Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en enää tajua noita vauvakuumeisia ja odottajia...

Vierailija
01.02.2006 |

Tuntuu, että tämä palsta mene aina vaan hullummaksi. Olen seuraillut keskustelua vähän joka keskustelualueella ja silmiin pistää varsinkin vauvakuumeiset ja odottajat. Olen itsekin kahden lapsen äiti joten tiedän mitä kuumeilu ja odottaminen on. Jotenkin tuntuu, että nykyään ihmiset suunnittelee hirveän tarkasti vauvantekoprojektin. Lasketaan päiviä ovikseen, tikutellaan ovistestejä, pupuillaan joka välissä, vaikka ei tekisi mielikään, kytätään joka oiretta, heti oviksen jälkeen ja testataan raskaustestillä, jo päivää ennen mahdollisia kuukautisia. Sitten saadaan mahdollisesti haamu ja itketään,kun seuraavana päivänä tulee keskenmeno ( eli menkat alkaa kuitenkin ihan normaaliin aikaan). Ymmärrän kyllä, jos vauvaa on suunniteltu pitkään ja yrityksistä huolimatta ei ole tärpännyt, silloin on totta kai ymmärrettävää tuollainen yrittäminen. Mutta kun ihmiset, jotka ovat pari kuukautta yrittäneet raskautta alkavat käyttäyttyä tuolla tavalla, niin ei se kyllä mahdu minun tajuntaani. Vähemmästäkin vauhkoilusta tulee stressi ja raskaus ei pääse alkamaan jo pelkän stressin takia.

No, sitten ollaan tultu onnellisesti raskaaksi ja siirrytty odostuspalstalle. Siellä vauhkoillaan kaikista mahdollisista ruoka-aineista mitä saa ja ei saa syödä jne. Mutta ihmeellisintä on mielestäni se, että jo rv 36 aletaan odottamaan milloin se synnytys alkaisi ja valitetaan miksi se vauva ei jo tule. Eräskin mamma kertoili jokin aika sitten, että: " on se kumma, kun vauvan vointi on vaan koko ajan pääasia ja äidin voinnilla ei ole mitään väliä. Pitäisi varmaan saada aikaan se raskausmyrkytys, että käynnistäisivät tämän raskauden, muuten eivät ota minua ja vaivojani vakavasti." Ja tämä äiti oli rv 37. Kyllä varmaan jokainen odottaja kokee olonsa jossakin vaiheessa hankalaksi ja todella kipeäksi, mutta eiköhän se lapsen vointi kuitenkin ole loppujen lopuksi tärkeintä. Nykyajan trendi näyttää olevan se, että lapsi pitäisi saada mahdollisimman nopeasti maailmaan, että ÄIDILLÄ olisi taas hyvä olla, lapsen voinnista ei niin väliä.

No, kukin kuumeilee ja odottaa vauvaa omalla tyylillään ja ihmisten taustojahan en voi tietää, kun satunnaisesti vain luen tekstejä, mutta kyllä jotenkin ihmetyttää tämä vauhkoilu...Vielä muutama vuosi sitten ihmiset tällä palstalla suhtautuivat paljon luontevammin raskauteen liittyviin asioihin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink]ei se ole teiltä pois jos myö tykätään olla siellä pilvilinnoissa muiden samanlaisten kesken, se on osa ihanaa odotusta <3 <3

Te olette sitten niin julmia joskus ;(

ei tartte käydä siellä jos ei tykkää pinoista, mie tykkään <3

T : massuhassu, touhutaapero ja äipsykkä <3 <3

Vierailija
22/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kai jokainen saa vouhotella ihan miten haluaa! Ja verteilkaapa huviksenne tämän palstan tasoluokkaa noihin vauvakuume ja odotus palstoihin.

Ite kirjottelen välillä tuonne vauvakuumepuolelle. Ei siellä nyt IHAN kaikki tuollaisia ole jota kuvailitte ja sitä paitsi siellä hyväksytään kaiken näköiset kuumeilijat joukkoon toisin kuin täällä........

Ei kukaan väittänytkään, että KAIKKI kuumeilijat ampusivat yli jutuissaan. Ihan kuten täältäkin löytyy sekä fiksuja että niitä vähemmän fiksuja ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin loukata joitakin tekstilläni. Anteeksi! Mutta tämä on siis vain minun mielipiteeni asiasta. Kaikki ketkä haluaa vouhottaa kuumeilusta ja odotuksesta saavat sen totta kai tehdä. Ihmettelin lähinnä tekstissäni sitä miten ITSE en ymmärrä sitä vouhotusta. Pinoilkaa vaan ihan rauhassa...kiva käydä silti teidän juttuja lukemassa ja ihmettelemässä. =)

( Itse olin 5 vuotta sitten vauvakuumepuolella ja silloin touhu oli aivan toista...)

Vierailija
24/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaan (raskaaksituloon tai synnyttämiseen) suhtautuu liialla stressillä ja vakavuudella, rasittaa vain itseään. MINUA siis tietenkään ei kenenkään vouhottaminen loukkaa tai ärsytä, kunhan nyt liki nelikymppisenä konkarina kehottaisin opettelemaan tyynempää mielenlaatua jo OMAN ITSENSÄ takia.

Ja siis tiedän kyllä, miltä tuntuu, kun raskaaksitulo ei käy helposti. Esikoista teimme neljä vuotta ja vasta toinen pas onnisti. Enkä silti hermoillut ap:n kuvaamalla tavalla, vaikka tietysti jonkinasteista stressiä podinkin.

Sinänsä en kamalasti usko tuohon, että stressi aiheuttaisi lapsettomuutta. Jos se olisi merkittävä syy, niin lapsettomuushoidoilla onnistuminen olisi aika harvinaista, siinä vaiheessa yrittämistä kun monella ON jo jonkin sortin stressi asiasta.

Vierailija
25/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka pinoileekin! :) On ihmisenä helposti innostuva ja joskus aika naiivi, mutta ei missään tapauksessa mitenkään tyhmä tapaus. Irl erittäin hauska tyyppi. Miehensä taas on sellainen, että jos lukisi niitä kuumeilujuttuja, ratkeaisi nauruun, sitten häpeäisi syvästi vaimoaan ja ehkä pieraisisi päälle. :D Hulvaton pariskunta, jotka sopii jollain oudolla tavalla toisilleen tosi hyvin.

Vierailija
26/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin siellä pari vuotta takaperin, mutta nykyään sisältö on pelkkää pinoa, nippailuja ja viivanpaikkoja. Ehkä tuollainen hysteria tarttuu, ts. muutama yli-innokas kuumeilija saa tartutettua tuollaisen vouhkaamismeiningin toisiinkin?

Vierailija
27/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av-palstalla vouhotetaan taas ihan erilaisista asioista ja noilla sivuilla ei ole mikään pakko käydä.Musta oli tosi hauskaa välillä ihmetellä kuviteltuja raskausoireita sun muuta...kunnes kyllästyin.

Antaa ihmisten kuumeilla siellä ilosesti vaikka vouhottamalla=)

Vierailija
28/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keneltä se on pois, että joku tikuttelee ovista vaikka koko kierron ympäri ja kirjoittaa siitä joka päivä aloituksen? Antaa lkaikkien kukkien kukkia...

Vierailija
29/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskustella niistä. Toisilla on enemmän jalat maassa. Kuka sanoo, kumpi on parempi?

Vierailija
30/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt pitkään tätä samaa... en vaan voi ymmärtää tätä touhua täällä... kantoliinat, imetys, musiikit synnytyksessä, vyöhyketerapia..

ihan kuin raskaudesta olisi tehty joku suoritus? se jolla eniten vaivoja ja synnyttää ekaks, nii voittaa vai?

Ystäväni pinoilee tuolla odotus palstalla ja luen aina ne jutut...ei voi muuta kun nauraa...

ja voi sitä valittamisen määrää... vali sitä vali tätä... iteppähän ovat olotilansa valinneet...

Vierailija
31/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meinaan tasan samaa mieltä. Ainokaiseni täyttää pian 5 vuotta, palstailin ahkerasti täällä etenkin odotusaikana. Ja tottakai mahdollinen raskauskin jännitti, vaikkei yritystä kamalasti ollut (eikä raskaus alkanaut itsestäänselvästi muutaman yrityskierron jälkeen). Silti kaikki tuntui jotenkin " luonnollisemmalta" . En minäkään tajua nykyisin kaiken maailman " ovistestejä" ja muuta... Ja että raskaustesti tehdään jo viikko ennen mahdollisia menkkoja. Mennyt jotenkin mekaaniseksi koko homma... Ei nyt kaikilla, mutta silti.

Vierailija
32/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen miettinyt pitkään tätä samaa... en vaan voi ymmärtää tätä touhua täällä... kantoliinat, imetys, musiikit synnytyksessä, vyöhyketerapia..

Minä nimittäin kuuntelin Les Miserablesia synnytyssalissa, ja tasan ihan itseäni varten... Meni aika joutuisammin ja tiukan paikan tullen aloin hiljaa mielessäni laulaa mukana ;)

Vierailija
33/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

keneltä se on pois, että joku tikuttelee ovista vaikka koko kierron ympäri ja kirjoittaa siitä joka päivä aloituksen? Antaa lkaikkien kukkien kukkia...

Vierailija
34/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa kiellettäisiin sanat; nippailu, pupuilu, jne... :) Voi olla, että sellaiseenkin ketjuun riittäisi kirjoittelijoita..ainakin silloin tällöin..?? Itselle asia ei vielä ole ajankohtainen, joten en sellaista viitsi tehdä.

Vierailija
35/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko pätkääkään, että ne on samat ihmiset, jotka vouhottaa ovistesteistä, haamuista ja -15C pakkasen vaikutuksesta sikiöön viikolla 8 ja sitten taas imetyksestä, kantoliinoista ja vyöhyketerapioista. Luomuihmiset suhtautuu yleensä hyvin luomusti ja lunkisti raskautumiseen ja raskauteen. Tää on vaan tätä, että kun sinä et ymmärrä kumpaakaan ilmiötä, niputat ne mielessäsi yhteen. Ihan kuin ihmiset, jotka harrastavat jotakin sellaista, mitä sinä ihmettelet, harrastaisivat sitten kaikkea sitä...tajusitko? Se on lapsellista ja hyvin yleistä näillä palstoilla.

T. luomuhörhö, joka aika samaa mieltä ap:n kanssa

Vierailija:

ihan kuin raskaudesta olisi tehty joku suoritus? se jolla eniten vaivoja ja synnyttää ekaks, nii voittaa vai?

Vierailija
36/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni tuntemani touhottaja touhottaa myös lapsen saatuaan noilla muotijutuilla, joita nuo juuri ovat. Ei kantoliinailu tai vyöhyketerapiat ole mitään uusia alakulttuurijuttuja, vaan muotijuttuja, joista vouhkaamiseen ja elämöintiin taipuvaiset jaksavat paasata TUUUUUUUUUUNTITOLKULLA.

Vierailija:

Mä en usko pätkääkään, että ne on samat ihmiset, jotka vouhottaa ovistesteistä, haamuista ja -15C pakkasen vaikutuksesta sikiöön viikolla 8 ja sitten taas imetyksestä, kantoliinoista ja vyöhyketerapioista. Luomuihmiset suhtautuu yleensä hyvin luomusti ja lunkisti raskautumiseen ja raskauteen. Tää on vaan tätä, että kun sinä et ymmärrä kumpaakaan ilmiötä, niputat ne mielessäsi yhteen. Ihan kuin ihmiset, jotka harrastavat jotakin sellaista, mitä sinä ihmettelet, harrastaisivat sitten kaikkea sitä...tajusitko? Se on lapsellista ja hyvin yleistä näillä palstoilla.

T. luomuhörhö, joka aika samaa mieltä ap:n kanssa

Tietenkään kommenttini ei koske kaikkia kantoliinailijoita, mutta kummasti kaikki tuntemani TOUHOTTAJAT (joista ap puhuu) ovat MYÖS olleet tuollaisia kantoliinailija-kestovaippa-fanaatikkoja. Sellaisia, jotka uskovat kaiken netistä lukemansa ja äiti-lapsi-kerhossa kuulemansa ja kritiikittä kuuluttuvat sen ympäristöönsä.

Vierailija
37/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tulleen kuin kaupan hyllyltä etkä ole kovastikaan lapsia kaivannut, ne ovat vaan tulleet.

Et taida ymmärtää sitä että jotkut eivät saa lapsia ilman lääketieteellistä apua. Vuosien ja vuosien hoidot kun tuottaa tuloksen niin tottakai siitä halutaan keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lääkehoidot ovat olleet rankkoja ja rahaa on palanut.

Jos ap odottaisi sitä ainokaista lasta esim 5 vuotta, niin luultavasti myös SINÄ haluaisit jakaa riemun jonkun kanssa ja keskustella siitä mitä saa syödä, ettei se vaivalla alulle saatu vauva vahingoitu.

Vierailija
38/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuset ihmiset jaksaa jauhaa jostain tädeista ja pupuista...ja sellasten pitäs alkaa äideiks!!

Vierailija
39/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti nimen omaan niistä, jotka ovat HETI yrityksen alkaessa vauhkoontuneita. Mutta sinun kaltaistesi on kai vaikea ymmärtää, että kaikki asiat ei liitykään lapsettomiin ja heidän mollaamiseensa.

Vierailija:

ovat tulleen kuin kaupan hyllyltä etkä ole kovastikaan lapsia kaivannut, ne ovat vaan tulleet.

Et taida ymmärtää sitä että jotkut eivät saa lapsia ilman lääketieteellistä apua. Vuosien ja vuosien hoidot kun tuottaa tuloksen niin tottakai siitä halutaan keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lääkehoidot ovat olleet rankkoja ja rahaa on palanut.

Jos ap odottaisi sitä ainokaista lasta esim 5 vuotta, niin luultavasti myös SINÄ haluaisit jakaa riemun jonkun kanssa ja keskustella siitä mitä saa syödä, ettei se vaivalla alulle saatu vauva vahingoitu.

Vierailija
40/45 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ymmärrän kyllä, jos vauvaa on suunniteltu pitkään ja yrityksistä huolimatta ei ole tärpännyt, silloin on totta kai ymmärrettävää tuollainen yrittäminen. Mutta kun ihmiset, jotka ovat pari kuukautta yrittäneet raskautta alkavat käyttäyttyä tuolla tavalla, niin ei se kyllä mahdu minun tajuntaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi