Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lupicaia

01.02.2006 |

Ihan näin mielenkiinnosta, kuinka vanha olet?

Keskusteluja selaillessani tuli niccisi aika usein vastaan ja sinulla on aika kärkkäät mielipiteet asiasta, jos toisesta.

Esimerkiksi minusta on kovin outoa, että pyörit täällä palstalla ja silti pidät itseäsi jotenkin vanhempana ja kypsempänä kuin muut!

Tuo irc-galleria keskustelu on hyvä esimerkki mielipiteistäsi. Sinusta on kamalaa, kun joku laittaa lapsensa kuvia internettiin pervojen katseltavaksi. Oletko koskaan miettinyt, että sinun lastasi saattaa joku pervo tuijotella vaikka ihan ruokakaupassa?

Onko teillä televisiokin pannassa, koska siellähän näkyy myös silloin tällöin lasten kuvia, joita nämä mainitsemasi pervot tuijottelee. Etkö mene vähän liiallisuuksiin. Minusta on katsojan silmissä vikaa, jos näkee pienen lapsen kuvassa jonkin ärsykkeen pervoille.

Et koskaan pysty lastasi niin hyvin ulkomaailmalta turvaamaan, ettäkö pystyisit estämään sairaiden ihmisten tuijottelut.

Minä odotan vasta esikoistani, eikä kyllä käynyt mielessäkään, että tulevaisuudessa laittaessani lapsestani kuvia irc-galleriaan, asettaisin hänet jotenkin vaaraan saati altistaisin hänet hyväksikäytölle.

On väärin, jos tavallisten ihmisten täytyy alistua sairaiden mielihaluille. Eikö ole väärät lähtökohdat, jos pieni lapsi täytyy piilottaa maailmalta, jotta pahat ihmiset ei pääse tekemään pahaa. Eikös sen pitäisi olla juuri toisinpäin? Piilotetaan nämä pervot ulkomaailmalta ja annetaan tavallisten ihmisten elää elämäänsä, sillä harmitontahan tuo kuvien laittaminen on.

Mikäli kuvat pitäisi kieltää, niin pistetään pannaan samantien nämä vauva-lehden nettisivut muiden muassa, siis missä lapsia vain esiintyy. Ja kun kerta sille linjalle lähdetään, niin poltetaan roviolla kaikki lehdetkin mitkä liittyy vähässäkään määrin vauvoihin tai lapsiin. Samassa siinä menee televisiosarjat sekä elokuvat ja kirjat.

Pääasia, ettei lasten kuvia ole enää missään julkisuudessa pervojen käytettävissä. Mutta mikäli kuvat on poltettu, niin mihis me pistetään ihkaelävät lapset?

Samoin kiihkoilusi vauvan tarvikkeista on todella pikkusieluista. Ja heti ensi kättelyssä kerron sinulle, etten ole koskaan joutunut sossusta rahaa hakemaan, asumme mieheni kanssa omakotitalossa ja meillä on vuoden 2002 Peugeot 307. Juuri kävimme ostamassa tulevalle lapsellemme 850 euron Emmaljungat ja täysin uuden pinnasängyn, tarvikkeineen yht. 350 euroa. Aiomme hankkia lapselle vakuutuksen, vaikka meillä sitä ei kummallakaan olekaan.

Nyt kun statukseni on sinulle selvä, ettet luule minun arvostelevan sinua alempiarvoisena (uskon kuitenkin olevani sinua arvojärjestyksessä ylempänä), voin jatkaa etten vaadi kenenkään ostavan yhtä kalliita vaunuja tai tarvikkeita kuin meillä, etenkään jos siihen ei yksinkertaisesti ole varaa.

Minä olen pentuna joutunu elämään yh-äitini kanssa tiukkaa elämää mutta koskaan en ole taustojani joutunut häpeämään, paitsi silloin kun kaltaisesi lapset kiusasivat minua, koska minulla ei ollut niitä uusimpia farkkuja. Koskaan ei ole meidän perheestä rakkautta puuttunut, eikä tule puuttumaan. Jos lapsen turvattu elämä merkkaa sinulle vain taloudellista arvoa, niin voi pyhä sylvi. Tule nyt hyvä ihminen pois sieltä kaapista, jooko???

Minusta on todella hienoa, jos nuoret ovat valmiita ottamaan vastuuta tekemistään " virheistä" ja kasvattamaan lapsensa, vaikkei olisikaan yhtä vakaita taloudellisia edellytyksiä kuin sinulla.

Olisihan se aika rankkaa, jos lapsia saisi tehdä vain ne kenellä siihen todella on varaa, etenkään kun lasten kanssa pärjää todella vähällä, jos on valmis nielemään avustukset.

Toiset ihmiset yrittävät selvitä elämästä rahavaikeuksineen mutta silti onnellisena, kaikilla ei ole vain niin hyviä edellytyksiä kuin sinulla.

Oletko koskaan miettinyt, miksi meillä Suomessa on toimiva sosiaalinen turva? Juuri siksi, että opiskelijat, nuoret, kodittomat ja vanhukset eivät kuolisi nälkään tai kylmyyteen vain siksi, että toiset arvostavat vain aristokraattista elämää. Minusta henk. kohtaisesti kauhistuttaa ajatus säätyluokista ja taloudellisen statuksen määräävyydestä.

Sinusta on varmaan hienoa käydessäsi esim. Tallinnassa, kun toiset siellä ajelee hienoilla Mersuilla ja toiset yrittävät myydä villasukkia kadun kulmilla, jotta saisi edes leivän pöytään illaksi. Kannattaa muutta sinne, jos haluat yhteiskunnan jakautuvan vain kahteen; rikkaisiin ja köyhiin.

Onneksi maailmassa on muitakin ihmisiä, kuin sinä ja ahdasmielisyytesi. Toivo sydämesi pohjaasta, ettet koskaan joudu elämään esimerkiksi työttömyystuilla tai sairauspäivärahoilla.

Onnea ja menestystä sinulle, tunnut sitä todella tarvitsevan.

Kurmeli rv 24+1

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupicailla on vahva sanoma, mun mielestä vähän liiankin vahva. Mä koin asian niin että muita tapoja kuin lupicaian tapa ei saisi olla elää ja kasvattaa lapsi, . Mä olen sitä mieltä jokainen kasvattaa lapsensa niinkuin itsestä parhaalta tuntuu.

Pelkällä rakkaudella ei lapsen kanssa selviä, rahaa toki tarvitaan, mutta mitä vikaa on siinä jos vanhemmat/ isovanhemmat haluavat auttaa. Eikä minun mielestä kaiken tarvitse olla uutta, meidän tytöllä on sekä käytettyjä, että uusia vaatteita/ tavaroita.

Joo, tässä ketjussa mentiin jo henkilökohtaisuuksiin, mutta mua alkoi ottamaan päähän se, että lupicaia haukkui mut huonoksi äidiksi vaan sen takia että meidän lapsella ei ole vakuutusta. Mä suivaannuin siitä ja annoin " samalla mitalla" takaisin. Joo, lapsellista, tiedän. Mä olen huono äiti myös siksi että me ollaan saatu jonkun aikaa toimeentulotukea, mä olen myös huono äiti sen takia että mulla on omat ja tytön kuvia galleriassa. Ja nämä kaikki siis lupicaian mielipiteitä.

Että näin, mar_i

Vierailija
82/121 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en minä todellakaan koe olevani mikään kypsä, hyvä vanhempi! Kaipa olen ihan keskiverto, tietysti jokainen on joissakin asioissa huonompi ja joissakin parempi (ja jotkut on kaikessa huonoja).

Tietysti nuori äiti on nuori äiti, myönnän olevani joissakin asioissa ehdoton ja kauhean lapsellinen. Kyllä se siitä kun ikää tulee :)

Talous meillä on kyllä vakaalla pohjalla ja mielestäni olen aina ollut hyvin taloudellinen, siitä olen ihan peräti ylpeäkin tänä aikakautena kun ihmisten maksuhäiriöt lisääntyy.

Mar_i:

Joopajoo, missähän olen tuollaista sanonut?

En minä voi tietää millainen äiti sinä olet kun en sattumalta ole koko ajan vieressä kyyläämässä.

Mutta sellaisen kuvan olet itsestäsi antanut että rahankäyttöä et osaa, ja siitä kärsii takuulla lapsikin.

Toki kaikkea kannattaakin hankkia käytettynä, ei kaiken tarvitse uutta olla. Mutta joitakin asioita ei kannata ostaa käytettynä, esim. patja vauvalle.

Vai ostaisitko kirpparilta lapsellesi turvakaukalon? Varmaan olet ostanutkin, mitäs siitä jos lapsi litistyy kuin torakka pienimmästäkin peräänajosta.

Voit toki kaivella esiin sen kohdan missä väitän kaikkea tuollaista?

Vakuutus kannattaa ihan oikeasti olla, jos ei teillä ole mitään vakuutuksia niin tulet vielä kantapään kautta oppimaan että olisi kannattanut olla.

Vai maksaako mummi senkin jos kämppänne palaa poroksi?

Ja vielä isovanhempien hyväksikäytöstä:

Ei siinä ole mitään vikaa jos isovanhemmat ostaa ihan omasta vilpittömästä halustaan vaikkapa vaunut lapselle. Mutta jos homma menee siihen että isovanhemmille ruetaan kiikuttamaan esim. sairaalalaskuja ja vihjaillaan aina että voishan tää lapsi tarvita uuden haalarin niin sitten minusta se on jo vanhemman ihmisen hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä. Kyllä jokaisen perheen pitäisi tulla omillaan toimeen, se kuuluu vastuulliseen vanhemmuutteen ja aikuisuuteen. Isovanhemmat on jo omat lapsensa kasvattaneet ja elättäneet, ei ole oikein että pitäisi maksaa vielä lapsenlapsenkin kuluja.

Varmasti jokainen isovanhempi tarjoutuu maksamaan kykynsä mukaan kaikkea mahdollista, mutta ei kaikkea ole pakko ottaa vastaan. Ei ne siitä loukkaannu.

Mar_i, minun puolesta on yksi lysti mitä minusta ajattelet. Olemme selkeästi niin eri linjoilla monissa asioissa, että on turhaa yrittää löytää mitään kultaista keskitietä.

Minä en oikein ymmärrä miksi teillä on lapsi jos sitä ei ole edes teoriassa mahdollista elättää ilman soskun tukea?

Tähän ei tarvitse vastata enkä toivokaan mitään vastinetta, mietin vaan mielessäni mitä tapahtuu lopulta jos kaikki tekisivät kuten sinä teet.

Meillä ei olisi lasta jos meillä ei olisi häneen varaa, on vaikea ymmärtää muunlaisia ratkaisuja. Avomielisyys ei ole parhaita puoliani.

Vai että minä rupesin sinua ensin moittimaan? Katsohan tämän keskustelun eka sivua? Kukahan siellä ilkkuu ja oikein kaipaa verta nenästään?

Voisit väittää noin jos minä olisin tehnyt tämän aloituksen, mutta en ole tehnyt.

Ja jaksoin ihme kyllä jopa jossain vaiheessa vastata asialisesti vaikka vastapuoli ei siihen juuri aihetta antanut.

Kyllä tässä ketjussa on enemmän minua moitittu ja reposteltu kuin sinua!

Se kuka on huono ja kuka hyvä vanhempi nähdään sitten n. 20-30 vuoden kuluttua. Sitten kuulemme kiitokset ja haukut itse asianosaisilta, ja ne takuulla pitävät paikkaansa toisin kuin nämä tuulesta temmatut väitteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" no en minä todellakaan koe olevani mikään kypsä, hyvä vanhempi! Kaipa olen ihan keskiverto, tietysti jokainen on joissakin asioissa huonompi ja joissakin parempi (ja jotkut on kaikessa huonoja).

Tietysti nuori äiti on nuori äiti, myönnän olevani joissakin asioissa ehdoton ja kauhean lapsellinen. Kyllä se siitä kun ikää tulee :)

Se kuka on huono ja kuka hyvä vanhempi nähdään sitten n. 20-30 vuoden kuluttua. Sitten kuulemme kiitokset ja haukut itse asianosaisilta, ja ne takuulla pitävät paikkaansa toisin kuin nämä tuulesta temmatut väitteet."

Ollaan ainakin jostain asioista samaa mieltä :). Ja nyt mä en tule kommentoimaan tähän keskusteluun enää yhtään mitään.

Mari

Vierailija
84/121 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua lukiessani tuli sellanen olo että mä ole totaalisen surkea äiti.. siksi kun olen kasvanut yksinhuoltaja isän kanssa koko lapsuuteni. ja nyt olen itse pienen pojan yksinhuoltaja..

Lastani rakastan hyvin paljon ja se on mulle tärkein asia vaikka sen isää ei voisi vähempää kiinnostaa.

en ole minimi äitiysrahalla kun olen tehnyt töitä ja omaan alalle koulutuksen vaikka työtön olinkin äitiysrahalle jäädessäni. vaikka saan suhteellisen hyvän päivärahan niin saan silti vielä toimeentulotukea siihen lisäksi enkä häpeä sitä pätkääkään.

Kai mä sitten olen äärettömän huono äiti kun mulla ei itsellä ole ollut ehjää perhettä. silläkö mitataan kuka on hyvä äiti ja kuka huono? ja rahastako se on kiinni

tiedän rikkaita perheitä joilla on lapsia ja kyllä sieltäkin löytyy niitä joille lapset ei ole kaikki kaikessa joten ei sitä hyvää vanhemmuutta rahassa mitata.

Vierailija
85/121 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukea koko viestiketjua mutta se mitä alkupäästä seurassin oli juuri sitä mitä kuule joka paikässa että yh-äidit on surkeempia äitejä kun muut. ja jos ei oo rahaa niin lapsia ei saa tehdä.

" Elikkä olit kirjoittanut että omat vanhempasi eivät olleet kovin hyviä vanhempia. Tuli väkisinkin mieleen että ehkä yrität nyt liikaa olla lapsellesi hyvä vanhempi kerta omasi ovat olleet muuta. Tosin enhän asiasta tiedä, mutta tämmöinen nyt tuli mieleen."

" Mitä tuo tarkoittaa? Mielestäni kyllä vastuulliset vanhemmat vakuuttavat lapsensa, se on ihan totta."

Mun isä ei ole ollut vastuullinen huoltaja kun mulla ei koskaan ollut vakuutusta? (huom olen edelleen hengissä ja hyvinvoiva)

" -Yritän sanoa että lapsesta syntyy kuluja, joihin varat täytyy saada säästämällä vaikka omista menoista, ja jos tilanne on aivan kamala ei lasta kannata pitää laisinkaan."

Niin että heittää lapsi pois elämästä jos tilanne lapsen synnyttä menee " kamalaksi" (kuten sun tapuksessa sinne sossun luukulle meneminen vai?)

" Myymme asuntomme ja vaikka itseämmekin jotta lapsellamme olisi ruokaa suuhun ja vaatetta päälle. Toistaiseksi ei ole tarvinnut eikä varmaan koskana tarvitsekaan. Lapsellamme on varmasti kaikkea mitä hän tarvitsee, saa kulkea vaikka reimatecissä jos haluaa"

Suomessa ei onneks oo asiat niin huonosti että itteään tarttis alkaa myymään mutta mikäpä siinä jos mielummin sitä tekee kun menee pelastusarmeijasta (esim) hakemaan ruokaa/vaatteita

" Miksi edes pidät lapsesi, jos tiedät että et voi tulla toimeen ilman vanhempiesi avustusta? Minusta se ei ole kovin reilua heitä kohtaan, kun sinun kohdallasi ei edes voida puhua teiniäitiydestä vaan olet jo ihan aikuinen nainen."

Kyllä minunkin isää tukee mua tarvittaessa vaikkei hänellä siihen mitään velvollisuutta ole. että näin se hyvä vanhemmus sitten rahassa mitataan vai? että pitäis mielummin tosiaan tappaa se lapsi nälkään kun pyytää omilta vanhemmilta pientä avustusta?

Sori mään mut mä en jotenki jaksa ymmärtää tollasta asennetta mut jos sä tosiaan myyt itteäs mielummin kun otat vanhemiltasi rahaa/menet sossun luukulle/pelastusarmeijaan niin ihan vapaasti mutta mieti ihmeessä miltä siitä lapsesta tuntuu kun se saa tietää mitä sen äiti on tehnyt. (kait se ittensä myyminen on ammatti siinä missä muutkin mutta naista halventava)

Vierailija
86/121 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua nyt vielä rueta tappelemaan siitä että onko yksinhuoltajat huonoja vai hyviä vanhempia.

Itselläni on ollut sekä isä että äiti ja saman haluan tarjota lapselleni. Mielestäni vastuullinen vanhemmuus on myös fiksu kumppaninvalinta.

Kenenkään ei ole pakko olla yksinhuoltaja, eikä edes äiti! (Paitsi jos jää leskeksi tietenkin mille ei itse paljonkaan mahda)

Vierailija
87/121 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täällä kaikilla on hyviä ajatuksia ja kaikki kuulostaa olevan aivan hyviä vanhempia lapsilleen, tosin eräillä aika ehdottomia mielipiteitä. Lupicaian rahankäytöstä oon aika paljon samaa mieltä mutta itse en pystyis elämään niin askeettisesti, että omistaisin vain yhdet housut(mitä minä sitte piän ku ne on pyykissä???). Totta kai on järkevää ottaa vakuutus omaisuudelleen(jos sitä on edes vakuutettavaksi asti, vuokra-asunnossahan ei vesivahinkoja ym. tarvi maksaa itse) ja perheenjäsenille(tosin meillä ei VIELÄ oo vauvalle).

Sossun rahat on sitä varten, että jos tulee sellainen pakkorako, että ei kertakaikkiaan oo muuta vaihtoehtoa, NE ON SITÄ VARTEN. Se on ylpeyttä jos ei pysty ottamaan vastaan ilmaista avustusta. Eri asia on jos ei oo haluakaan koskaan pärjätä itse hankkimillaan tuloilla. Ollaan onnellisia että suomessa on tällainen mahdollisuus, eikä tartte asua kadulla. Ilmasta rahaahan se yhtälailla on työttömyyskorvauskin. Rahat ropsahtaa tilille vaikka et tee mitään. Voiko työtön parjata sossun tuilla elävää???

Mun mielestä vanhemmilta voi ottaa vastaan rahaa, jos ne haluaa (ei ne anna jos ei oo mistä antaa) antaa mutta hyväksikäyttö on sitten ihan eri asia. Minusta olis ollu kauheata, jos mun vanhemmat ois lopettaneet rahallisen avustamisen 18 vuoden iässä. Ensinnäkin vanhempien tulot vaikuttavat lapsen saaman opintotuen määrään 21 vuoden ikään asti (muistaakseni). Eli joillekin ei sitäkään heru senttiäkään ennen sitä ikää.

Ja se mihin haluaa opettaa lapsensa. Jos joku haluaa sen opettaa siihen, että kaikki saadaan uutena ja pitää olla hienoa, niin täytyy olla valmis kustantamaan ne myös aikuisuuteen asti. Älkää ihmetelkö jos tulee vaativia lapsia. Itse haluan, että mun lapsi oppii tyytymään vähempään, eli vaatteita ostetaan myös käytettyinä. Ja jos haluaa ajatella lapsensa tulevaisuutta (mielestäni tämäkin osa rakkatta) ei käytä edes kertakäyttövaippoja koska niiden hajoamiseen menee sata vuotta. Itse kyllä käytän kertiksiä, mutta jos oikein syvälle haluaa mennä niin kierrätyksestäkin voi tehdä yhden kiistan aiheen. No älkää kuitenkaan tehkö!!!

Älkää muut masentuko jos yks Lupicaia on sitä mieltä että ootte huonoja vanhempia. Se on vain yks viidestä miljoonasta suomalaisesta. Hänellä on omat käsityksensä. Kuulostaa, että Lupicaialla on käsitykset tietyistä ihanteista, joihin haluaa päästä mutta älä ylläty, jos elämä opettaa, että kaikkia ihanteita ei ole mahdollista saavuttaa(nimim. kokemusta on). Ja kun pyrkii täydellisyyteen, voi väsyttää itsensä totaalisesti.

Meidänkin vauvalle ostettiin uus patja, koska luin siitä tutkimuksesta ja entinen oli tosi huono. Enpä silti sano, että kaikkien muidenkin pitäs ostaa ollakseen hyviä vanhempia. Kyllähän se on nähty, että mikä eilen tutkimuksissa todettiin voidaan kumota tämän päivän tutkimuksissa perättömiksi.

Kyllä se Siperia opettaa!!! Tämmösiä ajatuksia tuli mieleen tämmöselle 27-vuotiaalle kalkkikselle (jolla myös itsellä on vielä paljon oppimista ja ajoittain esiintyy myös lapsellisuutta) ;D mutta kaikenkaikkiaan kyllä tämä keskustelu on aika järjetön...

lyyli rv 39+5

Vierailija
88/121 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on järjetön ja tätä ollaan yritetty lopettaa nyt aika monta kertaa, mutta aina tulee joku joka jatkaa, jatkaa ja jatkaa, joten hyvät ihmiset, älkää kirjottako tähän enää mitään, niin päästään aiheesta lopullisesti eroon...!!

Mar_i

Vierailija
89/121 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 27-vuotias tekee tällä palstalla, kuinka sinä vanha vajoat lukemaan teinijuttuja ;D

Niin kysyitkö että miten työtön voi parjata sossun tuilla elävää?

Helposti! En ole ikinä saanut mitään tukia valtiolta ennen äitiyspäivärahaa. Siis mitään opintotukiakaan, työttömyystukia yms. Joten voin rauhassa haukkua kaikki jotka on jotain tukia saaneet :)

Mar_i, viimeinkin samaa mieltä!

Vierailija
90/121 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että minusta on jotenki häpeällistä käydä lukemassa nuorempien juttuja???????? Tosin varmaan pari kertaa oon käyny koko ikänäni. Mutta jos se niin sinua häiritsee niin voin kyllä pysyä poiskin. Sinusta se varmaan onkin merkki jostain älyllisestä jälkeen jääneisyydestä. Heh heh! Salli mun nauraa.

Mitä muuten meinaat tehdä, jos joskus et kerrassaan saa töitä, etkä aio ottaa vastaan työttömyyskorvaustakaan, ja jos itsensä myyminenkin on rikos??? Kysyn vaan...

Lopettakaa keskustelu jos haluatte, onko se pakko osallistua. Mä kyllä arvasin tuon että joku sanoo, että mitä enää kommentoit mutta ei kai se kiellettyä oo.

Vierailija
91/121 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki ole jo kuulleet sinun mielipiteet asioihin?

Muistaakseni olet minulle sanonut saavasi appivanhemmiltasi mm. korviketta ja vaippoja kun käytte siellä, olet sanonut meneväsi viihteelle seuraavana viikonloppuna kun asiat ärsyttää ja joskus jopa sanonut meneväsi tupakalle. En todellakaan tiedä oletko näin tehnyt vai sanonut vain, minulle ihan sama. Sinulla ei myöskään ole mitään koulutusta, millä elätät lapsesi jos miehesi vaikka kuolee. Tuilla, ei ne vakuutukset pitkään elämistä kata. Jo pelkästä henkivakuutuksesta menee iso osa hautajaisiin, jotka ovat kalliit vaikka miten pienet ja vaatimattomat olisikin. Mikset voi tajuta, että sinua ei kaivata täällä maailmaa parantamaan noilla arvosteluillasi? Varsinkaan, kun et seiso sanojesi takana.

En halunnut tänne kommentoida enää enkä mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta kun sinä menet niin miksi ei muutkin saisi puolustaa itseään? Minua rupesi niin tympimään tuo sinun asenne!!!!

Sinulla tuskin on liikaa kavereita, jos heillekin noin auliisti mielipiteitäsi jakelet!!!

Onko sinulla todella noin huono itsetunto että täällä pitää päteä olevansa viisaampi kaikessa kuin muut ja noin vähän tekemistä että ehdit täällä roikkua ja jakaa noita mielipiteitäsi.

Katso nainen peiliin!

Heidi

Vierailija
92/121 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta tämä ei mikään teini-/murkkupalsta ole, kun pääosa aktiivisista keskustelijoista on vähintäänkin täysi-ikäisiä. Muutaman nuoremman olen nähnyt täällä kirjoittelevan, mutta veikkaisin silti keski-iäksi tällä nuorten äitien palstalla n. 19-20 vuotta (no onhan 19-vuotias vielä teini, mutta 19-vuotiaassa teinissä ja 14-vuotiaassa teinissä on melko iso ero).

Minusta on todella kivaa, että vähän vanhemmatkin uskaltautuvat tänne nuorten äitien palstalle. On kiva saada asioihin myös hieman kypsempää näkökulmaa.

Vierailija
93/121 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on nuorten palsta niin missään ei varmaan lue että minkä ikäiset saavat kirjoittaa???HEH minua vaan huvittaa tuon LUPI.... KÄRKKÄÄT MIELIPITEET .Onneksi itse en ollut tuollainen tossa iässä.Ei ollut paha asia jos vanhemmat halusivat " jeesata" ja tänä päivänä kun sain tuon ihanan iltatähden niin on mummi aina välillä ostamas milloin mitäkin lapsille:) .Tapaan tänä päivänä paljon nuoria äitejä mutta onneksi en ole törmännyt sinun laisiin " kummituksiin"

Oletko oikeasti noin pilkun nussija vai kenties sekoamassa?

t." vanha äiti"

Vierailija
94/121 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millähän tavalla olen loukannut sinua henkilökohtaisesti?

Onneksi nyt paljastui millainen ihminen sinä olet: puukottamassa heti mahdollisuuden saatuasi toista selkään!

Minäkin voisin laittaa tänne luettavaksi sinun henkilökohtaisia asioitasi, mutta sinä olet kertonut ne minulle, ja vain minulle, ja vaikka oletkin kääntynyt minua vastaan ja repostellut henkilökohtaisuuksiani täällä, en tee sinulle samaa. En aio vajota yhtä alas.

En olisi ikinä uskonut sinusta! Pidin sinua uskovaisena, fiksuna nuorena naisena, mutta minäkin olen joskus väärässä.

Olen luvannut olla kirjoittamatta tänne, ja sen teen tämän jälkeen, minusta tämä rimanalitus vaati kyllä vastauksen.

Saatte kuvitella minusta mitä ikinä haluatte, ette kuitenkaan tunne kukaan minua henkilökohtaisesti, enkä minä onneksi teitä!

Vierailija
95/121 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko teidän mielestä hyviä äitejä (tai edes siedettäviä) vain ne jotka ajattelevat juuri niin kuin te + ovat kokeneet saman kuin te?

Vai onko hyvä äiti, jos omistaa aivot + käyttää niitä eikä ota suurena totuutena kaikkea kirjoitettua ja kavereilta (tai vielä parempi, täältä) kuultua?

onko siis hyvä äiti vain jos hoitaa lapset kotona vähintään siihen saakka että ne täyttää 15 ja noudattaa vielä siinä sivussa joka ainoaa kirjoitettua lastenhoito-opasta?

Vai pitäisikö kuitenkin tehdä niin kuin lastenhoitaja synnärillä esikoista haettaessa ohjeisti: Maalaisjärjellä selviää.

Siksipä mä en yleensä edes näitä keskusteluja lue, täältä ei saa mitään muuta kuin pahan mielen, kun jokainen puolustaa viimeiseen saakka omaa toimintatapaansa, eikä näe sitä, että joku toinen (vaikkapa samanikäinen tai samanikäisen lapsen äiti kuin mitä oma lapsi on) omassa elämäntilanteessaan (vaikkapa perheväkivallan uhrina tai masennuksesta toipuvana) toimii yhtälailla oikein ja tilanteeseensa nähden parhaimmalla mahdollisella (joskus vain sillä ainoalla mahdollisella) tavalla.

Vierailija
96/121 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta lauseesta vaan mieleen että yks kaveri luki paljon lasten hoito-oppaita ja tuli sitten tuskastelemaan että kumpi on oikein kun tässä kirjassa sanotaan näin, mutta tässä toisessa ihan päin vastasta

:D

Mutta ihan hyvä äiti hän on, paitsi että sanaa EI, ei taideta siinä perheessä käyttää.

Vierailija
97/121 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin, koska mielestäni et ole rehellinen kellekään, vähiten itsellesi.

Olen pahoillani että kerroin asioita sinusta, siis sanojesi mukaan " puukotin selkään" . Mielestäni näissä sanomissani asioissa vaan ei ollut mitään henkilökohtaista, ne ovat asioita joita en itse häpeäisi myöntää vaikka kaikille. Miksi siis koet sen loukkaavana? Siksikö, että se vie pohjaa puheiltasi täällä?

Tiedät paljon asioitani, mutta saa ne kertoa vaikka kaikille jos huvittaa. En tapaa kertoa suurimpia salaisuuksiani mailikavereilleni, koska minulla on todellisia ystäviä joille kertoa ne, ja joihin voin todella luottaa.

En aio enää kommentoida tänne, jokainen tietää omassatunnossaan millainen ihminen ja äiti todella on. Sitä ei pitäisi minkään nettikirjoittelun muuttaa eikä antaa siihen vaikuttaa.

Heidi

Vierailija
98/121 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä ja hanki hoitopaikka itelles! =)

Vierailija
99/121 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo Mar_i muutamaan otteeseen tiedustellut, että kuinka monella on vakuutus. Itse olen lapsen vakuutuksen ottanut jo hyvissä ajoin (olen raskaus viikolla 21+5. ) Oletko nähnyt sitä telkkari mainosta.. oisko ollu pohjolan, missä on pienen tyttö- lapsen ja auton kuva, ja vieressä teksti; kumman olet vakuuttanut paremmin?! Siinäpä sulle vähän mietittävää!!! Miksi vaivautua vakuttamaan edes autoa tai kämppää, jos ei pidä omista perheen jäsenistä huolen (... mielestäni jokaisella perheen jäsenellä pitäisi olla vakuutus)

Mitä pahaa on ostaa käytettyä tavaraa??? Ymmärrän kyllä, että pinnasängyn patja ja esim. turvakaukalo on suht uusia, mutta entä vaunut ja muut? Itse ostin hyvin edullisesti hyvät vaunut, pinnasängyn, vaatteita... Miksi kuormittaa luontoa?!

Vielä tukiaisista vanhemmilta sekä valtiolta. Itselleni tuli kolmen kuukauden karenssi kun irtisanouduin töistä muuton tähden.. (muutin 500km päähän mieheni luokse, koska haluamme kasvattaa lapsen yhdessä, ja kauko suhde sai jo riittää) Olen saanut vanhemmilta avustusta; niin rahaa, että tavaroitakin. Vaikka mieheni on töissä ja saa kuukaudessa n.2000e, mutta siitä summasta ei jää ylimääräisiä lainan lyhennyksen, yhtiövastikkeen ja muiden laskujen jälkeen. Eiköst se ole rakastavien vanhempien merkki, jos he haluavat auttaa lapsiaa taloudellisesti jos siihen on mahdollisuus! (Niinkun omat vanhempani tekivät, ja antoivat meille 200e ruokarahaa, sekä ostivat vauvalle käytettyjä vaatteita) Itse ainakin aijon omia lapsia auttaa niin taloudellisesti, kun muutenkin niin paljon kun on vaan mahdollista!!! Eikä se sitä tarkoita, että sitä rahaa tarvitsisi tyrkyttää.. suuren avun tekee jo esim. itse kasvatetut perunat, porkkanat...

Vierailija
100/121 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viestiketjussa on käsitelty monia asioita, joista kommentoitavaa riittäisi sivu tolkulla, mutta laitanpahan tähän vaan tämmösiä laskelmia ja muutamia niihin liittyviä ajatuksiani:

Eli kuvitellaan, että ihminen saa palkkaa bruttona 2500e/kk ja on töissä elämänsä aikana 35 vuotta veroprosentin ollessa 23 % (en tiedä paljon tuolla palkalla veroprosentti tarkalleen olisi mutta varmaan ei ainakaan paljon tuota pienempi). Silloin tämä kyseinen henkilö maksaa veroja jo palkastaan elämänsä aikana 35vuotta x 12 kk x 0,23 x 2500e = 241500e verojahan maksetaan lisäksi myös kaikesta muusta ruuasta, tavaroista, palveluista yms.

Verorahoilla valtio/kunnat sitten kustantavat ilmasen peruskoulutuksen, terveyden/sairauden hoitoa, sosiaalituet yms. Miksi ihmiset eivät siis saisi ottaa vastaan tukia, joita he itse koko ajan valtiolle maksavat? Enkä nyt tarkoita sellaisia poikkeuksia, jotka elävät koko elämänsä valtion tuilla vaan sellaisia joilla tulee elämässä väliaikaisesti tiukka paikka vaikkapa lapsen synntyessä (kun toinen vanhemmista joutuu jäämään kotiin) opiskelun, työttömyyden, avioeron tai sairauden tms. takia ja myös vaikka he eivät vielä olisi edes kerenneet töitä tehdä (kun he erittäin todennäköisesti niitä tulevat monta kymmentä vuotta elämänsä aikana vielä tekemään ja samalla veroja maksamaan)?

Lisää laskuja:

Jos tämä samainen henkilö saa vaikkapa 3 vuotta (tai 5 vuotta) jotain tukea 500e/kk se on 18000e (30000e) tämä on kuitenkin vain 7% (12%) hänen elämänsä aikana palkastaan maksamista veroista (muulla tavalla maksettuja veroja on hyvin vaikea arvioida)!

Tietysti jotkut voivat olla sitä mieltä että veroja ei pitäsi joutua maksamaan näin paljoa, mutta sehän onkin sitten jo ihan uusi keskustelun aihe ja siihenhän ei yksittäinen ihminen paljon itse voi vaikuttaa paljon veroja joutuu maksamaan.

Että tämmösiä ajatuksia/laskelmia niille, joiden mielestä sosiaalitukien tms. vastaan ottaminen on jotenkin vastuutonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä