Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähde mukaan auttamaan näitä lapsia!

01.10.2007 |

Sain ystävältäni sähköpostihaasteen, josta laitan osoitteen liitteksi. Haastan mukaan myös kaikki teidät, jotka luette tätä. Keräyspaikkoja ei ole monella paikkakunnalla, mutta jos vaikka jokainen tämän lukenut voisi laittaa euron, pari tuolle sivuilla olevalle tilille, niin saataisiin kimpassa kokoon monen hoitajan palkkaan tarvittava summa :)

Tulkaa mukaan!

-pupsu

http://antonfin.suntuubi.com/?cat=28&page=1

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua ja haastan kaikki kynnelle kykenevät seuraavaan:

Kerää muutamalta tutulta lahjoituksia, jotka toimitat omien lahjoitustesi kanssa perille, näin lahjoitus kaksi-kolminkertaistuu!!!

Vierailija
2/34 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten epäile noiden sivujen todellisuutta. Etenkään kun tarkoitus ei ollut varmaan niistä näin julkisia tehdä, vaan sain viestin ystävältäni, ja hänen viestissään sen oli " allakirjoittanut" yksi yhdyshenkilöistä. Hän myös asustaa lähipaikkakunnalla, joten kun vien lahjoitukseni sitä kokoon ensin haalittuani, niin keräyksen todenperäisyys varmaan selkiintyy.

Minustakaan ei kannata laittaa summia esille, vaan jokaisella varmaan olisi tuo pari euroa laittaa ja siitä saisi jo " pienillä puroilla ison virran" ! Selitin omalle 4-vuotiaalleni, mihin keräämiäni tavaroita laitan ja hän oli innolla tuomassa mukaan paria leluaan ja halusi nähdä lapsien kuvia :))

Olin niin iloinen, että jospa häneenkin tarttuisi auttamisen kipinä aikuisuuden vuosille!

Olen tosi iloinen, että te muutkin haluatte pitää tätä ketjua esillä! Niin mitättömän kuuloinen oli kyllä tuo yhden hoitajankin kk-palkka, että itsensä tuntee rikkaaksi tässä kotihoidontuella kotona ollessaan..

Hienoa, että olette mukana :))!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin näin keski-ikään päästyäni ja kierrettyäni muutakin kuin tahkoa. ;-) Mutta vierailtuani noilla sivuilla tulin niin vakuuttuneeksi niden aitoudesta kuin vain voi tulla. Nimittäin sielä hallituksessa esiintyy ihmisiä nimillään ja pysyvillä s-postiosoitteilla tyyliin kolumbus.fi, ei siis pelkkiä lyhennyksiä ja hotmailejä sun muita. Joku sanoi, että kuvia on helppo väärentää nykyaikana jne. ja onhan se totta, mutta kyllä ihmettelen, jos joku jaksaisi niin suuren työn tehdä, kun " voitto" marginaali tässä tapauksessa olisi kovin pieni... Eipä tulisi vilpintekijöille hirveän suuri tuntipalkka. Nämä ihmiset kun vieläpä nimenomaan keräävät tavaraa ja rahalahjoitukset ainakin tällä haavaa ovat " sivutuote" . Eikä tavaran tarvitse edes olla uutta, vaan käytetty kelpaa = ei järin suuri jälleenmyyntiarvo pimeillä markkinoilla...

Mitä uuteen tavaraan tulee, emme todellakaan voikaan 100%sen varmasti tietää sitä, että menevät lasten käyttöön. Voihan se olla, että joku hoitajista myy niitä omaan laskuun. Mutta kyllä ajatus siitä, ettei sen pelossa edes yritä auttaa, on minusta aika surullinen... Olen itsekin mm. Pelastusarmeijalle lahjoittanut vanhoja vaatteita ym., vaikka huhuja paljon liikkuukin siitä, että henkilökunta vie parhaat päältä. Olen ajatellut, että ehkä nekin menevät tarpeeseen. ;-) Pahuus ja vilpillisyys saa aina vaan enemmän sijaa tässä maailmassa ja osaltaan sitä edesauttaa niiden pelko. Jos ei kyse ole hirveän suurista investoinneista, niin kyllä kannattaa kuitenkin yrittää antaa hyvän voittaa! :-)

Vierailija
4/34 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä tietää miten voi auttaa näitä pieniä edes jotenkin ja jäsenmaksu 20eur/vuosi toivottavasti auttaa edes vähän ;)

Vierailija
5/34 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan liittyä minäkin jäseneksi tai muuten auttaa. Täytynee äidille kans sanoa että jos jaksaa neuloa niitä villasukkia niin voi tonnekin antaa sitten niitä..

Vierailija
6/34 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoja sen suhteen mitä kannattaa lahjoittaa eli mitä tarvitaan nyt kipeiten ja minne. Siinä on meinaan melkoinen urakka keräyspisteissä lajitella tavaroita / vaatteita jos ne on sekaisin kasseihin pakattu. Eli jos kipeiten tarvitaan vaikka hygieniatarvikkeita jossain lastensairaalassa, niin ne erikseen ja laput päälle. Talvivaatteet taas toiseen kapsäkkiin jne.

Varmaan eniten apua tarvittaisiiin tavaroiden perille viemiseen. Eli miten sitten siinä voisi auttaa.

Joo ja tietty miten saada kyseistä järjestöä enempi esille ja julkisuuteen. Pelottaa vaan se paikallisten viranomaisten suhtautuminen tuohon julkisuuteen. Ketkäpä muut siitä kärsii kun ne viattomat pienet lapset.

Vierailija
7/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grandiflora:

Eli voisiko joku vastata, että ovatko he erityisen innokkaita auttamaan ja parantamaan asioita Venäjällä, kun itsellään on kuitenkin Suomessa asiat hyvin ja toisaalta tietävät alkuperämaansa tilanteen varsin tarkasti.

Välillä vaan tuntuu, että ainakin lehdissä esitetään nämä Venäjältä muuttaneet naiset lähinnä tyylitietoisina ja laatutietoisina. Ja esim. taannoin NYT-liitteen haastattelussa nuoret naiset oikein hehkuttivat sitä, kuinka heille kelpaa vain kalleimmat vaatemerkit ja " Domppa" juomaksi nuorten illanviettoon (oliko se 300e pullo). Niin silloin vaan mietin, että luulisi synnyinmaan olojen edes sen verran vaivaavan, että vois vaihtaa parit Dolce&Gabbanat sun muut ja Dompat vähän halvempiin versioihin (niinkuin useimmat suomalaiset) ja lahjoittaa vaik jämärahat Venäjän lastenkoteihin ymv paikkoihin.

Auttamishalua meille kaikille!

Hei!

Kiitos minunkin puolesta pupsu:lle.

Minä olen venäläinen, muutin Suomeen vanhempien kanssa, kun itse olin vielä alaikäinen. Silloin kun asuin Neuvostoliitossa en ole tiennyt mitään hylätyistä lapsista. Sain tietää heistä tänä vuonna, kun Hylätyt lapset ry:n perustaja kirjoitti yhdelle venäjänkieliselle keskustelupalstalle heistä. Häneltä sain linkin Venäjällä toimiviin vapaaehtoisten sivulle. Kävin myös lukemassa niiden äitien kertomuksia, jotka olivat omien lasten kanssa sairaalassa, ja löysivät vahingossa hylättyjen lasten huoneet. Eli nytkin Venäjällä salataan, tai ei ainakaan kerrota hylätyistä lapsista. Poikkeuksena esim. venäjän tv:stä tullut juttu siitä, että lasten suut saatiin kiinni laitamalla laastaria :(

En ole lukenut NYT -liitteen haastattelua. Kaikki ihmiset ovat erilasia. Jopa venäläisetkin:)))))))))

Vierailija
8/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Me (venäläiset ja venäjänkieliset) käydään yhdistykseen liittyviä keskusteluja toisella keskustelupalstalla. Se on venäjänkielinen keskustelupalsta niille, jotka asuvat Suomessa. Joten hylätytlapset.fi venäjänkielisellä keskustelupalstalla on aika vähän kirjoituksia. Me ollaan yhteydessä toisiin myös sähköpostin, puhelimen jne kautta :)

Vierailija
9/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grandiflora:

Joo, huomasin kyllä tuon seikan (ja se oli hyvä juttu se). Eikä tarkoitus ole riitaa haastaa. Vaan luulen että monia mitakin tämä asia mietityttää ja ainahan herättelykin vois paikallaan olla. Tuntuu vaan joskus melko hullulta, että Venäjä senkun vaurastuu ja " miljardöörejä" on nykyään aivan mahdoton määrä siellä, mutta silti osa kansasta elää kurjuudessa ja lähinnä se, ettei yhteiskunnan laitoksia pistetä länsimaiselle tasolle. Vähän sama kuin tuo jätevesien lasku Suomenlahteen puhdistamattomana. Radiossa oli juuri keskustelua asioantuntijoiden kesken siitä, että pieni Suomi rahoitti taas Venäjälle jonkun uuden puhdistusaseman...ja samaan syssyyn tämä alan asiantuntija jatkoi, että onhan se vähän kumman tuntuista, että nykyään Venäjällä on oliko se nyt 52 miljonääriä ja Suomessa tyyliin 1-2, ja silti Suomella pitää olla varaa maksaa toisen maan juttuja. Että rahaa on, kun vaan olis tahtoa... Huom nää luvut perustuu mun muistiin, mut suhde oli siis aikamoinen.

Asia siis kiinnostaa aidosti ja olisi mukava kuulla vaikka jonkun alkuperäisen kommentti ja pohdintaa...

Hei!

Tuntuuko sinusta hassulta kun Yhdysvalloissa on todella rikkaita ihmisiä, ja samalla todella köyhiä, jotka asuvat kadulla? Sama juttu on Venäjälläkin. Kyllä Venäjällä on todella rikkaita ihmisiä, mutta luuletko, että he haluavat antaa rahaa hylätyille lapsille? Eivät halua. Voi olla että jotkut Venäjällä vaurastuvat, mutta kaikista pienimmät ja huonossa tilanteessa olevat eivät vaurastu. Kyllä nyt on otettu käyttöön länsimaalisia tapoja. Ihmisiä kehotetaan adoptoimaan lapsia lastenkodeista. Käytössä on järjestelmä, jossa ihmiset voivat ottaa loman ajaksi lastenkodin lasta omaan kotiin, jotta lapsi oppisi elämään perheessä, pääsisi laitoksen ulkopuolelle. Myös sijaisperheitä on. Mutta lapsia on niin paljon, ja valitettavasti tulee koko ajan uusia lapsia lastenkoteihin. Ja sitten Hylätyt lapset ry yhdistyksestä. Sehän on niin, että toimintaa pyörii vapaaehtoisvoimin, ja he jotka haluavat auttaa he auttavat. He, jotka eivät halua auttaa, he eivät auttaa. Eihän se auttaminen ole pakollista.

Vierailija
10/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paletti:

niin rahaa kuin tavaraa, Turussakin keräyspiste näyttää olevan ja meillä kahden lapsen jäljiltä varmasti lahjoitettavaa löytyy.

Mutta eikö teitä muita mietitytä tämän(kin) keräyksen aitous? Niin paljon kun nykyään kuulee, että yhdistykset ovatkin olleet yhden kahden ihmisen takana ja kerätyt varat menneet " parempiin taskuihin" ja tavarat myyntiin? Weppisivuja nyt nimittäin osaa kuka tahansa vääntää ja kuvienkaan hankkiminen ei kovin vaikeaa ole. Onko noita laitoksia oikeasti olemassa? Ja jos on, kuka takaa, että kerätyt tavarat menevät sinne ja kyseisille lapsille eivätkä myyntiin suomalaisille kirppareille tai venäläiselle kadunkulmalle?

Itseäni ottaa päähän, että en enää oikein osaa luottaa tällaisiin projekteihin. Osallistun kyllä, mutta en oikeasti sydämellä enkä niin suurella määrällä kuin mihin varaa voisi olla, koska olen niin epäluuloinen avun perille menemisestä. On tosi upeeta, jos jotkut tosiaan jaksavat noin auttaa, mutta mutta...

Usein siis itse sorrun osallistumaan vain tuttujen ja turvallisten tahojen keräyksiin (Kirkon ulkomaanapu, SPR, Pelastusarmeija). Kiva kuitenkin, että joku tämän projektin esille nosti, kyllä meidänkin perhe nyt kortensa kekoon tuo ja jää toivomaan, että siitä on oikeasti jollekin noista pienistä apua...?

Hei!

Ymmärrän epäilyksiäsi. Muistan itse kun Suomessa oli toiminut joku yhdistys, joka keräsi rahaa syöpäsairaalle. Ja oikeastaan avustukseen meni niin pieni osa ja yhdistyksen perustajat ottivat suurimman osa rahoista itselleen.

Tässä olisi muutama esimerkki miten voit itse todeta mihin Hylätyt lapset ry:n lahjoitukset menee. Voit perustaa keräyspisteen omassa kodissa ja sitten kun tavaraa on kerätty voit mennä itse yhdistyksen perustajan(hän käy avustuskohteissa) kanssa avustuskohteeseen. Sen jälkeen voit tulla toiseenkin kerran ja katsoa, onko lahjoitetut vaatteet lasten päällä, onkolelut paikalla jne. Kaikki ovat tervetulleet mukaan matkalle!

Ja sitten (suututtaa jos totta puhutaan) yhdistyksestä. Yhdistyksen yksi perustajista on nuori nainen, jolla on oma perhe ja lapsia. Hän on opiskelija. Miten paljon hän tekee yhdistyksen eteen. Hän vie avustukset Venäjälle, kuljettajana toimii hänen ystävä. Matka on pitkä, he ajavat ties kuinka monta km. Nyt hän on lähdössä remontoimaan huonetta, jossa hylätyt lapset asuvat. Kuva huoneesta löytyy täältä.

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27b6y+hylatytlapsetry-petseri-idritsa-m…

Eli ensin hän remontoi huoneen, jossa pojat nukkuvat. On helppoa epäillä, mutta (ja meillä on esimerkkejä siitä) kun kerrotaan että tulkaa mukaan, katsokaa mihin avustukset menee, silloin ihmiset eivät haluakaan ottaa selvää. Eivätkä kaikki pysty katsomaan esim. sairaita lapsia.

Hylätyt lapset ry toimii yhteistyössä Ortodoksisen kirkon kanssa. Eli suomalaisen Ortodoksisen kirkon kanssa:)

http://www.ort.fi/ortaid/

Kiitos sinulle avusta, ja kuten sanoinkin, sinä voit aina itse tarkista mihin apu menee.:)

Vierailija
11/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Fassiloora-:

Mulla on kasa pieneksi jääneitä lastenvaatteita, jotka voisin tonne lahjoittaa. Muutaman lelunkin voin laittaa mukaan. Keräyspistekin on suht lähellä, joten sekään ei tuota ongelmia. Pidetään ketju ylhäällä!

Kiitos sinulle:)

Vierailija
12/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Overpowered:

Etenkin näin keski-ikään päästyäni ja kierrettyäni muutakin kuin tahkoa. ;-) Mutta vierailtuani noilla sivuilla tulin niin vakuuttuneeksi niden aitoudesta kuin vain voi tulla. Nimittäin sielä hallituksessa esiintyy ihmisiä nimillään ja pysyvillä s-postiosoitteilla tyyliin kolumbus.fi, ei siis pelkkiä lyhennyksiä ja hotmailejä sun muita. Joku sanoi, että kuvia on helppo väärentää nykyaikana jne. ja onhan se totta, mutta kyllä ihmettelen, jos joku jaksaisi niin suuren työn tehdä, kun " voitto" marginaali tässä tapauksessa olisi kovin pieni... Eipä tulisi vilpintekijöille hirveän suuri tuntipalkka. Nämä ihmiset kun vieläpä nimenomaan keräävät tavaraa ja rahalahjoitukset ainakin tällä haavaa ovat " sivutuote" . Eikä tavaran tarvitse edes olla uutta, vaan käytetty kelpaa = ei järin suuri jälleenmyyntiarvo pimeillä markkinoilla...

Mitä uuteen tavaraan tulee, emme todellakaan voikaan 100%sen varmasti tietää sitä, että menevät lasten käyttöön. Voihan se olla, että joku hoitajista myy niitä omaan laskuun. Mutta kyllä ajatus siitä, ettei sen pelossa edes yritä auttaa, on minusta aika surullinen... Olen itsekin mm. Pelastusarmeijalle lahjoittanut vanhoja vaatteita ym., vaikka huhuja paljon liikkuukin siitä, että henkilökunta vie parhaat päältä. Olen ajatellut, että ehkä nekin menevät tarpeeseen. ;-) Pahuus ja vilpillisyys saa aina vaan enemmän sijaa tässä maailmassa ja osaltaan sitä edesauttaa niiden pelko. Jos ei kyse ole hirveän suurista investoinneista, niin kyllä kannattaa kuitenkin yrittää antaa hyvän voittaa! :-)

Hei!

Kiitos lämpimistä sanoista. Ihan kyynelet tuli silmiin. Voisin varmaan tässä viestissä myös selittää miten Hylätyt lapset ry toimii. Niin, ja vielä sähköpostiosoitteista. Esimerkiksi minulla on hotmail:illa sähköpostilaatikko. Miksi siellä? Siksi, että minä pystyn lukemaan ja kirjoittamaan sekä venäjän kielellä kirjoitettuja sähköposteja että suomen kielellä kirjoitettuja sähköposteja:)

Eli miten tämä toimii. Ensin yhdistys etsii sellaisia kohteita, jossa tarvitaan eniten apua. Tarkoituksena on auttaa köyhimpiä sairaaloita ja pikkulastenkoteja. Hylättyjä lapsia tuodaan sairaalaan, joko viranomaiset tuo lapsia tai sitten lapset joutuvat sinne suoraan synnytysosastolta. Joten tavallisissa sairaaloissa on huoneita, joissa asuvat hylätyt lapset. He voivat asua siellä monta vuottaa. Heitä ei siirretä pikkulastenkoteihin koska pikkulastenkodeissa ei ole paikkoja tai sitten lasten paperit eivät ole valmiit. Venäjällä on sellainen järjestelmä, että 0-4 - vuotiaat lapset asuvat pikkulastenkodeissa, ja kun he täyttävät neljä vuotta, heitä siirrettään lastenkoteihin. Sekä sairaalat, että pikkulastenkodit ovat suljettuja laitoksia. Sinne ei ole pakko päästä vapaaehtoisia. Kaikki riippuu siitä, minkälainen johtaja on. Antaako hän luvan tuoda avustuksia tai ei. Miksi jotkut johtajat eivät antaa luvan? He eivät halua, että ulkopuoliset tietäisivät minkälainen tilanne siellä on. He eivät halua, että tieto tilanteesta tulisi monien tietoon. Muita syitä voi itse miettiä, eli he vain ovat välinpitämättömiä henkilöitä (minun mielipide). On olemassa myös todella paljon hoitajia, johtajia, jotka itse omalla rahalla ostavat lapsille ruoka ja vaatteita. Suosittelen lukemaan kirjoituksia avustusmatkoista. Joten eivät kaikki ihmiset ole pahoja, on todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka todella välittävät lapsista.

Vierailija
13/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeLady:

Tosi hyvä tietää miten voi auttaa näitä pieniä edes jotenkin ja jäsenmaksu 20eur/vuosi toivottavasti auttaa edes vähän ;)

Kyllä auttaa. Kiitos sinulle:)

Vierailija
14/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mins-ku:

neuvoja sen suhteen mitä kannattaa lahjoittaa eli mitä tarvitaan nyt kipeiten ja minne. Siinä on meinaan melkoinen urakka keräyspisteissä lajitella tavaroita / vaatteita jos ne on sekaisin kasseihin pakattu. Eli jos kipeiten tarvitaan vaikka hygieniatarvikkeita jossain lastensairaalassa, niin ne erikseen ja laput päälle. Talvivaatteet taas toiseen kapsäkkiin jne.

Varmaan eniten apua tarvittaisiiin tavaroiden perille viemiseen. Eli miten sitten siinä voisi auttaa.

Joo ja tietty miten saada kyseistä järjestöä enempi esille ja julkisuuteen. Pelottaa vaan se paikallisten viranomaisten suhtautuminen tuohon julkisuuteen. Ketkäpä muut siitä kärsii kun ne viattomat pienet lapset.

Hei!

Kyllä sinä olet oikeassa. Tavaroiden vieminen on tällä hetkellä isoin ¿ongelma¿. Valitettavasti rajan yli saa viedä vain 35 kg/henkilö. Yhdistyksellä ei ole muita henkilöitä, jotka matkustaisivat Venäjälle, paitsi yhdistyksen perustaja. Ja matkat tehdään ystävän autolla:)

Yhdistyksestä kyllä kirjoitetaan lehtiin, tehdään ohjelmia radiossa, viedään lehtisiä, myydään tarroja(joita voi kiinnittää esim. auton takalasiin). Mutta yhdistys kyllä tarvitsee lisää julkisuutta. Voisit halutessa auttaa vaikka kirjoittamalla paikallislehteen, se oli tosi mukava. Eli kaikki voivat vaikka kirjoittaa lehteen, kertoa ystäville jne.

Vierailija
15/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos kaikille, jotka auttavat hylättyjä lapsia.

Vierailija
16/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hylätyt lapset ry:n yhdistyksen perustajan kertomus yhdistyksestä nähdään TV1:llä maanantaina 15.10. kello 21.50. ohjelmassa Härka sarvista. Tässä on lisätietoa ohjelmasta:

¿ Venäläinen televisiokanava paljasti viime keväänä, että maan sairaaloissa makaa jopa satojatuhansia hylättyjä 0-3-vuotiaita lapsia kurjissa oloissa vailla kunnollista huolenpitoa. Se uutinen muutti 23-vuotiaan Anastasia Sharkon elämän. Hän otti hylättyjen lasten auttamisen sydämen asiakseen ja alkoi kerätä lapsille vaatteita ja leluja, joita hän kuljettaa kotoaan Suomesta omalla autollaan tuhansien kilometrien matkoja Venäjän sairaaloihin. Sadat suomalaisäidit ovat tukeneet Anastasian yhden naisen avustusprojektia ja lahjoittaneet tarvikkeita lapsille vietäväksi.

Nyt Anastasia on kuitenkin tullut tienhaaraan. Avustustyö on paisunut niin, ettei aikaa tahdo enää riittää omalle perheelle ja keskenjääneille opinnoille. Koti alkaa täyttyä lahjoituksina saaduista tavaroista, eikä kaikkia apua tarvitsevia ehdi millään auttaa. Mitä Anastasian pitäisi tehdä? Onko edessä luovuttaminen vai voiko avustustoimintaa kehittää niin, että se voi jatkua?

Studiossa Anastasian tilanteeseen löytävät ratkaisuja mm. huippuliikemies

Toivo Sukari, Suomalais-venäläisen kauppakamarin yritysneuvoja Anne Pajalin,

Pelastakaa Lapset ry:n ohjelmapäällikkö Paula Keskioja ja suoran avustustyön

veteraani Kalle Augustsson.

TV1 maanantaina 15.10. kello 21.50.¿

http://ohjelmat.yle.fi/harkaa_sarvista/jaksot/enkeli_avun_tarpeessa

Vierailija
17/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse sain järjestöstä viestin sähköpostilla ystävältäni, aloin myös kerätä tavaraa ja osa on jo " kasassa" .

Kestääkö siis ikuisuuden mennä perille kohteeseen, jos vien yhdelle kerääjistänne (se onnistuu kyllä)? Lahjoitettavat tavarat ja vaatteet voisin hyvinkin jo etukäteen lajitella omiin pusseihinsa vaikka koottain ja tuotteittain.

Yritin laskea paketin hintaa sivustolla olleen postin laskurin avulla, laitoin kohdemaaksi Venäjä ja kokeilin eri pakettivaihtoehtoja, mikä niistä on se oikea, jos lähettää ison pahvilaatikon? Hinnaksi nimittäin tuli 100e paikkeilla 10 kg:n priority-paketille, laitoinkohan jotkut tiedot väärin ;) ?! Paljonko yleisesti ottaen isompi pkt sinne maksaa?

En myöskään löytänyt osoitteita, mihin ne paketit voisi sinne Venäjälle lähettää, mistä löytyisi?

Tosin jos hirveän kallis tulisi lähettämisestä, niin tämän hetken tilanteessani ei lähettämiseen ole varaa :/. Siinä tapauksessa täytyisi vaan viedä " välikerääjälle" .

-pupsu

Vierailija
18/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupsu:

kun itse sain järjestöstä viestin sähköpostilla ystävältäni, aloin myös kerätä tavaraa ja osa on jo " kasassa" .

Kestääkö siis ikuisuuden mennä perille kohteeseen, jos vien yhdelle kerääjistänne (se onnistuu kyllä)? Lahjoitettavat tavarat ja vaatteet voisin hyvinkin jo etukäteen lajitella omiin pusseihinsa vaikka koottain ja tuotteittain.

Yritin laskea paketin hintaa sivustolla olleen postin laskurin avulla, laitoin kohdemaaksi Venäjä ja kokeilin eri pakettivaihtoehtoja, mikä niistä on se oikea, jos lähettää ison pahvilaatikon? Hinnaksi nimittäin tuli 100e paikkeilla 10 kg:n priority-paketille, laitoinkohan jotkut tiedot väärin ;) ?! Paljonko yleisesti ottaen isompi pkt sinne maksaa?

En myöskään löytänyt osoitteita, mihin ne paketit voisi sinne Venäjälle lähettää, mistä löytyisi?

Tosin jos hirveän kallis tulisi lähettämisestä, niin tämän hetken tilanteessani ei lähettämiseen ole varaa :/. Siinä tapauksessa täytyisi vaan viedä " välikerääjälle" .

-pupsu

Hei Pupsu!

Kiitos siitä, että avaat keskusteluja hylätyistä lapsista. Kysyn muilta ja kerron sitten sinulle kauanko tavaroiden vieminen avustuskohteeseen kestää. Ne tavarat, joita tarvitaan menossa olevalle projektille lähtevät silloin, kun yhdistyksen perustaja lähtee avustuskohteeseen. Aikaisemmin hän kävi avustuskohteissa kerran kuussa, nyt käy useammin. Seuraava matka on 20.10. Tätä matkaa varten tarvittavien tavaroiden listan löydät täältä:

http://www.antonfin.suntuubi.com/?cat=17&aid=1&fid=280&mid=280&c=280

Tässä on ohje paketin hinnan laskemiseksi:

¿Vakuuta pakettiasi, silloin se tulee varmasti perille.

Vakuutussummaksi älä laita 50 e enemmän- ettei perheelle tulisi

tullimaksua.

Venäjän postipakettilaskurin löydät täältä:

http://www.verkkoposti.com/e3/laskuri?controller=ulkomaanpaketti&consum…

Valitse ECONOMY jos haluat mahdollisimman edullisia hintoja. Kokeile

paketin eri kokoja/painoja.¿

Postin sivulta löytyi sellaiset tiedot:

¿Lähetykset hinnoitellaan tilavuuden (1 m3 = 250 kg) tai painon mukaan riippuen siitä kumpi on suurempi.

Hinnat ovat arvonlisäverottomia. ¿

Hylätyt lapset ry:llä on uusi projekti, jossa autetaan köyhissä perheissä eläviä lapsia. Eli lapsille voi lähettää paketin suoraan Venäjälle. Lisää tietoa löytyy täältä:

http://www.antonfin.suntuubi.com/?cat=17&aid=1&fid=251&mid=251&c=251

Vielä kerran kiitos sinulle:)

Vierailija
19/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pupsu

Vierailija
20/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupsu:

-pupsu

Tilanne riippuu monista seikoista: paljonko ihmisiä on menossa Venäjälle (jokainen saa viedä 35kg), miten usein siellä käydään, löydetäänkö ihmisiä, jotka pystyvät viemään osan tavaroista etukäteen Venäjän puolelle, josta sitten yhdistyksen perustaja hakee ne matkalla sairaaloihin ja pikkulastenkoteihin. Nyt tilanne on parempi. Esim. 19.10 lähtee tällainen paketti:

¿Gatchinaan sairaalaan hylätyille lapsille sekä pikkulastenkotiin

lähtee todella isot paketit. Kiitos kaikille osallistuneille.

Gatchinaan lähtee yhdet rattaat, kävelytuoli, tuttipulloja ja niihin

tutteja, hoitovoidetta, vanupuikkoja, hoitoöljyä, erilaista saippua,

sampoota, talkkivoidetta, todella paljon vaatteita, helistimiä,

harsoja.

Pikkulastenkotiin lähtee paljon pienten lasten talvivaatteita,

sisävaatteita noin 40 kiloa, leluja, jalkineita, hammastahnaa ja

shampoota.¿

http://www.antonfin.suntuubi.com/?cat=17&aid=1&fid=196&mid=196&c=196

20.10 lähtee yhdistyksen perustaja tekemään remonttia. Hänkin vie tavaroita. Tässä kuussa tulee vielä matkoja, joten tilanne paranee koko ajan. Yhdistykseen tulee lisää vapaaehtoisia, yhdistyksen perustaja etsii koko ajan ihmisiä, jotka lähtisivät matkalle jne.