Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lassila&Tikanoja työnantajana?!?! Kokemuksia kiitos. (ev)

Vierailija
18.11.2010 |

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas täällä olkaa Kiito?

Vierailija
62/126 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hyviä ja huonoja kokemuksia.

Aloitetaan hyvistä:

Esimieheni oli minulle aivan ihana, palveluohjaaja vähemmän ihana mutta pärjättiin kyllä. 

Ensimmäinen vakiokohteeni oli ihan mukava, kiire oli kova mutta tutustumisen jälkeen asiakkaat olivat myös mukavia minulle.

Kohteessa oli pesukone ja tarvikkeita aina riittävästi, lisäksi sain muutamia työpaitoja ja siistit työvaatteet (uudet).

Palkat oli laskettu oikein ja ne maksettiin ajallaan.

Muutama huono:

Kollega, vanhempi nainen ei pitänyt minusta ja oli minulle vähän ilkeä. En tiedä oliko hän minulle kateellinen tai vihainen, mutta muutamaan otteeseen viittasi siihen että olisin muka pomon lellikki.

Toinen kohteeni ei ollut niin mukava. Ihmiset olivat tylyjä ja vähän ilkeitä, aikataulut ihan poskettomia.

Yhteenvetona sanoisin että paljon on tuurista kiinni millaisen kohteen ja esimiehen saa. Itselläni kävi onneksi onnea matkassa. Lisäksi työterveyshuolto oli L & T:llä melko kattava. 

Itselläni kokemusta kolmesta eri siivousfirmasta ja tämä oli niistä paras. Toinen hyvä oli pieni siivousfirma jossa hyvä meininki ja työmoraali. Kolmas oli myös pieni siivousfirma jossa TES:iä parempi palkka, mutta surkeat välineet ja huono töidenorganisointi - ei työterveyshuoltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kiinteistön omistaja maksaa Lassila Tikanojalle kun työt jää hoitamatta , pihat siivoamatta huoltomiehiä ei Ole meidän pihalla nähty koko kesänä , roskakatokset pursuaa kun ei viikkoihin käydä tyhjentämässä.

Vierailija
64/126 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää menkö jos arvostatte itseänne.

Ylitöitä tukitaan päivät täyteen, esimies pistää pahimmillaan kolme samaan kellonaikaan aloitettavaa paikkaa samalle päivälle, eli työt on aloitettava väliin kolmelta yöllä että ehdit juosta kaikki läpi. Viimeisin vuoro saattaa loppua kymmeneltä, seuraava alkaa puoli viideltä aamulla. Siirtymäaikoja ei oteta ollenkaan huomioon.

Vastaus siihen, että sanon etten ehdi enkä yksinkertaisesti pysty tekemään paikkoja on, että tee paikat nopeammin ja aloita aikaisemmin.

Se vähä vapaa-aika mitä on menee avaimia hakiessa ja niitä viedessä muille siivoojille takaisin.

Kilometrikorvauksia sain soitella kolme viikkoa ennenkuin ne pistettiin edes eteenpäin, työtunnit ja palkka täytyy itse laskea koska ne eivät koskaan ole oikein.

Paikoissa liian lyhyet siivousajat, harvoin ehtii 10+ tuntisina päivinäkään pitää ruokatuntia.

Pyhinä&sunnuntaina kun saa tuplapalkkaa ja lisiä, käsketään kohteet tekemään puolessa siivousajassa, koska firman pitää säästää.

Lopettaa en voi, koska uutta työtä ei ole tiedossa enkä pysty odottamaan karenssin loppua että tukia saisi taas hakea. Jos on vaihtoehto, älä ikinä hae tähän firmaan.

Jatkoa tähän! Lopetin ja otin karenssin vastaan. Nyt ollaan karenssin kanssa kärvistelty mutta täytyy sanoa että elämänlaatu parani huomattavasti lopettamisen myötä. Uutta duuniakin sain hiljattain. Lopettakaa ihmeessä kaikki jotka sitä miettii, töitä löytyy uusia jossain vaiheessa kuitenkin :)

Vierailija
65/126 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehet monet alkavat kuvittelemaan itsestään liikaa..puljussa kuin puljussa, sitä mukaa mitä alaisten määräkin kasvaa. Ja saavat näin kusipään maineen pikku hiljaa. Alaiset kertovat tuttavilleen ja näin sana leviää.

Kannattaisi siis panostaa järjellä ajateltuna hyvään esimiestyöhön. Tuossa yhyiössä sukulaiseni joutuu tekemään ylitöitä kotona..ja yksi tuttavani joutuu olemaan ikävä työntekijöille "yrityksen takia".

Vierailija
66/126 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaikissa kohteissa siivouskoneet vanhoja ja jotenkin epäkunnossa. Ison myymälän siivoukseen annettiin 3 tuntia, josta iso osa kului likavettä valuttavan koneen kanssa säätämiseen. Siirtymäaikoja ei huomioitu ollenkaan: Ensimmäisessä paikassa sun oletettiin olevan 10-13, mutta seuraavassa piti aloittaa ja olla ajoissa jo kello 13.

-Lähimmät esimiehet saivat raivokohtauksia ja syyttelivät muita omista virheistään. Toinen esimies myös pummasi multa rahaa (pieniä lounasruokasummia toki vain), eikä maksanut takaisin. Kun kerran kieltäydyin vippaamasta, mun piti perustella mihin tarvitsen omia rahojani.

-Kuten yllä on jo kerrottu, tein mäkin hurjasta ylimääräistä työtä ilmaiseksi. Olin nuori ja pelkäsin potkuja. Kun valitin, ettei kohteita oikeasti ehdi siivota annetussa ajassa, mulle sanottiin että kylläpäs saa. Muutkin ovat saaneet. Ja koska en vain saanut, käytin esim. osan lauantaistani yhden paikan siivoamiseen, jotta olisin välttänyt maanantain huudot ja haukut.

- Olin siis kesätöissä siivoamassa firmassa, tarkoitus oli jatkaa koulua syyskuussa. Mulle kirjoitettiinkin työsopimus, joka loppui juuri ennen koulun alkua ja työsuhteeni väliaikaisuus tuli kyllä esiin säännöllisesti. Ekana koulupäivänä syksyllä L&T-pomo soittaa ja on jo aloittaessaan puhelun jossain raivon tuolla puolen. En ollut tullut maanantaina töihin ja kaupan omistaja on hiilenä. Eipä ollut mun syy tai sotku. 

En ymmärrä millaisessa työyhteisössä ei osata varautua siihen, että kesätyöntekijä lopettaa?

Näin siis Tre:lla.

Vierailija
67/126 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella kenelläkkään kyseistä firmaa. Kotiin soitellaan työajan ulkopuolella ja valitetaan, työajat vedetty liian kireiksi, esimies työ ei tosiaan toimi, oltiin todella töykeitä. Sain potkut, perustelu oli vain että koeajan puitteissa, toki noin voi tehdä. Mutta ei voitu sanallisesti kertoa että miksi tai että teinkö jotain väärin.

Vierailija
68/126 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole muuta pahaa sanottavaa kun mitä ylläkin mainittu että sairaana on monesti joutunut töitä tekemään kun tuuraajia ei ole tarpeeksi. Nytkin olen vatsataudissa jonka vuoksi tämän päivän ollut pois töistä.

Esimiehelle ilmoitin että täytyy varmaan huomista katsoa kun sen verran laatta lentänyt mikäli ei töihin vielä kykene =(

Vastaus: "Mutta ei ole ketään. Meillä on jo 7 hlöä saikulla.

Sun ois jaksettava tehdä ainakin välttämättömimmät siellä huomenna."

Teen siis välttämättömän ja ehkä oksennan välillä pussiin...mahtavaa :(

Vierailija
69/126 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen huoltoyhtiö laiminlyö työtehtäviään, mutta ei ihme jos firma 

on työnantajana mikä on. Ihmettelen miksi esim. Ilmarinen pitää tälläista huoltoyhtiötä, saako kenties edullisen sopimuksen, huoltomiehiä ei näy koskaan ja jos huoneistoon liiittyvää pynnön tarvetta tai piha-alueella rikottuja lamppuja tai roskapusseja heitelty pihalle, saat odotella kauan ennekuin ne epäkohdat tullaan korjaamaan. Tämä on väärin vuokralaisia kohtaan.

Vierailija
70/126 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas korjausrakentamisen puolella? Miten palkat ja onko työ kiireellistä tms?

Vierailija
71/126 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen typskennellyt vuodenverran viherpalveluissa ja viihtynyt todella hyvin. Kiire on tietenkin, kuten vviherpalveluissa aina. Lyhyt kausi ja paljon töitä, ylitöitä saa tehdä niin paljon kun jaksaa, mutta kukaan ei mulkoile jos ei tahdo tehdä ylitöitä.

Palkka ok, työporukka loistava. PKS

Vierailija
72/126 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun että paska vyöryy aina alamäkeen eli työntekijän niskaan kaikki työajat liian pienet kohteisiin saa pää kolmantena jalkana vääntää että kerkeää tekemään ajoissa valmiiksi. Kerran esimies tuli kotiovelle kyseinalastamaan kipeyttäni vaikka lääkärin lappukin oli..

Vierailija
73/126 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, palkka noin 4000€. Tunnin ruokatunnit, puolen tunnin kahvi-tauot ja tunti pvässä tupakkataukoja.

Vierailija
74/126 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyin kuukauden. Ensimmäisen viikon sai vielä esimiehen kiinni sen jälkeen ei. Nyt tässä odottelen, jos vaikka sais palkan, joka piti tänään olla tilillä.

Vierailija
75/126 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohteesta ja esimiehestä. Pahimpia olleet pienet kohteet, ei siis paikkoina, vaan se silpputyö. Tunti siellä, toinen täällä, usein menin aamulla kuudeksi tekemään jonkun pikkuhomman, illalla taas toisen. Enpä enää jaksaisi.

Isommissa kohteissa, joissa saanut olla koko päivän samassa paikassa, asiat vähän paremmin. Ainakin yleensä ollut pesukone pyykeille ja saanut puhtaita moppeja ym. Säännölliset työajat. Aikataulut kyllä kireitä, yksi kollega jatkaa työpäivää omalla ajallaan, vaikka olen sanonut että ei kannata.

Työterveys ollut ihan hyvä.

Vierailija
76/126 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kanssa kuullu tikanojasta pelkkää huonoa ei kuulemma hoida hommiaan ajoissa ja muutenki ei neuvo uusia työn tekijöitä ja pomot ei ole tyytyväisiä mistää valittaa kuulemma vain vaikka kuinka hyvin tekisi työnsä onneksi olen itse hyvässä työ paikassa seinäjoella ei tarvi takuta tilin eikä muidenkaa kanssa palkkka maksetaan ajallaan pomot ei kyttää 

Vierailija
77/126 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Ekaa palkkaa ei meinannut tulla ja toisestakin palkasta piti tapella, kun kahdesta viikosta tuli noin 10e palkkaa.

Saat paskaa niskaan kaupan työntekijöiltä, vaikka kyseisessä asiassa ei ollut mitään moitittavaa. Yksi asia nostatti kyllä ihmetystä, kun kesken työn selkä meni aivan jumiin, eikä ollenkaan pystynyt työskentelemään niin mitä esimies tekee siinä kohtaan? Alkaa hieromaan 2 Min selkää ja sanoo, että on pakko hoitaa nämä duunit loppuu (suurin osa oli jo tehtynä) ja eväsi pääsyn tk seen, vaikka en pystynyt edes istumaan, seisomaan enkä edes makoilemaan ilman jäätävää kipua.

Vierailija
78/126 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu työ on ihanaa suomi 24. Sieltä löytyy tosi asiat Hesingin henkilöstöpääliköstä ja työn johdosta. Kannattaa katsoa.

Vierailija
79/126 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Valehtele.

Vierailija
80/126 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Valehtele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän