Pesetkö alusvaatteet erikseen vai kaikki sekaisin?
Itse olen aina pessyt kaikki sekaisin kunhan pesee 60 asteessa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Pesen alkkarit ja sukat 60. Sit housut ja paidat 40, riippuen toki paidoista ja housuista,et tartteeko nekin 60 pesua. Jos on kovin hiki tullu,niin sit paidat ja housut kans 60. Mut en pese esim pyyhkeitä ja alkkareita samassa vaikka olis 60.
Miksi erikseen?
Ekaa kertaa elämässäni uskalsin pestä siivousrätit, alushousut ja lakanat samassa 60 asteen pesussa. Netin mukaan pitäisi pöpöt kuolla siinä asteessa, ettei ole väliä, vaikka lilluvatkin samassa. Ja pestäänhän sitä herkempiä alushousuja ja sukkiakin samassa pyykissä ja paljon haaleammassa pesussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen alkkarit ja sukat 60. Sit housut ja paidat 40, riippuen toki paidoista ja housuista,et tartteeko nekin 60 pesua. Jos on kovin hiki tullu,niin sit paidat ja housut kans 60. Mut en pese esim pyyhkeitä ja alkkareita samassa vaikka olis 60.
Miksi erikseen?
Mitä miksi mitkä erikseen?
Eilen pesin niitä sekaisin. Kaatokännissä.
Pesen kaikki alusvaatteet sekaisin, sama väri ja materiaali.
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
Mmm pikkarit
Erikseen.
Kun yksi koneellinen kestää n. 2 tuntia ja mulla on kymmenen kalsaria pestävänä niin siinä menee 20 tuntia, koko viikonloppu!
Kaikki samassa. Erikseen pesin aikoinaan nyt jo exän skeidakalsareita 90 asteessa, joita piti viikon putkeen jalassa.🤢
Vierailija kirjoitti:
Pesen alkkarit ja sukat 60. Sit housut ja paidat 40, riippuen toki paidoista ja housuista,et tartteeko nekin 60 pesua. Jos on kovin hiki tullu,niin sit paidat ja housut kans 60. Mut en pese esim pyyhkeitä ja alkkareita samassa vaikka olis 60.
Täydellinen vastaus. Ottakaa opiksenne, jotta pyykkihuolto toimii.
En pese kaikkea sekaisin, mutta sukat ja alusvaatteet pesen esim. hikisten t-paitojen kanssa. Pyyhkeet pesen erikseen. Kesällä pesen paljon hienopesulla, kun on arempia materiaaleja eikä ne ole kovin likaisia.
Miten olette huomanneet vaikuttavat (työ)vaatteisiin, kun alkkarit ja sukat pyörii samassa? Ja vielä neljässäkympissä? 🤢
Kaikki menee samassa paitsi villa ja valkoiset vaatteet. En halua valkoisista pinkkejä tai muuten oudon värisiä.
Ukko pesee siveysvyössään kotitöissään nyrkkipyykillä kaikki vaatteemme.
Kaikki sekaisin 60. Siivoustektiilit erikseen 90. En omista hepeniä jotka eivät kestä 60.
Pesen kaikki puuvillavaatteet 60 asteessa värien mukaan. Pyyhkeet ja lakanat myös 60. Ne pesen vaatteista erikseen. Tietysti villa ja herkemmät materiaalit erikseen.
Erikseen jo toista kymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
Kuinka usein peset koneellisen kutakin? Ihan absurdi ajatus itselle että pesisin nuo kaikki erikseen, ihan hervoton vesilasku tulisi perässä ja lisäksi menisi koko viikonloppu pyykkiä pyörittäessä...
Ennen pesin erikseen, mutta nykyään kaikki samaan koneelliseen.
Pesen alkkarit ja sukat 60. Sit housut ja paidat 40, riippuen toki paidoista ja housuista,et tartteeko nekin 60 pesua. Jos on kovin hiki tullu,niin sit paidat ja housut kans 60. Mut en pese esim pyyhkeitä ja alkkareita samassa vaikka olis 60.