Lassila&Tikanoja työnantajana?!?! Kokemuksia kiitos. (ev)
Kommentit (126)
Mun kaveri oli l&t:llä siivoushommissa, just samaa se sano mitä täällä on kommentoitukkin.. eli ilkeitä k*sipääesimiehiä, kohtuuton kiire, epätasa-arvoista kohtelua..
Iso firma, riippuu ihan mikä työ ja mikä osasto ja mitkä pomot siellä.
Siivoustyö nyt on melko kypsää missä tahansa, tai ehkä en vain pidä siitä :)
Komppaan edellistä. Esimies ei ole kummempi kuin muutkaan. Palkka kyllä isompi. Hoitaisivat hommansa kunnolla, kyttäystä ja muutenki epäsopivaa käytöstä. Katsokaa tarkkaan kaikki teille kuuluvattulot. Ottaisivat käyttöön siivojillekki tulospalkkion ja jostakin kunnon parannuksesta palkkio esim. 100 Euroa,kyllä lisäisi arvostusta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 00:08"]
Ei mitään hyvää sanottavaa. Itse en ole heillä ollut töissä, mutta olen kuullut juttua. Esimerkiksi eräs tuttavani otti lopputilin vähän jälkeen sen kun hän oli sinne töihin päässyt. Hän oli huoltomies, talonmies, mitälie, niin kuulemma se aika missä hänen olisi pitänyt hommat hoitaa oli aivan liian pieni. L&T myy itseään alhaisilla hinnoilla ja alhaiset hinnat tarkoittaa sitä että hommat hoidetaan nopeasti niin ei tarvitse enempää velottaa. L&T ei kumminkaan näytä tajuavan sitä että jos hommat hoidetaan nopeasti niin ne myös yleensä hoidetaan hutiloiden. Tämä ei käynyt ystäväni ajatusmaailmaan, joten hän joutui riitoihin pomonsa kanssa ja otti loparit.
Eräs toinen tuttuni oli ollut samankaltaisissa hommissa ja hän oli delegoinut erään työn pomolleen, pomon suostuessa siihen että tuttuni voisi sitten tehdä omat hommansa loppuun. Asiakas kumminkin soitti tutulleni ihmetellen miksi asiaa ei vieläkään ole hoidettu ja kun tuttuni soitti pomolleen, niin tämä oli kuin ei olisi koskaan asiaa kuullutkaan.
[/quote]
Sen verran uppaan vanhaa viestiä että omia hommia ei varmasti delegoida pomoille :) tai aika erikoinen pomo saa olla että alaisensa työt tekee?
Kaksi kaveria siellä töissä ja viihtyvät ihan hyvin. Eivät kylläkään siivoa tai aja autoa.
Mun mummo ja mummon veli ja sen isä oli töissä. Ainiin tais olla ukin äitin siskokin. Ne kerto sitä ja tätä. Mut ite en ole ollut töissä siellä. Missä sit. Ketä kiinnostaa et ukki kerto ku oli ennen sotaa töissä ltllä.
Ihan ookoo, mutta palkkalistoilla on mielenkiintoista jengiä... Olin suosittu työntekijä kun tein työni hyvin ja ajoissa, enkä istunut röökihuulessa taukotilassa jatkuvasti. Hauskaa tosin oli seurata työntekijöiden sekoilua ja kuunnella elämäntarinoita. Palkka oli sen verran huono, etten jaksanut kaikkeani panostaa, mutta silti olin keskivertoa ahkerampi. Esimiehellä oli isot silmäpussit, liikaa työtä ja jatkuva kiire. Siinä samass sai toimia aikuisten lastenvahtina :) olin tehdassiivooja. Kotisiivouksia teki skarpit tyypit, tehtaaseen pääsi kaikki lusmut.
tuntuu, että Lassilaan töihinpääsyvaatimuksena on se et olet mahdollisimman idiootti ja laiska ja tampio. Ei voi mitään. KOSKAAN ei sieltä saavu huoltomies paikalle sovittuun aikaan, tulevat jopa talvella laittamaan ilmastointia kylmemmälle, kun asiasta on kesällä soitettu! Ja kun tulevat, niin eivät yleensä osaa hommaansa. Kaksi miestä siinä seisoo ja ihmettee, et pitäisköhän hakea tikkaat kun katto onkin niin korkealla. Ja näitä tapauksia on nähty todella paljon. Ainakaan siis työmotivaatio ja ammattitaito ei tunnu olevan kovin korkea.
Joo tässä on kyseessä joku asiantuntija, pahimpia on toimisto/konttori työntekijät...ehkäpä kaikkein pahimpia naukujia on vieläpä teleoperaatori firmassa työskentelevät :D en oo kyseisessä firmassa töissä mutta ei niitä ilmastointeja tuosta vaan säädellä sopivaksi ku jollain on vähän kylmä ja lämmintä on kummiski yli 22, vierus toverilla onki sit ihan sopiva. Sillä kolmannella saattaa olla vähän väärän värinen lamppu yläpuolella nii se häikäsee...ja sit sanotaan et huoltomies ei osaa mitään kun yleensä vika on talon vääränlaisessa iv-järjestelmässä. Siitä imoitetaan isännöitsijälle että muutos töitä pitäisi tehdä, sehän ei niihin suostu kun sehän maksaa. Silti sitä ''ammattitaidotonta'' huoltomiestä osoitellaan. Olin isossa liikekiinteistössä huoltomiehenä ja ei jumalauta on stressaava homma ja millä palkalla! Kaikesta pitäsi kaikki tietää, kaikki pitäisi osata tehdä ja kaikille pitäsi olla mieliksi ja kumarrella. Vastuusta puhumattakaan, kiitosta kuuluu tosi harvoin. Tommosessa isossa firmassa varmaan lyödään yhdelle miehelle hirmu työtaakka kun tulosta pitää syntyä, ja tarjous kilpailu on nykysin niin kovaa että huoltosopimuksia tehdään aivan polkuhinnoilla. Vaihdoin alaa...pitäkää tunkkinne.
Aivan loistava pulju! Itse olen ollut 2v töissä ja ei voi kun kehua, ryhmähenki on loistava.
Huono palkkaus ja muutenkin ala-arvoinen työantaja, joka ei arvosta työtekijöitään.
ensimmäiset lähiesimiehet olivat supertyyppejä, mutta kaksi seuraavaa aivan järkyttäviä. Toinen ei osannut hommia ja toinen oli "uransa huipulla" ja käyttäytyi sen mukaisesti. Monet työtovereistani olivat ulkomaalaistaustaisia, ja heitä kohdeltiin aivan ala-arvoisesti. Aikuisille ihmisille puhuttiin kuin he olisivat lähtökohtaisesti laiskoja, tyhmiä ja saamattomia. Jos suomalaista kohdeltaisiin siten, niin esimies joutuisi kyllä vastaamaan käytöksestään.
Kummalista, olen Turussa töissä kyseisessä firmassa ja mielestäni kohteluni on ihan hyvää. Okei, joudun tekemään sitä duunia mitä muut ei halua koska olen opiskelija ja en ole kokopäivätöissä juurikin sen takia. Silti kohteluni on kuitenkin hyvää. Minut halutaan mielellään töihin (varsinki niihin kohteisiin mitkä osaan) ja yritetään kaikin tavoin saada töihin. Esim. jos en saakkaan autoa käyttööni on esimies valmis tulemaan hakemaan minut kunhan pääsen työpaikalle :D Palkkakin tulee ajoissa (kun muistaa palauttaa tuntilapun ajoissa) ja omat työtuntimöhläykseni on korvattu asiallisesti. Hommat saan yleensä valmiiksi määrätyssä ajassa tai jopa aikaisemmin. En sitten tiedä kuinka tarkkaan siivoan, mutta harvemmin on työjäljestä moitittu.
Ryhmähengestä en tiedä koska teen hommia yksin ja yleensä iltaisin. Seurustelen yleensä vain asiakkaan työntekijöiden kanssa. TYökavereta minulle ei virallisesti siis ole.
Samoja kokemuksia kuin aiemmilla vastaajilla, vuosituhannen alusta.
Olin opiskelija ja tein järjettömiin aikoihin osa-aikaisia töitä ja keikkaa, kokopäivää ei löytynyt edes kesällä muuta kuin pikku pätkissä.
Aloittaessa opastivat mm. että hieltä ei sitten sovi haista vaan pitää peseytyä. Tällaistahan en toki parikymppisenä yliopisto-opiskelijana itse olisi ymmärtänyt.
Esimies ei tajunnut missä kulkivat rajat, vaan tuli esimerkiksi sairausloman aikana ovikelloa pimputtelemaan. Sairausloman syy kyseenalaistettiin.
Minulle sattui myös työtapaturma, josta jouduin kauheaan kuulusteluun. Siitä ei tullut lainkaan sellainen olo, että asiaa olisi pyritty selvittämään mahdollisimman tarkasti, vaan että minua ei uskottu.
Mulla on muutama lähisukulainen töissä. Ja en ole kuullut kenenkään moittivan.. Kaippa se on lähiesimiehestä kiinni. Ja paikkakunnasta.
Samaa täälläkin. Olen ollut siivoojana nyt vähän aikaa ilman aikaisempaa kokemusta työstä/siivouksesta (mitä nyt imurointi yms.). 'Perehdytys' hoitui 5-15 minuutissa käymättä sen tarkempia yksityiskohtia läpi, ei kerrottu mitä milläkin välineellä siivotaan jne. sitten inistään kun en osaa siivota oikeaoppisesti.
Lassila on ihan reilu tyyppi, mutta Tikanoja on varsinainen mulkvisti.
Lähiesimies oli todella ilkeä, haukkui seläntakana ja välillä myös päin naamaa. Taukoja ei saanut pitää ja tunteja piti aina pyöristää alaspäin ettei tullut valituksia ja ylitöistä maksettiin vain viime kädessä. Ei mitään kunnioitusta ja kaikilla eri säännöt varsinkin pitkään siivonneet mammat ja niiden juorukerhot.
Esimies toiminta erittäin surkeaa ja työtahti liian nopea koska ei kerennyt siivoamaan kunnolla. Kaikki ihmiset otettiin töihin ketkä halusivat tulla.
En ymmärrä miten ihmiset kestävät, itse olin n. 1,5 vuotta kun en päässyt kouluu tai muualle töihin. Elämänlaatu parantui kummasti ja itsetunto palasi kun aamu ei alkanut esimiehen ilkeillä kommenteilla ja pelosta mennä töihin.