Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmistä/ihmisiä joiden seurassa tulee selittämätön paha olo?

Vierailija
11.10.2015 |

Miten sen kuvailisi parhaiten, jonkilainen pahuus joka huokuu ihmisestä vaikka ulkokuori voi olla näennäisen ystävällinen. Tunnen tällaisen naisen ja aina kohdatessa hänet tulee tunne että haluan äkkiä pois tilanteesta. Voiko pahuuden aistia vai onko kyse ei yhteen sopivista kemioista?

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten seurassa tulee selittämättömän paha olo.

Mutta vauvojen seurassa olo on tuskallisen hidasta kidutusta siihen asti, kunnes viimeinen henkäys poistuu loppuunkuluneesta ihmisraadosta jokelluksen yhä repiessä tärykalvoja!

Vierailija
262/268 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noidat ja kastamattomia kuten lahkoissa on kastamattomia mut muissa uskonnoissa ja äärijogabudha . Ei kyllä oo mikään ystävällinen henki mitä joikataan.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni. On vaan tyly, yrmeä. Koko ajan tuntuu että voi räjähtää koska tahansa. Joskus räjähtääkin.

Rauhallisesti puhuessaan yleensä syyttää minua jostain ja on avoimen vihamielinen.

Ovea ei laita kiinni vaan paiskoo. Astiat heitetään lavuaariin. Marssii ei kävele. On todennäköisesti sairas. Ex kehonrakentaja jolla alkava dementia.

Eräiden tapahtumien takia vihaan sitä. Toivottavasti kuolee pois. Tuskaisesti.

Vierailija
264/268 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

htep kirjoitti:

Todella voi!

Ja tietysti on niinkin, etta ihmisissa yleensakin on pahuutta, sen oppii aistimaan jos on itse ollut hyokkayksen kohteena. Toisaalta pahalta sulkee silmansa helposti, jos menee ns. hyvin.

Ja kylla pahuudelle voi olla aivan sokeakin, niin ettei sita nae. Arvelisin, etta monet menestvatkin ihmiset tosiaan ovat sellaisia.

Silloinhan se ei tietysti ole enaa sokeutta, jos asian tuo esille, ja edelleen kieltaytyy sita nakemasta.

Silmat ovat silloin pahat silmat

................

Yleensä hyökkäys on paras puolustus.

Pitää muistaa että uhri kuvittelee että hyökkääjä on paha, mutta hyökkääjä hyökkää kimppuun ja oikeuttaa tekonsa. 

Kyseessä on masokistin ja sadistin yhteisestä tanssista.

Ei voi sanoa kumpi vie tanssia, kun asiaa tarkastelee eri näkökulmista.

Eli uhrisi ovat masokisteja ja sillä oikeutat käyttäytymisesi.

Vierailija
265/268 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tälläinen. Olen yrittänyt selvittää mikä minussa on vikana (olenko narsisti, epävakaa, sairas päästä, huonokäytöksinen, tökerö vaiko vaan ongelmatapaus), mutta en oikein saa selvää. Minusta on tullut todella epäilevä ja masentunut tämän takia, enkä enää pahemmin poistu kotoa, paitsi töihin. Enkä todellakaan enää pysty rakentamaan mitään ihmissuhteita.

Olen nuoresta asti ollut sosiaalinen, iloinen ja menevä. Olen aina saanut todella helposti tuttavia ja ns ystäväpiirin elämääni, kuitenkaan - kenenkään siinä pysyvän. Alussa minusta pidetään, mutta loppujen lopuksi melkeinpä vihataan. Ystävyyssuhteet katkeavat helposti, ilman mitään syytä. Sukulaissuhteita ei ole laisinkaan. Omaa äitiäni en ole nähnyt vuosiin.

Työpaikan joudun vaihtamaan 2 vuoden välein, koska aina alussa olen hyvin pidetty, mutta noin vuoden kohdalla minua aletaan selkeästi välttelemään ja loppujen lopuksi jään yksin ja työssäkäyn

Mitä jos oletkin autisti? Osaat maskata hyvin, niin hyvin ettet itsekään tajua että teet sitä. Aluksi se toimii, mutta jotenkin se ystävystyminen vain jää aina puolitiehen. Muut huomaavat sinussa jotain erilaista ja alkavat epäillä, että sinussa on jotain vikaa, esim. luulevat narsistiksi ja perääntyvät. Sinä jäät ihmettelemään, mitä tapahtui.

Ryhmistä jäät ulos, koska luulet, että ihmiset voisivat olla tasa-arvoisia etkä ymmärrä nokkimisjärjestystä. Olet liian rehellinen, etkä osaa tai suostu sosiaalisiin peleihin. Jos olet lisäksi älykäs ja pohdiskeleva sekä puhut niin kuin ajattelet, muut eivät ymmärrä puoliakaan, ajattelet heidän mielestään liikaa ja keikutat liikaa venettä, kun et vain mene lauman mukana. 

Vierailija
266/268 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa myös CPTSD autismin vaihtoehtona. Jos äitisikään ei halua olla yhteydessä, niin äidissäsi ja lapsuudenperheessäsi on varmaan jotain vikaa, ja sinulla voi sen seurauksena hyvin olla tuo CPTSD. 

Vierailija
267/268 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha olo tulee henkilön seurassa joka ei arvosta sinua yhtään. Näin se vain on. Sellaisen seurassa tuntee itsensä mitättömäksi ja vaivautuneeksi.  Usein tälläinen henkilö myöskin välttelee katsekontaktia. 

Totta, jos kyse on passiivis-aggressiivisuudesta. Mutta myös jotkut ujot ja epävarmat sekä toisaalta monet autistit (varsinkin miespuoliset) välttelevät katsekontaktia.

Vierailija
268/268 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olisi parempi suomenkielinen vastine englannin "evil" -sanalle kun paha tai pahuus on liian laimea ilmaisu esim. orpon hallituksesta ja oikeistolaisuudesta muutenkin, kokoomus, ek, taloudellinen- ja poliittinen johto tässä maassa ovat evilejä, evil devilejä!! Heissä ei ole mitään ihmisyyttä jäljellä, pelkkää mustaa pahuutta täynnä, silmät ovat tyhjät ja sieluttomat, pelkät lasimaisen näköiset pallot päässä.