Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisät pois muilta kuin työtätekeviltä

Vierailija
02.09.2015 |

Lapsilisät on yksi syy hakeutua Suomeen tekemään lisää muslimeja. Ei muuta kuin haarat levälleen, raskaaksi ja kohta on ilmaista rahaa tulossa veronmaksajilta.

Laitetaanpa lapsilisän saantiin ehdoksi ainakin yksi työtä tekevä veronmaksaja taloudessa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voisi poistaa asumistuen, kotihoidontuen, opintotuen, toimeentulotuen, työttömyyskorvauksen jne. kaikilta muilta paitsi työssäkäyviltä.

Vierailija
2/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö järki ihan leikkaa näin aamutuimaan?
Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin. Mun5v ja 3v eivät tee töitä. Eikä ole tarkoituskaan vielä muutamaan vuoteen.

Vierailija
4/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lapsilisiä pitäisi maksaa vain niistä lapsista jotka asuvat vakituisesti Suomessa ja vähintään toinen vanhemmista on joko Suomen tai jonkun muun Pohjoismaan kansalainen. On musta aika tyhmää maksaa esim. Suomenlahden eteläpuolella oleville lapsilisiä jos lasten isä on Suomessa töissä mutta muu perhe asuu Virossa.

Vierailija
5/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, lapset maksaa, enemmän kuin mitä se lapsilisä on, joten tuskin kukaan sen rahan takia lapsia tekee

Vierailija
6/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.

Vierailija
7/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"]Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.
[/quote]

Mua kyllä aina vaan loukkaa tämä, että pienituloiset määritellään sossun asiakkaiksi. Minä teen töitä elättääkseni itseni ja lapseni, mutta tällä hetkellä on vain osa-aikaista työtä. Lapsilisät tulee todellakin tarpeeseen, sossusta ei saada yhtään mitään!!

(sossusta olen saanut rahaa muistaakseni kaksi kertaa 90-luvulla, kun olin pienen hetken työtön.)

Vierailija
8/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"]Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.
[/quote]

Mua kyllä aina vaan loukkaa tämä, että pienituloiset määritellään sossun asiakkaiksi. Minä teen töitä elättääkseni itseni ja lapseni, mutta tällä hetkellä on vain osa-aikaista työtä. Lapsilisät tulee todellakin tarpeeseen, sossusta ei saada yhtään mitään!!

(sossusta olen saanut rahaa muistaakseni kaksi kertaa 90-luvulla, kun olin pienen hetken työtön.)
[/quote]Sehän on vaan omaa tyhmyyttä jos ei ylpeyttään hae sossutukia. Oma valinta.

Vierailija
9/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kotiäitinä ja mun ainoa tulonlähde on tällähetkellä lapsilisät. Ei paljoa naurattaisi jos nekin lähtisivät.

Vierailija
10/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:23"]

Lapsilisät on yksi syy hakeutua Suomeen tekemään lisää muslimeja. Ei muuta kuin haarat levälleen, raskaaksi ja kohta on ilmaista rahaa tulossa veronmaksajilta.

Laitetaanpa lapsilisän saantiin ehdoksi ainakin yksi työtä tekevä veronmaksaja taloudessa.

[/quote]

Itse olen sitä mieltä, että lapsilisiä ei tarvitse antaa kuin ekasta lapsesta ja toisesta puolet vähemmän, kolmansista jne EI ollenkaan.

Lapsia ei tulisi kenenkään suunnitella ja antaa vaan tulla rahan takia, lapsia tulisi rakastaa ja toivoa ja he ovat lahja <3

Kyllä jokaisen nykymaailmassa on ihan itse osattava miettiä mihin on varaa, onko mahdollisuutta kasvattaa monia lapsia, ruokkia, vaatettaa jne Ei ole yhteiskunnan vastuu kasvattaa ja maksaa kaikkia. ELi lapsientetkeminen EI saa olla ns ammatti

Nykyään on monia ihan kantasuomalaisiakin, jotka väääntää vaan väkisin lapsia vuosi toisensa perään, vikkeivät  jaksa eivätkä rahallisestikaan kykene huolehtimaan entisistäkään :( Mutta kun ei heitä huvita työnteko, ei opiskelu ei mikään...on kivaa maata ihimassa ja lapset nollamaksuluokalla koko päivän tarhassa....

Vierailija
11/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"]Mä oon kotiäitinä ja mun ainoa tulonlähde on tällähetkellä lapsilisät. Ei paljoa naurattaisi jos nekin lähtisivät.
[/quote]Oma valinta toi kotiäitiys. Miehen palkka perheellänne kuitenkin on.

Vierailija
12/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"]

Mä oon kotiäitinä ja mun ainoa tulonlähde on tällähetkellä lapsilisät. Ei paljoa naurattaisi jos nekin lähtisivät.

[/quote]

Lapsilistä eivät ole äidin tuloja vaan lapsen menoihin tarkoitettuja tuloja.

Vierailija
13/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:23"]

[/quote]

Itse olen sitä mieltä, että lapsilisiä ei tarvitse antaa kuin ekasta lapsesta ja toisesta puolet vähemmän, kolmansista jne EI ollenkaan.

Lapsia ei tulisi kenenkään suunnitella ja antaa vaan tulla rahan takia, lapsia tulisi rakastaa ja toivoa ja he ovat lahja <3

Kyllä jokaisen nykymaailmassa on ihan itse osattava miettiä mihin on varaa, onko mahdollisuutta kasvattaa monia lapsia, ruokkia, vaatettaa jne Ei ole yhteiskunnan vastuu kasvattaa ja maksaa kaikkia. ELi lapsientetkeminen EI saa olla ns ammatti

Nykyään on monia ihan kantasuomalaisiakin, jotka väääntää vaan väkisin lapsia vuosi toisensa perään, vikkeivät  jaksa eivätkä rahallisestikaan kykene huolehtimaan entisistäkään :( Mutta kun ei heitä huvita työnteko, ei opiskelu ei mikään...on kivaa maata ihimassa ja lapset nollamaksuluokalla koko päivän tarhassa....

[/quote]

Noinhan se ideaalimaailmassa menisi. Todellisuus on kuitenkin aika kaukana tuosta.

Väittäisin silti että nuo lapsitehtailijat ovat aika lailla vähemmistöä. Lapsilisä on kaikki lapsen kulut huomioon ottaen aika pieni summa. Kyllä se vauvaikäisen kulut kattaa melko hyvin mutta ei siitä eteenpäin vaikka miten yrittäisi.

Vierailija
14/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"]

[/quote]

Lapsilistä eivät ole äidin tuloja vaan lapsen menoihin tarkoitettuja tuloja.
[/quote]

Eiköhän ne lapsille menekin suurimmaksi osaksi tollo. Ei tuolla nyt kovin keveästi eletä. About 300 e kk.

Vierailija
15/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lapsilisillä ostetaan lapselle ruokaa, vaatteita, harrastuvälineitä, ehkä maksetaan sitä osaa asuntolainasta mikä kohdistuu lapsen huoneeseen, muutama kymppi kuussa menee lapsen rahastosäästötilille jonka saa käyttöönsä sitten kun lapsilisä loppuu ja opinnot lukiossa jatkuvat koska tuskin tulee saamaan opintotukea meidän tulojemme vuoksi.

Vierailija
16/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pitäis lakkauttaa kokonaan kaikilta.

Vierailija
17/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"]Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.
[/quote]

[/quote]Sehän on vaan omaa tyhmyyttä jos ei ylpeyttään hae sossutukia. Oma valinta.
[/quote][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"]Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.
[/quote]

[/quote]

Entäpä jos tulot on juuri siinä rajalla, että tukia ei saa? Eli työssäkäyvänä saan saman verran rahaa, kuin toiset vain olemalla ja hengittämällä. Olen juuri niin ylpeä, että haluan elättää itseni työllä, jos se vain on mahdollista, en pelkillä tuilla.

Vierailija
18/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ekasta lapsesta saa 95e, esim. Saksassa ekasta saa heti 199e :D  Jos asuttaisiin miehen kotimaassa meidän lapsien kanssa, saataisiin melkein tuplasti enemmän lapsilisiä....  Kyllä Suomessa jää miinukselle lapsilisien kanssa. Enemmän kuluttavat mitä lapsilisä on, plus , että sitä maksetaan vain 17 vuotiaaksi. Saksassa autetaan paljon kauemmin, niin kauan kuin "lapsi" opiskelee..

Vierailija
19/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"]Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.
[/quote]

[/quote][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"]Lapsilisät pois kokonaan. On niin pienikin että todellista merkitystä sillä ei ole ja se rutiköyhä marginaaliryhmä jolle merkitystä on, saa sossusta saman rahan joka tapauksessa kompensaationa. Säästö valtiolle kuitenkin suuri vuosittain.
[/quote]

[/quote]

Entäpä jos tulot on juuri siinä rajalla, että tukia ei saa? Eli työssäkäyvänä saan saman verran rahaa, kuin toiset vain olemalla ja hengittämällä. Olen juuri niin ylpeä, että haluan elättää itseni työllä, jos se vain on mahdollista, en pelkillä tuilla.
[/quote]Ei jokaista ratkaisua voida tehdä aina kaikki huomioiden. Siinäpä olis sitten sullekin motivaatiota hankkiutua parempipalkkaiseen hommaan.

Vierailija
20/36 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:02"]Lapsilisät pitäis lakkauttaa kokonaan kaikilta.
[/quote]

Todella kauaskantoista ajattelua taas. Lykätään vaan kaikki rahat mamuille. Unohdetaan oma kansa kokonaan ja kun täältä kantaväestö muutenkin on vähenemässä ja lapsia syntyy kokoajan vähemmän, niin eipä tueta sitäkään enää. Kuollaan vaan kaikki pois ja loput voi kääntyä muslimeiksi.