Lassila&Tikanoja työnantajana?!?! Kokemuksia kiitos. (ev)
Kommentit (126)
En valehtele kokemusta on kyseisetä Firmasta.
Palkat maksetaan välillä kuukauden tai kaksi myöhässä ja rahojen perään saa penätä. Lisäksi käskevät olemaan kuuntelematta asiakkaiden palauteyya ja valituksia.
Ite oon työskennellyt vasta pari kk .
Oon kyl tykännyt ja palkka sinänsä ihan hyvä työkokemukseen lähen.
Muutaman työkaverin tavannut ku itsenäisesti työskentelen nii ihan kivoja on.
Ja esimies on myös ok😌
Ne kun sai paperitehtaan siivouksen itselleen jäi siinä aikataulussa hommat hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisarvoja kys. firma ei tosiaankaan tunne. Siivoustyöstä kokemusta ja joskus työtä teetätetään hirmuisella tappotahdilla. Ja jos sairastut, ei sinulle välttämättä saada sijaista, jolloin joudut ITSE SAIRAANA hoitamaan työsi.
Myöskään ylitöistä ei makseta mitään. Vaikka niitä välillä teetätetään miltei väkisin jos on esim. tulossa laatukiertoja etc...
Mokoma firma joutaisi tarkkaan työsuojeluviranomaisten syyniin.Nimim. Monta kertaa 39 asteen kuumeessa/oksennustaudissa siivoillut.
Niin ei sinne pika-sijaisia saa mistään. Ei löytyisi minunkaan hommaani.
Vaikka työajankeruu tapahtuukin mobiilisti, niin aina kannattaa pitää kirjaa vielä tehdyistä tunneista. Muokkaavat tunteja jälkikäteen.
Kyseisellä firmalla todella huono maine. Tekevät hienolta näyttäviä lupauksia ja sopimuksia mutta tarjoavat käytännössä todella huonoa palvelua jonka avulla tienaavat kun säästävät työntekemisen kuluissa. Paikallinen jäteasema heidän hallussaan on muuttunut paikaksi jonnekka ihmiset eivät pääse tuomaan jätteitä viikonloppuisin, lopputuloksena ihmiset heittävät jätteet luontoon. L & T eivät välitä luonnosta tippaakaan yrityksenä kaikki on pelkkää rahankiiltosilmissä tehtyä mainospuhetta.
Joo ei kannata mennä.
Esimiehet eli palvelumestarit !!! ( Jotka on osaamattomia sekä ammattitaidottomia) harjoittaa kiusaamista ja pitää omaa hovia.
Jos et nuole, niin joudut kiusatuksi ja lähdet huonoilla työtodistuksilla.
Pikku piiri pyörii, nepotismia ja kaverin kavereita suositaan.
Älä mene, saat vain pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka työajankeruu tapahtuukin mobiilisti, niin aina kannattaa pitää kirjaa vielä tehdyistä tunneista. Muokkaavat tunteja jälkikäteen.
Joo ja muokkaavat jälkeen päin Kehareitten arvosteluja. Sanovat sulle, että olet hyvä (niin kuin oletkin) mutta muuttavat niitä jälkeenpäin huonoksi.
Pyytämää kopiot niistä kehareista sillä hetkellä, kun se on. Muuten ne muuttuu loppupeleissä.
Oma kokemukseni yli kymmenen vuoden takaa on aivan jäätävän hirveä. Olin siivoojana eräässä hienossa, kultturellissa, isossa talossa. Työaikaan ei laskettu muun muassa siivouskärryn huoltamista ja kokoamista ennen ja jälkeen työkohteisiin siirtymisen. Työmitoitukset aivan naurettavat, siis niin, että joidenkin vessojen siivoamiseen aikaa jäi 30 sekuntia. Tietämättömälle tiedoksi, siinä ajassa ei ehdi edes vaihtaa uusia papereita ja puhtaita pyyhkeitä, saati sitten muuta. Mitään erikoistilanteita ei koskaan otettu huomioon, jos jossain olikin ollut pahempi siivo ja meni kauemmin aikaa. Työvuorolistaan ei saanut merkitä näitä ylitöitä, tai tuli sanomista. Huudot sai myös aina, jos jotain paikkaa ei pystynyt ajallaan siivoamaan vaikka siksi, että asiakas itse käytti tilaa juuri silloin, kun minun olisi se ollut tarkoitus siivota. Kun aloitin tässä kohteessa, meitä siivoojia oli 13. Kun lopetin, meitä oli 7 (lähdettyäni jäi 6), ja työmäärä tietysti täysin sama. Ennen lähtöäni yritin selvitellä työterveyslääkärin kanssa sitä, että en enää henkisesti ja fyysisesti jaksanut tätä työkuormaa. En ollut ainoa, joka työkuormasta oli käynyt puhumassa, ja työterveydestä asiaan tartuttiinkin ihan kiitettävästi. L&T:n edustajat eli esimieheni ja aluepäällikkö eivät kuitenkaan suostuneet kolmikantaneuvotteluun, jossa olisi ollut tarkoitus tarkastella näitä työaikamitoituksia.
Miettikää, haluatteko todella tämän firman siivoamaan omaa yritystänne, koska puhdasta siellä ei tule kuin poikkeustapauksissa.
Meidän naapuritalon hoitaa ja ovat tyytyväisiä . Toisia hoitaa Rtk mikä vähän ei niin hyvää jälkeä ....
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni yli kymmenen vuoden takaa on aivan jäätävän hirveä. Olin siivoojana eräässä hienossa, kultturellissa, isossa talossa. Työaikaan ei laskettu muun muassa siivouskärryn huoltamista ja kokoamista ennen ja jälkeen työkohteisiin siirtymisen. Työmitoitukset aivan naurettavat, siis niin, että joidenkin vessojen siivoamiseen aikaa jäi 30 sekuntia. Tietämättömälle tiedoksi, siinä ajassa ei ehdi edes vaihtaa uusia papereita ja puhtaita pyyhkeitä, saati sitten muuta. Mitään erikoistilanteita ei koskaan otettu huomioon, jos jossain olikin ollut pahempi siivo ja meni kauemmin aikaa. Työvuorolistaan ei saanut merkitä näitä ylitöitä, tai tuli sanomista. Huudot sai myös aina, jos jotain paikkaa ei pystynyt ajallaan siivoamaan vaikka siksi, että asiakas itse käytti tilaa juuri silloin, kun minun olisi se ollut tarkoitus siivota. Kun aloitin tässä kohteessa, meitä siivoojia oli 13. Kun lopetin, meitä oli 7 (lähdettyäni jäi 6), ja työmäärä tietysti täysin sama. Ennen lähtöäni yritin selvitellä työterveyslääkärin kanssa sitä, että en enää henkisesti ja fyysisesti jaksanut tätä työkuormaa. En ollut ainoa, joka työkuormasta oli käynyt puhumassa, ja työterveydestä asiaan tartuttiinkin ihan kiitettävästi. L&T:n edustajat eli esimieheni ja aluepäällikkö eivät kuitenkaan suostuneet kolmikantaneuvotteluun, jossa olisi ollut tarkoitus tarkastella näitä työaikamitoituksia.
Miettikää, haluatteko todella tämän firman siivoamaan omaa yritystänne, koska puhdasta siellä ei tule kuin poikkeustapauksissa.
Korjaan sen verran itseäni, että ei tietenkään työvuorolistaan merkitty työtunteja, vaan meillä oli sellainen paperinen työajanseurantalista tuolloin, johon ne omat suoritetut tunnit kultakin siivotulta alueelta merkittiin (esim. aula 20 min, kokoustila 7 min), ja niiden suoritusaikojen piti olla enintään tismalleen ne samat, kuin mitä niille alueille oli aikaa mitoitettu niillä hienoilla mitoitusohjelmilla.
Ja noita "erikoistapauksia" oli toisilla alueilla usein, eli yhtäkkiä jonkun viikonlopun jäljiltä esimerkiksi roskaa saattoi olla jätesäkkikaupalla enemmän, mutta se ei saanut näkyä työajanseurannassa asti. Käytännössä tehtiin siis työtä omalla ajalla.
Pitää paikansa kokemusta on 8 Vuotta.
Matalapalkka-aloilla työskentelee satojatuhansia ihmisiä. Liittykää liittoihin, ja puuttukaa epäkohtiin, vaatikaa korkeampaa palkkaa. Yhdessä voimme vaatia työntekijöille laadukasta kohtelua ja saada muutoksia. Tutustukaa oman alanne työehtosopimukseen ja vaatikaa ainakin että edes minimi ehdot toteutuvat. Pyytäkää palkankorotusta, eihän sitä väkisin tarjota jos ei edes kysy. Monilla siivousfirmoilla on omat ongelmasa, henkilöstö vaihtuu ja sitä kautta osaava työvoima on kortilla. Pitäk oikeuksistanne kiinni ja vaatikaa työnantajalta ammattimaista ja reilua asennetta teitä kohtaan. Tyytyväinen työntekijä edustaa ilolla ja taidolla firmaansa, henkilökunnan tyytyväisyyteen kannattaa sijoittaa.
Onko tuoreita kokemuksia L&Tn toiminnasta? Työsopimuksista? Tulee olo että luvataan paljon ylipäätänsä mutta mikä on totuus? Jos luvataan ns.yksi kohde niin pitääkö paikkansa? Kohdevastaavan työstä kyse.
No, jaa. Ei työssä itsessään ollut vikaa, ja palkat kyllä maksettiin ajallaan yms., mutta mikään muu ei toiminut... Jos halusit lisää roskapusseja tai pyykinpesuainetta tai mitä tahansa mitä päivittäin töissä tarvitsit, sait ostaa ne itse, pomo kyllä lupaili kaikkea hymyssä suin mutta totuus oli toinen. Kaikessa säästetään. Jos joutui tuuraamaan toisen kohteessa toisen sairaslomaa kohteen aikaa pienennettiin, ettei sulle tarvinnut maksaa enempää palkkaa, työtä toki teit saman verran ja enemmänkin.
Olen nyt muutaman kuukauden ollut töissä siivoojana l&t:llä, oon tykännyt itse työstä, muuten paitsi perehdytys on ollut keskinkertaista ja monia asioita jätetty kertomatta, sitten näistä valitetaan myöhemmin whatsappryhmissä julkisena että varmasti kaikki paikalliset työntekijät näkee, firmalla on ihme paparazzi joka ottaa epäkohdista kuvia työaikansa ulkopuolella vikakohdista, ja laittaa tuonne ryhmään, ja ilveilee. Sitten on myös näitä että kun siivoat myymälää nii toinen työntekijä käy muka kaupassa juuri silloin kun oot tekemässä joka helvetin päivä, ja tulee varmasti katsomaan mahollisimman lähelle onko tehty ja mitä, palvelumestari sanoi vaan kun kysäsin asiasta, että "emme ole palkanneet ketään vainoamaan".
Vierailija kirjoitti:
No, jaa. Ei työssä itsessään ollut vikaa, ja palkat kyllä maksettiin ajallaan yms., mutta mikään muu ei toiminut... Jos halusit lisää roskapusseja tai pyykinpesuainetta tai mitä tahansa mitä päivittäin töissä tarvitsit, sait ostaa ne itse, pomo kyllä lupaili kaikkea hymyssä suin mutta totuus oli toinen. Kaikessa säästetään. Jos joutui tuuraamaan toisen kohteessa toisen sairaslomaa kohteen aikaa pienennettiin, ettei sulle tarvinnut maksaa enempää palkkaa, työtä toki teit saman verran ja enemmänkin.
Sama homma tietyt jos tilaa niin on 2päivässä kuorma kohteessa, ja taas toiset niin luvataan ja luvataan, mut mitään ei tapahu. Itse myös joutunut ostamaan pesuaineita, ostin myös käsipyyhkeet kaikkiin kohteisiini, koska työn jälkeen pesen kädet kuivaan ja desinfioin. Myös desinfiointiaineen sain ostaa itse. Eipä menny kuin hetki kun pyyhkeet katosi, ja osa käsideseistä, nykyään kannan mukana pientä pyyhettä ja käsidesiä matkapullossa taskussa.
Ainakin L&T:n jätehuoltopuolelle ei ota ketään suomalaisia töihin. Itse oon yrittänyt päästä 10 kertaa, kertaakaan en ole päässyt töihin. Mutta joo, en suosittele firmaa. Varsinkin tuo L&T:n Vantaan yksikkö on se, mitä en suosittele. Siellä työnjohto savustaa ulos vähänkään epäilyttävän näköiset tai kuuloiset työntekijät. Lisäksi mun kaverilta on palkat jääneet maksamatta, eikä siellä noudateta TES:ä (AKT).
joo paska firma on kuulemma koko tissilä tikanoja kaveri justiin lähti koko firmasta ei saanu kun moitteita ja pään aukomisia vaikka teki hommansa kuinka hyvin onneksi en itse ole kyseisessä puljussa töissä vaan isossa tehtaassa jossa on hyvä työ ilma piiri hyvät työkaverit