Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen vaikuttaa ylimieliseltä?

Vierailija
02.09.2015 |

Millaiset piirteet saa teidät pitämään jotain ihmistä ylimielisenä? Kuulen ihan liian usein että puolituttujen käsitys musta on se, että olen ylimielinen, vaikka mielestäni suhtaudun lähtökohtaisesti tuntemattomiinkin positiivisesti. Katsekontaktia saatan joskus välttää ihan vaan ujouttani. Haluaisin päästä eroon tästä vaikutelmasta jonka ilmeisesti annan, mutta hankalaa kun en tiedä mistä käsitys ihmisille tulee. 

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen lopputulokseen, että kun sitä sanomista tulee kuitenkin siitä ylimielisyydestä, niin parasta olla sitten myös sellainen. Maine pitää ansaita.

No niinpä. Miksi olla kiva, jos ei kukaan sellaisena kuitenkaan pidä?

Vierailija
62/97 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen lopputulokseen, että kun sitä sanomista tulee kuitenkin siitä ylimielisyydestä, niin parasta olla sitten myös sellainen. Maine pitää ansaita.

Tyypillisiä naisia.

mies54v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitseeko jotku ylimieliseksi pelkän ulkonäön perusteella?

Vierailija
64/97 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on huono näkö ja en vaan aina huomaa ihmisiä ja arjessalasit unohtuu/en jaksa käyttää niitä. Olen monesti kuullut, että kävelit tervehtimättä tsi katsoit muhun päin ja et ees tervehtinyt🙈

Vierailija
65/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen ei kykene vastavuoroisuuteen, hän uskoo olevansa keskustelussa automaattisesti toisen yläpuolella sanelijana. Ei kykne ottamaan mitään vastaan, koska ei kuuntele. Ei ykeensä myöskäännpidä kiinni nistään yhteisesti sovitusta, koska ei liiemmin sopimuksia arvosta. Saattaa tällä toiminnallaan saada aikaan merkittävääkin haittaa ja asioiden viivästymistä esim. työelämässä, mutta ei siitä välitä, koska on niin ylimielinen. Tällaisesta henkilöstä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Näitä löytyy mm. ex-kunnanjohtajistaja runsain mitoin kuntatyöntekijöistä noin yleensäkin.

Vierailija
66/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset nerot ovat usein ylimielisiä. Itse olen kuitenkin vain vaatimaton nero: En kehu itseäni lainkaan, haukun vain toisia ihmisiä hölmöiksi. 

Vierailija
67/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla on instagram täynnä pelkästään omaa naamaa ja peiliselfieitä.

Vierailija
68/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tuttua haukuttiin ylimieliseksi. On vakava ja asiallinen ihminen joka ei paljon hymyile. Oli myös äärettömän ujo nuorena. Ja joskus välttelee lievän karsastuksen vuoksi katsomatta niin hirveästi silmiin. Mutta on oikeasti mukava, ymmärtäväinen ja luotettava ihminen. Myös älykäs, syvällinen ihminen. Hyvin toisenlainen kuin ihmiset yleensä juoruineen ja pälpätyksineen.

Vierailija
69/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Tähkän tyyliset, jotka itkevät somessa, kun häntä ei tunnistettu.

"yhyy eksä tiiä kuka mä luulen olevani"

Vierailija
70/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on itseään toteuttava ennuste. Ap. n kannattaa muistaa että kaikkia ei voi eikä kannata miellyttää. Minusta ylimielisyys näkyy puheessa tai paremminkin puhumattomuudessa. Toinen katsoo nenänvarttaan pitkin että toinen on niin tyhmä ettei sen kanssa voi edes keskustella. Puheen ohittamisena , puhutaan päälle , huokaillaan silmiä pyörittäen , naureskellaan. Ylimielinen nostaa itseään ylöspäin toista mitätöimällä.

Vierailija
71/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ylimieliseksi on haukkunut sellainen ihminen, joka on myös uhkaillut poliisilla ja joka on myös halunnut pelotella minua fyysisillä hyökkäilyillä. Kaikki mahdolliset muutkin haukut sieltä on kuultu. Eli se ylimieliseksi haukkuminen on samaa pelottelun ja alistamisen sarjaa kuin nuo muutkin toimet.

Vierailija
72/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän tyyliset, jotka itkevät somessa, kun häntä ei tunnistettu.

"yhyy eksä tiiä kuka mä luulen olevani"

Et taida olla kovin keskivertoa, mutta eihän se näy päällepäin. 

Vierailija
73/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexander Stubb on ylimielinen katselee ihmisiä alaspäin= narsistien kuningas

Vierailija
74/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen että yhdestä henkilöstä oli niin monella jokin mielipide, vaikka henkilö ei ollut oikeastaan keidenkäön kanssa tekemisissä. Ei tarvitse olla älykäs tajutakseen, että jos jostain sellaisesta leviää juttuja, joka ei ole ihmisten kanssa tekemisissä, eikä ole somessa, on joku tai jotkut tahalleen masinoineet juttujen leviyyksen ja onhan se aika erikoista jo sinönsä, että siihen ryhdytään. Kyseessä ei ole siis henkilöstä itsestä johtuvat kösitykset vaan toisten ihmisten levittämät, sellaisten, joilla ei mitään kontaktia ollut koskaan henkilöön. Itse lähinnä naureskelisin tuollaiselle. Muut suu vaahdossa puhumassa jostain tyypistä. Täytyy olla jokin katkeruus huipussaan jos tuollaiseen tahalliseen maineen lokaamiseen lähtee.

Täällä mainittu ujous on huono esimerkki eihän tuollainen ihminen ole yleensä edes tekemisissä kenenkäön kanssa ja jos nyt vaikutat ujolta jossain random tilanteessa, tuskin tämö ujous/ylimielisyys käsitys pystyy leviämään hirveän laajalle.

Vierailija
75/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta poliisit on ylimielisiä, ne kuvittelee tietävänsä kuka kirjoittaa minkäkin kommentin. Haukkuu eriäviä mielipiteitä. Ylimielisiä totta tosiaan, pitävät itseään muita parempina haukkumalla randomeita.

Vierailija
76/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tuli nyt kauppareissulla kaks tätiä, jotka lienevät muutaman vuoden mua vahempia, vastaan. Olivat kai olleet jollakin risteilyllä, kummallakin isot matkalaukut, ja niissä varmaan kaikenlaista tuliaista. Nää tyypit tietää mut, mä en tiedä niitä. Mä nimittäin olen sen verran hyvä lukemaan ilmeitä ja jopa vähän huuliltalukuakin osaan jo, että tiedän mitä se toinen kolttutäti toiselle sanoi... Siinä tuli paikkakunnan mannekakaroitten levittämät puheet täteillä puheeksi, ja sitten kun suojatiellä kohdattiin, niin oli toinen olevinaan esittävinään jotain leuhkaa ja toinen mun kohdalla oikein mulkkasi muhun päin. No, mä olen varmaan niitten mielestä ylimielinen tai leuhka, vaikka mä en ole koskaan noitten kanssa tekemisissä ollut... Ja juu, todennäköisesti niitä kismitti jokin asia mussa joka niiltä itteltään puuttuu... Ja yks juttu, nää kaks ei ainakaan ole omaan elämäänsä kovinkaan tyytyväisiä, kun kerran itselleen tuntematonta ihmistä pitää herjata ja pitää pilkkanaan, ja etenkin jonkun mannekakaran puheista... Manneilla on tunnetusti omat tapansa, ja totta sekin, että äläpä vaan mannesta mitään pahaa sanaa sano, tai jos sanot, niin löydät ittes käräjiltä. Tosin joskus on niin, että paha viedä käräjille, kun manne itte on väärin tehnyt...

mannepa manne... ja tätit kapsäkkeineen.. Juu, oli varmaan juomaa kans laivalta ostettu, milloinkas sitä ei ostais...

Omaan itseensä ja elämäänsä tyytymättömät, ja tyytymättömät suotta..

Vierailija
77/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on itseään toteuttava ennuste. Ap. n kannattaa muistaa että kaikkia ei voi eikä kannata miellyttää. Minusta ylimielisyys näkyy puheessa tai paremminkin puhumattomuudessa. Toinen katsoo nenänvarttaan pitkin että toinen on niin tyhmä ettei sen kanssa voi edes keskustella. Puheen ohittamisena , puhutaan päälle , huokaillaan silmiä pyörittäen , naureskellaan. Ylimielinen nostaa itseään ylöspäin toista mitätöimällä.

Mulle on yks hailee, jos joku pitää ylimielisenä. Sillä ei ole mitään arvoa. Varsinkin kun tietää arvion johtuvan jonkun toisen sanomisista tai masinoimista huhuista, eikä perustu oikeasti sun käytökseen. Tai huvittavinta on sellainen tilanne, että henkilö x on kuullut jotain ennakkoon henkilöstä b. Sitten henkilö x kohtelee tahalleen oudosti henkilöä b tai vaikka ei tahalleen, se huokuu läpi kuitenkin. Sitten henkilö b vastaa käytökseen tietenkin myös hieman oudosti, varsinkin jos tietää, että on saattanut olla huhujen kohde. Ja lopuksi henkilö x kertoo muille: joo, kyllä se oli outo tai ylimielinen jne

Vierailija
78/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen että yhdestä henkilöstä oli niin monella jokin mielipide, vaikka henkilö ei ollut oikeastaan keidenkäön kanssa tekemisissä. Ei tarvitse olla älykäs tajutakseen, että jos jostain sellaisesta leviää juttuja, joka ei ole ihmisten kanssa tekemisissä, eikä ole somessa, on joku tai jotkut tahalleen masinoineet juttujen leviyyksen ja onhan se aika erikoista jo sinönsä, että siihen ryhdytään. Kyseessä ei ole siis henkilöstä itsestä johtuvat kösitykset vaan toisten ihmisten levittämät, sellaisten, joilla ei mitään kontaktia ollut koskaan henkilöön. Itse lähinnä naureskelisin tuollaiselle. Muut suu vaahdossa puhumassa jostain tyypistä. Täytyy olla jokin katkeruus huipussaan jos tuollaiseen tahalliseen maineen lokaamiseen lähtee.

Täällä mainittu ujous on huono esimerkki eihän tuollainen ihminen ole yleensä edes tekemisissä kenenkäön kanssa ja jos nyt vaikutat ujolta jossain random tilanteessa, tuskin tämö ujous/ylimielisyys käsitys pystyy leviämään hirveän laajalle.

Vierailija
79/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mustamaalaa, syynä kateus, mustasukkaisuus.

Vierailija
80/97 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todelliset nerot ovat usein ylimielisiä. Itse olen kuitenkin vain vaatimaton nero: En kehu itseäni lainkaan, haukun vain toisia ihmisiä hölmöiksi. 

No ei kai kenenkään päätä pistetä pölkylle toisten haukkumisesta, ellei tee sitä päin naamaa tai somessa.