Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUISTEN uusi viikko 6***

06.02.2006 |

Uutta pinoa pukkaa...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ristiäiset on sitten juhlittu... Meidän joulutytöstä tuli Veera-Elisa Matilda =) Veeraksi varmaan kutsutaan kuten isoasiskoa Saaraksi (Saara-Kaisa). Veera-neiti sai hurjan hepulin kirkossa, papin ääni ei juuri kuulunut ;) Muuten juhlat meni hyvin, kahviteltiin meillä kotona. Veera sai ihania lahjojakin :)

Voih, nyt tytöt heräs. Just kun pääsin vauhtiin kirjoittamisessa :/ No, palailen myöhemmin...

Mukavaa maanantaita kaikille!

Tansku, Saara-Kaisa 1v 3kk & Veera-Elisa 1,5kk (+ pojat jotka lähtivät jo kouluun)

Vierailija
2/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervehdys pitkästä aikaa. Ahkerasti olen joka ilta pinon lukenut, mutta kirjoittaminen on vain jäänyt.

Neuvola kuulumisia sen verran että Rambo-Bambo kävi neuvolassa perjantaina, ikää päivä vaille 5vkoa. Painoa oli kertynyt 4315g ja pituutta 57cm. Pipokin oli kovasti kasvanut, nut 37cm. Elikkä siis pitkä hoikka poika. Kovasti täti kehui että poika seuraa katseellaan ja on hymyileväinen. Että pullistui äidin rinta ylpeydestä.... niin kuin mulla pojan taitojen suhteen olis mitään tekemistä;)

Meikeläinen sai sitten viime viikolla rintatulehduksen.. alkavan vain ONNEKSI ja meni kotihoidolla ohi. Uskomaton kipu! Kuvittelin aina, että puhe yllättävästä sairastumisesta on urbaani legenda, mutta ei! Ihan parissa minuutissa alkoi hirveä tuska toisessa rinnassa ja kuume pompsahti heti 38 asteeseen. Ilmeisesti minut pelasti kipuherkkyyteni, sillä soitin heti hoito-ohjeet kipujen alettua, enkä jäänyt miettimään kuinka kauan odotetaan, ennen kuin soitetaan.. Lämmin suihku, lämmin kaurapussi rinnoilla ja 15min välein rintapumpulla pumppaaminen + tietenkin syötöt. Ja olisitte nähneet ne asennot, hih... Terkkari neuvoi, että rinta pitää saada täysin tyhjäksi ja sanoi että minulla on sen verran riippuvat (höh...) rinnat, että niitä pitää roikottaa ilmassa ja syöttää siten että alapuolikin tyhjenee. Voi, jos ei kipu olisi ollut niin kamala, olisi väkisinkin naurattanut.

Muuten meillä kaikki kunnossa, poika nukkuu edelleen hyvin. Kakkaa tykkää pidättää helposti 4 päivää ja minä olen tietenkin ihan hermorauniona viimeisenä päivänä. Poikaa ei tosin kakka haittaa... Nyt on ollut niin mukava kun pääsee ulkoilemaan, kyläilemään ja pois vain näiden neljän seinän sisältä. Poika on onneksi todella helppo ottaa mukaan, ei häiriinny vierailuistakaan. Nukkuu hyvin myös kylässä. Saas nähdä kuinka sitä liikutaan tulevaisuudessa kun poika kasvaa ja tarvitsee päivärutiinin.

Onkos teistä kukaan jo joutunut miettimään tulevaa hoitopaikkaa? Minä olen ja tuntuu ihan hullulta, poikahan täytti juuri vasta kuukauden....Täällä lahdessa kun hoitopaikat on todella kiven alla ja koko ajan niitä vielä vähennetään. Olen itse päiväkodissa töissä ja tunnen hyvin juuri kotimme lähellä olevat päiväkodit ja siellä työskentelevät hoitajat. Mielelläni minä tutuille hoitajille poikani luottaisin, mutta samalla nämä kyseiset pk:t ovat mahdollisia työpaikkoja minulle. Enkä mielellään haluaisi minua ja poikaa samaan päiväkotiin... Siinä tuskin tulisi töistä mitään. No, jospa kyselisin perhepäivähoitajia... Töihin olen ajatellut palata vuoden 2007 alusta, joten ei tässä nyt ihan tulipalo kiire ole.

Ihan lopuksi pientä galluppia, kenellä muulla on perheessä eläimiä ja miten ovat vauvaan suhtautuneet? Mulla on kaksi koiraa joista nuorempi (1,5v) on ihan rehellisesti aika rasittava... hän kun on sitä mieltä että vauva on hänen ja on aika kun mahdollista hoitamassa vauvaa= nuuskuttelee ja pesee sormia/varpaita. Harmi vaan, että on koira (?!) ja toimii koira tavoin, eli yrittää saada vauvaa etukäpäliensä väliin. Eli on siis todella vahdittava. Onneksi vauva huotoessaan nyrkeillä on pari kertaa vahingossa tarttunut partakarvoihin ja se saa koiran pysymään hetken kauempana.

Mutta nyt elämäni mies kutsuu, siispä maitobaarin virkaa tekemään.

Talvisia terveisiä kaikille Jouluisille!

Terkuin Niina ja Rambo-Bambo 5vko 2pv.... JO...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyselen edelleen samaa kuin viime pinkassa (tosin niin loppupuolella ettei siihen sitten kukaan ehtinyt vastaan). Eli onko teidän muiden vauvoilla jo jotain rytmiä?! Meillä ei nimittäin ole. Missä iässä vauvoille alkaa tulla rytmiä? Vai pitäiskö sitä jotenkin opettaa..? Tähän asti tyttö on onneksi tajunnut milloin on yö ja nukkunut silloin. Päivisin nukutaan, valvotaan ja syödään milloin mitenkin.

Niina kyseli ainakin hoitopaikan miettimisistä ja lemmikeistä. Mä oon joutunut jo pohtiin mihin tytön laitan syksyllä hoitoon kun meen suorittaan opiskelut loppuun... *huoh* Mulla on enää jäljellä kuuden viikon harjoittelu, mutta ne on täysiä päivä ja tyttö tarvii laittaa koko päiväksi hoitoon :( Saa nähdä mitä keksitään. Mieskään ei oikein pysty jäämään kotiin, joten joku hoitopaikka/järjestely ois keksittävä.

Ja lemmikeistä. Meillä on kissa, joka aluksi oli tosi arka tuleen vauvan lähelle. Nykyään saattaa ohimennen käydä haistamassa kun tyttö makaa viltillä. Mutta tyttö kun huitoo niin kissa lähtee äkkiä pakoon! :D

Nyt tyttö on päikkäreillä ja mä saan hengähtää hetken. Käytän tietysti vapaa aikani palstaillessa! ;)

Voikaa hyvin sekä mammat että vauvat!

violet ja tyttönen 2kk 3pv

Vierailija
4/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oon heti alkuviikosta kirjottelemassa:)

Tytöt nukkuu jo neljättä tuntia, IHANAA,joten tulinpa tänne poikkeemaan;)

Meillä ei ainakaan vielä oo oikeen minkään moista rytmiä, yöt kyllä nukkuvat, mutta päivällä nukutaan miten sattuu! Josko se sit joskus alkais muotoutumaan se hyvä päivärytmikin, niin tietäis koska sitä uskaltaa johonkin lähteä ettei ala kauhee huuto kauassa tms. Vaikka ollaanhan me kaupassa käyty ja hyvin nuo on nukkunu ku on vaan ensin syöttänyt!

Meillä on kissa joka ei vauvoista piittaa, kun on tuo esikoinen mihin on tottunut;)

Nyt kuuluu makkarista huuto, gotta GO!

R-p ja tytöt 7vko 5pv

Vierailija
5/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on jonkinlainen rytmi päivisin. tosin poika on sen itse valinnut ja on ollut alusta lähtien... eli aamulla herätään n. klo 8-9 ja syödään. N. tunnin unet 10-11, sen jälkeen seurustelua ja ruokailua ja 4 tunnin unet välillä 14-18 (tämä varsinkin on kuin nakutettu..), seurustelua ja syöntiä ja pienet iltaunet n. klo 19-20. Yöunille n. klo 23 ja syönti n. klo 3 ja unet, syönti taas n. klo 6 ja sitten nukutaan taas sinne n. klo 8. olipas sekavasti kirjoitettu...

Eli tällainen rytmi on ollut pojalla sairaalasta lähtien.. En ole siihen milläänlailla puuttunut, kun sopii minullekin. Tosin tällä hetkellä taitaa kaikki mennä niin, että mikä sopii pojalle, sopii minulle;)

Terkuin Niina

Vierailija
6/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, Typt nukkuu omassa sängyssä. Siirsin Typyn eilen omaan pinnasänkyyn. Sänky on ihan meidän sängyssä kiinni ja laita on laskettu, joten siitä on helppo yöllä hyssytellä yms. Meillä nukuttiin toissa yönä 8,5 h yhteen menoon, mutta viime yönä sitten syötiin taas 3 h välein.

Meilläkään ei vielä rytmiä. Mutta Typy menee siinä puolen yön maissa nukkumaan ja herää noin kymmenen aikoihin. Sopii meille, kun ollan vähän illan virkkuja ja aamun orkkuja ja isäkin menee aina vasta kahdeksitoista töihin. Mutta päivät nukutaan miten sattuu. Mietin, että olisi varmaan järkevää mennä aina vaikka samaan aikaan vaunuttelemaan, jotta se rytmittäisi päivää, mutta eipä se aina onnistu, kun me mennään ulos aina syönnin jälkeen ja Typy syö milloin syö.

Meillä alkaa tämä 4 päivän remontti, joka kestikin kolme viikkoa, olla takanapäin. Saa näköjään aina tuon ajan kertoa ainakin kahdella, kun jotain alkaa tekemään..no pitääpi lopetella, niin ehtii tehdä vielä jotain ennen kuin Typy herää.

-Hensku ja Typy 6 vko 4pv-

Vierailija
7/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää on ja kylmää luvassa. Alkaa pikkuhiljaa kämpän seinät ahdistamaan!! Kun pääsis ulkoileen niin kaikki ois hyvin. Esikoinenkin tuntuu hyppivän jo seinille, kun energiaa on aivan liikaa. Nyt pitäisi lähteä sitä pojan kanssa viemään muskariin. Saapa pikkaisen sentään energiaansa purettua.

Meillä on jo jonkinmoinen rytmi: Nukkumaan mennään n. klo 23, yösyötöt klo 2, 4, 6.30 ja uuteen päivään herätään n. klo 9. Ennen puolta päivää nukutaan pienet torkut ja päikkäreille mennään n. klo 13, nukutaan vaihtelevasti 2-3 tuntia, syödään ja jatketaan noin tunti unia. Illat sitten valvoskellaan aika lailla, pienet sylitorkut saatetaan ottaa. Meillä ollaan osittaisimetyksellä, yöt menee täysin tissillä, onneksi, lisämaitoa tarvitaan aamupäivästä ja illasta. Mutta muistan esikoisen ajoilta, että kun juuri oli huokaissut, että jes, meillä on tällainen rytmi, saattoi se sitten aivan yllättäen muuttua. Mutta nyt on menty näin ja se vain passaa!

Meillä pojalla tuntuu olevan kakka aika tiukassa välillä. Joka päivä kakka kyllä tulee 1-2 kertaa, mutta joskus sitä ähistään, puhistaan ja äherretään tuntitolkulla tai puoli yötä. Just äskön poika väsähti totaalisesti kun sai ähistyä ja puhistua kakan räjähtävällä voimalla vaippaan :), kitinät loppui siihen paikkaan. Onko muilla samanlaista ja mikä helpottamaan kakan tuloa?

Meitsi on aloittanut " painon tarkkailun" , ei mitään suurempaa laihista kun imetänkin, mutta jossain määrin tarkkailua mitä suuhun panen ja joka päivä olen tunnin lenkillä pyrkinyt käymään. Aloitin jopa viime viikolla jumpankin, mutta tuntuivat liikkeet vielä aika rajuilta sektion jälkeen, jälkitarkastuksessakin kun on vielä käymättä. Tulipa todella jumpassa huomattua surkea kunto, joka lihas oli niin kipeä ja kankea, että hyvä kun kontaltaan lattialta ylös pääsi. Tavoitetta siis todellakin on!!!

Mutta nyt alkoi kitinä kuulumaan, joten mennäänpä hätiin!!

T: Meimi79 ja Eetu 8vk

Vierailija
8/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RYTMISTÄ: Mikä se semmoinen on? :) On todellakin vielä hakusessa. Jossain vaiheessa sellaista hieman oli, mutta nyt mahakivut ja kovat pakkaset (eli ei vaunuilua) on sekoittaneet senkin vähän. Säännöllistä meillä tuntuu olevan ainoastaan se, että Milja valvoo jokaikinen aamuyö reilut kaksi tuntia kolmen ja kuuden välillä. Ulkona nukutut päiväunet hieman toivat säännöllisyyttä, mutta nyt on jo viides päivä täysin sisällä... Neuvolassa just torstaina sanottiin, että kyllä se rytmi alkaa 3 kk:n ikään mennessä löytymään. Eihän tässä siis ole enää KUIN 2 kk! ;)

Eilinen oli rankin päivä sitten Miljan syntymän. Milja heräsi ennen kuutta, nukkui puolen tunnin unet n. klo 8 ja tunnin unoset klo 10-11. Sen jälkeen sain tytön kunnolla nukkumaan vasta 14.30 ja silloinkin piti melkein 45 min keinutella sitä vaunuissa. Oli pakko todellakin nukuttaa se sisälle vaunuihin, ko alkoi omat voimat loppumaan eli en jaksanu kantaa ja heijata sitä eikä se omassa sängyssä suostunu olemaan yhtään. Eli typykkä valvoi yhdeksän tunnin aikana yli 7 tuntia! Se ressukka alkoi oleen loppuajasta niin väsy, että sen silmätki vaan tuijotti. Oli niin yliväsyny että senki takia nukahtaminen vaikeutui. Ja oli varmaan taas niitä mahakipuja... Onneksi se sitten tuolloin puoli kolmen aikaan nukahti ja nukkuikin sitten kuus tuntia yhtä soittoa! Sai itekin vähän levähtää. ja sehän on vielä tyypillistä tuollaisissa huonoissa päivissä, että mies on silloin varmasti töissä ja on pakko jaksaa yksin...

Viime yö meni muuten mukavasti, mutta Milja sai aivan hirveän raivarin herättyään syömään puoli kolmen aikaan. Se sai syötyä hetken ja sitten alkoi huuto. Se huusi kurkku suorana puolisen tuntia. Välillä sen sai hetkeksi rauhoittumaan, mutta sitten se taas alkoi... Vihdoin se sitten rauhoittui ja sain sen kunnolla syömään. Meinasin jo antaa sen nukkua meidän sängyssä, mutta kun se oli niin rauhassa ja tyytyväinen muttei kuitenkaan nukkunu, että nostin sen omaan sänkyyn. Siellä se sitten köllötteli tyytyväisenä silmät tapillaan ja jopa alkoi mulle naureskelemaan. ;) Jonkin aikaa köllöteltyään se sitten vihdoin nukahti (n. klo 5) ja nukkui yli yhdeksään. Eli kaikesta huolimatta hyvä yö. Toki mulla on nyt kaamea päänsärky. Kuten oon aiemminki maininnu, se iskee aina kun joutuu yöllä valvoskelemaan. Ja viime aikoina oon joutunu valvomaan joka aamuyö enemmän kuin tunnin...

On tämä rankkaa aikaa, mutta kyllä se tyttö on niin ihana! Aivan uskomatonta, että minusta ja minun miehestä on syntyny jotain noin ihanaa... Ollaan ihan lovena siihen tyttöön!!!

Tässä nyt tämän hetken aatokset. Toivo elää, että täällä Oulun seudullaki pääsisi huomenna ulkoileen. Jaksamista kaikille!

Äippä ja Milja 5vk2pv

Vierailija
9/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko tässä sylissä pungertaa kakkaa.. ilon päivä, sillä kakattuaan ei juurikaan kitise masuaan. Kakkaa tosin tulee vain pari kertaa viikossa, joten kakkapäivä on ilon päivä!

LEMMIKEISTÄ: Meillä on vanha koira (11v kultainen noutaja), joka ei vauvasta paljon piittaa. Tosin siitä innostuu, kun vauva laitetaan vaunuihin niin arvaa pääsevänsä mukaan lenkille :) Puklut se siivoaa lattialta ja tiedän, että kun syöttötuolivaiheessa ollaan niin sitten koirakin kiinnostuu... siivoaa sitten pudonneet ruuat mielellään ;)

RYTMI: Yöt nukutaan noin kymmenestä seitsemään tietenkin tisuillen välillä. Sitten aamulla Jaakko on hereillä noin tunnin ja uudestaan nukkumaan. Päivä menee sitten lyhyemmillä unilla yleensä, joskus tosin neljäkin tuntia putkeen.. eli ei rytmiä päivällä.

Nyt täytyy mennä pyllypyykille!

Vierailija
10/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hebuheb..eikai tästä muuten mitään tulis jos ei liinaa olis ;)

Tylsä sisäpäivä mutta lohduttaudun tiedolla että niin on teillä muillakin!!! Niin kaunis aurinkoinen päivä mutta höh, niin KYLMÄ!! Kuka kumma esi-isistämme on ollu niin pönttö että pistäny leirin pystyyn tänne pohjoisnavalle :OO Miten ne pn pystyny havumajoissaan asumaan näillä keleillä (??) kysympähän taas vaan.. Ehkä siksi mullakin on viidakko säärissä ;) jäänne ammoisilta ajoilta,lämmike omasta takaa..heh!! :))

No joo asiaan!!

RYTMI??? Mikä/kuka/häh??? Onko jollakin oikea rytmi jo??

Ainut ' rytmi' meillä on (onneksi edes se) että yöllä on alettu nukkumaan eikä enää kukkuilla :D Mutta päivisin goisitaan ja valvotaan millon mitenkin.Tavallaan kiva että voi lähteä kaupungille ym periaatteessa millon vaan kun ei ole varsinaisia päiväuniaikoja.

Yöt meillä ajoittuu suurinpiirtein näin: n. klo 00 nukkumaan,unta posotetaan joskus 7.00 (joskus herätään jo 4.00 syömään) mutta usein pitkä unipätkä noin 5-6tuntia (juhlaa!!!) (kerran 8t !!) aamuruokailu siis herättyään heti.Usein simahtaa samantien uudestaan tissille.N. klo 8.00-9.00 herää uudestaan syömään jonka jälkeen tahtoisi seurustella mutta äitipä ei..joten valvoo puolesta tunnista tuntiin ja taas nukahtaa..sitten herää 11-12 aikoihin.Ja minä siis noudatan aikalailla samaa rytmiä.Iltapäivän ja illan vetelee tunnin,korkeintaan parin, torkkuja summan mutikassa :)

Joskus iltaisin uni tulee heti kun mennään sänkyyn (kainaloon siis nukahtaa) mutta useimmiten ei eli nukutus kestää jopa tunnin. :S ähinää, puhinaa ja pölinää,piereskelyä ja hosumista. Välillä heiluttele käsiä,tajuamatta että ne on omat,eikä siksi pysty nukahtaa kun naaman edessä joku heiluu xD kun otan kädestä kiinni ja shhhh:ttelen niin rauhottuu..

On se vaikeeta,tuo pienen ihmisen elämä ;)

Me on koko viikonloppu miehen kanssa naureskeltu kun Nea on löytäny OMAN ÄÄNENSÄ!!! Kiljahtelua ja höpötystä piisaa :OO Hassua huutelua ja öninää :)) Hauskan kuulosta.Ja meno yltyy kun menee viereen lepertelemään.Muutaman kerran kiljas kovaa ja oli sen jälkeen hämillään että oho,minustako näitä tosiaan pääsee näitä ääniä :DD

Ihana,kertakaikkisen riemastuttavaa!!!!

Nonni,mötkyily alkaa..mentävä on. :)

[color=hotpink]-Tiggr&Nasu 9vk 5pv[/color]

Vierailija
11/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä on taas.. Vaan olin reippaana hepan ulkoiluttamassa ja tyttökin viitsi jättää videoiden katselun ja tulla ulkoilemaan.

Poika on ollut NIIN hymyileväisellä tuulella viikonlopun, eilen oli niin sulonen kun nauroi ja sitten tunki pään kainaloon, oli sellanen veikeä ilme.

Keskiviikkona mennäänkin taas neuvolaan puntarille. Mitähän tuota painoa lienee, varmaan jotain 5 300- 5500g veikkaisin. Ihanat pulloposket ukolla jo alkaa olla, oli niin luikero kurataudin aikaan.

Tuossa viikonloppuna huomasin pojalla sellasen patin peräaukon vieressä, se häipyi mutta nyt oli samanlainen toisessa kohtaa. Ihan kuin peräpukamia tms. Pitää muistaa mai´nita neuvolassa. Liekö kakka ärsyttää tai se kun sitä tulee niin usein ja paljon.

Rytmeistä. Kyllä meiän jäbällä jonkunmoista rytmiä on, yöunille alkaa aika tarkkaan 22.30, syödään ja vaihdetaan vaipat ja usein vaatteetkin kolmen puoli neljän korvilla, sitten kuudelta laitan tissin suuhun ja nukutaan vielä tunti pari.

Aamusta seurustellaan, kymmenen yhdentoista korvilla alkaa päikkäreille jotka kestää pitkälle iltapäivään. Illalla seurustellaan ja pikkutirsoja ottaa. Edellisten kanssa on ollut hyvin tiukka ja tarkka rytmi navetan takia, että ovat nukkuneet iltalypsyn yli. Nyt oon saanut pitää pidempään äippälomaa niin en ole edes halunnut mitään minuuttiaikataulua vaan elellään herran ehdoilla, saa nukkua kun nukuttaa jne. mutta aika tarkka poika tuo silti tuntuu olevan..

Koira on meilläkin, karvainen isoveli 8v. se on mammanpoika vailla vertaa, ei se vauvoista ole perustanut paljonkaan, vaunuja saattaa kesäaikaan vahtia. mutta muuten se kyllä pitää huolen, että saa huomiota eli osallistuu aikalailla vauvanhoitoon.. tykkään imettää makuullani, koiraherra makaa jalkopäässä tai sängyn vieressä. kakkavaippja ei passaa unohdella, ne syödään jos tielle sattuu.

nytpäs herra heräsi, pitää mennä tissit tyhjäämään!!

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Lahja ja Hymypoika 6vko5pvä

Vierailija
12/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi.

Meille syntyi pikku prinsessa 2.12.2005. Tyttö sai nimekseen ristiäisissä Vilma Olivia =)

Pikkuhiljaa on alkanut jotain rytmiäkin löytymään ja onneksi yöllä nukutaan jo jonkin verran. Seuraavaksi onkin kohta 3 kuukautis neuvola ja jo äitiä jänskättää ne rokotukset. :D

Kauheasti ei olla ulkona käyty kun on noin kylmät ilmat mutta onneksi nyt huomisesta lähtien kelit pitäisi lauhtua.

Vierailija
13/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIKRU: meilläkin monen päivän pelastus on liinailu: kun päivärytmi on hyvin epäsäännöllinen niin liina on oiva ratkaisu, kun tarttee saada jotain tehtyä. Siinä kun voi olla valveilla tai nukkua, miten vaan. Jaakko viihtyy hyvin, jos vaan äiti liikkuu tarpeeksi... tänään imuroin koko huushollin ja poikanen keikkui mukana tyytyväisenä :) Kaamea tuo aurinko kun pölypallot näkyy nurkissa ;DDD

Tervetuloa uudelle äidille, tähän pinoon mahtuu mukaan!

Palstalla on ollut galluppia nukkumapaikasta, vieressä vai omassa punkassa. Kuinkas jouluiset? Meillä Jaakko nukkuu mun vieressä, pinnasänky toimii laitana ja oivana vaippavarastona ;) Ekat yöt nostelin Jaakkoa edestakaisin syömään, mutta kyllästyin aika pian... Mies nukkuu vieressä kuin tukki vaan eipä Jaakko edes itke, kun palvelu pelaa kainaloisena niin hyvin :) Ainut vaan, että en osaa hyvin imettää makuullani, joten nousemme useinmiten sängylle istumaan syötön ajaksi.

Onko kenelläkään hiihtolomasuunnitelmia? Mun esikoinen (tokaluokkalainen) on lähdössä isovanhempien kanssa Ylläkselle hiihtämään ja lautailemaan, mutta mä jätän reissun väliin kun ei oikein ole järkeä istua autossa Jaakon kanssa seitsemääsataa kilsaa päästäksemme kököttämään mökissä. Hän kun on tissimaidolla ja siten minussa ihan kiinni. Ja jos on klmä niin ulos ei ole asiaa. Ollaan siis kotosalla. Mies ottaa lomaa myös tuolloin ja hänen poikansa (7 v)lomailee meidän kanssa kotona. Tää on tätä usperheen arkea - joskus kuvioiden sopiminen kaikkien äitien, isien ja mummojen ja isoisien kanssa on aika h a a s t a v a a...

t. Vanu ja Jaakko (n. 10 vkoa)

Vierailija
14/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on hug a bub kantoliina mutta sen käyttö on vähän hakusessa vielä, Vilma alkaa itkemään hetken päästä kun ei oikeen viihdy siellä. Täytyy vaan ahkerasti harjoitella sen käyttöä jos vaikka mieli muuttuis.

Meillä nukutaan perhepedissä, Ukko nukkuu olohuoneessa patjalla ja mä ja tyttö nukutaan kaksin isossa jenkkisängyssä :D

Tänään kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ookoo. Ehkäisystä en oikein tienny mitään niin otin kokeeksi nuo minipillerit...

Ai niin voisin kertoa jotain itsestänikin. Olen siis 21 vuotias äiti ja Vilma on nyt vähän päälle 8 viikkoa :) Asumme tampereella miehen ja kissan kanssa.

Vierailija
15/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulinaa,hulinaa...nyt hetkeksi ehdin istahtaa koneelle kun mies tuossa juuri kotiutui töisä ja pojan kiinnostus nyt hänessä =)

Nukkumapaikasta oli puhetta, meillä tyttö nukkuu omassa sängyssään ja sitten yöllä syödään ja laitan takaisin pinnikseen. Hetken aikaa valvoo ja nukahtaa itsekseen. Onneksi ei tarvitse nukutella.

Lemmikeistä...meillä on kissa. Esikoisen syntyessä pelkäsin kovasti kuinka vanha neiti(10v.) vauvaan suhtautuu, mutta onnekseni kaikki on mennyt hyvin. Niin silloin kuin nytkin. Ainoaksi ongelmaksi tässä alkaa muodostua se ettei poika antaisi kissan olla vaan marhaa joka paikkaan sen perässä. Omaa rauhaa kun kissa kaipaa niin se painuu saunaan lepäilemään =o)

Miula oli jälkitarkastus tuossa 31pvä ja kummastuksekseni lääkäri määräsi miule minipillerit...kysyin ainakin kahteen kertaan,että eihän niistä nyt vaan sitten ole vaaraa sen veritulpan kannalta jonka normaalit e-pillerit miule teki. Ei kuulma pitäisi olla.

Toivottavasti niin!!

Mutta nyt täytyy rientää kauppaan.

Ai juu...tervetuloa uudelle!

[color=red]Minny,poika 1v4kk ja typy 2kk[/color]

Vierailija
16/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan neljän seinän sisällä ja kuumeisesti on pitänyt keksiä tekemistä 1v9kk ikäiselle...Hän kun meinaa pikkasen turhautua tähän sisäeloon...Meillä oli ristiäiset 28.1 ja likka sai nimekseen Ronja Emilia..Hyvin meni bileet, vaikka Ronjalla olikin aikamoinen räkätauti.

Meitin likka on kasvanut varsin hienosti, 6 viikkoisena hän painoi 6900g ja oli 61,7cm pitkä.No lähtöpainokin oli 4970g. Ihanat on kaksioisleuat mimmillä...Toivotaan, että nuo pakkaset hellittävät, että päästäisiin ulkoilemaan. Jaksamisia kaikille!

Tintti ja viisi ihanaa tytöntylleröä

Vierailija
17/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pinoudun kun vielä suht vähän viestejä tässä ketjussa...

Ajattelin ehdottaa että miten olis sellainen päiväpinkka niinkun odotuspuolella? Viime viikolla oli niin kauheasti niitä viestejä ettei tiennyt mihin asti niitä nyt on lukenutkaan.. Löytyyhän meistä pientä päivittäistä juoruilijaa??:)

Joku kyseli rytmistä. Meillä on ehkä jonkinlainen yörytmi löytynyt, sitä ennen se olikin yhtä kaaosta kahden tunnin välein syömistä. Nyt mennään unille siinä klo 20-22 välillä, ja nukutaan 4-6h unet. Sitten loppuyö on ähisemistä ja vähän tankkailua, aamulla taas nukutaan 10-12. Iltapäivä joko nukutaan tai valvotaan pirteänä ennen pieniä unia:) Illalla sitten seurustellaan kovasti ja torkahdellaan max varttitunniksi ennen yöunia...

Meillä vauveli nukkuu omassa pinniksessä mun sängyn vieressä. Mulla on sellainen systeemi että joudun nousemaan ylös asti, käyn olkkarissa syöttämässä vauvan ja sitten palaillaan petiin. Olispa ihana kun vois pitkällään syöttää vauvan ja laittaa takaisin petiin, sais levättyä itsekin. Mutta kun ei syöttö onnistu kuin istualtaan.

Mä tulen kyllä jo hulluksi näiden pakkasten kanssa! Ei kestä enää, haluais ulos reippailemaan, vois aloittaa jonkunasteisen kuntoilun jotta sitten vois alkaa laihduttamaan joskus! Painonvartijat kehottaa että vasta sitten kun vauva on 4kk voi aloittaa laihduttamisen. Mulla niitä kiloja onkin 5v aikana tullut 35 joten on mistä pudotella!

Mutta nyt täytynee mennä miehen avuksi lastenhoitoon, terkkuja kaikille ja tsemppivä:) rocka ja " Nirppu" 1kk 2pv

Vierailija
18/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheesti oon lukenu näitä juttuja ja päätin vihdoin liittyä mukaan!

eli saimme tietenkin mun mielestä MAAILMAN ihanimman pojan 4.12.05 pituutta 52cm ja painoa 4025g. =)

alusta asti kaikki mennyt ehkä liiankin täydellisesti... laitokselta päästyämme poika mennyt nukkumaan joka ilta 20-22 välillä. herää korkeintaan kerran yössä, n.klo 4 ja heti syötyään takasin nukkumaan. ja nukkuukin sitten ihan 8-9 asti. ja mami jaksaa olla virkeenä! päivällä nukkuu " vain" pikkupäikkäreitä, n20min kerrallaan. mutta mitäpä sitä nukkuis kun yöllä nukkuu niin hyvin ja paljon on maailmaa nähtävänä =)

poika ollut tosi kiltti, itkee vain kun on väsynyt... en ois uskonut pääseväni ihan näin helpolla... ehkä se sitten kostautuu uhma- tai viim. murrosiällä... =)

ilkeetä ollu nää kelit. ei olla loppujen lopuks päästy niin paljoa vaunuilemaan kuin toivoisin... no onneks kevättä kohti mennään!!! mutta, tässä oli jotain kerrottavaa tälle kerralle!!!

Vierailija
19/22 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole neidin kanssa vielä saatu aikaiseksi mitään varsinaista rytmiä; onneksi kuitenkin öisin ollaan nukuttu vähän pitempiä unia. Päivällä sitten vaihtelevalla menestyksellä. Meillä ei voi hiljaisesta vauvasta puhua;meteli on jostain syystä pahimmillaan aina kun jompi kumpi meistä on puhelimessa (mikä onneksi kyllä on aika harvoin;) ). Vauva itkeskelee nukahtaessaan ja välillä kuuluu myös syönnin yhteydessä lohduton y-hyy ja samantien imutus jatkuu. Nyt ollaan sitten jo alettu kiljahtelemaan äidille ja isälle, itse saatetaan pelästyä ja alahuuli vääntyy alaspäin hetkeksi...

Lohduttoman itkun sai aikaan myös mummin kommentti " tämä tyttö on ainakin ollut ruoka-aikaan kotona" , tosin tietty asiaan saattoi vaikuttaa napaan asti täynnä ollut vaippa:).Mummikin ihan hätkähti, kun itku tuli niin nappikohtaan...

Pikkuhiljaa olis päästävä ulos lenkille, ettei äiti ala itkemään hapenpuutetta;) Siispä odotellaan lämpimämpiä säitä..

Vierailija
20/22 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ehtinyt oleen koneella paljoa kun käynyt kavereita kylässä ja miehellä ollut vapaata niin sekin paljon ollu koneella.

Oltiin perhekahvilassa ja Juho raasu ei osannut nukkua ja nyt on autokaukalossa nukkunut jo 3h putkeen,osittain talvikuteetkin päällä mutta en raski herättää ja riisua kun nukkuu niin väsyneenä.

mä lypsän enemmän taas kun imetys välillä takkuaa vähän,välillä paljon.....ei voi mitään.yritän vielä silti kun mulla on vaan käsipumppu,en sillä oikein jaksaisi.

koitan ehtiä lukea pinoa vielä...tein muuten torttuja tytön kanssa kun hän halusi=)

palataan taas!!

äitiliini ja Juho 10 viikkoa1pv