Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiomme järjestää alkoholittomat häät, sukulaiset nyrpistelevät.

Vierailija
24.03.2014 |

Mulla keittää ihan just yli!

Ollaan miehen kanssa suunniteltu alkoholittomia häitä ja tämä tuli puheeksi muutaman miehen sukulaisen kanssa.

Noh, eikös siitä alkanut nyrpistely ja kummastelu, että mitkä häät ne sellaiset on?

Miten voi olla tämmöisiä ihmisiä? Sanoin suoraan, että Ei tarvitse häihimme tulla jos ei ole muuta syytä kuin viinan perässä tuleminen.

Kommentit (489)

Vierailija
181/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko kenties tarjota iltajuomaksi siis pelkästään limua? Aikuiset siellä mukeineen ja laseineen pöydässä istumassa lasissa jaffaa? Voi olla, että sitkeimmätkin vieraat lähtevät jo yhdeksältä viimeistään.

Vierailija
182/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:44"]

Keski-ikäinen perheellinen ei saa juuri koskaan viettää ilta pienessä nousussa hauskojen tuttujen ihmisten kanssa. Kyllä minä ainakin nautin häistä joissa on boolia tarjolla, muutenhan ne häät on sitten sellaiset kuivakat joista lähdetään aikaisin kotiin. Toki liika on liikaa eli suosittelen niitä alkoholittomia häitä viinaanmeneville suvuille.

[/quote]

No pidä hauskojen tuttujesi kansa omat juhlat joihin kuuluu alkoholia ja mene kiltisti niihin alkoholittomiin juhliin? :D

[/quote]

No en mä ala soittelemaan sukulaisille että tulkaa meille juomaan viinaa :D. Lapsettomien kavereiden kanssa on joskus kosteita iltoja ja kerran vuodessa yhden kaukana asuvan kaveriperheen kanssa, täkäläiset kaverit on valitettavasti kaikki sellaisia ettei niitä alko kiinnosta ja parempi niin kun lapset on aina kuviossa mukana. Just pari kesää sitten oli sukulaisen häät, mummo vei lapset yökylään ja istuttiin iltaan suvun kanssa ja NAURETTIIN. Ei tollasta oikein synny ilman sitä boolia.

[/quote]

Siis ette osaa viihtyä ja nauraa ilman alkoholia? Todella säälitävää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:02"]

Kuinka moni juo alkoholia niin että hän kykenee esim. ajamaan autoa? Jos ei kykene niin ei kykene myöskään järkevään keskusteluun. Häissä on perheitä ja lapsia. Alkoholi EI kuulu lapsien lähelle

[/quote]

No aika useinhan ihmiset tulevat häihin ihan omilla autoillaan ja ihan itse ajavat ne autonsa sieltä poiskin. Kyllä tuolla Kehä3:kin ulkopuolella pidetään paljon häitä ja siellä ei julkiset eikä välttämättä taksitkaan ole mikään vaihtoehto. Ja taas tämä alkoholiongelmaisten mantra: alkoholi ei kuulu lasten lähelle. Juopottelu ja örvellysjuhla ei ole lasten paikka, mutta mitä ihmeen haittaa on jos juo vaikka alkumaljan ja lasin viiniä lasten nähden???

Vierailija
184/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 06:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 05:06"]

Jos on pakko juoda niin miksi häissä jos hääpari tai toinen osapuoli ei halua niin tehtävän. Kysehän on heidän tahdostaan ja elämänsä kohokohdasta.

[/quote]

No miksi niihin häihin pitää kutsua niitä vieraita jos ei ole tarkoituskaan että he viihtyvät? Kulissiksi? Että saa hienoja kuvia kartanomaisemassa?

Eikö sitten kannattais juhlia sitä elämän kohokohtaa ihan kahdestaan, jos vieraiden viihtymisellä ei ole väliä vaan kyseessä on pariskunnan suuri päivä, eikä mikään vieraille järjestettävä juhla?

Ja tässä ei nyt ole kyse edes siitä alkoholitarjoilusta. Aika usein vaan tuntuu, että nämä morsiamet nimenomaan järjestävät ne häät siitä omasta halusta ja lähtökohdasta, vieraat ovat lahja-automaatti ja kuluerä (tälläkin palstalla usein mielipide, että lahjan pitäisi olla vähintään omien syömistensä ja juomistensa arvoinen, minimissään 100 €) ja pakollinen kulissi sille prinsessapäivälle.

Jos vieraiden ei ole tarkoituskaan viihtyä, miksi järjestää hääjuhla ylipäänsä?

[/quote]

Tiedätkö edes miksi häitä pidetään? Sinne mennään juuri juhlimaan vain naimisiin menevää pariskuntaa ja juhlimaan heidän rakkauttaan. Jos oikeasti hääpari merkitsee sinulle jotain niin olet onnellinen vaikka siellä ei tarjottaisi kuin vettä.

Hääparinhan ei kuulu tarjota yhtään mitään. Heille tarjotaan. Häiden tarkoitus on että sukulaiset ja ystävät kunnioittavat hääparin suhdetta ja HE järjestävät koko juhlat. Vain länsimaissa hääpari itse järjestää juhlat

[/quote]

no tässäpä tyhmyyttä kerrakseen. Mitä ihmettä tarkoittaa "vain länsimaissa"? Siis koko Eurooppa ja Yhdysvallat? Onpa tosiaan vähäpätöinen osa maapallon väestöä. Ja toiseksi häät järjestetään vieraille, kyseessä on kahden suvun yhdistyminen. Naimisiin voi tosiaan mennä vaikka maistraatissa jos haluaa vain itselleen häät.

Vierailija
185/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:17"]

Joo, Suomessa tarvitaan tekosyy sille että voi olla vähän rempseämpi ja rikkoa sosiaalisia normeja ilman että katsotaan kieroon. Ei sen boolin tarvi olla mitään tujua edes, riittää kun tiedetään että sitä on, ja Pirkkokin saa kerrankin olla oma itsensä ja nauraa pikkusen kovempaa :D.

[/quote]

Miksi ei voi olla oma itsensä ilman alkoholia? MItens surkea elämä teillä on jos ette kykene olemaan normaaleja ilman alkoholia?

Vierailija
186/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:05"]

Alkoholi ei eroa vaikka kokaiinista mitenkään. Mitä sanot jos lapsesi sanoo käyttävänsä kokaiinia? Sanotko että ei se mitään kun et paljoa käytä vai?

[/quote]

Mikä esimerkki taas... niin eihän siinä mitään muuta eroa ole kuin että kokaiini nyt vaan on kymmenen kertaa addiktoivampaa ja haitallisempaa terveydelle jopa ihan pieninä annoksina käytettynä.

Vierailija
187/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:30"]

Ap ei ajattele vieraitaan. häät järjestetään yhtä paljon vieraita varten kuin itselle, muuten voi mennä kahdestaan vaikka maistraatissa naimisiin. Taitaa nuori ikä ja kokemattomuus olla tällaisen ehdottomuudesta takana.

[/quote]

Häät järjestetään vain ja ainostaan hääparin takia. Itse asiassa hääparin ei edes pitäisi niitä järjestää vaan asia kuuluu suvuille.

Vierailija
188/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:38"]

Tästä taas huomaa miten suomalaiset eivät osaa pitää hauskaa ja juhlia ilman alkoholia, vaikka niin sitä muille vakutellaankin! Olen mielestäsi samaa mieltä, että jääkööt sitten kokonaan tulematta, jos eivät voi yhdissä häissä olla ilman alkoholia. 

[/quote]

Ja luettele mulle ne länsimaiset maat, joissa täysin alkoholittomat juhlat on tyypilliset. Ja siis vielä niin, että se alkoholittomuus on oikeasti numero, jota mainostetaan jo ennakkoon suvulle (kuten ap).

Mistä ihmeestä tulee se ajatus, että onnittelumaljan tai ruokaviinien tarjoaminen tarkoittaa jotain ördäysjuhlia? Siis häh? Liikunko jotenkin täysin poikkeuksellisissa piireissä, kun ikinä häissä ei kukaa ole ainakaan ennen erillisiä jatkoja ollut näkyvästi kännissä? Kenenkään ei ole ikinä myöskään ollut pakko juhlia. Useammat häät olen viettänyt myös raskaana ja aina saanut tarpeeksi juodakseni. Ainoastaan kerran Belgiassa ystäväni häissä ei ollut tarpeeksi vettä ruokapöydässä, viiniä oli sitäkin enemmän.

[/quote]

Länsimaat ovatkin sairaita. Ylilihavia, laiskoja ja juoppoja suurin osa

Vierailija
189/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sivistyneiden juhlien merkki on nimen omaan se, että juomaa on tarjolla ja paljon, mutta vieraat osaavat nauttia oman viinapäänsä rajoissa. Eli kyllä sitä rapajuoppo ryyppää vaikka pilsnerillä itsensä pöhnään, mutta asiallinen väki tietää, ettei maailmasta viina juomalalla lopu. Kyllähän hienoissa ravintoloissakin on tarjolla vaikka minkä sorttista brenkkua, mutta harvapa niissä kiskaisee mitään kaatokännejä (vaikka joku toinen maksaisikin laskun).

Vierailija
190/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:07"]

Oletko idiootti? Koko häiden idea on AINA ollut HÄÄPARI EI VIERAAT. Heitä siellä juhlitaan.

[/quote]

Sielläkö on joku minäminäminä pikkumorsian liikenteessä. Mihin ihmeeseen niitä vieraita sitten tarvitaan, jos häät on kerran vain hääpärin juhla? Kyllä häät ovat juhla sukulaisille ja ystäville, tilaisuus uusien sukulaisten tutustua toisiinsa ja vanhojen ystävien ja sukulaisten tavata toisiaan pitkästä aikaa. 

Vierailija
191/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tämä suomalainen alkoholikulttuuri ja -poliitiikka on suurimmassa määrin. Kaikki ratkaisut ja päätökset tehdään niiden ongelmakäyttäjien ehdoilla. Kohtuukäyttäjät sivuutetaan täysin. 

Jos minulla olisi kokemuksia sellaisesta sukulaisesta tai ystävästä joka olisi joka juhlissa kuset ja paskat housuissa oksentamassa ja itseään paljastelemassa kännipäissään, hän jäisi kutsumatta jatkosssa juhliini, olkoompa kuinka läheinen tahansa. En alkaisi enemmistön juhlintaa rajoittamaan tämän ongelmatapauksen vuoksi. Alkoholi on hyvä renki, mutta huono isäntä - kuten sanotaan. Onneksi ainakin minun tuttavapiireissäni enemmistönä on ne jotka osaavat alkoholia käyttää ja osaavat myös juhlia sen kanssa iloisissa ja sopivasti vapautuneissa merkeissä. 

Vierailija
192/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo, tuli nopeasti enemmän viestejä kuin pitkään aikaan mihinkään. Vaikka tää sama aihe samoin argumentein käsiteltiin jo muutama kuukausi sitten. Mutta aina herättää tunteita. Melkein enemmän kuin synnytys- ja imetysjutut!

Vierailija
193/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:51"]

Minä miellän täysin alkoholittomat häät joko uskovaisten juhlaksi tai sitten sellaiseksi pienen budjetin kekkeriksi.

Yleensä täysin alkoholittomien häiden tarjoilu on jotain laatikkoa, kiusausta, keittoa tai käristystä, millä ruokitaan iso määrä porukkaa mahdollisimman halvalla. 

Ja eihän tuo ruoka edes vaadi mitään viiniä, pikemminkin just vettä tai piimää. Normaalia lounasruokalan sapuskaa. Tai oikeastaan ei edes niin hyvää.

Kotikalja on muuten kyllä yksi kamalimmista juomista ikinä. En tajua miten se on Suomessa joku juhlajuoma.

[/quote]

Meidän alkoholittomissa häissä on mm. neljää eri ruokaisaa salaattia, 8 eri kalaa, porsaanfileetä, paahdettua kanaa, ylikypsää häränrintaa, kokonaisena grillattua härän sisäfileetä, uunijuureksia, marinoituja kasviksia, varhaisperunat... aika jäätävä menu, mutta ainakin on valinnanvaraa :3 + kerroshääkakku ja muuta makeaa ja OMG, ALKUMALJA, ELI ALKOHOLIA SITTENKIN!! :O

Ja vesi, mehu, maito, kotikalja, leipälajitelma, voi.

[/quote]

Ja noiden kahdeksan erinomaisen kalan kanssa kaikki vieraat oli ihan että jees, mehukattia, kukaan ei kaivannut vaikkapa hyvää valkoviiniä? Toimii! Ja kukaan ei kaivannut kokonaisena grillatun härän sisäfileen kanssa hyvää punaviiniä, vaan innoissaan joi kotikaljaa tai Mehukattia? 

Ja tietenkin: "Mutta kyllä kaikki sanoi pois lähtiessä että oli tosi ihanat juhlat" 

Minä jaksan ihmetellä tällaista ruokalistaa, jossa on vähän jokaiselle jotain ja sitten juomana on mehua ja maitoa. Niin ja vettä ja kotikaljaa.

[/quote]

En tiennytkään, että häiden pitää vastata tarjoilultaan jotain itsenäisyyspäivän vastaanottoa. Kaviaaria ja tryffeleitä, vain vimpan päälle mietittyjä kokonaisuuksia, tarjoilija kirtää hienojen alkupalojen kanssa ja porukkaa nautiskelee pikkurilli pystyssä. Viihteeksi käy varmaan vain joku ooppera, tai joku tarpeeksi hieno kvintetti-kokoonpano hienoa kamarimusiikkia.

Jännä miten ihan tässä viimeaikoina häistä on tullut joku ihmeen hienostelujuhla ruokineen kaikkineen. Ruoan pitää olla jotain todella eksoottista ja päräyttävää, makunautintojen taivas ja juhlan muutenkin oltava viihdyttävä hienoine esityksineen, ei mitään mauttomia hääleikkejä. Ja hääpari tietysti kustantaa kaiken tämän fiineilyn, juhlapaikaksi joku tarpeeksi juhlava kartano, ei riitä ihan mikä tahansa mökki. Tällaisiin häihin palaa rahaa useita kymmeniä tuhansia ja en tiedä teistä muista, mutta meille tuollaisella rahasummalla saisi hommattua niin paljon muutakin ja tähdellisempää, kuin hienot häät, jossa prinsessakompleksia sairastavat sukulaiset ja tuttavat viihtyvät.

Vierailija
194/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:13"]

Häät järjestetään vain ja ainostaan hääparin takia. Itse asiassa hääparin ei edes pitäisi niitä järjestää vaan asia kuuluu suvuille.

[/quote]

Ihan tiedoksi, mutta ei eletä enää sitä 1700-luvun puoltaväliä. Nyt on vuosi 2014, ja maaliskuun 25. päivä.

Vierailija
195/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ottaisitte järjen käteen ja pistäisitte ne prinsessaunelmat hetkeksi sivuun. Jos haluat tietynlaiset juhlat mutta sulla ei ole tuttuja jotka niistä nauttisivat tai pystyisivät sellaisiin osallistumaan syystä tai toisesta, pitää vain tunnustaa realiteetit. Sen mukaan mennään mikä on tilanne. Kaikilla ei voi olla eikä kannata väkisin yrittää tehdä samanlaisia juhlia.

Vierailija
196/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tottakaan, miten valtava ongelma alkoholi monille on, sekä niille jotka juovat, että niille, jotka eivät juo. Tai ehkä tässä ketjussa keskustelee vain pari alkoholiongelmaista. Toivottavasti niin on.

Ja miten vimmaisesti pitää varustautua kaikkia mahdollisia ongelmatilanteita vastaan. Sehän on mahdotonta! Jos vaikkapa sukulaisjoukossa on joku juoppo, niin varmaan hänen ongelmastaan on ainakin puoli sukua tietoinen ja osaa suhtautua siihen. Jos vaatii, että häät taikka jotkut muut juhlat menevät ilman ainuttakaan nikotusta ja mokaa, niin siitä ne vasta pönötysjuhlat tulevatkin. 

Nythän tässä ketjussa ollaan jo siirrytty ruokaviineistä raiskauksiin, LSD:hen ja kokaiiniin! Onko siis oletettavaa, että ap aikoo tarjota niitä (LSD:tä ja kokaiinia) vieraille alkoholittomissa häissään? :D

151

Vierailija
197/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:37"]

Olen itsekin ollut vieraana häissä, jossa on koko päivä suunniteltu vain ja ainoastaan morsiamme halujen mukaan. Hääpaikan vuokraan ja morsiammen pukuun oli tuhlattu pieni omaisuus, mutta ruoka oli vähintäänkin keskinkertaista ja tarjolla oli ainoastaan pirun kallis baari. Jäi sellainen fiilis, että vieraiden (ja meitä oli todella paljon) ainoa tehtävä oli tuoda lahjoja ja toimia yleisönä morsiammen showlle. Onneksi juhlapaikka oli melko lähellä keskustaa, niin hipsimme kakun leikkaamisen jälkeen lähibaariin (jonne kerääntyikin pian varmaan enemmän porukkaa kuin itse hääjuhliin jäi paikalle).

[/quote]

On sulla surkea elämä jos ilman alkoholia ei voi pitää hauskaa

Vierailija
198/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:13"]

Ap ei ajattele vieraitaan. häät järjestetään yhtä paljon vieraita varten kuin itselle, muuten voi mennä kahdestaan vaikka maistraatissa naimisiin. Taitaa nuori ikä ja kokemattomuus olla tällaisen ehdottomuudesta takana.

[/quote]

[/quote]

No mutta eikös silloin hääparin olis kätevintä juhlia ihan keskenään? Ehkä ne vanhemmat vois maksaa hääparille pizzat ostarilla ja jaffat kylkeen? Miksi järjestää juhlia, jos ei tarkoitus ole vieraiden viihtyminen?

Vierailija
199/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisissa häissä ole ollut - viinalla ja ilman. Täyty sanoa, ettei alkoholitarjonta mitenkään takaa sitä, että juhlissa olisi hauskaa ja mukavaa. Edellisissä häissä samaanpöytään plaseerattu känniääliö sammui pää lautaselle. Tooooooosi hauskaa. Ei vastaa mun käsitystäni hauskanpidosta.

Sanoisin että juhlinnassa tärkeintä on oma asenne. Jos lähtee juhlimaan tiukoin ennakko-odotuksin (mulla ei ole kivaa jos tarjolla ei ole punkkua, kossua ja jauhelihapihvejä), niin todennäköisesti tulee pettymään. Jos taas ottaa avoimen mielen ja partyasenteen niin kivaa voi olla missä vaan - ehkä jopa sammuneen känniääliön vieressä...

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:51"]

Minä olen ollut kaksissa alkoholittomissa häissä. Aina löytyy joku jonka mielestä kuuluu vähintään se skumppalasi juhlaan. Itse nautin molemmista alkottomista häistä. Kukaan ei vetänyt iloisia myötähäpeää aiheuttavia juhlakännejä, eikä jäänyt mieleen kenenkään pää bändin kosketinständissä tai sekava morsian. Luulen että ne nyrpistelijät nimenomaan kaipaavat sitä runsasta alkoholivirtaa, sillä kuka nyrpistelisi vaikka vain ruokaviinilasillisen puuttumista. Sehän olisi vähän kuin nyrpistelisi sitä että ruokana ei ollut lohikeittoa tmsp.

[/quote]

Vierailija
200/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:17"]

Tätähän tämä suomalainen alkoholikulttuuri ja -poliitiikka on suurimmassa määrin. Kaikki ratkaisut ja päätökset tehdään niiden ongelmakäyttäjien ehdoilla. Kohtuukäyttäjät sivuutetaan täysin. 

Jos minulla olisi kokemuksia sellaisesta sukulaisesta tai ystävästä joka olisi joka juhlissa kuset ja paskat housuissa oksentamassa ja itseään paljastelemassa kännipäissään, hän jäisi kutsumatta jatkosssa juhliini, olkoompa kuinka läheinen tahansa. En alkaisi enemmistön juhlintaa rajoittamaan tämän ongelmatapauksen vuoksi. Alkoholi on hyvä renki, mutta huono isäntä - kuten sanotaan. Onneksi ainakin minun tuttavapiireissäni enemmistönä on ne jotka osaavat alkoholia käyttää ja osaavat myös juhlia sen kanssa iloisissa ja sopivasti vapautuneissa merkeissä. 

[/quote]

Entäs kun ne ördäävät sukulaiset ei ole vähemmistössä, vaan niitä olisi suurinpiirtein fifti fifti ja toinen puolisko absolutisteja? Silti pitäis mennä kohtuukäyttäjien ehdoilla, joita on VÄHEMMISTÖ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän