ylipainoisten ilatapuku-pukeutuminen jotain käsittämätöntä!!
Ensinnäkin haluan sanoa että olen itse ollut jossain vaiheessa ylipainoinen, joten tässä en ole haukkumassa yliapinoisia naisia muuten vaan, tai huvikseni purkaakseni omaa typeryytäni.
Kateslin erään gaala-illan valokuvia juhlavieraista, jotka koostui keski-ikäisistä suomalaisista, tai olihan siellä nuorempiakin mukana, muttei kuitenkaan vanhuksia. Iso osa naisista pahasti ylipainoisia. EI SIINÄ MITÄÄN; sitä en kritisoi!!
Vaan kritisoin ongelmakokoisten täydellistä juhla-pukeutumisen tajun puutetta. Siis suoraan sanoen sitä että mielummin mennään johonkin gaalaan näyttäytymään järkyttävässä liian paljastavassa asussa joka on suunniteltu langanlaihalle missille tai mallille, mutta joka isommissa koossa (XXL) näyttää naurettavalta! Ei, sinun EI kannata laittaa yllesi baletti tutua jos olet XXXL kokoinen!
Ei, sinun EI kannata paljastaa rintavakoa, joka ulottuu kurkkuusi asti, eikä paljaita käsivarsiläskejäsi! Se näytttää kuvottavalta! PEITÄ NE! Ihan milllä tahansa, tai jätä menemättä ennemmin kuin paljastelet liikaa jos et keksi muuta ratkaisua!
Ihmisen ruumiinosat kun ei kasva suhteessa, kun ihminen lihoo. Mallikokoinen voi pukeutua avaraan kaula-aukkoon, koska rinnat ei paljastu sieltä. Mutta kun sama puku tehdään XXXL-kokoiselle, ne rinnat pursuilee vääjäämättä sieltä yläosista koska rasvaa kertyy sinne kurkkuun asti, ja ne muodostaa rinnat.jne jne jne.
Malli voi käyttä selästä avoinaista, mutta selkärasvainen ei.
Siis, jos olet reilusti ylipainoin, peitä itsesi riittävästi, usko mua, ne pursuavat läskit ei viehätä kenenkään silmää. Lähinnä vaan nolottaa kyseisen henkilön puolesta.
Sama usein toistuu häämekoissa.
Nyt alkakaa vihata mua, ja haukkukaa olan takaa!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Eräs runsaasti ylipainoinen ystäväni kerran (jos toisenkin) naureskeli, kuinka hauskaa hänellä on, kun läskifoobikot todellakin kaupoissa kyttäävät hänen ostoskärryjään. Eli totta se on!!!
Tekee oikein piruuttaan kiusaa ja kasaa mukaan ihan ihmetavaraa, jotka sitten vaivihkaa laittaa hyllyyn takaisin. Kertoi, että se kiihtyvä kiukku on niin fanaattista, että on pienestä kiinni, ettei tulla kiinni. Toistaiseksi on jäänyt kuittailun asteelle. Olen saanut monet makoisat naurut, kaveri kun on vielä verbaalinen lahjakkuus. Huomaan kyllä liiankin selvästi, kun hänen kanssaan liikun, että jonkun tyyppinen AV-raati seuraa perässä, valmiina huutamaan moukkamaisia "kansanterveyden vuoksi"-lausuntoja :D
Kiehukaa kiukusta vaan, mitään ette voi muuta kuin vinkua täällä, ja se on siinä :D
Haukkujat on tyhmiä, mutta ei sun kaverikaan kuulosta ihan normaalilta, jos on aikaa ja tarmoa kasata kamaa kärryihin muiden provosoimiseksi... Ps. missä tämmöisiä av-raateja kulkee, enpä kovin usein ole saanut mitään kuittailua kuulla, vaikka olen pulska ja kärrystä löytyy usein ties mitä herkkuja..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava ja rintava (44 ja 80H). Käsivarteni peitän, mutta kuljen rinta rottingilla. Mieheni tykkää, kun iltapuvussani on avara kaula-aukko. Hän on ylpeä rintavasta vaimostaan. Ikävä jos ap:n silmiä särkee tällainen näky, mutta kaikkia ei voi miellyttää.
Eipä siinä muuta kuin se, että näyttää mauttomalta.
Jos et keskity mauttomuuksiin, vaan omaan elämääsi, on ongelmasi ratkaistu :) ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava ja rintava (44 ja 80H). Käsivarteni peitän, mutta kuljen rinta rottingilla. Mieheni tykkää, kun iltapuvussani on avara kaula-aukko. Hän on ylpeä rintavasta vaimostaan. Ikävä jos ap:n silmiä särkee tällainen näky, mutta kaikkia ei voi miellyttää.
Jep, minusta ihan sama onko laiha vai lihava, mutta tissien tursottaminen iltapuvussa on niin juntin näköistä. Etenkin jos on oikeasti hieno juhla kyseessä.
Mikä helvetin "juhla-pukeutuminen"? Kannattaa opetelle kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin "juhla-pukeutuminen"? Kannattaa opetelle kirjoittamaan.
*opetella
"Tissien tursottaminen" on eri asia kuin iltapuvun avonainen kaula-aukko. Monilla tursottaa tissit arkisinkin liian pienien rintaliivien takia. Kuinkahan suuri ongelma tämä iltapukupukeutuminen oikein onkaan? Useimmat meistä eivät käytä iltapukuja koskaan.
Laittakaa nyt joku edes linkkiä näistä lihavien mauttomista asuista!
Silmät itkee verta kun katsoo vaikkapa Linnan Juhlia.
Joo, niitä alleja jotka heiluu ja olkapäitä, joita ei oikeastaan ole, koska ruumiinrakenne nyt vaan on sellainen, ettei olkapäitä vaan ole.
Näin muuten muutama viikko sitten läskin jolla oli musta narutoppi.
Ap:n kaltaisen tyylipoliisin kannattaisi opetella kielioppisäännöt. Kirjoitustaidoton ihminen on typerämpi kuin ylipainoinen. Ennemmin ylipainoa rinnoissa kuin alipainoa aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä asiaa. Toinen ääripää esim linnan juhlissa ovat naiset, joilla urheilutaustaa. Paljeteilla kirjailtuja voimisteluvaatteiden mukaelmia. Tätä sivuava esimerkki oli sen Rita Niemen? nk hääpuku.
Eikä, tästä tuli mieleen kun joskus linnanjuhlissa nähnyt urheilijanaisia, joilla on aikas raamikkaat hartiat, ja sitten he ovat laittaneet olkaimettoman mekon... Ei se yhdistelmä nyt oikein toimi :D
Vierailija kirjoitti:
"Tissien tursottaminen" on eri asia kuin iltapuvun avonainen kaula-aukko. Monilla tursottaa tissit arkisinkin liian pienien rintaliivien takia. Kuinkahan suuri ongelma tämä iltapukupukeutuminen oikein onkaan? Useimmat meistä eivät käytä iltapukuja koskaan.
No tietenkin ne ovat eri asia, mutta nähdäkseni suurimmalla osalla naisista se menee tuohon tursottamisen kategoriaan, kun puku tai vähintään liivit ovat liian pienet :D Arkivaatteissakin se on rumaa!
Olisiko hyvä, jos naisille olisi peruskoulussa kauneusoppi? Jos saataisiin heidät paremmin pukeutumaan.
Mun mielestä tissivaon esitteleminen ei sovi minkäänkokoisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et keskity mauttomuuksiin, vaan omaan elämääsi, on ongelmasi ratkaistu :) ohis
On mahdotonta olla keskittymättä, kun mauttomuudet hyppivät silmille.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hyvä, jos naisille olisi peruskoulussa kauneusoppi? Jos saataisiin heidät paremmin pukeutumaan.
Miehille myös!
Olen naisten kokoa 52-54 ja rinnat 85F. Käyn vuosittain muutamassa iltapukutilaisuudessa ja hankin joka kautena vähintään yhden uuden iltapuvun ja toista uudistan, siis vähintään.
En teetä enää iltapukuja hinnan takia, vaan ostan valmisvaatteita, jotka ompelija muokkaa. Yleensä otetaan jostain saumasta hiukan sisään, että asu istuu paremmin.
Mieheni on YLPEÄ rintavasta ja kauniskasvoisesta vaimostaan ja hänen ilokseen ja koska itsekin haluan näytän parhaat puoleni eli RINTAVAON!! Pidän hartiahuiveja yms. ysäriaikojen juttuina, joten toisinaan ANNAN ALLIEN LOUSKUTTAA ihan vapaasti.
En ole kiinnostunut ap:n tai muiden näköjään paheksuvistakin mielipiteistä, vaan tähtään hyvään oloon ja juhlista nauttimiseen. Näin teen jatkossakin. Suosittelen muitakin keskittymään iloiseen yhdessäoloon ja illan ohjelmaan kanssajuhlijoiden asujen paheksunnan sijaan.
Hauskoja juhlia kaikille!
En ole ylipainoinen, mutta silti iltapukuosasto on aina aiheuttanut minulle harmaita hiuksia. Todella vaikeaa löytää istuvaa pukua (ei ole varaa teetättää tai kauheasti muutenkaan muokata), aina tuntuu liian makkarankuorelta tai liian roikkuvalta. Jos ei kainalomakkarat tursu tai pömppömaha näytä siltä kuin olisin raskaana, niin koko mekko roikkuu liian alhaalla tai saa näyttämään ihan pötkylältä. Siitä syystä en kauheasti lähtisi solvaamaan muitakaan, kun tiedän kuinka vaikeaa on sen täydellisen puvun metsästys.
Mua nyt lähinnä ärsyttää tämä nykyinen hääpukumuoti,on ollut vallalla tämän 2000-luvun suunnilleen.Morsiuspuvut eivät ole enää morsiuspuvun näköisiä,vaan käsittämättömän avonaisia iltapukuja,tissit tyrkyllä.Osassa malleista vilä on sellaisia "tissihyllyjä".Tarkoitan siis niitä pukuja joissa rinnat nostetaan tuohon eteen pystyyn,ja sivusta katsottuna näyttää sellaiselta tasolta,joka on vielä suurempi kuin rinnat.Jos nyt olisin nuori,ja morsian,en voisi pienirintaisena,kuppi b,tuollaisia edes käyttää.Sitten kun morsiamet ovat pulskistuneet sitten 60-ja 70-luvun tuollaiset 40 kiloa,niin tyyli on aika irvokkaan näköistä.Kyseiset mallit sopivat hoikalle silikonipommille,ja niille joilla hennon varren lisäksi on kuiteskin isot rinnat,muille ei.Ja takana vielä mojovat selkämakkarat.Joskus mietin,mitä sulhaset ajattelevat,muttei heiltä kysytä.On vaan sanottava,että olet kaunis,jos ei halua eroa saman tien.
Jos sun paras puolesi on RINTAVAKO niin pienestä on miehesi ylpeä.