Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lupicaia

01.02.2006 |

Ihan näin mielenkiinnosta, kuinka vanha olet?

Keskusteluja selaillessani tuli niccisi aika usein vastaan ja sinulla on aika kärkkäät mielipiteet asiasta, jos toisesta.

Esimerkiksi minusta on kovin outoa, että pyörit täällä palstalla ja silti pidät itseäsi jotenkin vanhempana ja kypsempänä kuin muut!

Tuo irc-galleria keskustelu on hyvä esimerkki mielipiteistäsi. Sinusta on kamalaa, kun joku laittaa lapsensa kuvia internettiin pervojen katseltavaksi. Oletko koskaan miettinyt, että sinun lastasi saattaa joku pervo tuijotella vaikka ihan ruokakaupassa?

Onko teillä televisiokin pannassa, koska siellähän näkyy myös silloin tällöin lasten kuvia, joita nämä mainitsemasi pervot tuijottelee. Etkö mene vähän liiallisuuksiin. Minusta on katsojan silmissä vikaa, jos näkee pienen lapsen kuvassa jonkin ärsykkeen pervoille.

Et koskaan pysty lastasi niin hyvin ulkomaailmalta turvaamaan, ettäkö pystyisit estämään sairaiden ihmisten tuijottelut.

Minä odotan vasta esikoistani, eikä kyllä käynyt mielessäkään, että tulevaisuudessa laittaessani lapsestani kuvia irc-galleriaan, asettaisin hänet jotenkin vaaraan saati altistaisin hänet hyväksikäytölle.

On väärin, jos tavallisten ihmisten täytyy alistua sairaiden mielihaluille. Eikö ole väärät lähtökohdat, jos pieni lapsi täytyy piilottaa maailmalta, jotta pahat ihmiset ei pääse tekemään pahaa. Eikös sen pitäisi olla juuri toisinpäin? Piilotetaan nämä pervot ulkomaailmalta ja annetaan tavallisten ihmisten elää elämäänsä, sillä harmitontahan tuo kuvien laittaminen on.

Mikäli kuvat pitäisi kieltää, niin pistetään pannaan samantien nämä vauva-lehden nettisivut muiden muassa, siis missä lapsia vain esiintyy. Ja kun kerta sille linjalle lähdetään, niin poltetaan roviolla kaikki lehdetkin mitkä liittyy vähässäkään määrin vauvoihin tai lapsiin. Samassa siinä menee televisiosarjat sekä elokuvat ja kirjat.

Pääasia, ettei lasten kuvia ole enää missään julkisuudessa pervojen käytettävissä. Mutta mikäli kuvat on poltettu, niin mihis me pistetään ihkaelävät lapset?

Samoin kiihkoilusi vauvan tarvikkeista on todella pikkusieluista. Ja heti ensi kättelyssä kerron sinulle, etten ole koskaan joutunut sossusta rahaa hakemaan, asumme mieheni kanssa omakotitalossa ja meillä on vuoden 2002 Peugeot 307. Juuri kävimme ostamassa tulevalle lapsellemme 850 euron Emmaljungat ja täysin uuden pinnasängyn, tarvikkeineen yht. 350 euroa. Aiomme hankkia lapselle vakuutuksen, vaikka meillä sitä ei kummallakaan olekaan.

Nyt kun statukseni on sinulle selvä, ettet luule minun arvostelevan sinua alempiarvoisena (uskon kuitenkin olevani sinua arvojärjestyksessä ylempänä), voin jatkaa etten vaadi kenenkään ostavan yhtä kalliita vaunuja tai tarvikkeita kuin meillä, etenkään jos siihen ei yksinkertaisesti ole varaa.

Minä olen pentuna joutunu elämään yh-äitini kanssa tiukkaa elämää mutta koskaan en ole taustojani joutunut häpeämään, paitsi silloin kun kaltaisesi lapset kiusasivat minua, koska minulla ei ollut niitä uusimpia farkkuja. Koskaan ei ole meidän perheestä rakkautta puuttunut, eikä tule puuttumaan. Jos lapsen turvattu elämä merkkaa sinulle vain taloudellista arvoa, niin voi pyhä sylvi. Tule nyt hyvä ihminen pois sieltä kaapista, jooko???

Minusta on todella hienoa, jos nuoret ovat valmiita ottamaan vastuuta tekemistään " virheistä" ja kasvattamaan lapsensa, vaikkei olisikaan yhtä vakaita taloudellisia edellytyksiä kuin sinulla.

Olisihan se aika rankkaa, jos lapsia saisi tehdä vain ne kenellä siihen todella on varaa, etenkään kun lasten kanssa pärjää todella vähällä, jos on valmis nielemään avustukset.

Toiset ihmiset yrittävät selvitä elämästä rahavaikeuksineen mutta silti onnellisena, kaikilla ei ole vain niin hyviä edellytyksiä kuin sinulla.

Oletko koskaan miettinyt, miksi meillä Suomessa on toimiva sosiaalinen turva? Juuri siksi, että opiskelijat, nuoret, kodittomat ja vanhukset eivät kuolisi nälkään tai kylmyyteen vain siksi, että toiset arvostavat vain aristokraattista elämää. Minusta henk. kohtaisesti kauhistuttaa ajatus säätyluokista ja taloudellisen statuksen määräävyydestä.

Sinusta on varmaan hienoa käydessäsi esim. Tallinnassa, kun toiset siellä ajelee hienoilla Mersuilla ja toiset yrittävät myydä villasukkia kadun kulmilla, jotta saisi edes leivän pöytään illaksi. Kannattaa muutta sinne, jos haluat yhteiskunnan jakautuvan vain kahteen; rikkaisiin ja köyhiin.

Onneksi maailmassa on muitakin ihmisiä, kuin sinä ja ahdasmielisyytesi. Toivo sydämesi pohjaasta, ettet koskaan joudu elämään esimerkiksi työttömyystuilla tai sairauspäivärahoilla.

Onnea ja menestystä sinulle, tunnut sitä todella tarvitsevan.

Kurmeli rv 24+1

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sulla on vaan semmonen paha tapa itselläs yleistää ja ymmärtää muiden mielipiteet väärin. Eipä tainnu sekään 15vee tahallaan raskaaks ollu hankkiutunu...!

Ja kukaan ei pakota sua käymään täällä lukemassa näitä juttuja/ vastaamassa muille.

Ja mun mielestä lastaan rakastava äiti ei todellakaan ole potkasemassa lastaan pihalle lapsen täytettyä 18. Juuri tukeminen (myös rahallisesti) on äidin " tehtävä" . Sä taidat olla itse vaan niin pirun katkera siitä että sulla ja sun vanhemmilla on huonot välit ja että ne ei sua ole tukeneet. Haluat ilmeisesti omalle lapsellesi samaa. Siitä vaan, kukin kasvattaa lapsensa tyylillään. Me annetaan sun kasvattaa lapsesi niinkuin sä haluut, me annetaan sun elää niinkuin itse haluut, mutta salli myös muiden kasvattaa/ elää niinkuin kukin itse haluu! Sä tunnut olevan vaan sitä mieltä että ainoastaan sun ratkaisut on oikeita!

Vierailija
62/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Niin joo, kun saa kaiken soskusta niin siitä saa olla ylpeä ja ulvoa että voi kun me ollaan surkeita säälikää meitä, mutta kun itse hankkii ilman mitään tukia lapselleen uutena niin sitä pitää hävetä?"

Nyt voisi itse kukainenkin miettiä sitä omaa luetunymmärtämistään. En usko että kukaan käskee häpeämään omia tulojaan (olivat ne sitten suuret tai pienet), kyse oli pikemminkin siitä, että jos täällä joku ostaakin vaatteet ja tarvikkeet uutena ja hienona, ei se tarkoita, että kierrätys ja käytettyjen tavaroiden uudelleenkäyttö olisi yhtään huonompi juttu. Monet tekevät tätä, vaikka varaa olisi uusiinkiin tarvikkeisiin. Tämä seikka pyydettiin ymmärtämään, ei suinkaan häpeämään sitä, että ostaa tarvikkeet uutena.

Keskittyisivätpä kaikki mielummin olemaan onnellisia ja tyytyväisiä omiin elämäntapoihinsa ja vaalisivat niitä sen sijaan, että etsittäisiin epäkohtia muiden elämäntavoista. Ihmiset ovat erilaisia, perheet ovat erilaisia, menot ja tulot ovat erilaisia... Tehkää kaikki oman perheenne elämä hyväksi omalla tavallanne ja antakaa muiden tehdä heidän tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Niin joo, kun saa kaiken soskusta niin siitä saa olla ylpeä ja ulvoa että voi kun me ollaan surkeita säälikää meitä, mutta kun itse hankkii ilman mitään tukia lapselleen uutena niin sitä pitää hävetä?"

äläs kuule yleistä! harva saa sossuta yhtään mitää tukea jos mies on töissä, se tuloraja on niin pieni, että palkkatulo ja kelan tuet ylittää sen jo reippaasti.

ja harva oikeesti näyttää, jos heillä menee huonosti, eikö se ole jo ihan ihmisluonnossa, että pitää viimeseen asti näyttää pärjäävänsä. yhtäkään ihmistä en itse tunne joka olisi heittäytynyt " säälikää mua" asenteeseen, tunnetko sä?

" Tietty ne teidän omat tupakkarahat on tärkeämpiä kuin lapsen vakuutus, tuli jo selväksi!"

ja taas yleistystä! että kaikkiko teini/nuoret äidit polttaa?? en minä vaan, toki ennen tätä raskautta poltin, mutta silti meilläkin on tuolle esikoiselle ja tulevalle lapselle hankittuna jo vakuutukset.

" Onneksi en tunne teitä oikeasti, saatanan loiset!"

kannattais varmaan tuntea vähän paremmin ennenkö rupee toisia arvostelemaan.

Vierailija
64/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kannattais varmaan tuntea vähän paremmin ennenkö rupee toisia arvostelemaan."

No mitäs vittua sitten arvostelette minua?

Täällä sössötätte että jokainen saa tehdä mitä lystää ja olla sitä mieltä mitä lystää, mikä ihme minun mielipiteissä sitten nyppii?

Ja ihan kiitos samoin Mar_i, älä sitten saatana lue minun juttuja jos et kerran voi niitä perkele suuttumatta lukea!

Vetäkää käteen lehmät!

Vierailija
65/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt tarvitsee alkaa lehmittelemään toisia, ei täällä nyt niin pahasti kukaan ole sanonut.

On ihan totta, että sitä peräänkuulutettua suvaitsevaisuuttaa ja ymmärrystä edellytettäisiin myös niiltä, jotka vastustavat lupicaian ajattelumaailmaa. Jos vaatii hyväksyntää ja ymmärrystä, pitäisi myös olla valmis hyväksymään muut ja muiden näkemykset.

Toisaalta, enpä ole vielä nähnyt lupicaiankaan yrittävän käsittää, että muidenkin perhe-elämä voi olla onnellista, vaikka ei samalla tavalla eletäkään, kuin hänen perheessään (tosin on vaikea tällaisessa syyttelevässä keskustelussa yrittää ymmärtää muita!).

Edelleenkin, kun ihmiset pitäisivät vain huolen omista asioistaan, olisi paljon helpompaa :) lupicaia eläköön tavallaan ja tehköön oman ja perheensä elämän hyväksi ja onnelliseksi, muut tehkööt saman omalla tavallaan!

Vierailija
66/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No mitäs vittua sitten arvostelette minua?

Täällä sössötätte että jokainen saa tehdä mitä lystää ja olla sitä mieltä mitä lystää, mikä ihme minun mielipiteissä sitten nyppii?

Ja ihan kiitos samoin Mar_i, älä sitten saatana lue minun juttuja jos et kerran voi niitä perkele suuttumatta lukea!

Vetäkää käteen lehmät!"

näytäppäs kohta missä olen arvostellut sua!

ja tuo viimeinen lauseesi nyt meni vähän yli, että siihen en edes sen kummemmin viitsi kommentoida.

Vierailija
67/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää käteen lehmät!

[/quote]

Onkohan sulla kaikki ihan kotona? tulee mieleen just joku murkkuikäinen pentu joka haistattelee joka toiselle vastaan tulijalle jos kaikki asiat ei ole juuri niin kuin sinä haluat.

taisit nousta hieman väärällä jalalla tänään ylös...

Vierailija
68/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos käytetty vs uusi, saa sut noin ärsyynnyksiin, niin kannattaa kyllä katsoa vähän peiliin:O sehän se keskustelua vie eteenpäin kun kukin kertoo omat mielipiteensä, toisia tuomitsematta. mutta jos täytyy ruveta noin lapselliseksi niin antaa olla, ei keskustella enää mistään ettei sulla pian napsahda päässä lopullisesti.

Vierailija
69/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja sanokaa ihmeessä muutkin mikä minussa niin nyppii?"

Ei mikään, ennenkuin aloit haistatella ja lehmitellä muita.

" Ja kyllä, nyt todellakin pidän teitä huonompina ihmisinä, hyi saatana että joillekin tyhjäpäisille suodaan lapsia."

Tuoko ^ osoitus omasta paremmuudestasi? :O

Keskustelussa on ollut naurettavuuksia kummastakin suunnasta, mutta kyllä minusta haistattelu ja lehmittely menee kaiken ylitse törkeyksissä.

Minusta on erittäin ikävää, että aloitetaan keskustelu pelkästään yhden ihmisen nokittamista varten! Kuitenkaan suoranaisia loukkauksia täällä ei ole sanottu, paitsi lupicaian toimesta.

Tällaiset keskustelut loukkavat aina jotakuta, mutta oletko lupicaia miettinyt, että missä vika, kun kukaan ylipäätään aloittaa tällaisen keskustelun (vaikka ei tämä silti mitenkään oikeutettu ole)? Oletko miettinyt, että ehkä jossain sanomisissasi, ajatuksissasi tai muissa on jotain, mikä on saanut ihmiset hiiltymään? Ei kukaan TURHAAN tällaista keskustelua perusta (vaikka edelleenkään se ei ole oikeutettuakaan), oletko miettinyt, että siinä saattaa olla joku totuuspohja taustalla?

Minusta on väärin, että toisten elämäntyylejä (jos ovat kutakuinkin normaaleita) mollataan (kritisoiminen ja kyseenalaistaminen ovat hieman eri juttuja), mutta käsittääkseni tässä keskustelussa ei ole ollut tarkoitus mollata ketään (lupicaiaa) elämäntavoista johtuen. Käsittääkseni tässä on kyse siitä, että joku on suivaantunut siitä, että lupicaia ENSIN käynyt arvostelemaan tms. jonkun muun perhe-elämää ja tästä suivaantuneena halunnut purkaa mielipahaansa kysymällä, että mikä oikeuttaa lupicaian solvaamaan tms. muiden elämää.

En tiedä, missä keskustelussa alunperin on tullut ilmi jotain sellaista, mistä joku on voinut loukkaantua, mutta luulen, ettei tämä ole täysin tuulesta temmattua. Kukaan ei arvostele (tai ainakaan ei pitäisi arvostella) lupicaian elämäntyyliä; hän saa ostaa vauvan vaatteet ja tarvikkeet niin uutena kuin haluaa ja vakuuttaa lapsensa. Kyse ei olekaan nyt siitä, että lupicaia tekisi näissä asioissa väärin, vaan siitä, että miksi hän on ylipäätään alkanut jossain muussa keskustelussa arvostelemaan muita siitä, että tekevät toisin (jos he eivät kuitenkaan ole arvostelleet häntä hänen raha-asioissaan).

Vierailija
70/121 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä viestiketjua eksyy lukemaan joku " ulkopuolinen" saa kyllä todellakin järkyttävän huonon kuvan kaikista meistä nuorista äideistä! Sen verta sivistymätöntä ja epäkypsää tekstiä on irronnu jokaiselta myös itseltäni. Nyt kaikille jäitä hattuun. Varmasti on käynyt jo ilmi että tänne kirjoittaneet ihmiset eivät missään nimessä ole samaa mieltä oikeestaan juuri mistään asiasta, ja ettei kukaan ole valmis tai halukas omaa mielipidettään muuttamaan tai sitä vääräksi myöntämään. Eli annetaan olla, ei se haittaa vaikkei päästä yksimielisyyteen. Ja turha kenenkään on väittää että " mulle on ihan sama mitä te muut musta aattelette...!!!" kun ei kai kukaan vastailis toisten viesteihin kun ihan vaan siks että haluu tuoda sille toiselle oman mielipiteensä julki tai esittää vastaväitteen, joka taas tarkottaa että itseen kohdistunu kirjotus on jollain tavalla liikuttanu.

Itseä harmittaa että täällä on hyökätty niin voimakkaasti yhtä persoonaa vastaan. Itsekkin kommentoin lupicaian kirjoituksia koska ne herätti tosi voimakkaita tunteita. Mutta nyt ajattelisin että lupicaia on sitä mieltä mitä on vaan siksi että koittaa olla hyvä ja vastuullinen vanhempi. Ja nuista hänen tuoreemmista kommenteista sanoisin että hermostuu kai sitä itsekukin jos on vahvat ajatukset asioista ja joukolla käydään niitä vääriksi ja huonoiksi väittämään.

Ei jatketa tätä keskustelua enää ihan tähän sävyyn, jos on siis pakko jatkaa.

Vierailija
71/121 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Varmasti on käynyt jo ilmi että tänne kirjoittaneet ihmiset eivät missään nimessä ole samaa mieltä oikeestaan juuri mistään asiasta, ja ettei kukaan ole valmis tai halukas omaa mielipidettään muuttamaan tai sitä vääräksi myöntämään."

No eihän sitä samaa mieltä edes tarvitse olla. Millaisia keskusteluja ne olisivat, jossa kaikki vain " nyökyttelisivät" ja olisivat samaa mieltä asioista? Minusta ainakin on mukava saada vähän muunkinlaista näkökulmaa asioihin, kuin omani.

Tässä ei olekaan kyse siitä, että ollaan eri mieltä, se on luonnollista, vaan siitä, että jos tiedetään se fakta, että hyvin harvat ovat asioista tismalleen samaa mieltä, miksi on silti niin vaikea hyväksyä erilaisia näkemyksiä? Eihän se tarkoita, että pitäisi muutta omia mielipiteitään miksikään, vaikka ymmärtää ja hyväksyy erilaiset näkemyksetkin.

Minä voin ymmärtää ja hyväksyä, että jonkun mielestä päärynä on parempi kuin omena, vaikka itse pidänkin omenoista paljon enemmän. Millä perusteilla edes pystyisin sanomaan olevani oikeassa siinä, että omena on parempi kuin päärynä?

Odotan kanssakeskustelijoilta myös ymmärrystä siitä, että perhe-elämään liittyvät kysymyksetkin ovat pitkälti mielipide- ja makuasioita (miten perheessä on tapana hoitaa asiat ja miten tykätään hoitaa asiat). Tokihan esim. lapsenhoidosta on olemassa tiettyjä faktoja (kuinka paljon pikkulapsen on nukuttava ja syötävä päivässä, ulkoiltava, liikuttava...), mutta esim. perheen kiinnostuksen kohteet ovat pitkälti makuasioita, joista voi toki keskustella, mutta yksiselitteistä oikeaa vastausta siihen, miten ja mihin perheen varat tulisi käyttää, ei ole.

Mutta todellakin, jäitä hattuun itse kullekin! Kenelläkään ei ole oikeutta käydä arvostelemaan ja/tai syyttelemään muita asioista, joihin ei ole oikeita ja yksiselitteisiä vastauksia olemassakaan.

Vierailija
72/121 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsekkin pidän kunnon keskustelusta ja väittelystä yli kaiken , mutta kaikki varmaan on huomanneet että' nyt on menty jo liian pitkälle!

Missään nimessä en tarkoittanut että pitäis olla yksimielisyys joka asiassa, mutta ei tämä enää oo keskustelua, vaan kirjoituksilla selvästikkin jo yritetään loukata ja syytellä.

Eri mieltä saa ja pitää olla, kuten jo aiemmin sanoinkin, antaa kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
73/121 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella ihmisellä on erilaiset arvot ja elämäntyyli.Ja näyttäpä olevan myös erilaiset käytöstavat....toisilla paremmat ja toisilla huonommat.

Hyvää ystävänpäivää KAIKILLE tasapuolisesti :P

Vierailija
74/121 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsitys on se että tää kaikki lähti siitä että lupicaia haukku minut huonksi äidiksi sen takia, että meidän lapsella ei ole vakuutusta, koska siihen ei yksinkertaisesti ole varaa.

" Mar_i, sinä oksetat minua. Sanoinpa mitä hyvänsä olet kuitenkin eri mieltä ihan vaan periaatteesta.

Mitäs jos purkaisit ne turhaumasi johonkin muualle kuin minuun?

Sano mitä vittua olen sinulle tehnyt että minua noin vihaat?"

Lupicaia: Mulla ei ole mitään syytä vihata sua, mä en sille mitään voi jos mä oksetan sua. Mulla ei ole mitään turhaumia, mä yritin vaan alussa sulle selittää, mun näkökantaa tosta vakuutus- jutusta. Sä et ole mulle tehnyt mitään, enkä mäkään mielestäni sulle, mutta olet ilmisesti eri mieltä.

Vielä irc-galleriasta. Mulla ei tietääkseni ole mitään tissi-perse kuvia siellä. Jos sun mielestä joku mun kuvista on tissi-perse kuva niin kerro ihmeesä, mulla ei nimittäin ole tarkoitus pitää siellä semmoisia...

Täältäkin hyvät ystävänpäivät kaikille. Niin ja tossahan oli toi yksi viesti joltain joka tekee väitöskirjaa, joten toivottavasti tästä keskustelusta ei tule otteita sinne.

Terveisin Mari

Vierailija
75/121 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä viestiketjua muutama päivä sitten. Nyt näyttää kirjoituksia tulleen taas lisää, enkä jaksanut tai ehtinyt lukea kaikkia. Mutta Lupicaia aikaisempien kirjoituksiesi & muiden kirjoitusten perusteeella en tajua, miksi edes jaksat edes käydä enää lukemassa näitä juttuja.

Sinulla mielestäni todella hyvät lähtökohdat moneen asiaan. Olet jopa tainnut saada muutaman (nimiä mainitsematta) silmiä vähän avattua kirjoituksillasi, vaikkakin ehkä provokaation kautta. Hyvä näinkin! Älä enää vastaile näille ihmisille, tai käy edes lukemassa koko " keskustelua" , haukkumisista tulee vaan paha mieli ja aivan turhaan.

En myönnä, että olisin kaikista kommenteistasi samaa mieltä kanssasi, mutta suuresta osasta kyllä. Hyvät perustelusikin tuntuvat kaikuvan kuuroille korville. Itse tykkään käydä shoppailemassa ja kahvittelemassa. Meillä on onneksi niin hyvä tilanne, että tämä on mahdollistakin tietyissä rajoissa, eivätkä nuo rahat ole ikinä pois lapsen tarpeiden täyttämisestä. Muista pitää huolta myös itsestäsi ja rentoutua, minkä varmasti jo teetkin.

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :)

Äippä ja Kisu 9kk

Vierailija
76/121 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas piristi. :)

Ei ole aikomustakaan vastata enää.

Rentoudun kyllä - lenkkeilemällä, opiskelemalla, siivoamalla, leikkimällä lapseni kanssa. Halpoja huveja :)

Vierailija
77/121 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tuolla jostain vastauksesta mieleen että oletteko huomanneet että " varakkaammat" ihmiset ovat usein pihimpiä, kuin normaali/huonotuloiset ja yleensä taas huonotuloisemmat antavat lasten pienet vaatteet ym. tarvikkeet ilmaiseksi ystävilleen tms. kun taas varakkaammat myyvät kamat ystävilleen, kirppiksellä, huuto.netissä. Huonotuloiset ymmärtävät että vaikka ostaisikin kaikki käytettynä, menee niihin melkoinen summa, kun taas hyvätuloiset ajattelevat sitä että tavaroista saa rahaa niiden jäätyä hyödyttömäksi.

Minä olen antanut kaverilleni vaatteita kauhean kasan ja aion antaa vastedeskin. Istuimen sun muutkin olisin antanut, mutta kun on toinen tulossa...

Vierailija
78/121 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan.

Itseäni ainakin ilahduttaa että joku, kenties vähempivarainen saa hyviä tavaroita ja vaatteita hullun halvalla kun tai ilmaiseksi, kun ne pois lahjoitan.

Tunnen erään keski-ikäisen lapsettoman pariskunnan, jossa kumpikin on hyvässä työssä mahtavalla palkalla, oma asunto, kaksi autoa ja silti tämä rouva myy kirpparilla jotain vanhoja kamoja ja yrittää kiskoa niistä mahdollisimman paljon voittoa.

No, jokainen tavallaan.

Ymmärsin muuten mihin Mar_in perheen varat menee; asumiseen pääkaupunkiseudulla. Tältäkin riidalta olisi vältytty kun olisi heti sanonut sen.

Meilläpäin maksaa uutta omakotitaloa samalla rahalla itselleen kun siellä päin yksiön vuokraa.

Mutta, se ei mulle kuulu :)

Vierailija
79/121 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni täällä pk-seudulla asunut, samoin myös mies, joten täältä lähteminen olis tosi vaikeeta. Varsinkin kun täällä asuu kaikki sukulaiset ja ystävät. Olen harkinnut että tulevaisuudessa kun omaa asuntoa ruvetaan ostaa, että jos sitä sitten lähtisi jonnekin kauemmas, josta saisi paljon halvemmalla oman asunnon, mutta saa nyt nähdä pääsenkö koskaan täältä pois. Sen verran hyvin täällä pelaa kuitenkin terveydenhuolto, julkinen liikenne, ym, että niistä olisi sitten " luovuttava" taas jossain toisaalla. Mutta mukavaa että olet periaatteessa ymmärtänyt pointin, että se ei ole sinun asia :). Kiitos.

Mari

Vierailija
80/121 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksikään tässä ketjussa tai muuallakaan olisi niin uivelo, että luulisi lapsen kasvavan puhtaalla rakkaudella. Herranjestas sentään, milläs ne tarpeet tyydytetään, ellei rahaa käytetä edes vähän. Kyse onkin juuri siitä, KUINKA PALJON tarvitsee käyttää rahaa siihen, että voi taata lapselle hyvän ja turvallisen kasvun ja tyydyttää (vähintään) perustarpeet.

Voi olla, että olen saanut aivan väärän kuvan " pääpirumme" viesteistä, mutta minulle on jäänyt vahvasti sellainen tunne, että " jos et tee sitä tai tätä, ota näin kallista vakuutusta ja käytä vähintään näin ja näin paljon rahaa lapseesi, et ole hyvä kasvattaja" . Ensinnäkin, vakuutus on erittäin suotava asia ja minusta lapsen vakuuttaminen kertoo siitä, ettei halua jäädä puille paljaille, mikäli jotain odottamatonta tapahtuu. Kuitenkin uskon, että vanhemmat, joiden lapsi esim. onnettomuuden vuoksi ei pysty enää kävelemään ja jonka hoitoihin joudutaan käyttämään runsaasti rahaa, eivät saa erityisen suurta lohtua vakuutuksesta. Yleensä vanhemmille ykkösajatus on saada lapsi kuntoon ja monet vanhemmat (oli vakuutus tai ei) olisivat valmiit myymään sielunsakin, jotta lapsi tervehtyisi.

Minusta tällä viestiketjulla ei alunperinkään ole ollut kysymys siitä, mikä on " oikea" tapa kasvattaa lapset (" raha vai rakkaus" ), vaan kyse on ollut pikemminkin siitä, että erään nimeltämainitsemattoman henkilön vihjailuista(?), ettei ole hyvä vanhempi, mikäli ei vakuuta lastaan ollaan otettu nokkiinsa. Ikäänkuin lapsen vakuuttaminen (ja mitä kalliimpi vakuutus sen parempi tietysti) olisi ainoita hyvän vanhemman mittareita.

Tulevaisuuteen on vaikea nähdä, joten varmuuden varalta vakuutus on hyvä turva olla olemassa. SILTIKÄÄN yksikään vakuutus ei valmista vanhempia esim. masentuneen teini-ikäisen itsemurhayritykseen, tai siihen, että lasta kiusataan koulussa, tai että 12-vuotias typeryyksissään juo luokkabileissä alkoholia ja saa alkoholimyrkytyksen.... Esimerkkejä on tuhansia ja tuhansia, jokaisen lapsen, jokaisen yksilön kohdalla omansa. Koittakaapa korvata kiusatun lapsen itsetunto vakuutuksella...

Harmittaa, kun piti vielä puuttua tähän asiaan. Minun mielestä lupicaialla on pointtinsa viesteissään enkä missään tapauksessa tahdo niin sanotusti hyökätä häntä vastaan, mutta mielestäni se, että lapsesta kasvaa terve, tasapainoinen ja onnellinen yksilö ei riipu PELKÄSTÄÄN rahasta. Rahalla on merkitystä(!), kun tehdään hankintoja lapselle (ja myös arkipäiväisessä elämässä), mutta lapselle ei ole merkitystä, ovatko esim. hänen vaatteensa ostettu Prismasta edullisesti vai Espritin liikkeestä vähemmän edullisesti. Hänelle tärkeintä on tieto siitä, ettei hänen koskaan tarvitse kulkea liian pienissä, huonokuntoisissa tms. vaatteissa, koska äiti ja isä pitävät hänestä huolta (koska välittävät tästä).

Kunpa jokainen kasvattaja löytäisi sen oman kultaisen keskitiensä rahan ja rakkauden välillä, kummatkin nimittäin ovat tärkeitä eikä ilman jompaakumpaa voi tulla toimeen! Molempia tarvitaan, jotta kasvatus onnistuisi, eikä kummankaan merkitystä sovi vähätellä. Olisihan se ihanaa, kun maailmassa saisi kaiken haluamansa ilmaiseksi, mutta niin se ei mene, kaikkeen tarvitaan rahaa. Näin on närhen näppylät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän