Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua pukeutumisasiassa! Millaista viestiä mielestäsi antaa nainen

Vierailija
26.06.2008 |

joka on pukeutunut näin:

- nanson musta-punainen lilja mekko velouria, pituus polveen

- mustat paksut sukkahousut

- musta villatakki (kiinni napitettu, zaran)

- mustat vagabondin nahkasaappaat (korolla, mutta arkiset)

- musta nahkainen isohko mummotyylinen käsilaukku (wedinsistä)

- aarikan mustat korvakorut (roikkuvat, pienehköt)

- hieman meikkiä, ei näkyvästi. Hiukset vaaleat kiharat, "auki" pituus olalle

Olin nimittäin näin pukeutuneena eräässä tapaamistilanteessa äskettäin ja annoin ilmeisesti aivan väärää viestiä pukeutumisellani... Eli toivoisin kommentteja siitä, mitä viestiä annan ja myös arvauksia iästäni ja vaikka koulutukseni tasosta sekä työalastani tai mitä tuosta nyt mieleen tulee. Kiitos jos jaksat vastata :) (niin ja sanotaan vielä että olen keskipituinen ja normaalipainoinen jos sillä on vaikutusta asiaan)

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni!

Vierailija
2/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väritys tuollainen kertoo että ei työhaastatteluun.. ei sitten millään.

Samoin saappaat kesällä, oli ilma mikä tahansa, umpinainen kenkä mutta ei saapas kesällä.

Nanson mekothan ovat tunnetusti mukavia mutta työhaastattelussa asun pitäisi olla hillitty tyylikäs, ei mukava mekko.

Tietysti joku harmaa tunikatyyppinen pidempi paita menisi mutta pitäisi olla laadukasta kangasta ja alla mustat suorat housut jotka taas ei tunikoiden kanssa käy. Mutta sellainen mekko mikä on hihaton ja laadukasta esim, tummanharmaata ja alle valkoinen kauluspaita ja sitten sukkikset ja ne tyylikkäät kengät...No ei ehkä tätäkään asua kun vasta töihin päästyään:)

En tiedä kun oma valinta on aina mustat tai harmaant suorat housut ja mustat kengät ja päälle kauluspaita tai kuten viimeksi hihaton musta poolo ja jakunmallinen takki ja paikan sain. Nämä ovat aina olleet saman tyyliset vaatteet olen hakenut mihin tahansa työpaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin leikattu, itselle oikean pituisella hameella varustettu jakkupuku voi olla hyvinkin nuorekas ja jopa seksikäs, vaikka sitä nyt ei tietysti työhaastattelussa tarvitse olla. Samoin on housupukujen laita.

Vierailija
4/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit minun eteeni tuossa asussa kävellyt (rekrytoin työkseni)

Minusta vaatetus kertoo ihmisestä tosi paljon. Saatan tietää jo eteisessä, että joku hakija ei ko työtä saa ja silloin on kysymys nimenomaan vaatetuksesta ja yleisestä olemuksesta.

Pari perusvinkkiä:

- Haastatteluun päälle selkeät business smart-casual vaatteet. Siisti neuletakki on ihan ok esim paitapuseron ja suorien housujen kanssa. Jakkupukua ei todellakaan tarvita.

- Laadukkaat kankaat: pellava, puuvilla, villakangas ym parhaita

- Hiukset siististi ja hillitty meikki ja hillityt korut

- Hyvä ryhti ja suora katsekontakti haastattelijaan

Vierailija
5/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kuvitellut, että nykyään töihin haetaan persoonia, eikä mitään tapetista erottumatonta hiirimäistä massaa.

Ehkä mäkin olisin silti pitänyt kesällä tätä asua vähän synkkänä valintana, varsinkin toimistohommiin . Nehän toisaalta onkin aika persoonatonta touhua.

Mutta läheltä seuranneena esim. nuorisotyöntekijöissä on paljon oikein avoimia ja rempseitä, yltiösosiaalisia aikuisia ihmisiä, jotka silti pukeutuvat tosi tummaan/mustaan. Eli mulle ei mustiin pukeutuvasta tule yleensä ollenkaan synkkä kuva.

Vierailija
6/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velour sopii kotioloasukankaaksi, ei juurikaan muuhun.

Vierailija
7/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen päälle korkosaappaat, niin avot: terveisiä venäjältä! (sorry)

Vierailija
8/84 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nuori, oletettavsti nätti, pukeutuu naisellisiin ja kauniisiin vaatteisiin niin tottahan heti on huoran näköinen! Kyllä taas huomaa miten julmia naiset on toisilleen!

Vierailija
9/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 40-50v.

Vierailija
10/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta velour ei kyllä kuulu ainakaan liike-elämään, se on makuuhuoneen/ kodin asu.

Toisaalta aika löysää kangasta, että jos sinulla takapuolen muodot paistaa siitä läpi, niin voi tulla kommenttia.

Jotenkin tuli tunne, että olet saanut osaksesi jotenkin negatiivista huomiota tai kommenttia.

Vierailija
11/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman ehkä höpsö

Vierailija
12/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä velourmekkoa näkemättä tulee mielikuva että hajamielinen mamma on laittautunut muuten mutta unohtanut vaihtaa läninkiä ja on liesussa kotiasussaan

Vierailija
13/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta, johon olit pukeutunut.

Kuulostat ehkä vähän takavuosien humanistiopiskelijalta - laadukasta mukaboheemityyliä. Veikkaisin siis, että olet kolmi-nelikymppinen, joka ei oikein enää tiedä miten pukeutua tai parikymppinen, joka yrittää pukeutua aikuismaisesti.

Mutta kerro lisää, kiinnostava juttu!

Vierailija
14/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultiinko sua lepakoksi?

Vierailija
15/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekon yläosa on hihaton ja v-kaula-aukko, mutta koko yläosa siis peitossa koska päällä oli neuletakki. Mekko on istuva, mutta ei nuoleva. Nanson lempivaate-mallistosta muistaakseni parin vuoden takaa.

En halua kertoa vielä tarkemmin tilanteesta/ kommenteista jotta se ei vaikuta siihen miten ihmiset arvioivat jos tulisi vielä lisää kommentteja...

Vierailija
16/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaaleat hiukset toisaalta kirkastaa kokonaisuutta. Minulle mieleen tulee käsityö- tai kuvataideopettaja :)

Vierailija
17/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paksut sukkahousut ja kiinni napitettu villatakki näin kesällä ("äskettäin"?) ovat vähän oudot, mutta muina vuodenaikoina eivät mitenkään erikoiset.

Mummolaukuthan on huippumuotia.

Vierailija
18/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei, minua ei luultu lesboksi :D näytinkö sitten siltä?

Vierailija
19/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähelteellä? Joksikin uskovaiseksi tai hautajaisvieraaksiko on luultu? :)

Vierailija
20/84 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustasosta en osaa sanoa, mutta jos olit esim. työhaastattelussa tuollaisissa vaatteissa, veikkaan, ettet ainakaan hakenut mihinkään toimistotyöhön. Ehkä myyjäksi johonkin erikoisliikkeeseen tai sitten kuviksenopettajaksi :)

Hiukan synkän vaikutelman saatat myös antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan