Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN MAANANTAI**

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tuossa 30min sitten kauheaan kurkkukipuun ja päätäki särkee taas ihan pirusti. Join tässä teetä ja nyt otin Panacodin. Täytyy odottaa hetki, että alkas vaikuttaa ja menen sitten jatkamaan unia (toivottavasti).

Mites COELLE kävi, loppuiko supistukset?

Niitähän sitä täällä(kin) ollaan metsästetty. Eilen illalla ei kaks ässää saanu juuri mitään aikaan.. :) Oikeesti en edes usko niihin pätkääkään, mutta saunassa nyt käy ihan mielikseen ja pitäähän sitä miehenki kans välillä " harrastaa" , joten tuleehan noita.. Tänään ois siivouspäivä, jos vaan ei tuo pää estä. Tiistaina neuvolaan ja toivottvasti saisin sen käynnistyksen sieltä varmistettua keskiviikolle, en oikeesti enää jaksas montaa päivää (Juu, tiedän, että pakko jaksaa jos ei käynnistetä, mutta.. :)

OIKEA SUPISTUS: Niitä on oikeesti tosi erilaisia, joten vaikea vastata! Joillakin supistukset tuntuu lähestulkoon vain selässä, joillakin taas kokonaan mahalla ja osalla pahin kipu tulee reisiin.

Itselläni esikoisen synnytys lopulta käynnistettiin tipalla (vedet meni kotona, mutta supistukset ei alkanu) ja silloin en oikeestaan tuntenut kohdun kovettumista ennenkuin ponnistusvaiheessa. Avaavat supistukset tuntuivat lähes taukoamattomana kipuna aivan alavatsalla ja kipu oli todella viiltävä, kuin olisi puukolla revitty mahaa auki.

Tyttöjä synnyttäessä oikeat supistukset on tuntuneet ihan erilaisilta, ovat olleet ns. omia supistuksia. Eli maha kovettuu kokonaan tosi kovaksi ja samalla tuntuu todella kiristävä tunne alamahalla ja kiertää siitä alaselkäänkin. Aluksi tuntuu tuo kiristysvanne ihan alhaalla ja sitten synnytyksen edetessä se niinkuin leviää niin, että lopulta " kuristaa" koko mahaa kovasti. Apua, kauhean vaikea selittää!!

No, minä olen lähtenyt sairaalaan jo siinä vaiheessa, kun tuollaiset supistukset on kestäneet säännöllisinä yli tunnin ja tulleet alle 10min välein. Kotona olisin vielä pärjännyt hyvinkin, mutta olen molemmilla kerroilla tiennyt olevani jo ennen suppareita 3-5cm auki, joten on käsketty tulla pian.. Nyt aion kyllä olla kauemmin kotona, jos mahdollista.

Mutta, oikein mukavaa maanantaita ja katsotaan, kuka/ketkä saadaan tänään nyytin hakuun! On ihan sellainen tutina, että kyllä joku taas lähtee :)

Mianni 37+2

Vierailija
2/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nettipimenossa kun WLAN paatti etteivat nama sivut ole turvalliset ja blokkasi kokonaan nailta sivuilta. Kaikkea kokeiltiin eika mikaan auttanut kunnes mina tietokone-ihme keksin ottaa koko toosan irti seinasta ja kas vain, nyt toimii taas!

Onnea hurjasti jo nyyttinsa saaneille! Ja onnea S-I:lle koitokseen. Olin lukevinaan kun akkiseltaan selasin viimeisia pinoja, etta lupaavalta vaikuttaa. Olikos muita supistelijoita...? Coella taisi olla jannat paikat myos...?

Taalla on enaa viikon verran ja sitten saamme mekin vauvamme talle puolen vatsaa. Eilen oltiin shoppailemassa monta tuntia ja supisteli aika kivuliaastikin ja meinattiin jo, etta pitaa lahtea sairaalaan naytille, mutta helpotti sitten. Kova myllerrys tuolla vatssa kay ja supisteleekin aika kovasti ajoittain, mutta kun nyt pysyisi siella viela sen viikon. JOLLAko se kyseli, etta onko muilla kommentoitu pienta vatsaa. Minulla lahes jarestaan kysytaan, etta kuinka monta kuukautta on viela edessa ja ilmeet on kylla nakemisen arvoiset kun vastaan, etta reilu viikko viela... Olen kylla tosin hyvin piilottanut taman vatsaan itseeni...

Autokaupoilla oltiin eilen ja kaytiin koeajamassa montaa autoa. Isannan bemari on niin pieni ettei sinne oikein mahduta vaikka vaunut menevatkin aika pieneen tilaan. Ehti juuri ostaa sen tammikuussa kun helmikuussa huomasin, etta raskaana ollaan, eika lahes uutta autoa viitsi sitten vaihtaa toiseen. Itselleni on kuitenkin tarkoitus ostaa viela auto ja tuoda sekin sitten verovapaana Suomeen. Maasturia, joka ei ihan hurjasti bensaa veisi, ollaan katseltu eli sellaista hieman pienenpaa. Minulla kun on niita hevosiakin suomessa ja tarvitsen maasturin, etta paasee kisoihin ym joten maasturi sen on kuitenkin oltava. X3 vaikutti ihan kivalta ja Volkkarin Tuareg, mutta tuo jalkimmainen horppaa bensaa ihan kamalasti joten mietitaan viela. Taalta kun ei dieseleita saa=( Ja katsotaan nyt jatketaanko viela komennusta Englannissa ja ostetaanko sitten auto Suomesta ja ajetaan Englantiin... Huoh, liian monta liikkuvaa osaa tassa paatoksen teossa...

Eipa tanne ihmeempia. Torstaina taas laakari ja kaydaan lapi sairaalaan ja sektioon liittyvat asiat. Nimi on jo valmiina, kun taalla pitaa nimi olla tiedosssa jo sairaalaan mennessa. Muutenkin on ihan yleinen tapa, etta kaikille ystaville ja sukulaisille nimi kerrottaan heti kun sellianen on lapselle keksitty eli siis jo hyvan aikaa ennen syntymaakin...

Ai niin, piti viela sanoa, etta taalla on ilmeisesti aika yleista, etta aidit eivat imeta kun seka oma laakarini, etta lapsen laakari kysyivat, etta aionko imettaa lasta ja olivat hyvin tyytyvaisia kun sanoi nain olevan tarkoitus jos vain siina onnistun. Kaikki eivat edes yrita, lieneeko sitten syyna pelko rintojen rupsahtamisesta vai mika...?

Voikaahan hyvin,

terkuin Millian ja pikkuneiti 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä sellaista :( Taas on yö mennyt päin peetä.Uni tuli vasta lähempänä yhtä ja herännyt olen jo neljältä.Nyt sitten väsyttäis,mutta miten tässä nukkuun meet kun lapsia pitäis alkaa herätteleen.Esikoisen eskarin lisäks,kuopuksellakin on tänään kerhopäivä.Saa tämä mamma taas kuskailla koko päivän ees ja taas.

JOLLALLE jaksuja flunssan kouriin ja toivottavasti FIIKUNALLA olis muuten vaan höntti olo,tää ei nimittäin oo yhtikäs kivaa.MIANNIKIN oli kurkkukipuinen...Tätähän tää syksy tietty on,mutta kauhistuttaa miten sitä selviää synnytyksestä,jos ei henki kulje.

LILLIS tulitko viisammaksi supistusten suhteen,kun luit iltasadun ;D Vitsi vitsinä.katoin että olit saanut jo muutaman vastauksen.Mää muistan kans pohtineeni samaa kun odotin meidän esikoista.Mutta eipä mulla oo juuri lisättävää tyttöjen selostuksiin.

Palailen myöhemmin neuvola kuulumisien myötä!

koittakaahan jaksella!

Päivänsäde 39+1

Vierailija
4/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä alkoi päivä kanssa tuossa kuuden aikaan (huonosti nukutun yön jälkeen) kun pikku potilas heräsi varmaan kurjaan oloon...

mulla yö menee aina valvoessa kun ei saa nukuttua ja sitten aamulla kun pitäis nousta maistuisi kyllä unet!

päivänsäteelle jaksuja,kyllä aikas lyhyeltä kuullosti nuo sinunkin unet:(

millian, teien ei kauaa enää tarvitse omaa pikkuista odotella! ihanaa!

on kyllä varmaan tosi hassua kun tietää vauvan synytymäpäivän jo etukäteen..

miannille myös toivottelen ihmeparantumista flunssasta!

JO lokakuun toinen päivä!! ei kyllä ailiset suursiivoukset saaneet aikaan minkäänlaista, masentavaa, vaikkei tarkoitus nyt ollut synnytystä käynnistellläkkään kun vaan saada aikaan siistiä,mutta aika ankeeta silti ettei yhtään supparia edes tullut!

taitaa tulla taas sateinen päivä,eli siäsällä oloa ja kiukuttelua.

huomenna olisi vielää neuvola, viimeksi kaksiviikkoa sitten käydessä kyllä sanoin ja toivoin että en enää yksin sinne menisi mutta kyllä alkaa siltä näyttää että huomenna sinne lyllertää yksi tuskastunut kera ison massun!

vauvarikasta alkanutta viikkoa kaikille!! :)

fiikuna ja mytty rv 38+5

Vierailija
5/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supparit lopahtivat kuten arvelinkin, eikä ne olleet edes kipeitä, vähän epämukavia vain. Mielenkiintoista kyllä että nyt on jo parina iltana tullut säännöllisin 10 min välein noita, esikoisesta kun tuli säännölliset supparit vasta 21h ennen synnytystä eivätkä tauonneet lainkaan. Ehkä tämä kertoisi siitä että tällä kertaa ei sitten tulekaan enää 21 tuntia putkeen? :)

Mä en muuten vieläkään tajua tuota UNEN TARPEEN vähenemistä. Tänäkin yönä alle 6h unta, enkä enää saanut unen päästä kiinni kun heräsin 6:50. En muuta keksi kuin että se liittyy jotenkin hormoneihin ja siihen että vauva on tulossa. Ehkä mun kroppa luulee että nuo säännölliset supistukset tarkoittavat että nyt vauva on jo tullut? :D Luulisi nimittäin että keho nyt tankkaisi unta kun vielä on mahdollisuus.

Mun täytyykin ruveta nyt valmistautumaan neuvolaan, kun pitää mennä jalkaisin ja meikäläisen nykytahdilla kestää ainakin 45 minuuttia kävellä se kolme kilsaa... Palailen sitten.

Lähtösäteitä vaan kaikille niitä toivoville :) Ja muutenkin hyvää viikonalkua!

Coe rv 37+1

Vierailija
6/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa yöt olla supistusten takia aika hankalia. Unenpöpperössä tajuan, että " nyt sattuu" , mutta aina kellahdan takaisin sängylle enkä ole aloittanut kellottamista. Toisaalta hyvä, koska näköjään herään kuitenkin joka aamu omasta sängystä... Eipä se taida sieltä noin vain tippua ;)

Nuo teidän kuvailut supistuksista osuu aika hyvin musta yksiin. Vaikka esikoista tässä odotellaan, niin juuri tuolta nuo kipeät ovat tuntuneet: vaikea hengittää ja liikkua ja kestoltaan pidempiä kuin harjoitussupparit. Lisäksi pelkät kovettumiset saattaa tulla vain liikkeessä, kylkeä kääntäessä, kyykkiessä tms. Kunnolliset tulee sitten kun haluavat:)

Mutta niitä lisää odotellessa...

A & Kirppu h39+4

Vierailija
7/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaalta näyttää ulkona, mutta täällä sisällä on draivi päällä. Lapset nukkuu ( rasti seinään ) eikä isäntäkään ole vielä lähtenyt töihin. ( ihmeiden aika ei ole ohitse ). Mulle on käynyt kuten coelle eli entinen murmeli, joka nukkuis päivät ympäri, pomppii keskellä yönä virkeänä käymään vessassa ja heräilee aamulla aikaisin pystymättä enää nukkumaan. Lisäksi virtaa on vaikka muille jakaa. On tullut siivottua vaatekaappia yms. tehtyä kaikkee sellasta mikä on ollut pitkään tekemättä. Ja nyt mieli on hyvä kun asiat ei ole rempallaan. Parisuhdettakin tuli hoidettua viikonloppuna urakalla verattuna edellisen kuukauteen.

Joku kyseli OIKEISTA suppareista, enpä osaa muihin lisätä muuta kuin tylsän fraasin kyllä sen sitten tietää... Heh olen kuullut kyllä niistä jotka eivät ole tienneet eli se on niin yksilöllistä. Mulla yhtenä tuntomerkkinä on se että kun harjoitussuppareissa tekee mieli mennä lepoon kyljelle sänkyyn, niin oikeissa suppareissa makaaminen ja paikallaan olo on viimeisin mitä haluaisin tehdä. Mä haluaisin vaan kävellä ja liikkua koko ajan, kun se helpottaa oloa. Käyrässä makaaminen synnärillä onkin ollut mun mielestä pahinta synnytyksestä.

Miannille jaksuja, eipä ole kivaa saada vielä flunssaa kun muutenkin on ollu päänsärkyä, meillä oli kanssa muksut ja minä kipeänä viime viikolla, mutta kaikkein pahin olo meni jokaiselta ohitse vuorokauden levolla. Toivottavasti näin käy sinullekin. Olo on vieläkin aamulla vähän tukkoinen ja lapset on iltaa kohti kärttysiä ja yskivät, mutta päivät on jo ok.

Terkut kaikille muillekin ja onnea matkaan niille, joita supistelee! Minä jään odottelemaan keskiviikon sairalakäyntiä ja mitä siellä sanotaan vaavin koosta. Viimeksi kun arvioivat että rv 38 käynnistetään...

rapu ja önnimönniäinen 35+6

Vierailija
8/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en ole tämän raskauden aikana vielä näin huonosti saanut nukuttua!!!! Katkottaista unta, kun ensin ponnistelujen jälkeen nukahdin kahden jälkeen. Nyt sitten ottaa kaikki pattiin...

Liekkö flunssa tulossa,kun kaikkia niveliä särkee ihan pirusti ja välillä on hiki ja kohta taas kylmä! Ota tästä taas selvää! Selkä alkaa olemaan ihan rikki myös... Tuossa yön tunteina tuli muuten muutama oikein mojova supistus ja kerkesinkin jo ajatella, että vielä kun muutama tulee niin on sairaalaan lähdettävä, mutta loppuivatpa sitten tietysti.

Valitusta näköjään vaan piisaa. Täytynee lähteä laittelemaan naamaa kuntoon ja kohta viemään pienintä kerhoon ja odottelemaan Vaavi-sängyn tuloa, niin pääsee laittamaan senkin valmiiksi vauvalle. =)

Parempaa maanantaita muille masuille!!

Neljäs 37+2

Vierailija
9/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pirteänä täällä ollaan taas vaihteeksi. Unille menin ennen puoltayötä ja heräsin jotain viiden jälkeen kun oli niin kauhea hiki :/ Piti sitten nousta juomaan ja sitten tunniks vielä unille. Nyt on koululaiset laitettu kouluun ja kuopuksen kaa aamiaiset syöty.

Tänään meillä ihan kotipäivä, huomenna vasta kuopuksella kerho ja mulla neuvola ja esikoisella hammaslääkäri. Eli kävelylenkkiä tiedossa taas runsain mitoin. Kyllä sen sitte tuntee taas muttei valitettavasti suppailuina.. Kaikki paikat vaan ihan loppu.

Täällä jopa aurinko välillä valaisee. Eilisen satoikin ihan kunnolla. Hyvä vaan kun sataa.. Mä tykkään.

Josko sitä sais tänään jotain tehtyäkin. En kyllä mitään paineita jaksa ottaa.

Kukahan lähtee seuraavaksi synnyttämään? Kovasti on monilla jo tuntemuksia... Haluu kans jo synnärille. Meidän vaavi hävis eilen häätöäänestyksen, muttei tajua poistua yksiöstään :)

Mukavaa ja supistusrikasta maanantaita kaikille! Pidetään lippu korkealla.

Sanna rv 38+6

Vierailija
10/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa, sataa ropisee...

Turhauttavaa kirjoittaa kun aina sama virsi. Perhana!!!

Supistuksia tulee, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Ja ne sattuu jo kovasti. Kipeistä supistuksista oli kyselty; oman kokemuksen mukaan ne voi eri ihmisillä vaihdella paljonkin. Näköjään samallakin ihmisellä. Mulla esikoisesta supistukset tuntui lähinnä tuossa alavatsalla ja jaloissa, ei ollenkaan selässä. MUTTA nyt annettu vähän osviittaa siitä että ne tuntuukin selässä, au :/ Ja toisin kuin joku toinen kertoi niin mulla taas liikkuminen suppareitten aikaan oli ihan hirveetä sitten siinä vaiheessa kun oltiin jo tuskissa. Avautumisvaiheessa liikuin aina suppareitten aikaan, mutta sitten kun synnytyssaliin pääsin ei liikkuminen tullut kysymykseenkään...

Mä voisin jättää synnytyksen kokonaan väliin. Haluisko joku synnyttää mun puolesta =O

Sisäpäivää ajattelin vietellä pojan kanssa, pullataikina laitetaan kohta kohoamaan :) Mies lähtee töihin..

On kyllä mullakin huoli siitä että minne lykkään tuon esikoisen kun se synnytys lopulta koittaa :/ Yksin en laitokselle aio suunnata vaikka mikä olis..

Kuukautiskivuistakin joku kyseli joskus...Mullakin ollut niitä jo tosi kauan mutta mitään ne ei ole aiheuttanut. Nyt kun tullut noita kovia suppareita niin myös nuo kuukatiskivut lisännyt voimakkuuttaan kovasti ja ne yleensä tuleekin just kun supistaa..Lisäksi viel se selkäkipu niin siinä sitä sitten yrittää etsiä sopivaa asentoa..

Tulipas negatiivinen viesti. Toivottavasti pästään kaikki pian eroon mahoistamme ja saadaan tuhisevat nyytit viereen :) Ihanaa!!!

BB: Nopeasti vilkaisin BB-sivuilta että sinne olis tullut ainakin 3 uutta kilpailijaa mukaan. Onneks narina-Sonera ajettiin pihalle. Raivostuttava valittaja, aargh! ;)

Päivän jatkoja!

C 37+4

Vierailija
11/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni aivain ketuilleen.... Ensinnäkin mulla tuli kurkku myös todella kipeäksi keskellä yötä( Mianille jaksuja flunssan kanssa). Kävin ottamassa särkylääkkeen, joka kyllä auttoi aika pian. Mutta sitten tuo vanhempi neiti alkoi juoksuttamaan. Aina kun sain unenpäästä kiinni tuli tyttö itkemään makkarin ovelle. En edes tiedä kuinka monta kertaa ramppasin lasten huoneessa. Viideltä sitten en enää jaksanu ja tyttö tuli pyörimään meidän väliin. AARGH! Oon niin väsynny ja flunssa taitaa puskea päälle oikein huolella.

Anteeksi tämä ihana valitusvirsi tähän alkuun.

No S-I:llä taitaakin sitten olla jo pienoinen nyytti kainalossa. Mä tahdon kanssa... Eilen illalla taas parin tunnin ajan supisteli kunnolla, mutta hiipuilivat sitten pikkuhiljaa pois. Ärsyttävää, kun aina toivo herää, mutta sitten ei mitään! Pöh.

Coelle: Olit tuossa tehnyt oman aloituksen siitä voiko esikoisen ottaa sairaalaan odottamaan hoitajaa. Meillä reilu kaksi vuotta sitten oli vähän sama tilanne. Saatiin sitten kyllä hoitaja viime tingassa, mutta kun soitin synnärille ja kysyin niin sieltä sanottiin että lapsi voi odotella isän kanssa hoitajaa siellä isien huoneessa. Uskon että tilanne ei oo muuttunut....

Nyt täytyy varmaan ruveta kerho valmisteluja tekemää. Hauskaa alku viikkoa kaikille!!! Toivottavasti saadaan tällä viikolla lisää ihania vauva uutisia!

Mamseli rv 38+1

Vierailija
12/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kokonainen viikko äippälomaa lähti käyntiin! Toivon ett ehdin vielä montaa asiaa puuhailemaan, ennen kuin lähtö tulee. Vaikkakaan supistuksia ei ole enää juuri ollut, niin jotenkin edelleen kuvittelen, että lähtö tulee ykskaks yllättäen ja ajoissa. Toiveajattelua kait tavallaan tai pelkoa (että jää kaikki ihan puolitiehen).

Lähinnä olis monenlaista uudelleenjärjestelyä, kun muuton jäljiltä tavarat vielä hakevat paikkaansa. Ja joitakin hankintojakin täytyisi vielä kotiin tehdä, mattoja, verhoja ym.

Mutta ehtii kait sitä sitt vauvan syntymän jälkeenkin. Ei kait kaiken tarvitse olla tip top, siis joka kaapin sisällön yms.

MUTTA toisaalta, haluaisin sitt hyvällä omalla tunnolla vaan keskittyä vaaviin ja sen hoitamiseen ja itseeni.

Ikävä lukea, että monella on viime metreillä tullut flunssan oireita. Jaksamista kaikille ja toivotaan, ett olo paranee ennen h-hetkeä! Monenlaisia supistuksia on koettu ja lähellä ollaan. Upeeta! Kohta teillä on nyytti kainalossa :)

G: Mitä lähestyvän synnytyksen oireita olette kokeneet aiemmissa raskauksissa, entä nyt tähän mennessä? Onko joitakin mitkä selkeesti paria viikkoa aiemmin tai joitakin mitkä paria päivää ennen?

Taitavat kyllä nuo oireet olla yksilöllisiä ja vielä erilaisia joka synnytyksessä...vai mitä?

G2: Mites muilla, joilla laskettu aika loppukuusta? Onko kaikki valmistelut tehty?

Itselläni tekemättä vielä ainakin: pinnasänky kokoamatta ja uusi patja hankkimatta, amme hankkimatta, turvakaukalo ja sitteri odottavat tutustumista, tutit ym. pesemättä, sairaalakassi pakkaamatta...hmm, mitä vielä?

Digikameran ja muistaakseni myös videokameran akkuja olen jo lataillut ja uusia kasetteja olen hankkinut. Lähes kaikki sairaalatarvikkeet on jo hankittu, enää tarvitsisi vain koota ne kasaan. Ai niin, jotkin omat tohvelit täytyisi kyllä hankkia. Tälla hetkellä ei oikeen oo sellaisia sopivia.

Hieman muuten on vihlaissut tässä koneella istuessani... No, tuskin mitään kummempaa vielä. Mutt uusi tunne - siksi kirjoittelin.

Jaahas, täytyis kait alkaa noita loppuhankintoja tekemään ja pakkaamaan sitä sairaalakassia pikkuhiljaa. Sitt saa osittaisen mielenrauhan. Ja sen jälkeen voi puuhailla sitt mitä ehtii. Päivä kerrallaan! Välillä vaan tuskastuttaa, kun ei tiedä missä järjestyksessä asioita tekisi, kun ei tiedä kuinka paljon on aikaa! Mä kun yleensä tykkään suunnitella asioita etukäteen, enkä tykkää ex tempore -jutuista... Synnytystä kyllä en oo suunnitellut - ja ihmeen vähän olen sitä toistaiseksi jännittänyt. Tavallaan kyllä odotan sitä!

T: Peggy-75 rv 35+6

Vierailija
13/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille supisteluvastauksista, kivasti olette osanneet kuvailla omia tuntojanne supistelujen aikana. Teidän jutut ovat olleet paljon valaisevampaa kuin eilinen iltasatu;) Ja uskottava se on, että kyllä sen sitten tietää kun on tosi kyseessä:) Vielä ei ole ollut, ihan treenausasteella vasta siis ollaan.

COE ja muut vähäuniset, samma här edelleen. Illalla ei pahemmin nukuta ennen puoltayötä ja aamulla jaksaa ihan hyvin herätä aikaisinkin (jopa ennen esikoista:o) ja päivisinkin virtaa on ihan kiitettävästi. Mäkin ajattelin, että nyt pitää levätä oikein kunnolla että jaksaa sitten synnyttää ja hoitaa vauvaa mutta eihän sitä itseään voi pakottaa nukkumaan, jos ei kerta väsytä. Eli kaikenlaista pientä puuhastelua on tullut tehtyä, vaatekaappeja on siivoiltu sun muuta ja eilen siivoilin vähän isomminkin. No, kiva sitten kun vauva syntyy niin on nurkat siistinä ja muutenkin paikat kunnossa. Esikoista odottaessa tämä vaihe tuli paljon aikaisemmin, mutta tässä raskaudessa parasta aikaa onkin ollut ihan tämä viimeinen kuukausi, aikaisemmin olin koko ajan todella väsynyt. Mutta hyvä että jossain vaiheessa edes piristyy=)

Ilmassa on pientä merkkiä pinnan lyhenemisestä ja maltillisen olotilan vähenemistä, alkaa täälläkin tuleva synnytys olla mielessä enemmän tai vähemmän koko ajan. Siksikin on hyvä, kun jaksan tehdä kaikenlaista niin saa ajatuksia suunnattua vähän muuallekin kuin synnytykseen. Ja tokihan tuo vajaa 2-vuotias pitää sen verran aktiivisena (yötä päivää:) että päivät ja viikot kuluvat kuitenkin ihan riittävän nopeasti. 1,5 viikkoa LA:han ja max 3,5 viikkoa, niin meilläkin on viimein vauva...ei nyt niin kauhean paha aika loppujen lopuksi!

Nyt lounaan laittoon,

Lillis38+4

Vierailija
14/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUH mikä reissu! Lähtö tietysti viivästyi ja sitten piti kävellä kauheaa vauhtia, niin että se arvioitu 45 minuutin matka meni puolessa tunnissa. Olin iiiiihan poikki kun päästiin perille...

Neuvolassa oli kerrankin jotain ihan jännää: SF-MITTA oli pienentynyt. Kahdella edelliskerralla oli 33 cm, nyt 32,5 cm. Terkkari sanoi että pää on jo todella alhaalla eikä tahtonut tuntea päätä lainkaan. Tämä täsmää yhteen omien arvioiden kanssa, kun mustakin on tuntunut että maha on valahtanut.

VERENPAINE oli taas noussut puolestaan, oli vissiin 118/84 eka mittauksella. Sitten odoteltiin jokunen aika ja mitattiin uusiksi, niin olikin 138/88 :o Terkkari tuumasi vaan että no kun se oli alhaisempi ensin niin otetaan se lukema eikä tarvi ennen ensi viikkoa kontrolloida. Pissa oli kuitenkin puhdas.

Mutta paluumatka neuvolasta... voi hemmetti sentään. Olin ihan väsyksissä siis jo lähdettäessä, ja sitten rupesi kävelyn aikana tulemaan ihan VALTAVASTI SUPISTUKSIA ja välillä tosi pitkiä ja vaivalloisia. Loppumatkasta laskeskelin jo 90 sekunnin väliä. Mutta - onneksi - kun istuin tähän kotisohvalle niin ne loppuivat. Ehdin jo kauhuissani ajatella, että mitä tässä teen. Nyt on onneksi vaan epämukava olo ja väsymys.

Jospa tästä rupeais nyt tekemään ruokaa. Tai siis laittaisi eilisiä jämiä mikroon :) Iltapäivällä mentäis katsomaan ystävääni, jota en ole nähnyt - eh - varmaan 10 kuukauteen. En kertaakaan koko raskauden aikana :o

MAMSELI, kiitos infosta!

Coe

Vierailija
15/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö takana,

oisko siihen joku yhteinen tekijä kenties,

täällä kun tuntuu olevan tosi uneliasta sakkia ;)

Seurailin yöllä vauvan liikkeitä, muljahteli taas oikeen kunnolla,

tuntui ihan selvästi että meni pää alaspäin ja alkoi painamaan häpyluuhun, niin että sattui.

Sitten rupes jo pelottamaan, että pitääkö tässä synnyttämään lähteä.

Ja aloin tosissani nyt vasta miettimään mitä se synnyttäminen oikeesti olikaan.

Meillä neuvolatäti käski lähtemään kotoa samantien kun alkaa tuntumaan siltä että synnytys käynnistyy, saattaa kuulemma tulla nopee synnytys...

kiva kun vielä pelottelee lisää.

Joo, aamulla vauvan möngertäminen jatkui ja olikin jo sitten ikävästi poikittain,

ja nyt tuntuu olevan taas pää ylhäällä :(

Tässä odotellaan sitten vaan soittoa äippäpolilta taas siihen kääntöön.

Täällä olllaan myöskin ikävän flunssan kourissa, alkoi pari päivää sitten kovalla kurkku kivulla ja nyt päässä humisee.

Ikäviä nää syksyn kosteet ilmat, kun alkaa taas kaikki pöpöt leviämään.

Toivotaan että kaikki pääsisivät silti terveinä synnärille.

Zimppu 37+6

16/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma :) Ja suhteellisen hyvä yö takana! Pitkästä aikaa. Mies on kotona joten sain (ihmeiden aika ei ole ohitse) nukkua pitempään kun hää otti tytön ja hoiti aamutoimet. Oli melkei puoli 10 ennenku oikeesti kokonaan heräsin.

Eikä ollu yöllä ku muutama menkkajomotus-hetki, joihin heräsin, ja neki tais kyllä olla lähinnä vessareissujen yhteydessä.

Mä oon toisaalta mielissään, että oon sairastanu tän flunssan nyt. Toivottavasti te muutki flunssaset ehitte sairastaa ennen synnytystä! Jospa sitä sitte ois synnytyksen koittaessa täysissä voimissa. En voi kyllä kuvitellakaa, miten kamalaa ois synnyttää nenä tukossa, pää kipeenä ja kurkku tulessa. Kamalaa :( Mutta taitas vielä kamalampaa olla mahataudis, toivottavasti sitä buumia ei nyt ehi iskeä!

Eilen oli vähän rauhallisempi päivä supistusten suhteen, ei ollu niin kipeitä eikä niin useasti tullu. Hankala miettiä taas, että miten sitä oikein osaa selittää huomenna ku ne ultrassa kuitenki kyselee että onko supistellu..vaikee sanoa että montako supistusta päivässä ku ne vaihtelee niiiin paljo.

Näyttipä tosiaan bb:n tulleen uusia asukkeja :) hihii! Ihan oikein niille jennille, kaarlolle ja hannelle ku ne on ollu kaikista nihkeimpiä tutustumaan uusiin. Ja kohtelivat sitä Sorellaaki ku jotai ufoa, vaikka ei se Sorellakaa tietty mikää viaton ollu mutta silti.

Jaksuja kaikille sitä tarvitseville! Toivottavasti Mianni saa sen käynnistysajan, eihän se nyt oo kiva olla kokoaikaa pääkipeenä:( Kamalaa se on. Itellä onneksi ei oo raskausaikana ollu ku pariin kertaan pää kipee, mutta mulla ainaki menee toimintakyky siinä samalla, en voi ku maata vaan :(

G: Peggy kyseli loppukuisten valmisteluista.. Tänään tai tällä vkolla kuitenkin, aattelin laittaa vauvan kehdon valmiiksi. Hoitoalustat sun muut laitan vasta myöhemmin, niissä ei oo niin iso homma. Vaununkoppa ja turvakaukalo pitäs kans pikkuhiljaa roudata sisälle että sais putsailla niitä ja tuulettaa. Sairaalakassi ois tarkotus pakata, samaten VARALTA esikoiselle joku hoitolaukku, vaikka en edes tiedä minne se hoitoon laitetaan? Kaikista parasta ois jos joku tulis kotiin hoitamaan, mutta pitää varalta olla laukku valmiina. On tässä vielä hommaa!

Nyt töihin... Minusta on tullu niin laiska ku isäntä on monta pvä vkossa kotona, että en saa mitään aikaseksi.

Jääsydän rv 36!!!! jipii :) taas yks vko täynnä!

17/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa laitettua vkot väärin, ei vielä ookkaa rv 36 vaan 35+6 :) vähän yritin etuilla ;)

Vierailija
18/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin niitä kaivataan ja niitä oikein kunnon supistuksia! Eilen illalla tuli kahden tunnin ajan ihan tuntuvia, mutta lopahtivat sitten. Mies oli jo valmis lähtemään laitokselle ja kyseli, että jännittääkö mua. Sanoin, et ei nä ny niitä oikeita vielä ole, Kyllä sä sitten huomaat kun tosi kyseessä. Jos nyt mitään muistikuvaa esikoisen syntymästä jäänyt.

Niistä oikeista supistuksista en itsekkään osaa muuta sanoa, kun että kyllä sen sitten tietää:)

GALLUP: Laitetaas ehdotuksia kasaan, mitä vois nämä viimiset päivät/ viikot tehdä jotta aika kuluisi nopeammin. Oma ehdotukseni olisi jos ei vielä koko kämppää puunattu, niin joka päivä vois ottaa siivotakseen yhden kaapin/laatikon. Niitä kun tulee harvemmin järjesteltyä.

RV 38+6

Vierailija
19/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIITOSKIVUT yltyivät ton reippaan kävelyn myötä aivan käsittämättömiksi. Siis voi v***u että osaa sattua joka liikahduksella!!!! ARGH!!!!

Mutta siis niistä VALMISTELUISTA: Meillä on nyt silleen valmista, että voipi vauva tulla jos tahtoo. Turvakaukalon päällikangas pitäisi varmaan vielä pestä, samoin vaunujen kankaat, mutta sen ehtii sittenkin kun vauva on syntynyt. Samoin on lainassa olleet vaatteet yhä pesemättä. Hankkia ei tarvi muuta kuin hakea pienempi amme kellarista. Vaippojakin saatiin kaverin vauvan pieneksi jääneitä :)

Niin ja sisaristuinta en ole saanut hommattua, eli sekin on ostoslistalla...

Mitähän mä keksisin näihin pirun liitoskipuihin kun missään asennossa ei kärsi olla kolmea minsaa pidempään.

Ai joo, tuosta neuvolareissusta unohdin sanoa vielä, että tuntuu myös LORAHDUKSIA enkä oikein osaa erottaa mitä ovat. Varmaankin valkovuotoa vain, koska ainakin valkovuotoa oli reilusti tullut. Haisi vaan jotenkin erilaiselle kuin normaalisti, ei kuitenkaan imelälle kuten käsittääkseni lapsivettä kuvataan. Esikoisesta vedet meni vasta sairaalassa käyrillä ollessa, joten ei tullut haisteltua :)

Coe

Vierailija
20/33 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koitan ajatella asiaa niin, että JOKA päivä ollaan lähempänä vauvan syntymää...siis paino on sanalla KOITAN :D :D

Neuvola on 15:30 ja koitan välttää koneella istumista, ettei turvotus iske!

Eilen otettiin kolmaskin ÄSSÄ käyttöön ja yöllä masua poltteli, mutta tuskin mitään kummempaa.

Hieman on sellanen " heikko" olo eikä oikein tee hyvää kattella tätä ruutuukaan...Olen tässä järkännyt paikkoja ja pessyt pyykkiä sun muuta.

Täällä alkoi aurinko paistaa, aika hienoa!!!

Mutta palailen sitte neuvolan jälkeen:)

Kaikille oikein mukavaa päivää!!!

Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 40+1 :O