Pudottajissa yks muija painoi 140kg!! Yli 3 kertaa enemmän kuin mä!!!
Järkyttävä ajatus :-( Miten joku voi päästää itsensä tuohon kuntoon..
Kommentit (55)
Edelleen olen sitä mieltä, että tuo " oman syyn" takia sairastelun rajaaminen on aika hankala tehtävä. Sitä yritän sinulle tolkuttaa! Et vain suostu näkemään muita epäterveellisiä/sairauksia mahdollisesti aiheuttavia seikkoja kuin tupakoinnin ja lihavuuden. Sinäkö suostuisit ottamaan vastuullesi korvattavien ja ei-korvattavien tapausten rajaamisen? Jos olet niin fiksu kuin kuvittelet itse, niin mietipä hetki erilaisia tilanteita, sairauksia ja tapaturmia ja sitten sitä, kuinka käytännössä tuo " maksan-en maksa" -lajittelu tapahtuisi.
Vierailija:
Jos itse olisin kovin allerginen en edes haluaisi omaa lasta, adoptio olisi silloin sopiva vaihtoehto. Saati sitten jos olisi vakavampia sairauksia.
Monenkohan sairaan lapsen vanhemman mielen pahoitat tällä " viisaudellasi" ? Ja muita olet idiootiksi haukkumassa. Kannattaisi sitä idioottia metsästäessään vilkaista sinne peiliin, ap hyvä.
En arvostele lihavia päin naamaa enkä hauku ystäviäni selän takana. Mutta mieheni toki tekee niin, vaikka itsellään onkin vatsaa ;-) Mulle tää lihavuus on nimenomaan terveydellinen ongelma. Ja siitä on pystyttävä puhumaan yleisellä tasolla. E n aloituksessanikaan tarkoittanut sitä tiettyä ihmistä vaan ylipäätään sitä karmaisevaa painoa.
Allerginen adoptoikoot lapsen. VAI JÄRKI-IHMINEN?!
" Idiootti olet itse ap, kun et ymmärrä vertauksia (huumorilla heitettyjä -osannet tulkita hymiöitä?)
Edelleen olen sitä mieltä, että tuo " oman syyn" takia sairastelun rajaaminen on aika hankala tehtävä. Sitä yritän sinulle tolkuttaa! Et vain suostu näkemään muita epäterveellisiä/sairauksia mahdollisesti aiheuttavia seikkoja kuin tupakoinnin ja lihavuuden. Sinäkö suostuisit ottamaan vastuullesi korvattavien ja ei-korvattavien tapausten rajaamisen? Jos olet niin fiksu kuin kuvittelet itse, niin mietipä hetki erilaisia tilanteita, sairauksia ja tapaturmia ja sitten sitä, kuinka käytännössä tuo " maksan-en maksa" -lajittelu tapahtuisi"
AP ei ole lajittelun kannalla, sekin oli vitsi ;-) Tosiasia on että rajaa ei voida vetää mihinkään. Mutta ihmisen omaa vastuuta pitäisi tiukentaa, ei tosin rankaisemalla. Rohkaisua voisivat käyttää esim työnantajat, esimerkkinä Pekka Niska.
" JÄRKI-IHMINEN?
Allerginen adoptoikoot lapsen. VAI JÄRKI-IHMINEN?! "
Jos olisin itse vakavasti allerginen adoptoisin aivan ehdottomasti. Samoin en ikinä ryhtyisi keinohedelmöityksiin, minusta se on luonnon manipulointia. Sanoin vaan mitä itse tekisin. Ja kyse oli vakavasta sairaudesta tai allergiasta, sellaisesta joka on riesana koko eliniän.
kun lapsi juoksee kadun yli katsomatta ja taittaa niskansa, seurauksena neliraajahalvaus ja elinikäinen laitoshoito. tulee muuten pikkasen kalliiksi meille, jotka huolehdimme painostamme. ja se oli sen lapsen ihan oma vika.
Eihän ole terveellistä valvoa liian myöhään ;-)
Pointtini tässä koko ketjussa oli se että lihavuus on tikittävä aikapommi. Vielä 50 vuotta sitten näitä itseaiheutettuja sairauksia ei ollut näin valtavasti ( kakkos tyypin diabetes esimerkkinä). AP halusi herätellä ja vähän provosoidakin ( ei täällä muuten keskustelua synny ;-)).
Mut nyt nukkumaan, aamulla pitää olla virkeänä aamiaisella ( AP syö jotain!!!! Uskomatonta..)
Hyvää yötä, kaikille tasapuolisesti, niin lihaville kuin laihoillekin!
Eihän tuollaista onnettomuutta voi verrata lihavuuden, tupakan ja alkoholin aiheuttamiin kustannuksiin. Ei nyt aleta saivartelemaan.
Mut Öitä ;-)
Otan kantaa vain tuohon lihavuusaiheeseen joka olikin ap:n aloituksena...
Miksi ihmeessä kaikki nousivat takajaloilleen tuosta kommentista? Ap:han oli aivan oikeassa siinä, että 140 kg lihavuus on jo todella suuri uhka ihmisen terveydelle. Eihän ylipaino ole yhtä kuin varma sairastuminen, mutta ylipainoisella kuitenkin on moninkertainen riski sairastua vakavasti. Ja siis nyt todellakin oli puheena tuo todella sairaalloinen ylipaino. Eihän ap edes kai puhunutkaan mistään lievästä ylipainosta?
Itse olen sairaalloisen lihava. Lääkärin mukaan olen TOISTAISEKSI muuten terve (maksa-arvot, sokerit, verenpaine.. ym), mutta jos tälle en jotain nyt tee, niin tulokset voi muuttua nopeastikkin. En todellakaan puolustele näin isoa painoa minkä olen itselleni saanut aikaan, en voi siitä ketään muuta todellakaan syyttää kuin itseäni. Ja todellakin tähän painoon saa syödä todella rutkasti kaikkea mahdollista. On hirveän vaikea selittää miksi en ole vielä tähän mennessä saanut tätä syömistä loppumaan.. laiskuus, saamattomuus, itsesääli, tekosyyt... oravanpyörä mitä en saa pysäytettyä. Kuka sen pysäyttäisi jos en minä itse? Keinot vaan on pahasti hukassa. Tätä elämää olen elänyt jo niin monta vuotta, että en osaa muuttaa suuntaa ilman apua. Tuntuu vaan että se apukaan ei aina auta.
Riippuvuussuhde sokeriin ja rasvaan, kukaan ei oikeasti usko että semmoista on edes olemassa, jos sitä ei ole itse kokenut. Alkoholiriippuvaisuuden ymmärtää kai jokainen? Verrattavissa toisiinsa, mutta toinen on yhteiskunnassa paljon hyväksyttävämpi ja siihen on vaikka mitä parannuskeinoja ja ryhmiä olemassa. Tähän omaan vaivaan ei tunnu löytyvän mistään mitään tietoa tai " kunnon" apua. Mitä se " kunnon" apu sitten lieneekään. En taida itsekkään oikein tietää.
Mutta päivä kerrallaan ja repsahtaa ei saa. Muuten on tiedossa monen päivän syöksykierre alaspäin.
Alkoholisti selviää olemalla täysin ilman viinaa ja tupakoitsijaltakin kokonaan lopettaminen sujuu helpommin kuin kohtuukäyttö, mutta ruokaongelmaisen on syötävä pysyäkseen hengissä. Kaupoissa hyllyt kaiken kukkuraksi pursuavat hiilihydraatti- ja rasvapitoisia herkkuja. Jos haluat syödä pikaisen välipalan " lennossa" , ei terveellisiä vaihtoehtoja kovin paljoa ole tarjolla.
Tuommoiset tuonelan tienviitat pitäisi pakkosyöttää!!!
painat siis alle 35 kiloa? kolme kertaa 35 on 105 ja jos se 140-kiloinen on yli kolme kertaa sinun painoisesi...35+3x35=140
aika riuku uot:)
tai tarhassa
tun keravalaiset
yli kolme kerta enemmän kuin sinä
:D
kännin piikkiin
Terveys on kuitenkin se tärkein asia, sen rinnalla koulutukset ja työpaikat eivät merkitse mitään.
Ymmärrän että täälläkin on paljon lihavia, niitähän Suomessa riittää. Vakuutuksesta.. Niin, jokuhan sen aina maksaa. Jos itse olisin kovin allerginen en edes haluaisi omaa lasta, adoptio olisi silloin sopiva vaihtoehto. Saati sitten jos olisi vakavampia sairauksia.