Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän meillä mättää??

Vierailija
02.02.2006 |

Isot lapset, 11 ja 10 vuotiaat ei saa siivottua omaa huonettaan vaikka kuin pyytäisin : ( Ja samasta asiasta on veistä väännetty jo muutama vuosi.

Aina vaan menee siihen että itselläni palaa hihat ja poistun paikalta kun aikani olen paasannut. Kerran olen tehnyt sen että en puutu enkä tartu mutta raukat suorastaan hukkuivat paskaan : / Nytkin niiden pitäisi olla jo saunassa, siivoovat jos istun samassa huoneessa ja katson vierestä mutta sekin tuntuu hiukan naurettavalta vai?? Kommentteja, neuvoja, mielipiteitä? Kiitos jos joku kykenee antamaan tuottoisan neuvon : )

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kyllä siivoaa huoneensa jos siitä muista räkyttää. Joskus -hyvin harvoin- saattaa jopa oma-aloitteisesti alkaa siivoamaan. Mutta sovittu on, että peti pedataan aina aamulla ennen koulua, ja perjantaisin on siivouspäivä. Ja siitä ei luisteta, vaan mihinkään ei lähdetä eikä katsota telkkaa jne ennenkuin huone on siisti. Siitä vaan täytyy aina muistuttaa, tuon ikäiset kun tuppaavat " unohtamaan" tuollaiset.

Vierailija
22/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa lapset vielä niitä 2-6-v äidin ylpeitä pikku apulaisia..ei ne sillon kyselly miten päin imuria pidellään enkä olisi itse silloin uskonut miten avuttomia niistä voi tulla..;-)

Oisin kovaan ääneen täällä huutanut, että kyllä meidän 3-v Maijakin osaa korjata jälkensä, miksei teidän 10-v..?

*huoh*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoita että jos tavarat ei ole paikoillaan 10 minsan päästä, niin sä tuut ja lattia on sen jälkeen siisti (eli tavarat jätesäkissä). Toteuta tämä myös. Säkki ulos roskiksen viereen (toimii jos asutte omakotitalossa). Niitä tavaroita haetaan kohta itku silmässä takaisin. Seuraavalla kerralla riittänee pelkkä uhkaus...

Vierailija
24/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tuntuu että hiukset lähtevät päästä kun eivät mitään saa aikaiseksi. Olen jo kyllästynyt paasaamaan samoista asioista. Nykyään teen niin että:

- jos lasten tavaroita on ympäriinsä muualla asunnossa, " heitän" ne heidän huoneeseen.

- siitä pidän huolen että lastenhuoneen oven saa aina kiinni.

- eivät saa mitään; karkkia, nettiä tms. jos huonetta ei ole siivottu, eli siis hyvin harvoin saavat. Koskakohan kyllästyvät siihen? Tiedä häntä.

- likavaatteita en kerää heidän huoneestaan, kulkekoon likasissa jos eivät pyykkikoppaan niitä saa, myöskään pyykkikopan vieressä oleviin vaatteisiin en koske.

- puhtaat vievät kaapppiin pitkin hampain, myöskään vaatekaappeja en siivoa, jos eivät löydä sieltä mitään syyttäköön itseään.

- viikkorahaa eivät saa jos eivät auta kotitöissä, eli aika harvoin, roskapussistakin saavat kamalan riidan koska toinen on sen viimeksi vienyt.

Näin meillä, en jaksa paastata enkä menettää hermojani enää asian suhteen. KAipa sitten joskus oppivat.

Pidän muun asunnon siistinä heidän huoneeseen en koske, vaikka hukkuisivat siihen paskaan.

Vierailija
25/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt koittanut niitä " valmentaa" , mutta itse kun olen puhtaanapitoalalla ja nopea liikeissäni, niin valitettavasti paljon tulee tehtyä itse, kun ei jaksa nalkuttaa. Sellanen sopimus on tehty, että kerran viikossa on tupatarkastus kummankin huoneessa ja jos huone on siisti ja kotitöitäkin viikon aikana tehty (tiskikoneen tyhjennystä ym. pientä) niin kahden euron viikkoraha tuplataan. Eli ainakin kerran viikossa huone siistitään edes joten kuten. Ja muuten saa olla! Ja puhtaan pyykin kanssa tein sen ratkaisun että kummallakin on oma kori omassa huoneessa, johon puhtaan pyykin lajittelen ja siitä eteenpäin on vastuu vaatteitten omistajalla. Tilanne on kyllä monesti se, että vaatteita käytetään sitten siitä korista suoraan :)

Mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa, ehkä. Välillä mut yllätetään omatoimisella tiskikoneen tyhjennyksellä tai ruuanlaitolla (nuudelit on kova sana), mutta harvoin...

Vierailija
26/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin tulee vipinää, jos otan pussin esille siivotessa..lapset 11-14-v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme