en edes aikonut itse syödä) kärryyn nostaessani alkoivat hoilata "mozzarellaa, mozzarellaa", ja ivallisesti seisoivat vieressä ja taatusti mulle oli se viesti. Kiersivät sitä ennen pitkät pätkät perässä kaupassa. Ja tämä on tosi.

Kerran myös lahjaksi tulevaa synttärikakkua valkatessani tuli eräs mies veetuilemaan ihan puskista.  Kysyi voinko neuvoa mikä on hyvää, kun sulla taitaa olla kokemusta näistä kakuista. Kyllä tuon nyt ihan vitt****na otin, kun se sitä oli. Ja ilme kertoi oleellisen.

Ja voisin tässä tarinoida vaikka rekkauspakkoaikaan asti, mutta tuskin ketään kiinnostaa. Aikoinaan kassajonossa kuikuiltiin aina sekä kärryihin että hihnalle ja pyöriteltiin silmiä. Kyllä niin inhottavan kuvottavia ihmiset ovat.

Vierailija
56/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kyylääjät, olette idiootteja. Minä olen LAIHA, aidosti kaikkien mittapuulla. Mallimitoissa 178cm 59kg. Mieleeni ei tulisi KOSKAAN arvostella toisten painoja, muotoja tai pukeutumista. Selvät etikettivirheet ovat asia erikseen (punainen mekko hautajaisissa, vesirajahame iltapukujuhlassa) mutta muissa tapauksissa kyse on vain kiusaamisesta (hävetkää!) ja itsensä korottamisesta. Eikö ole muuta elämää? Tsempit kaiken kokoisille ja muotoisille, rakastakaa itseänne ja pukeutukaa kuten hyvältä tuntuu.

Vierailija
57/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, mutta haluaisin kiinnittää huomiota yhteen perustavaa laatua olevaan ongelmaan... olen nelikymppinen, ylipainoinen nainen ja minun on aivan toivotonta löytää itselleni kaunista, istuvaa juhla-asua! Joudun jonkin verran työni puolesta edustamaan ja itku meinaa tulla, kun pitää etsiä itselle sopivaa juhlavaa asua. Suomessa tämä on aivan helvettiä. Esim. katsokaapa vaikka näiden ketjuliikkeiden, joissa on XL-mallistot, valikoimaa. Jos on yhtään "juhlavampaa", asu on poikkeuksetta hihaton ja lyhyt. Siis kuka oikeasti lihava haluaa mekon, jossa ei ole hihoja ja joka jää pituudeltaan polven yläpuolelle? Aina joutuu lisäämään jonkun hiostavan jakun tai huiviröykkiön. 
Lisäksi materiaali on usein jotain venyvää trikoota jota ei voi sanoa juhlavaksi mitenkään. Ja värit... mustaa tai tummaa lilaa tai muuta ummehtunutta. Minkä helvetin takia joku suunnittelija kuvittelee, että isommat ihmiset haluavat pukeutua aina vain mustaan? Jos näytänkin gramman hoikemmalta mustassa, niin se ulkoisesti menetetty paino lisää vain vitutusta tähän vaatesynkkyyden painoon.
Olen joskus teettänyt itselleni kunnon juhlamekon, mutta se on melko kallista ja samalla asulla ei kuitenkaan montaa tilaisuutta kierretä. Suosisin myös pikkuputiikkeja, mutta niiden valikoima on usein ns. mummo-osastoa. Kukkakuviota ja trikoon lisäksi nailonia. Ulkomaisia nettikauppoja olen joutunut suosimaan, mutta mielelläni rahani antaisin Suomessa sijaitseviin kivijalkaliikkeisiin. 
Todellakin kaipaisin laadukkaita kankaita, istuvuutta ja jonkinlaista järkeä tähän asujen suunnitteluun. Tämä ongelmahan ei siis koske ainoastaan juhlapukeutumista, vaan kaikkea XL-vaatetta. 
Mutta joo... minut siis saattaa nähdä tässä liian antavassa, lyhyessä ja ei-istuvassa asussa juhlissakin. Ihan siksi, etten ole löytänyt sopivaa päällepantavaa mistään. Olen pahoillani.

Vierailija
58/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allit ja ylipainoa. On järkyttävän vaikeaa löytää juhlavaatetta jossa on hihat, myös kylmälle säälle. Tai juhla-asua joka peittää dekolteeta edes vähän, tai juhla-asu ajossa on riittävät pitkä helma mutta ei ole silti teltta.

Jos sulla on ap vinkata tällaisista asuista ja kohtuuhintaisista niin otan vinkkejä vastaan, on tulossa juhlaa ja pikkujoulua. 

Vierailija
59/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava ja rintava (44 ja 80H). Käsivarteni peitän, mutta kuljen rinta rottingilla. Mieheni tykkää, kun iltapuvussani on avara kaula-aukko. Hän on ylpeä rintavasta vaimostaan. Ikävä jos ap:n silmiä särkee tällainen näky, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Eipä siinä muuta kuin se, että näyttää mauttomalta.

Ei näytä vaan upealta.t. Ohis

Vierailija
60/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden kyylääjät, olette idiootteja. Minä olen LAIHA, aidosti kaikkien mittapuulla. Mallimitoissa 178cm 59kg. Mieleeni ei tulisi KOSKAAN arvostella toisten painoja, muotoja tai pukeutumista. Selvät etikettivirheet ovat asia erikseen (punainen mekko hautajaisissa, vesirajahame iltapukujuhlassa) mutta muissa tapauksissa kyse on vain kiusaamisesta (hävetkää!) ja itsensä korottamisesta. Eikö ole muuta elämää? Tsempit kaiken kokoisille ja muotoisille, rakastakaa itseänne ja pukeutukaa kuten hyvältä tuntuu.

Nuo eivät ole mallin mitat. Pituus ok, mutta painoa liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme