Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylipainoisten ilatapuku-pukeutuminen jotain käsittämätöntä!!

kamalannäköistä
11.10.2015 |

Ensinnäkin haluan sanoa että olen itse ollut jossain vaiheessa ylipainoinen, joten tässä en ole haukkumassa yliapinoisia naisia muuten vaan, tai huvikseni purkaakseni omaa typeryytäni.

Kateslin erään gaala-illan valokuvia juhlavieraista, jotka koostui keski-ikäisistä suomalaisista, tai olihan siellä nuorempiakin mukana, muttei kuitenkaan vanhuksia. Iso osa naisista pahasti ylipainoisia. EI SIINÄ MITÄÄN; sitä en kritisoi!!

Vaan kritisoin ongelmakokoisten täydellistä juhla-pukeutumisen tajun puutetta. Siis suoraan sanoen sitä että mielummin mennään  johonkin gaalaan näyttäytymään järkyttävässä liian paljastavassa asussa joka on suunniteltu langanlaihalle missille tai mallille, mutta joka isommissa koossa (XXL) näyttää naurettavalta! Ei, sinun EI kannata laittaa yllesi baletti tutua jos olet XXXL kokoinen! 

Ei, sinun EI kannata paljastaa rintavakoa, joka ulottuu kurkkuusi asti, eikä paljaita käsivarsiläskejäsi! Se näytttää kuvottavalta! PEITÄ NE! Ihan milllä tahansa, tai jätä menemättä ennemmin kuin paljastelet liikaa jos et keksi muuta ratkaisua! 

Ihmisen ruumiinosat kun ei kasva suhteessa, kun ihminen lihoo. Mallikokoinen voi pukeutua avaraan kaula-aukkoon, koska rinnat ei paljastu sieltä. Mutta kun sama puku tehdään XXXL-kokoiselle, ne rinnat pursuilee vääjäämättä sieltä yläosista koska rasvaa kertyy sinne kurkkuun asti,  ja ne muodostaa rinnat.jne jne jne.

Malli voi käyttä selästä avoinaista, mutta selkärasvainen ei.

Siis, jos olet reilusti ylipainoin, peitä itsesi riittävästi, usko mua, ne pursuavat läskit ei viehätä kenenkään silmää. Lähinnä vaan nolottaa kyseisen henkilön puolesta. 

Sama usein toistuu häämekoissa.

Nyt alkakaa vihata mua, ja haukkukaa olan takaa! 

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava ja rintava (44 ja 80H). Käsivarteni peitän, mutta kuljen rinta rottingilla. Mieheni tykkää, kun iltapuvussani on avara kaula-aukko. Hän on ylpeä rintavasta vaimostaan. Ikävä jos ap:n silmiä särkee tällainen näky, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Eipä siinä muuta kuin se, että näyttää mauttomalta.

Ei näytä vaan upealta.t. Ohis

Voithan sä noin toki itsellesi uskotella.

Vierailija
62/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä asiaa. Toinen ääripää esim linnan juhlissa ovat naiset, joilla urheilutaustaa. Paljeteilla kirjailtuja voimisteluvaatteiden mukaelmia. Tätä sivuava esimerkki oli sen Rita Niemen? nk hääpuku.

Totta, monet naisurheilijat teettävät juhlapuvun itselleen urheiluasuja valmistavalla ompelijalla. Linnassa on nähty luistelu- ja aerobic-pukujen muunnelmia. Ymmärrän kyllä, että kiire puvun hankkimisessa, tutun ompelijan suosiminen kiitoksena tämän tähden urheilu-uraa edistävästä työstä sekä puvun materiaalin helppo saatavuus ja ehkä myös halpa hinta saattavat olla syynä siihen, että tyydytään ei-niin-juhlavaan asuun. Toisaalta Linnassa nähdyt silkkiin, samettiin ja turkiksiin ylen määrin sonnustautuneet matroonat ovat omalla tavallaan yhtä heikottava näky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nää vauva.fi:n provosoivat trollit näin kolmelta aamuyöstä ❤

Vierailija
64/76 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienoa ku lähdetään yleistämään ja alottajan kausaliteetti on surkea 😂😂 :DD

Vierailija
65/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kokoa 52-54 oleva! Mistä ostat pukusi? 

Terveisin "samaa kaliiberia"

Vierailija
66/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen harvemmin ollut missään iltapukua vaativissa juhlissa, mutta näin yleisesti ylipainoisten pukeutumiseen: mitä enemmän on ylipainoa, sitä vaikeampi on löytää mieluisaa päällepantavaa! Siis ihan siitä asti, kun kokonumero hyppää 44:stä 46-48 ja siitä ylöspäin. 

Jos ei Zizzin kaltaisia ylipainoisille suunnattuja erikoisliikkeitä lasketa, perusketjuliikkeiden vaatetarjonta ylipainoisille on ainakin omalla paikkakunnallani todella masentavaa. Siinä, missä normaaliosastot pursuavat erilaisia trendejä, värejä ja malleja, plusosastolle saapuessa näyttää siltä, kuin joku olisi sammuttanut valot. On mustaa, ehkä joitakin Anssi Kelan lanseeraamia "räikeän harmaita". On trikoota ja huippukiinnostavia leikkauksia, joiden tarkoitus on kätkeä kaikki, mitä kätkettävissä on. Jos menet vaatekauppaan pluskokoisena ja yrität etsiä jotakin kivaa päällepantavaa illanviettoon, todennäköisesti joudut vetämään yllesi tavalla tai toisella kompromissin, vähiten huonon. 

Minulla ei ole mitään syytä olla epäilemättä, etteikö samaa ongelmaa olisi iltapukupuolellakin. Sinä, ap, voit rauhassa hämmästellä, miksi joku tankki (anteeksi sanavalinta, mutta näemmä tässäkin keskustelussa asialliseksi keskusteluksi mielletään "läskit", "tankit", "vastenmieliset valaat" sun muut täytesanat) vetää ylleen karmean viritelmän. Ehkä siksi, että hän ei yksinkertaisesti löytänyt sen parempaa, mikä olisi yhtä aikaa sekä imarrellut hänen kehoaan että antanut sitä tunnetta, että ylipainoinenkin voisi käyttää jossakin määrin ajankohtaisia ja kauniita vaatteita. Tuskin kukaan haluaa pukeutua juhlapäivänä siihen ylipainoisten univormuun, joka ehkä peittää kaiken, mitä peitettävissä on, mutta joka ei omaa silmää miellytä ja jota kaavaa on toteuttanut ehkä sen useamman kymmenen vuotta joka juhlassa. Ehkä tuo tarkoittaa sitten ylilyöntejä ryhdittömien spagettiolkaimien ja "tissihyllyjen" muodossa, mutta jos se sai kantajan itsensä tuntemaan itsensä kauniiksi, se ajoi asiansa. 

Vierailija
67/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, miksi ylipainoiset haluavat pukeutua riikinkukon väreihin? Se on kuin huutomerkki kaiken massan päällä. Laiheliinitkin valitsevat mieluummin neutraaleja värejä? Ja ei tarvi pillastua.

Vierailija
68/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin itsekin ylipainoinen ja minusta ainakin parhaimmalta näytän vaikka juuri siinä mustassa. Sotkan sohvakankaan väriset vaatteet ovat kauhistus ylipainoisen päällä, vaikka kuinka lihavallakin olisi oikeus pukeutua värikkäästi.

Vierailija
69/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, miksi ylipainoiset haluavat pukeutua riikinkukon väreihin? Se on kuin huutomerkki kaiken massan päällä. Laiheliinitkin valitsevat mieluummin neutraaleja värejä? Ja ei tarvi pillastua.

1. Koska on masentavaa pukeutua ympäri vuoden mustaan ja sen variaatioihin, 
2. koska ylipainoisellakin ihmisellä on kauniita sävyjä pitkin kehoa, jotka korostuvat kauniisti oikean värin kehystämänä ja 
3. koska ylipainoinen voi pitää jostakin muustakin väristä kuin mustasta.

Eivät värit yksistään lihota. Kauniisti istuva omiin väreihin sopiva vaate on varmasti pukevampi kuin se iänikuinen musta trikootunika, joka peittää kaiken mahdollisen.

Vierailija
70/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no onneksi voit katsoa pois jos näytän ällöttävältä mielestäsi. En peitä käsivarsiani enkä tissejä mutten myöskään käytä mitään napaan asti olevaa kaula-aukkoa, koska sillon kaikki asut muistuttais lähinnä nunnaa, selkäkin voi olla vähän avonainen koska mulla ei taida missään lapaluissa olla mitään makkaroita, alaselkä erikseen. Helman pituus on mulla sovelias, sellanen just ja just perseen peittävä ei näytä hyvältä kenelläkään, näyttää vaan halvalta.
Voin vannoa että tajuat mun olevan lihava vaikka mulla ois pitkähihainen mekko korkealla kauluksella niin miksi yrittäisin peittää sen, että olen lihava kun mikään vaate maailmassa ei siihen pysty?

Vierailija
71/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/search?q=Oscar/Academy+Award+red+carpet+Octavia+S…

tuolla oscar voittajalla Octavia spencellä on aika hyviä tyylikkäitä asuja. Myös esim. Adelella. Heillä on varmasti stylisti palkattu auttamaan asun valinnassa, joten kannattaa katsoa mallia hänestä. Muutenkin kun googlettaa "Oscar big women" tai muuta saa hyviä kuvia tyylikkäistä isojen kokojen asiallisista ja istuvista isoista juhla-asuista. Yhtestä näille on ettei kauheasti tuoda niitä käsivarsia esille, eikä muita pursuavia muotoja.

Hihattomat asut mielestäni sopii vain ja aionoastaan treenatuille käsivarsille.

Mielesnkiintosiisa nämä suomalaiset naiset, jotka kerran silloin 90-luvulla hankkivat sen ainoan juhlapuvun vanhojen tanssiaisiinsa, ja sitä sitten käytetään edelleen vuonna 2015, hartiahuivin (tai mikä  lie se onkaan se kevyt huiviviritelmä hartioilla) kanssa. 

Vierailija
72/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin isoa vaivaa aiheuttanu, kun kirjoitti googleen "plus size evening gowns" ja painoi enter.

Vierailija
73/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs runsaasti ylipainoinen ystäväni kerran (jos toisenkin) naureskeli, kuinka hauskaa hänellä on, kun läskifoobikot todellakin kaupoissa kyttäävät hänen ostoskärryjään. Eli totta se on!!!

Tekee oikein piruuttaan kiusaa ja kasaa mukaan ihan ihmetavaraa, jotka sitten vaivihkaa laittaa hyllyyn takaisin. Kertoi, että se kiihtyvä kiukku on niin fanaattista, että on pienestä kiinni, ettei tulla kiinni. Toistaiseksi on jäänyt kuittailun asteelle. Olen saanut monet makoisat naurut, kaveri kun on vielä verbaalinen lahjakkuus. Huomaan kyllä liiankin selvästi, kun hänen kanssaan liikun, että jonkun tyyppinen AV-raati seuraa perässä, valmiina huutamaan moukkamaisia "kansanterveyden vuoksi"-lausuntoja :D

Kiehukaa kiukusta vaan, mitään ette voi muuta kuin vinkua täällä, ja se on siinä :D

Keksityltä kuulostaa. En kyllä jaksa uskoa, että ketään toisten ostokset noin paljon kiinnostaa, oli läski tai ei. Tietysti jos itse kuvittelee että kaikki tuijottaa niin sitä näkee mitä näkee. 

Vähän kuin ne omasta mielestään tosi hyvännäköiset naiset joiden mielestä muut naiset "katsoo kateellisesti". Ihan paskaa sekin. 

Vierailija
74/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näilläkin on myynnissä vaikka mitä ihania ja tyylikkäitä mekkoja. Seksikkyys ei oo tosiaan paljaan pinnan määrästä kiinni.

http://shop.nordstrom.com/c/womens-plus-size-formal-dresses

Vierailija
75/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisten kokoa 52-54 ja rinnat 85F. Käyn vuosittain muutamassa iltapukutilaisuudessa ja hankin joka kautena vähintään yhden uuden iltapuvun ja toista uudistan, siis vähintään.

En teetä enää iltapukuja hinnan takia, vaan ostan valmisvaatteita, jotka ompelija muokkaa. Yleensä otetaan jostain saumasta hiukan sisään, että asu istuu paremmin.

Mieheni on YLPEÄ rintavasta ja kauniskasvoisesta vaimostaan ja hänen ilokseen ja koska itsekin haluan näytän parhaat puoleni eli RINTAVAON!! Pidän hartiahuiveja yms. ysäriaikojen juttuina, joten toisinaan ANNAN ALLIEN LOUSKUTTAA ihan vapaasti. 

En ole kiinnostunut ap:n tai muiden näköjään paheksuvistakin mielipiteistä, vaan tähtään hyvään oloon ja juhlista nauttimiseen. Näin teen jatkossakin. Suosittelen muitakin keskittymään iloiseen yhdessäoloon ja illan ohjelmaan kanssajuhlijoiden asujen paheksunnan sijaan.

Hauskoja juhlia kaikille!

Ihan mielenkiinnosta, minkä takia ajattelet rintavaon olevan paras puolesi? Varsinkin, jos muut ihmiset mitä ilmeisemmin suhtautuvat siihen paheksuvasti? "Parhaat puolethan" yleisesti tarkoittavat asioita tai piirteitä, jotka kiinnittävät muiden huomion positiivisessa mielessä ja joista on saanut kuulla kehuja. Kyllä minunkin mieheni on tyytyväinen esimerkiksi kauniiseen alapäähäni, mutten todellakaan pidä sitä "parhaana puolenani" ja esittele sitä ylpeänä kaikelle kansalle.

Vierailija
76/76 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kuule silmät kiinni jos näky ei miellytä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi