Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa jättää yhtäkkiä kuuden vuoden jälkeen.

Vierailija
06.02.2006 |

Ollaan just muutettu uuteen omaan taloon ja lapsi kohta 2-v. Nyt haluaa erota ilman mitään näkyvää syytä. Tuntuu että maailmani murenee.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään kuulema tiennyt mitä haluaa, sanoi että meidän väliltämme tuntuu kadonneen se jokin mitä ennen oli, ja myönsi ihastuneensa (mitä sitten lieneekin) toiseen, (joka ei edes kuulostanut niin hirveältä kuin voisi olettaa) mutta ei vieläkään mitään lopullista. Halusi miettiä ja selvittää päänsä tän viikon ajan. Lupasi kanssani perheterapiaan mikäli päätetään jatkaa.

AP

Vierailija
2/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sen naisen luona? Vai kaverinsa? Kertoiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen on pakko SYY kertoa! Pakota!

Olisiko pariterapiasta teille vielä apua?

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/etsi_parisuhdepalveluja/mi…

Täytyy myöntää, että minustakin kuulostaa kovasti siltä, että miehelläsi on toinen. Voi kunpa hän vain tietäisi, että samat ongelmat ne on aina edessä uudessakin suhteessa!

Voimia!

Vierailija
4/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole mua pettänyt ja tässä viikon aikana kun asioita on kelannu ei se edes olis kuulostanu niin pahalta kuin se että haluaa lopullisesti erota.

Vierailija
5/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää tällainen PARISUHDEKARTOITUS

Meille siitä oli kovasti apua.

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/kartoita_parisuhdettasi/

Katsokaa myös nämä:

http://www.virtaavalillamme.fi/

http://www.katajary.info/

Teille - kun olette akuutissa kriisissä - sopii nyt kyllä paremmin pariterapia kuin suhteen kehittämiseen tarkoitetut kurssit.

Laita muuten miehesikin surffaamaan Väestöliiton sivuille ja lukemaan parisuhteesta. Siellä on paljon asiaa parisuhteen vaiheista ja kriiseistä. Jospa miehesi oivaltaisi, että samat vaiheet tulee eteen joka suhteessa. Ihan turhaan nyt eroaisitte!

Tuo alkoholiongelma pitäisi kyllä myös saada hoitoon.

Vierailija
6/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää tällainen PARISUHDEKARTOITUS

Meille siitä oli kovasti apua.

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/kartoita_parisuhdettasi/

Katsokaa myös nämä:

http://www.virtaavalillamme.fi/

http://www.katajary.info/

Teille - kun olette akuutissa kriisissä - sopii nyt kyllä paremmin pariterapia kuin suhteen kehittämiseen tarkoitetut kurssit.

Laita muuten miehesikin surffaamaan Väestöliiton sivuille ja lukemaan parisuhteesta. Siellä on paljon asiaa parisuhteen vaiheista ja kriiseistä. Jospa miehesi oivaltaisi, että samat vaiheet tulee eteen joka suhteessa. Ihan turhaan nyt eroaisitte!

Tuo alkoholiongelma pitäisi kyllä myös saada hoitoon.

Vierailija
7/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useille meille tulee sellainen hetki liitossa että tarttis lähtee meneen. Mutta jos ei ole edes uutta katsottuna, ja vaikka oliskin, saattaa pelkkä irtipäästäminen tuoda puolison takaisin.

Kun hän näkee mitä se aikuisten oikeesti olis elää ilman sua ja lasta, se voipi tehdä hänelle ihan terää.

Yritä kuitenkin viedä kaikki pitkän kaavan mukaan. Jos hakee eroa, älä vastustele, mutta käyttäkää koko harkinta-aika jne. Anna hänen tuntea olevansa itse vastuussa omista ratkaisuistaan.

Ja mieti oletko valmis ottamaan takaisin kun se ikävä sinun luoksesi tulee.

aikaa, hermoja, kärsivällisyyttä ja tsemppiä

Vierailija
8/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi joutua tekemään tuollaista mieheni kanssa.

Esim kaikkiin näihin kysymyksiin vastaisin kieltävästi:

13.Tunnen, että kumppanini tuntee minun sisäistä maailmaani ja ymmärtää minua.

14.Minusta on mukavaa nähdä kumppanini jälleen työpäivän tai erillään olon jälkeen.

15.Kun kerron kumppanilleni asioitani, hän kiinnostunut kuuntelemaan minua.

16.Miellyttävät tunteet täyttävät mieleni kun ajattelen kumppaniani.

17.Tunnen olevani kumppanini rakastama ja arvostama.

18.Koen, että voin vaikuttaa kumppanini elämään. Hän on valmis ottamaan huomioon näkökantani, toiveeni ja tavoitteeni.

19. Koen, että meillä on riittävästi yhteisiä tavoitteita elämässämme.

20.Kun lähestyn kumppaniani, hän on valmis jakamaan ajatuksiani, tunteitani ja tavoitteitani

21.Kumppanini on halukas tekemään kanssani erilaisia asioita.

22.Koen kumppanini läheiseksi itselleni.

23.Seksuaalinen kohtaaminen vastaa toiveitani ja se lujittaa parisuhdettamme.

Pelkään että jos sanoisin sen meihelleni, tulisi ero ja sitä en missään nimessä halua. Mieheni on nimittäin ainoa ja paras ystäväni, kenenkään muun kanssa en tule toimeen edes sitä vähää :(

Vierailija
9/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen nukkuun ja nyt tuntuu että romahdan ihan kunnolla kun ei tarvi skarpata.

On saanut jo hengähtää yli viikon halusi vielä lisäaikaa . Tässä tilanteessa vaan ei voi olla kovin pitkään kun talo on oikeasti just ostettu ja pitäs alkaa yksin lyhenteleen lainaa, se ei onnistu ja jos pitäs heti myydä unelmien talo ja mies tulis " järkiin" vasta sen jälkeen kun olis saanu mennä ja kokeilla siipiään. Kauhea tilanne.

Kumma homma miten aina aikaisemmin olen vaan ' yläpuolelta' seurannu täällä av:lla keskusteluja koskaa ite mitään kunnolla kirjoittamatta ja tällekin tekstille olisin vaan hymähtäny että säälittävää mitä kannattaa roikkua tommosen perässä. Mutta nytpä naksahtikin omaan nilkkaan ja oikein kunnolla.

Miehen sisko ja isä ja äiti kaikki soittelee ja kannustaa mua, " me ei sua jätetä" tyyliin, ei kuites auta tässä helvetissä juuri nyt.

Ap

Vierailija
10/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että kannattaa nimenomaan antaa se vastuu ratkaisusta yksin miehesi harteille. Se nimittäin tekee sen hänelle huomattavasti vaikeammaksi. Totta sekin, että kannattaa harkita, otatko takaisin, eli voisitko enää luottaa. Tosin mielestäni on nöyrryttävä sen lapsen parhaan vuoksi.

Vierailija
11/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin valmis tai olisin antaan sitä omaa tilaa ja miehen katella ja päättää mitä tekee, mutta kun tässä on tämä talo-ongelma.

Vierailija
12/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on että mies tekee itselleen rehellisen päätöksen, päätöksen jossa hän voi olla aidosti onnellinen.

Sinun tehtäväsi on pitää itsestäsi huolen, rakastaa itseäsi, lastasi ja elämääsi. Ole onnellinen että tällaiset asiat tulevat ilmi. Jotkut elävät koko elämänsä nielleen, salaisuuksia sisällään pidelleen. Odottavat että puoliso suunnilleen kuolisi pois...ihan tosi, ihan sairaita suhteita on olemassa.

Joten vaikka mitä nyt tapahtuisi niin ole onnellinen että saat elää elämää joka ei perustu valheeseen tai salailuun.

Vierailija
13/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä sitä taloa sure, nehän ovat vain pois mätänevää materiaa. Raha-asiat ovat pienin huoli, ne on aina järjestettävissä.

Vierailija
14/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa se sitten unelmien talo tai pieni vuokrakämppä jossain. Mutta mitä iloa talosta olisi, jos se perhe, jota varten sen suunnittelitte, hajoaa?

Vierailija
15/76 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just hyvän yön viestin, aikoi kuulemma nyt miettiä asiat puhki, laitoin vastauksena täältä saamiani vinkkejä. Sanoin siis hänen tekevän Itse päätöksen ja miettivän oikeasti mitä elämältä haluaa. sääli vaan kun sitä ei varmasti tällä hetkellä näe koko kokonaisuutta.

Ap

Vierailija
16/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan mieheni tekevän oikean ratkaisun, toivon tietenkin sen olevan jatkaminen meidän kanssa, mutta mikäli ei ehkä niin oli tarkoitus. Mutta tuntus kyllä luovuttamiselta!

Ap

Vierailija
17/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies sanoi heinä/elokuussa 2005 ettei enää rakasta minua. Myönsi sen lopulta kun tilanne oli jo niin paha, ettei voinut edes halata tai suudella minua. En saanut edes lohtuhalia kun perheessä oli surua.

Mies on itse uusioperheestä ja sitä mieltä ettei hän ikinä halua omalle lapselleen eronneita vanhempia. Hän olisi ollut valmis elämään vaikka kulissiliittoa, jollemme olisi saaneet suhdetta enää toimimaan. Minä en taas olisi kulissia jaksanut ja mietin vakavasti eron ja uudelleen yrittämisen välillä.

Ilmoittauduin seurakunnan parisuhdeterapiaan ja kävin siellä lopulta yksin. Mieskin olisi lopulta varmasti tullut mukaan, mutta meille riitti tämäkin.

Meidän ratkaisu oli yksinkertainen, pelkästään ongelman tunnustaminen helpotti välejämme. Kun mies sai sanottua vihdoin mikä on vialla, hän alkoi itse olla taas rennompi. Puhuimme paljon ja etenimme pienin askelin kohti parempaa ja syvempää suhdetta. Pidimme vapaan viikonlopun ja lähdimme " seksilomalle" hotelliin. Illalla lapsen nukkuessa vietimme enemmän aikaa yhdessä ja lapsen hereilläollessakin olimme enemmän koko perhe yhdessä.

Ensin halailtiin, sitten pussailtiin, sitten jossain vaiheessa suudeltiin ja rakasteltiin. Pieniä askelia ja pieniä tavoitteita. Nyt jo yli puolen vuoden jälkeen voisin sanoa että olemme voittaneet tämän kriisin. Seksiä on nykyisin vähintään joka viikko ja toisinaan useamman kerran päivässä. Halimme ja suukottelemme päivittäin. Mies ei koskaan ole ollut hyvä sanomaan että rakastaa minua ja olen itsekin jättänyt sen pois. Sen sijaan sanon että tykkään sinusta valtavasti kulti tai jotain vastaavaa. Siihen on miehenkin helpompi vastata.

Terapeutti opetti minut ymmärtämään miestäni paremmin. Me olemme alunperin ymmärtäneet rakkaus-sanan merkityksen eri tavalla. Miehelle se tarkoittaa lähinnä rakastuneena olemista, sitä isoa huumaa. Minulle rakkaus on sitä, että toisen lähellä on hyvä olla. Minulle rakkaus on myös arjessa toisen rinnalla pysymistä, eikä pelkästään juhlapäivinä muistamista.

-Nina-

Vierailija
18/76 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä aina tehdä hetken mielijohteesta, hekumassa, itsekkyydestä.

Usein erot on kuitenkin tarkoin harkittuja mutta aina ne on tietenkin yhtä raskaita. Hetken se kuitenkin vain kirvelee. Tällä haluan sanoa sitä että JOS jossakin vaiheessa huomaa tehneensä virheen, menneen väärän ihmisen kanssa yhteen. Jos huomataan että elämä viekin erilleen, toinen vaikkapa haluaa tehdä uraa ja tienata rahaa mutta toinen haluaakin lähteä tutkimaan henkisiä asioita niin aika vaikeata on silloin ylläpitää yhdessä aitoa, rakastavaa perhehenkeä.

Ihmiset muuttuvat ja kasvavat niin paljon (erityisesti lasten saamisen jälkeen) että pariskunnan arvot saattavat yhtäkkiä olla aivan vastakkaisilla puolilla. Kysymys on vain se että pitääkö sitten väkisin pysyä yhdessä? Vai olisiko parempi tehdä ratkaiseva askel kohti ehyttä perhettä vaikka niitä olisikin kaksi.

Mielestäni kaksi EHJÄÄ perhettä on parempi vaihtoehto kuin yksi rikkinäinen.

Se vain edellyttää valtavaa ymmärrystä, hyväksymistä ja kasvua jotta voidaan taata lapsille turvallinen olo uudessa järjestelyssä. Silloin jos päätetään erota pitää oppia hyväksymään se toinen osapuoli eikä kasvattaa vihaa sillä lapset kokee sen todella pahana.

Mielipiteitä on tietenkin monia, ihmisiä on monia ja henkiset voimavarat vaihtelevat. Joten jokainen tekee ratkaisut oman elämän kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Toki saattaa olla että jotkut elävätkin eroten, ja halujensa perässä juosten. Mutta siinäkin kohtaa voisi yrittää ymmärtää ettei kyseessä ole siitä että tämä ihminen haluaa satuttaa muita vaan hän on tod.näk. itsetuhoinen jollakin tasolla, tai useammilla ja elää omaa vaikeaa kriisiään.

Toivoisin vain ihmisten katsovan näitä erotilanteita hieman avarammin.

Vierailija
19/76 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoon haluat.

Mun mies halusi " ajatella asioita rauhassa" pitkän liiton jälkeen. Asioiden ajatteleminen tarkoittikin sitä, että mies halusi varmistaa, ottaako toinen nainen hänet luokseen vai ei. Kaverin luona oleminen oli sitä että mies oli tuon naisen luona. Mies valehteli minulle koko ajan liikkeistään eläen kaksoiselämää ja halusi ilmeisesti pitää minua hätävarana eli jos uuden kanssa ei sujuisi niin olisi sitten tullut takaisin " asioita miettimästä" .

Sinulla on mennyt elämästäsi vain 6 vuotta miehesi kanssa, ei sinun tarvitse koko elämääsi hänelle pyhittää. Voimia vaatii elämän uudelleen järjestely, mutta pitemmän päälle se voi ollakin hyvin järkevä ratkaisu.

Vierailija
20/76 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinsa luona punkkaamassa...

Jos toinen nainen on kuvioissa,on miehesi

tämän luona,turha epäilläkkään muuta.

Olet liian kiltti ja sinisilmäinen!

Sinuna sanoisin miehelle että ottaa lapsen hoitoonsa,

jotta sinä saat vähän omaa aikaa " miettiä" ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän